שאלה שמטרידה אותי ואת בעלי קשות

שאלה שמטרידה אותי ואת בעלי קשות

שלום., יש לנו ילד בן 8 וחצי ובן בן 4 וחצי שבניהם יש גם בת ., השאלה שלי היא או יותר הבעיה שהבן הגדול כול היום מיתחכך בבן הקטן ומנשק אותו וממש ניצמד אליו . בעלי וכן גם אני לא יודעים עים זה דבר "טיבעי " שיחלוף או שיש לנורה האדומה מקום להידלק? כמובן שהבהרנו את עמדתנו שאין אנו מרשים לו לנשק אותו וכן לנגוע בו אבל אין זה עוזר ואנחנו במצב של אי ידיעה מה לעשות ופוחדים מהגרוע ביותר או שבעצם חחשנו לשב וזה הגיל . אני ישמח לקבל עצות ותגובות .
 

פלגיה

New member
לא הבנתי לאיזו נורה אדומה כוונתך

אם הכוונה היא שאתם חוששים מהומוסקסואליות - לא הייתי חוששת. גיל 8 זה גיל מוקדם מדי בשביל לגלות נטיות מיניות. אני הייתי חוששת מהצורך הגדול שלו במגע הדוק וחזק. יכול להיות שיש לו בעיה תחושתית כלשהי?
 

שרון123

New member
ואני לא הבנתי מה פירוש "הגרוע ביותר

"הגרוע ביותר" אני חושבת שזו טעות להבהיר לו שעמדתכם היא שאסור לו לנשק או לגעת בו, אבל אתם בהחלט צריכים להסביר לכל אחד מהם מה משמעות הזכות של כל אחד על גופו. למי מותר ובאילו סיטואציות לגעת באיזורים המוצנעים. הגדול צריך לדעת שאם הנגיעות לא נעימות לקטן, הוא חייב להתחשב בו. והקטן צריך לדעת לסרב כשהמגע לא נעים לו.
 
מה זה מתחכך?

לא ברורה הדאגה שלכם - זה נראה לכם כמו משהו מיני? יש ארגון שמפעיל קו חם להורים עם שאלות כאלה. פרטים שלהם באחד ממאמרי פורום להיות הורים (149). אפ לא תמצאו בעצמכם אוכל לחפש מחר.
 

פלגיה

New member
../images/Emo4.gif ניסיתי ולא הצלחתי לקשר משום מה

אפשר לקבל עזרה?
 
היי מלכת הלבבות

הבן הגדול בן ה- 8 מתחיל לגלות את המיניות ואת ההנאה שאפשר להפיק ממנה ..נכון שלנו כהורים דיי מביך להתמודד עם כך זה מזכיר קצת את המצב שהיינו אנחנו מתבגרים צעירים וגילינו שההורים שלנו עושים סקס .. אבל בואי נצא רגע מהמצב של המבוכה או שאי ידיעה /פחד שאת כותבת .. זה שהוא מחכך את עצמו מאח הקטן ולא באחות לא אומר שמפתח העדפות מניות לבני מינו לי זה נראה יותר שאולי הוא יודע שההתנגדות או יכולת התנגדות של האח הקטן קטנה יותר ואולי אם הוא גם בן הוא יבין את הצורך שלי הרבה יותר מהאחות מהמין השני. שאתם אוסרים עליו לנשק ולחבק את אחיו לדעתי הוא לא מבין לעומק כמו שאנחנו המבוגרים מבינים למה...מה גם שבאיסור הזה ללא הסבר לצידו ברמה שיבין אתם משדרים לו שמיניות היא דבר אסור וכמו כן החיבה וקירבה לאח שלו ..לא חושבת שזאת הדרך להעביר לו את המסר ..לדעתי יהיה הרבה יותר נכון לשבת עם הילד לשיחה נעימה לא מלחיצה ככה בדרך אגב ..לדבר על מיניות על ההנאה שאנו יכולים להפיק ..כי ברור שהילד משדר סקרנות לגביה ואף מנסה להשיגה ..להגיד בצורה ברורה שזה דבר טבעי אבל בעל גבולות ברורים של מיקום של משמעות הזכות של כל אחד על גופו [כאן עניין האח הקטן] ... לדעתי הכי חשוב להיות קשובים לתת לילד לדבר לענות לו על שאלותיו לספק את סקרנותו ..הוא הריי ילד הוא מרגיש ולא מסוגל להבין למה ולהפריד ..זה די דומה לרצון לאכול שוקולד מתוק ..מרגישים שרוצים לאכול אותו אבל בגיל צעיר לא בדיוק מבינים את מגוון הסיבות . מיניות היא דבר טבעי ובראש וראשונה הילד צריך לקבל חיזוק שמיניות זה טבעי ובסדר רק המיקום והדרך צריכים להיות אחרת ..
 
תודה ילדונת ותודה לכולם עזרתם לנו ה

המון להבין את המצב ולדעת שאין לנו מימה לחשוש .,ודיברנו איתו בנעימים והסברנו לו שהילד הקטן(אחיו) לא רוצה שהוא ינשק אותו (הוא מיתעצבן ובוכה)וניראה לי שהוא קלט את המסר . תודה לכם מקרב ליבי.
 
שמחה לשמוע ..

הכי חשוב לשמור על תקשורת פתוחה עם הילדים ..
 
למעלה