אז? היכן מצאת קשר כלשהו בעניין חמץ למה שידיים נגעו בהם כל השנה?אבל ידי החמץ שלך כל השנה נגעו בהם, לא?
אז? היכן מצאת קשר כלשהו בעניין חמץ למה שידיים נגעו בהם כל השנה?אבל ידי החמץ שלך כל השנה נגעו בהם, לא?
כי ידיך משמשים אותך לבישול, לאכילה ולעוד פרמטרים שיגרמו לך בטעות לאכול פירור חמץ, לא?אז? היכן מצאת קשר כלשהו בעניין חמץ למה שידיים נגעו בהם כל השנה?
אז? היכן מצאת קשר כלשהו בעניין חמץ למה שידיים נגעו בהם כל השנה?אבל ידי החמץ שלך כל השנה נגעו בהם, לא?
תוסיף את המילה "בהלכה" באמצע שאלתי מלמעלה, ואז נמתין לקשר שמצאת.כי ידיך משמשים אותך לבישול, לאכילה ולעוד פרמטרים שיגרמו לך בטעות לאכול פירור חמץ, לא?
בדיוק מהסיבה שצריך לנקות ביסודיות סידורים וברכונים ומסתבר שגם טליתאז? היכן מצאת קשר כלשהו בעניין חמץ למה שידיים נגעו בהם כל השנה?
תוסיף את המילה "בהלכה" באמצע שאלתי מלמעלה, ואז נמתין לקשר שמצאת.
בלי צורך כלשהו לקרוא את המאמר בקישור שצירפת, הרי מה שניסית לטעון לו כאן לא מופיע שם. בכל אופן לא אם רב אכן כתב את הדברים. אז נחמד אמנם לנסות בכוח לצחוק על הדת/יים, אבל בחייאת, אין לך משהו ברמה קצת יותר גבוהה? מבלי לפגוע, זה סתם משעמם (אבי לפחות מוסיף הדגשות וצבעים כדי שהדחקות האלה ייראו סמי-מעניינות).בדיוק מהסיבה שצריך לנקות ביסודיות סידורים וברכונים ומסתבר שגם טלית![]()
טעות בידך, "רב אכן כתב את הדברים",בלי צורך כלשהו לקרוא את המאמר בקישור שצירפת, הרי מה שניסית לטעון לו כאן לא מופיע שם. בכל אופן לא אם רב אכן כתב את הדברים. אז נחמד אמנם לנסות בכוח לצחוק על הדת/יים, אבל בחייאת, אין לך משהו ברמה קצת יותר גבוהה? מבלי לפגוע, זה סתם משעמם (אבי לפחות מוסיף הדגשות וצבעים כדי שהדחקות האלה ייראו סמי-מעניינות).
בכל אופן ככל שתחפוץ בכך, אתה לגמרי מוזמן לאכסן את ידיך למשך תקופת הפסח ולא להשתמש בהם. בהצלחה.
אז היכן טעותי? בשום מקום לא כתבתי אחרת. כתבתי שהוא לא כתב את מה שאתה המצאת. לא תשכנע אותי אחרת ואני בשמחה מתערב איתך על 500 ש"ח שזה אכן המצב.טעות בידך, "רב אכן כתב את הדברים",
נעים מאוד,
הרב שי עמר הינו רב במדור ההלכה של הידברות
בשמחה יקירי. שמח שסוף סוף הגעת להיכן שרצית ושאפת להגיע במובהק מהרגע הראשון. כמובן שדבריך שקריים ואף רב לא כתב את מה שאתה המצאת, אבל לצורך העניין זה לא חשוב. העיקר שהגעת, 'הצלחת' להגחיך את הדת/יים, וכולם מרוצים.על חיזוק טיעוניי, בזה הרגע גיחכת את כל השטויות שלכם
![]()
הואילך ואתה לא חזק בהבנת הנקרא או ביושרה להודות בטעות (בחר מה שמתאים לך יותר), אצטט בשביל הקוראים ואף אדגיש את החלקים הרלוונטים, כדלקמן:אז היכן טעותי? בשום מקום לא כתבתי אחרת. כתבתי שהוא לא כתב את מה שאתה המצאת. לא תשכנע אותי אחרת ואני בשמחה מתערב איתך על 500 ש"ח שזה אכן המצב.
אז מי השקרן?בשמחה יקירי. שמח שסוף סוף הגעת להיכן שרצית ושאפת להגיע במובהק מהרגע הראשון. כמובן שדבריך שקריים ואף רב לא כתב את מה שאתה המצאת, אבל לצורך העניין זה לא חשוב. העיקר שהגעת, 'הצלחת' להגחיך את הדת/יים, וכולם מרוצים.
במענה לשאלתך בסוף: אתה כמובן, כפי שיגלה כל מי שיקרא את התכתובת הזאת מתחילתה. טענתך על צורך בניקוי ידיים מיוחד מה לעשות, כפי שכתבתי כבר די והותר פעמים, כמובן אין בה שום עניין הלכתי וכמובן שהדברים לא מופיעים במאמר אליו קישרת, ככל שאכן נכתב על-ידי רב.הואילך ואתה לא חזק בהבנת הנקרא או ביושרה להודות בטעות (בחר מה שמתאים לך יותר), אצטט בשביל הקוראים ואף אדגיש את החלקים הרלוונטים, כדלקמן:
כיצד יש לנקות על פי הלכה?
הברקת חלונות של חדרי השינה – בהחלט ניתן השאיר את ניקיון החלונות היסודי שנמשך כמה שעות או ימים לחנוכה או למועד אחר, ואין שום עניין לנקותם היטב קודם פסח. ומכל מקום, ניקיון רגיל וקל במעט חומרי ניקוי - יש לעשות ובפרט בדרי הילדים ששם כנראה יש חמץ.
סיוד הקירות – גם על כך ניתן לוותר לפני פסח. אמנם הבן איש חי כתב שיש עניין לסייד את הקירות לפני פסח, אבל כבר כתבו שאר הפוסקים כי מי שנוהג כן משום מנהג וכדומה, ואין בכך משום טרחה מרובה - ניחא. אבל מי שעושה זאת ללא מנהג, אלא רק כדי שהבית יהיה מסויד לכבוד פסח –כדאי בהחלט לדחות זאת לזמן אחר, לחוץ פחות.
ספרים – יש שמוציאים את עשרות ומאות הספרים שברשותם מארון הספרים ועורכים שעות ארוכות "ניקיון הספרים", בו בזמן שהכרעת רוב הפוסקים להלכה ולמעשה שספרים אינם צריכים בדיקה, חוץ מסידורים וברכונים שחייבים בדיקה וניקוי או מכירה לגוי. (וגם מי שמחמיר בזה כדעת מרן החזון איש זצ"ל, יכסה את הספרים ויכללם במכירת החמץ לגוי ולא יועיל לנער את הספרים).
כיבוס טלית חדשה
אז מי השקרן?![]()
אויייייי אני "מת" על הטיפשות שבתגובותיך.לא יודע מה מצחיק בהלכה היהודית, אבל רק חלק מהנקודות הללו הן באמת הלכה. כך למשל אכן אסור להאכיל בעלי חיים חמץ בפסח. הטעם הפשוט לכך הוא הפסוק שאבי היקר והצדיק ציטט בתחילת השרשור. הדברים הרי נאמרים שם במפורש. אבל לענייננו, חמץ אסור לא רק באכילה אלא גם בהנאה. לכן היהודי לא יכול שחיות הבית או המשק שלו יאכלו חמץ. תמונות וכאלו, סתם מנהגים שסיגלו לעצמם אנשים כדי להרחיק ליבם מהחמץ, אך לא הלכה.
לא אכתוב שאני שמח שאתה מת, כי תגובתך מעוררת בעיקר רחמים. זאת בין השאר, כאשר אתה תוקף כאן לא אותי (כאילו שהיה מעניין אותי אם כן), אלא את ההלכה היהודית והיהדות. אז אמנם לא חדש שיש עוכרי ישראל גם בקרב עם ישראל, אבל מצער כל פעם מחדש לגלות שהם לא מתביישים בכך ואף מצהירים על כך, הלכה למעשה, בריש גלי.אויייייי אני "מת" על הטיפשות שבתגובותיך.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
נראה לי כמו פסיקות של האדמו"ר מ או. סי. די.רוצה עוד יותר לצחוק?
לא אחכה לתשובתךקבל -
אסור להאכיל חמץ לבעלי חיים (תרנגולים, כלב, תוכי, דגים
אסור להשתמש בדבק חמץ – דבק שקדים.
תמונות נוי המכילות חיטה חנוטה, פסטה. יש להטמין בארון.
מניות בחברות המייצרות ויסקי או בירה יש למכור לגוי לפסח. (שו"ת מנחת יצחק ח"א)
בעל חנות מכולת אסור לקבל תשלום בפסח על חמץ שמכר לפני החג והחמץ קיים (עובדים זרים) משום חילופי חמץ – שו"ע תנ ושו"ת שבט הקהתי ב, קעד.
אסור להריח בפסח בפת של גוי להנאה. שמא יבוא לאוכלו – שו"ע תמ"ג, ב ורמ"א, הגר מעל מאפיה של גויים, אל יריח בריח הפת בכוונה ליהנות – שו"ת מהרש"ם
כאמור, ברוב המקרים לא מדובר בהגזמה של הדת/יים, אלא ברעיון שיווקי של אנשי השיווק של החברה. אלו סבורים (וכנראה צודקים) שאם יכתבו על המוצר שלהם 'כשר לפסח', אנשים שלא בקיאים יותר מדי בהלכות פסח יבכרו את המוצר שלהם על-פני מוצרים דומים אחרים (של חברות אחרות) שזה לא כתוב עליהם. אין לזה שום קשר לדת/יים, להלכה, למשגיחי כשרות מדומיינים ולשאר מרעין בישין שמבקשים כאן לייחס לעולם ההלכה היהודית.אני לא תוקפת את הדתיים להיףך אוהבת את הדתיים הלאומניים,,אבל נראה לי מוגזם בקשר לשמפו האם במדבר ביצאת מצרים
היו שמפו???גם הם לא תפחו?? לא אוהבת הגזמות,
יד הדמיון!!כאמור, ברוב המקרים לא מדובר בהגזמה של הדת/יים, אלא ברעיון שיווקי של אנשי השיווק של החברה. אלו סבורים (וכנראה צודקים) שאם יכתבו על המוצר שלהם 'כשר לפסח', אנשים שלא בקיאים יותר מדי בהלכות פסח יבכרו את המוצר שלהם על-פני מוצרים דומים אחרים (של חברות אחרות) שזה לא כתוב עליהם. אין לזה שום קשר לדת/יים, להלכה, למשגיחי כשרות מדומיינים ולשאר מרעין בישין שמבקשים כאן לייחס לעולם ההלכה היהודית.
אמנם, כפי שנכתב כבר לפני על-ידי אחרים, יש בהחלט גם מוצרים בהם יש לעניין חשיבות. כך למשל סתם דוגמה (אני כותב מהזכרון, אז נא לא לתפוס אותי במילה), בתבניות חד-פעמיות יש עניין של שמן שאיתן מרוחות התבניות על אף שזה לא מורגש אצל צרכן הקצה, שכן מחייב עמידה בהלכות הכשרות לפסח. אבל שמפו למשל, אלא אם כן מישהו דחף בפנים שומני בהמות (מה שקורה פעמים רבות בחו"ל בעיקר), העניין אינו הלכתי אלא שיווקי פרופר.
יש.יד הדמיון!!
מהיכן אתה ממציא את התגובות ההזויות??
מה בקשר לנייר טואלט??
נייר טואלט כשר יש כבר האם יש גם נייר טואלט כשר לפסח?!?
מעולם האמת, העובדות והמציאות ומהתייחסות לנושא שלא מתוך מקום של להשמיץ בכוח.מהיכן אתה ממציא את התגובות ההזויות??
תלוי אם החרא כבר נדבק אליו או שעדיין לא.מה בקשר לנייר טואלט??
גם נייר טוואלט כשר, ככל שאכן קיים, מגיע מאותו מקום שיווקי ולא קשור לדת כמובן.נייר טואלט כשר יש כבר האם יש גם נייר טואלט כשר לפסח?!?
תודה!!
יש מוצרים שאין להם כשרות, ואינם זולים ממוצר דומה עם הכשר.אם לא היו זקוקים למשגיחים , אז העלויות היו קטנות בשיעור לא מבוטל.
לפיכך - הפרנסה בהחלט למשגיחים.
צדיק באמונתו יחייהתודה!!
הרי לא יתכן שאקנח את ישבני בפסח עם נייר טואלט האסור עפ"י ההלכה!!!
מוצרים ללא כשרות עולים ברוב המקרים פחות.יש מוצרים שאין להם כשרות, ואינם זולים ממוצר דומה עם הכשר.
צדיק באמונתו יחייה![]()
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.