שאלה שמקורה בפורום צרכנות

Itsik Cohen

New member
שאלה שמקורה בפורום צרכנות

שלום אנשים,
לפני כחודש (20 במאי ליתר דיוק) רכשתי מכונת כביסה 7 ק"ג פתח קדמי של בלומברג, דגם WNF7406.
מיום ההתקנה של המכונה בביתי, ישנה בעיה של ריח.
ריח המרכך חלש מאוד עד בלתי מורגש.
חברת מרום-קריסטל, נותנת השירות, שלחה טכנאי כבר 3 פעמים, כאשר האחרון שבהם הוגדר על ידם כבכיר.
הפתרונות שהציגו לי הטכנאים כללו אלתורים שונים שסירבתי לקבל (הוספת מרכך בשלב האחרון של הכביסה, הוספת מרכך לתא האבקה, שימוש במרכך מהסוג המרוכז וכו'.)
בעת הביקור של הטכנאי האחרון (ה"בכיר"), הגשתי לו בגדים שרציתי לכבס, שקית אבקת כביסה, ומיכל מרכך, וביקשתי שיפעיל בעצמו את המכונה, עם כמויות כראות עיניו, וכשהכביסה תתייבש, אדווח למוקד השירות אם הכביסה מבושמת- משמע התקלה נפתרה (ביקשתי את מס' הנייד שלו ע"מ להודיע לו אישית אך הוא סרב).
מובן שגם באותה הפעלה הכביסה לא היתה ריחנית, והתקשרתי למוקד השירות לדווח ולבקש ביקור טכנאי פעם נוספת.
הפעם חברת השירות סירבה לשלוח טכנאי, ובמקום זאת אני צפוי לקבל בימים הקרובים "מכתב תקינות".
אני מצפה בקוצר רוח לקבלת המכתב, ובנוסף דרשתי לקבל את הסטוריית דיווחי התקלות וביקורי הטכנאי בביתי.
כשאלו יגיעו,
אני מתכוון לתבוע בבימ"ש לתביעות קטנות את מלוא עלות המכונה.
הצעות?
נ.ב חשבונית הרכישה נרשמה ע"ש גיסי- האם זו בעיה בתביעה?
 

Itsik Cohen

New member
תגובות שקיבלתי בפורום השכן

משום מה, גולשי פורום צרכנות אינם רואים בבישום כביסה בריח המרכך בו אני משתמש, ע"פ הגדות היצרן (גם של המרכך וגם של המכונה), כתופעה פסולה, אשר ניתן להגדירה כתקלה במכונה.
 

Itsik Cohen

New member
מכתב תקינות מטעם ספקית השירות

במכתב התקינות שאני עתיד לקבל בדואר בימים הקרובים מספקית השירות, נכתב שתלונתי נוגעת לנקיון הכביסה, בעוד תלונתי היתה בעניין הבישום.
גם תיעוד הפניות שלי למוקד השירות כלל את המלל "אין ירידת אבקה-כנסים מים למכונה" ו-"כביסה לא נקייה".
ייתכן כי המוקדנית לא מצאה קטגוריה מתאימה יותר, אך עדיין זה לא תואם את תלונתי.
 
כלומר, יש ריח - אבל הוא לא מספיק חזק?

השאלה היותר מעניינת היא, איך מוכיחים את זה... תביא איתך כבסים שכובסו באותו בוקר לביהמ"ש ותיתן לשופט להריח?
 

Itsik Cohen

New member
האמת שכן...

איזו דרך אחרת יש לי להוכיח? לפתוח סטנד בקניון הקרוב למקום מגוריי ולתת לעוברים והשבים למלא שאלון?
אני מסתמך גם על ההנחה שבימ"ש לתביעות קטנות חורג מהנהלים המקובלים מעט, אז אולי גם בזה...
 
זה לא עניין של חורג מהנהלים... בתביעות קטנות

אולמנם לא חלים סדרי הדין והראיות, אבל עדיין תקף הכלל הבסיסי - "המוציא מחברו עליו הראייה". אם אתה תובע - אתה צריך להוכיח.

זו דווקא לא דרך רעה להוכיח... השאלה אם זה יעבוד.

אפשר גם להוכיח משהו באמצעות אמינות, וביהמ"ש אפילו יכול למנות מומחה מטעמו לעניין הזה.

אני בעדך. אני קניתי מכונת כביסה שהיא גםמייבש לפני שנה וחצי, והיא פשוט גרועה. המגבות יוצאות קשות כמו דיקט, המייבש מוציא את הכבסים מקומטים בצורה נוראית.

בהצלחה, בכל מקרה... לא הייתי אומר שזו תביעה נטולת סיכויים, אבל לחלוטין יש בה קשיים, ובסופו של דבר - זה בעיקר ייגמר לפי השופט שידון בתביעה.
 

Itsik Cohen

New member
ומה לגבי השם על החשבונית?

אני זה שרכשתי בחנות, באמצעות כרטיס האשראי שלי, ההתקנה בוצעה בביתי, אני זה שרשום כצרכן במוקד השירות, ואני זה שרכשתי את הביטוח ל-3 שנים נוספות.
גיסי רשום על החשבונית רק לצורך החזר שהגיע לו ממשרד הבטחון כנכה צה"ל (אין לי מושג איך ולמה...)
 

Itsik Cohen

New member
מהו הסיכון שאני לוקח?

אני יודע שאגרת הבקשה היא אחוז מסכום התביעה.
נניח שיום העבודה שאפסיד, נסיעות וכו' הם זניחים.
במידה ואפסיד, בהדגשה על תביעות קטנות, סביר שהשופר יחייב אותי לשלם פיצויים לנתבעת?
אם כן, באילו סכומים מדובר (סדרי גודל)?
אם אני לא אנקוב בסכום פיצוי, אלא אבקש שביה"מ יחייב את תיקון המכונה או החלפתה, זה אפשרי?
 
צריך לנקוב בסכום, בשביל האגרה.

הסיכון - הפסד של כמה מאות שקלים במקרה שכתב התביעה שלך הוא קנטרני ומתיש את השופט... אל תאריך יותר מדי.

כתב תביעה בתביעות קטנות צריך להלך על החבל הדק שבין להיות ענייני, קצר, אבל מפורט דיו ומכיל את כל הפרטים החשובים.

אסף.
 
למעלה