שאלה רצינית: האם יש לי בת מפונקת?

לאצבע יש הרבה יתרונות -

היא תמיד שם, אף פעם לא הולכת לאיבוד, יש הטוענים שמזיקה לשיניים פחות ממוצץ (יש גם אסכולה הפוכה) ואין לך שום סיכוי נגדה
 

מאיו

New member
לא כל כך מניסיון....

למוצץ יש יתרון עצום- אפשר להיגמל ממנו ולזרוק אותו לפח, ואצבע מחוברת תמיד כך שנראה לי שיותר קשה להיגמל ממנה.
 

לבנה123

New member
אצלנו נועה מגוונת - פעם אצבע ופעם

מוצץ. וגם באצבעות היא מגוונת. אני בעד לתת לה מה שהיא רוצה.
 
לדעתי אצבע עדיפה על מוצץ

והכפתור מסכימה איתי... (המוצץ זמין לה במיטה, בלול ובאוטו. היא משחקת איתו המוצץ כמו עם שאר הצעצועים, בלהכניס ולהוציא מהפה). היא מוצצת אצבע (או כמה אצבעות בבת אחת). ולאחרונה גם את אצבעות הרגליים. קודם כל מוצץ זה ממש לא אסתטי בעיני. אבל מה שעוד יותר גרוע שמוצץ יכול להיות בפה 24 שעות ביממה. התינוק יכול להתהפך איתו, לזחול איתו... מציצת אצבע לא מאפשרת את זה (מה לעשות שצריך את 2 הידיים) ולכן לא מוצצים אצבע בשעת פעילות אלא רק בשעת רגיעה. ותינוק שמוצץ אצבע זה כל כך מתוק!
 

אלהלי

New member
לא מדויק

כי אלה עם מוצץ רק כשהיא עייפה בהתרגעות ובשלבים הראשונים של השינה . מה שכן לא משנה מה עדיף כי הם מחליטים בסוף.
 

אלהלי

New member
טיפ קטן שקבלתי מאם לחמישה..

ניסיתי אתמול 4 פעמים לשלוח את ההודעה ונאדה. כשאת שמה אותה במיטה (בין אם היא ישנה או לאו )שימי חולצה שלך עם ריח גוף שלבשת כל היום גלגלי ושימי איתה במיטה לידה זה מקל עליהם את השינה . כמובן לא במקום כל מה שנאמר פה.
 

דוק26

New member
ענת, תחשבי שהבת שלך 9 חודשים ברחם

נרדמה תוך כדי נדנוד כלומר תמיד כשאת התנועעת היא ישנה וכשאת ישבת או ישנת היא היתה פעילה יותר, אז איך את מצפה שעכשיו 5 שבועות אחרי שהיא יצאה לאויר העולם וצריכה להתרגל לכל כך הרבה דברים חדשים, דווקא עכשיו את מצפה שהיא תרדם לבד? בוודאי שהיא אינה מפונקת. המגע וחום ידייך וגופך הם צורך הישרדותי, אין כאן בכלל שאלה של פינוק בגיל הזה, זה פשוט צורך הישרדותי. אני יודעת שבדור ההורים בעיקר בגלל ד"ר ספוק ודומיו, גדל דור שלם של ילדים מתוסכלים שלא לקחו אותם בידיים. לגבי הרגלי שינה, אני יוכלה להגיד לך שמנסיון שלי, הגדול שלי בן 3 ועד גיל 1.5 הוא נרדם בידיים שלי תוך כדי נדנוד ושירים. היום כשהוא בן 3 הוא נרדם לבד בלי ידיים ובלי נדנוד. היתה תקופה מאד ארוכה של שנה שהוא אפילו ישן איתנו במיטה ובאמצע ההריון של הקטן שהוא בן 5 חודשים העברנו אותו לחדר שלו חזרה והוא קיבל את המעבר הזה משום שהוא היה מוכן לזה. כשלא עושים מדברים יותר ממה שהם, אז הילדים מקבלים את זה. גם את הקטן שלי אני מרדימה בידיים או בנדנוד בעגלה ואין לי לרגע ייסורי מצפון. אני מקבלת את כל התאוריות שגורסות כי ככל שאת מחזיקה תינוק בידיים או במנשא קרוב אליך כך תעניקי לו יותר ביטחון לפתח את עצמאותו ולדעת להתרחק ממך במועד. זה פשוט מוכיח את עצמו. אסנת
 

באאבו

New member
את יודעת מה ההגדרה של פינוק?

כשאתה עושה משהו עבור הילד שלך שהוא יכול לעשות בעצמו. כמו למשל - לשרוך שרוכים לילד שכבר יודע לשרוך. ללכת להביא עבורו משהו מהחדר כשהוא יכול לעשות את זה בעצמו. להחזיק לו את בקבוק המים/החלב כשהוא כבר למד לעשות את זה לבד. להרים אותו על הידיים לזמן רב כשהוא כבר למד ללכת. אהבה, חיבוק, הרמה על הידיים, נדנוד הם בהחלט לא פינוק אלא הבעת חיבה - ומעבר לזה, בגיל הזה של חמישה שבועות זה אפילו עדיין רק בגדר "עזרה" וטיפול. היא סובלת מגזים לא רק כאשר את שומעת או מרגישה (או מריחה
) - הבטן שלה כואבת לה כל הזמן, גם כשהאוכל מתעכל, גם כשהבטן סתם נחה - התנועה מקלה על כאביה (זוכרת את ההרצאות לפני הצירים?) ולכן היא נרגעת כשהיא על הידיים שלך. בקיצור, תהיי רגועה - ארין בוכה "בצדק", ואני מציעה לך לזרום איתה ועם דרישותיה ולנסות לתת לה את כל תשומת הלב, החום, הידיים שהיא צריכה. עד לא מזמן היא היתה ברחם מוגן, חמים ולא מכאיב - ופתאום העולם הזה ממש קשה לה. תני לה זמן להסתגל ואל תכנסי לחשבונות ופחד מפינוק.
 
מסכימה עם ההגדרה

וגם פינוק "אמיתי", כמו בדוגמאות שהזכרת, יכול להיות נחמד מידי פעם. כמו שאנחנו אוהבים שמפנקים אותנו ומכינים לנו כוס קפה למרות שאנחנו יודעים להכין אותה בעצמינו.
 

באאבו

New member
נכון. אבל כשהילד דורש שננעל לו את

הסנדלים או שנחזיק לו את הבקבוק - זה הגבול. (ההדגש על "דורש") - היוזמה של הפינוק צריכה לבוא מההורים, כשבא לנו...
 
ואם הוא מבקש יפה?

זה לא חייב לבוא רק מאיתנו, כשבא לנו. ע"ע דוגמת כוס הקפה... (מה שמזכיר לי שכשהייתי בביקור בארה"ב ראיתי בכל בוקר את תכניות הארוח שהיו מטומטמות כרגיל. פעם התארח שם זוג שנפרד אחרי כמה שנים של זוגיות. הטענה שלו היתה "היא לא מוכנה להכין לי קפה" והטענה שלה היתה "אני אכין לו קפה כשאני ארצה ולא כשהוא יגיד לי"
אז אני מסכימה שאי אפשר לדרוש ממני פינוק אבל אפשר לפעמים להתפנק ואני אסכים אם תפסו אותי ברגע טוב)
 

באאבו

New member
מבקש יפה זה אחרת - זה בקשה לפינוק

זה אומר שהוא יודע ומודע לכך שזה משהו שהוא צריך לעשות, אבל פשוט לא בא לו - ובהחלט במקרה הזה, לדוגמא - אשרוך לו את השרוכים ואדביק לו נשיקה כשאקום. הכי כיף בעולם זה לפנק. אבל, כשילד צורח ומתבכיין ומתמרד ומשתטח על הרצפה - זה פינוק. בכלל, ההורה צריך להרגיש באינטואיציות שלו את ההבדל בין פינוק חיובי וחם לפינוק מזיק. אני לא יודעת איך תוכניות האירוח האלה מצליחות למצוא את האנשים הכי דפוקים שקיימים. (או שבארה"ב יש הרבה כאלה
וזה לא בעיה)..
 
היא "עולה חדשה"...

רק הגיעה לעולם הזה, שמלא בכ"כ הרבה תחושות ורגשות וצלילים ויצורים לא מוכרים... איך תסתגל אליו אם לא דרך החיבוק של אמא? תחשבי שבשבילה כמעט הכל מסתורי וערטילאי. היא לא יודעת מתי תהי הארוחה הבאה שלה, אם בכלל. היא לא יודעת מתי שוב יבוא כאב, ואם יהיה שם מישהו לעזור לה להפיג אותו (מפחיד!!). היא חסרת ישע וחסרת שליטה בכל מה שקורה סביבה. ה"פינוק" שלך זה מה שמאפשר לה להכיר את העולם ולבטוח בו (ובך). פנקי, פנקי אותה כאוות נפשך. זה הדבר הכי בריא בשבילה עכשיו.
 

אפרתש

New member
היא לא מפונקת! היא זקוקה לאהבתך!

דבר ראשון - גם הקשוחים ביותר מסכימים שאין דבר כזה ילד בן פחות משלושה חודשים מפונק. הם עוד לא רוכשים הרגלים בגיל הזה. יש לך קטנטונת שזקוקה לך. זקוקה לקירבה אליך, לחום שלך, לאהבה שלך. זה לא פינוק. זה צורך אמיתי. אני בעד לתת לילדים את כל המגע שהם צריכים. וזה נפלא אם נוצר ביניכן קשר נעים שהוא גם פיסי, כי אחרכך, כשהיא תגדל, היא כבר לא תרצה על הידיים, אלא רק תבוא ותחבק אותך ותתרפק עליך. ומה יכול להיות יותר כיף מזה? אני בכלל נגד להשאיר תינוק בוכה. הוא בוכה כי רע לו. הוא בוכה כי אין לו דרך אחרת להתבטא. תאיר לך שאת יושבת, קוראת לבן זוגך "בוא רגע! אני רוצה שתעזור לי במשהו!" והוא פשוט מתעלם ממך? המון אושר לכם.
 

אפרתש

New member
היא לא מפונקת! היא זקוקה לאהבתך!

דבר ראשון - גם הקשוחים ביותר מסכימים שאין דבר כזה ילד בן פחות משלושה חודשים מפונק. הם עוד לא רוכשים הרגלים בגיל הזה. יש לך קטנטונת שזקוקה לך. זקוקה לקירבה אליך, לחום שלך, לאהבה שלך. זה לא פינוק. זה צורך אמיתי. אני בעד לתת לילדים את כל המגע שהם צריכים. וזה נפלא אם נוצר ביניכן קשר נעים שהוא גם פיסי, כי אחרכך, כשהיא תגדל, היא כבר לא תרצה על הידיים, אלא רק תבוא ותחבק אותך ותתרפק עליך. ומה יכול להיות יותר כיף מזה? אני בכלל נגד להשאיר תינוק בוכה. הוא בוכה כי רע לו. הוא בוכה כי אין לו דרך אחרת להתבטא. תאיר לך שאת יושבת, קוראת לבן זוגך "בוא רגע! אני רוצה שתעזור לי במשהו!" והוא פשוט מתעלם ממך? המון אושר לכם.
 
לא קראתי הכל

אבל דעתי - תמשיכי להרים, לחבק, לנשק ולעזור. בשביל זה את שם, ובגלל זה תחושות הבטן שלך תושכות אותך לזה. לא קראתי את הלוחשת, אבל למדתי שישנן קביעות שאני לא מסכימה איתן. יונתן היה נרדם בעגלה בלבד, תוך כדי נדנוד עד גיל 8 חודשים (אולי יותר), וא"ח עבר למיטה, בלי בעיה, ובלי נדנודים.
 

לבנה123

New member
כל כך מוכר...

ענת חמודה, לצערי לא הספקתי עדיין לעבור על כל השרשור, אבל אני יכולה להגיד שהתאור שלך הוא ממש אחד לאחד עם מה שקורה אצלנו. ואני בעד להשאיר אותה כמהשהיא רוצה (ואת יכולה) על הידיים. אין בגיל הזה פינוק - יש צורך, והבכי מאותת על זה. אנ חושבת שנורא נורא חשוב שהיא תדע שכשהיא בוכה יש מענה. ולגבי הלוחשת - זו בדיוק ההסתייגות שלי ממנה. וגם מ"שיטת ה5 דקות", אגב. ואיזה כיף זה כשנרדמים עלייך? לא?
 
בגיל הזה אין דבר כזה פינוק

היא זקוקה לך ולחום שלך, ומזה שתעניקי לה מה שהיא צריכה, היא לא תהפוך למפונקת. לגבי הלוחשת לתינוקות, אני רוצה לומר מה אני חושבת, כי אני רואה כאן מגמת השמצה גורפת שלדעתי לא ממש עושה צדק לספר. בניגוד לכל הבנות שמיהרו במקרה הטוב לרמוז שזה לא מתאים להם, ובמקרה הרע יותר להורות לך לזרוק את הספר לפח, אני כן קראתי את הספר, ואפילו קוראת בו מידי פעם קריאה חוזרת של קטעים נבחרים. אז כמו כל ספר שעוסק בתיאוריות ותורות, לא לוקחים הכל כתורה מסיני, אלא לוקחים ממנו מה שמתאים לך. אני לא חושבת שיש מקום אחד בספר בו היא אומרת שצריך לתת לילד לבכות (חוץ מהסיטואציה שהאמא במצב קשה שיוצאת מכליה ועוד רגע מתפרצת בצעקות אז היא אומרת לצאת לרגע מהחדר, לנשום עמוק ולחזור יותר רגועה, גם אם הילד בוכה). היא בסה"כ ממליצה על דרך שבה לתינוק יהיה סדר יום ולאמא זמן לתינוק וזמן לעצמה. אני קראתי אותה כשענבל כבר היתה מעל גיל שנה, וכשהסתכלתי בדיעבד, הלכתי די הרבה לפי עקרונותיה, אם כי כמובן לא באופן עיוור. עם רועי וכפיר המשכתי במגמה ולקחתי את ההגיון שבדבריה ומה שנראה לי לא הגיוני, התעלמתי. מה שכן, אני חושבת שתינוק בן פחות משלושה חודשים, שסובל מגזים או בעיות אחרות, צריך לזרום איתו ולא לכפות עליו שגרה שלא מתאימה לו. אבל באיזשהו שלב של חייו התינוק הופך לפעוט שכן יודע לעשות מניפולציות כדי לקבל תשומת לב. כאן יש מקום אולי לנסות לסדר לתינוק שגרת חיים שתקל גם עלייך וגם עליו. שגרה שבה התינוק יידע בדיוק מה קורה בעוד כמה דקות וירגיש בטחון עקב כך. לא מדובר חלילה על לכפות על ילד לסבול מבלי להרגיע אותו. רחל
 

תּמר

New member
מה זה פינוק? [מאורחת לרגע]

פינוק, במובן השלילי של המילה הוא עשיית מעשה שהילד יכול לעשות - במקומו. פינוק במובן החיובי של המילה - הוא חיבוק, מתן תמיכה וסיפוק הצרכים הרגשיים של הילד. אלו לא מותרות אלא צרכים. וזה מה שיקבע אם היא תהיה מרוצה מעצמה ומחייה, עם ביטחון עצמי ובטחון באהבתך אותה. בגיל חמישה שבועות, ילד בוכה כדי להגיד משהו, ואין כאן שאלה של צדק או לא. אין כאן שאלה של פינוק, כי הוא ממש לא יודע לעשות כלום בעצמו. זה הגיל שבו אנו, כאמהות, אמורות לספק את כל צרכי הילד. גם פינוק שלילי מידי פעם אינו רע, אך הוא צריך להיות מעשה חריג ולא יומיומי. לאט לאט, עם הגדילה, הילד יודע לעשות דברים בעצמו: לאכול לבד, ללכת לבד, לעלות על הבינבה לבד, לעשות לבד שיעורי בית, ללכת לבד לחברים, לבחור לבד את בן הזוג... בשלבים הללו, נראה לי שחובתנו כהורים לתת לילד לבחור בעצמו ולהחליט בעצמו. אם נעשה דברים במקומו - נגזול ממנו את ההתנסות על כל הנגזר מכך - "נפנק" אותו לרעה.
 
למעלה