שאלה: צריך לשלם מכס על גיטרות?

אהה רק מע"מ...

טוב מה אתה עושה פוזות
 
צחוקים איתך ../images/Emo6.gif לא הבנת אותי

אם מביאים לי את הגיטרה אישית מישהו קנה אותה בחנות הארה"ב והביא אותה איתו כשהו חזר האם צריך לשלם מע"מ על הגיטרה ? תודה
 

Baxteros

New member
בתור יבואן...

אין מכס על גיטרות ואביזריהן, גם אם זו גיטרה חשמלית, רק 15.5% מע"מ. המע"מ מחושב לפי ערך הגיטרה + המשלוח. יש מס קניה (כמו מכס) על מגברים ועל פיקאפים/מיקרופונים.
 

gibson88

New member
אח שלי

אני הבנתי את השאלה,אתה לא הבנת את התשובה ....אם מישהו יקנה בארה''ב את הגיטרה ויביא אותה איתו במטוס או בבטן המטוס ירד מהמטוס יקבל אותה באשנב של ( חפצים רגישים ) יעבור דרך המכס אף אחד לא ידבר איתו על הגיטרה ולא תשלם מע''מ ולא מס עוואנטה או כול מס שהוא, אם תקנה מהארץ משמע תייבא את הגיטרה דרך משלוח כלשהוא ,הגיטרה תגיעה בצורה טבעית לבדיקת מכס כי כול דבר שנשלח במשלוח מח''ול עובר דרך המכס והביטחון ( פן תביא איזה אר.פי.ג'י) ואז.....המכס יגידו ....הופה ....גיטרה......ואז תקבל דואר רשום לבוא למכס לשחרר את הגיטרה ...וכשתגיע יעשו לך חשבון ככה וככה ...... אתה תשלם וכולם אבל כולם יהיו שמחים ( חוץ ממך ששדדו אותך בזה הרגע ) .
 

Groverman

New member
אף אחד לא שדד אותו

אתה צריך לקבל את העובדה שמס ערך מוסף קיים בישראל, כמו בהרבה מקומות.
 
אבל בניגוד להרבה מקומות...

המס ערך מוסף פה הולך לתחת, בעוד בהרבה מקומות משקיעים בחינוך, כלכלה, תחבורה, איכות הסביבה וכו'. אז כן, כן שודדים אותנו.
 

23שמש

New member
מישהו יכול לכתוב מאמר ?

יש פה מישהו (אולי gibson88 ?) שכבר הביא פעם גיטרה מחו"ל ויוכל לשתף אותנו ולגמור את השאלות הנצחיות לגבי המכס והמע"מ. כמובן גם אם מישהו הזמין מחו"ל נשמח לשמוע איך זה הגיע וכמה בסוף הוא שילם... אני מקווה שדיברתי בשם כולם... :)
 

Baxteros

New member
שים לב חבוב

עניתי לשאלה המקורית, על משלוח מחנות מקוונת נוסח מיוזישנס פרנד. לגבי לקיחת גיטרה על המטוס, זו הברחה. לגבי גיטרות אמנם הסיכון הוא נמוך ביותר, אבל אם כן יחליטו למרמר את חייך, אתה תשלם קנסות. ושוב, לגבי משלוח, זה עובר דרך בית המכס, והם מחייבים אותך במע"מ ועמלות וכו' אך לא מכס. מעבר לכך, אני מסכים עם אוהד אסטון.
 

אסף ברק

New member
חבל שאתה מטעה אנשים סתם

אני מכיר אישית בנאדם שעצרו אותו במכס עם גיטרה שהוא הביא מארה"ב והוא שילם מע"מ וקנס בגובה המע"מ בגלל שהוא לא הצהיר. נכון, ב-90% מהמקרים הם לא עוצרים, אבל אם כן עוצרים אותך אתה תשלם מע"מ פעמיים כלומר 31% מערך הגיטרה. אז אל תגיד "באחריות" אלא אם כן אתה מתכוון לבוא ולשחרר לו את הגיטרה מהמכס אח"כ.
 

gibson88

New member
ח'ברה

אני חזרתי לאורך החמש שנים האחרונות כ- 4 פעמים וסה''כ הבאתי איתי כמות לא מבוטלת של ציוד....בפעם האחרונה חזרתי על העגלה עם 3 גיטרות עטופות ארוזות בקייסים קשיחים וסקסופון...הם לא מתעסקים עם גיטרות כי זה כלי שבאים ויוצאים איתו ( כול נגן קומזיץ בא או הולך עם גיטרה להודו או טרינדדׂ) . הם אפילו לא שואלים עצרו אותי 3 פעמים מתוך ה-4 פירקו לי את המזוודות שאלו אלף שאלות והגיטרה החדשה הייתה לידי אף אחד לא טרח להזכיר אותה...נקודה דרך אגב כול החברים שלי בלהקה חזרו בכמה הזדמנויות עם גיטרות לא גיטרה אלה גיטרות ולעולם לא נישאלו על הגיטרות כלום....ואם שואלים אז זה שמביא אותה אומר שהוא מנגן וזה שלו לאן שהוא לא הולך אפילו לשירותים ...ציוד פרטי זה הכול,בהצלחה וטיסה נעימה
 

אסף ברק

New member
זה הכל עניין של מצב רוח שלהם

גם אני עברתי פעם עם 2 גיטרות חדשות ולא עצרו אותי... וגם מגברים הצלחתי להעביר במכס. אני מכיר מישהו שכן עצרו אותו ושילם הרבה מאוד. הכל עניין של כמה עומס יש במכס, מה מצב הרוח של המוכס וכו'.
 
למעלה