שאלה 2 לפורום

שאלה 2 לפורום

מה לדעתכם צריכים לעשות מחברי ריקודי שורות במצב קיים בריקודי שורות לדוגמא: ישנה פרסומת גדולה "ריקודי ירון מידן" (כבר כמה שנים) ירון נותן לרוקדים את ההרגשה שכל הריקודים שהוא מלמד הם ריקודים שלו, למשל: ריקודים של שאולי רוזנפלד ז"ל, ריקודים של יואב אשריאל ושלום עמר יבדלו לחיים ארוכים, ועוד´ סוגיה מענינת, מה עושים? אני בטוח שירון מישר יכול לחדד עוד יותר את הבעיה.
 
מי מכיר ריקויד שורות כמו -

סאני טוס טוס ילאו ריבר פננה מדיסון רמיה מענטזת בחצר הרבי אם ננעלו הרשות באמת נתונה אשליות מחול הלהט החול השלום כל אלה ריקודי שורות , שרקדו פעם בחוגים לריקודי עם. מישהו זוכר אותם, האם יודעים מי חיבר אותם ?
 
אנסה כוחי

סאני-מישאל ברזילי טוס טוס-ארה"ב ילאו ריבר-מושיקו פננה-שלום עמר מדיסון-? רמיה-נינה אורעד המענטזת-מנחם מנחם בחצר הרבי-יואב אם ננעלו-ישראל יעקובי, מושיקו,אליהו גמליאל הרשות-שרה לוי-תנאי אשליות-סעדיה מחול הלהט-יענקלה לוי החול השלום (אולי הכוונה ל שיר לשלום) יונתן גבאי ישנם עוד הרבה ריקודי שורות מהתקופה ההיא,
 
עזרא - אתה באמת תותח

והרי מה שאני יודע - הלואי ולא אטעה סאני - ארה"ב בחוברת יואב ה/2 16.12.72 טוס טוס - יענקלה לוי יואב ד/2 1.12.71 ילאו ריבר - מושיקו הלוי בקורס של תרצה ? פננה - שלום עמר מדיסון - ארה"ב יואב א/1 28.9.68 רמיה - נינה אורעד ז"ל ויהודית יואב ח/1 10.4.76 המענטזת - מנחם מנחם ז"ל בחצר הרבי - יואב אשריאל (אולי קראו לזה בתחילה "הרבי הולך") אם ננעלו - בשורות אליהו גמליאל יואב ו/4 1.6.74 יש עוד 3 ריקודים בשם זה של: מושיקו ב/1 29.11.69 ציון נוריאלי ג/5 5.6.71 הרשות - מושיקו ה/1 7.10.72 ויש גם ריקוד מעגל של שרה לוי תנאי אשליות - סעדיה עמישי בקורס של מישאל מס. 44 13.5.89 מחול הלהט - יענקלה לוי יואב 1 לצעירים 19.11.83 מחול השלום - יונתן גבאינלמד בקורס של הועד הפועל. הריקודים נלמדו בקורסים הנ"ל, אבל יכול להיות שחוברו ונרקדו לפני כן, עוד לפני שהגיעו לקורסים. כל הכבוד לפותרים נכונה. אני מקוה שלא טעיתי במשהו. אם כן - אני רק בן אדם. חבר
 
תיקון מיידי - אצבעוני ולא עזרא

התותח הפעם היא אצבעוני. אתך הסליחה. זה מה שעושה לי כוח האינרציה. בכל יום שישי - עזרא ,עזרא, עזרא, ואני הלכתי שולל אחרי הזוהר של עזרא.
 
,לחברשלי וידידי אצבעוני-הוספה

את הריקוד ראמיה חיברה נינה אורגד ז"ל ביחד עם יהודית ברקן ולא יהודית יואב כפי שציינת. לגבי הריקוד סאני.רקדנו אותו הרבה בארץ לפי השתלמות של מישאל ברזילי וחיברו את הריקוד מישאל ביחד עם יהודה עמנואל בתור ריקוד זוגות בשתי שורות פנים אל פנים ללא אחיזה.יכול להיות שיואב הביא מחו"ל גם גרסה אחרת. כל שאר הדברים שכתבת נכונים וטובים. כמו כן היו עוד ריקודי שורות יפים שלא צוינוורקדו אותם הרבה.כרגע אני לא זוכר בדיוק את הרשימה שאצבעוני רשם בזמן שאני כותב את התגובה שלי כרגע. אני מתכוון לריקודים היפים כמו דדי קול,רקדי נערתי רקדי,שוגר,הנדרד מיילס,יוסל יוסל, הלוחם (איפי טומבי),ילואו ריבר, מדם רובר,מריה,נאיט פיבר,נולדתי לשלום,נעמי,סיגל,סנופי,סתי אין אלייף (משגעון המוסיקה),פופ קורן, פוקי,פטה פטה, צה צה מו,רעידת אדמה,שוגר, 16 טון,אל בימבו, אולה בולה,סולטנה זוגות ב-2 שורות,ברזיל צה גם זוגות ב-2 שורות פ.א.פ ועוד...
 
לעזרא

בקשר ל"רמיה" ו-"סאני" איפה ראית את מה שלא כתבתי, אולי תכנס שוב למה שכתבתי לבדוק!! הריקודים שראיתי אצל ירון מידן היו: סולטנה - יואב סיגל ו-מדם רובר - שאולי רוזנפלד ז"ל מריה - שלום עמר
 
לאצבעוני הגליל-כאשר כתבתי "לחבר שלי

כוונתי היתה גם לחבר של כולם שהוא גם חברי ותקנתי אותו בנוגע ליוצרים.
 
לתבוע את ירון מידן על התחזות

על סמך תביעה שהוא הגיש נגד רונן גבאי (בראש צלול) על הרקדת ריקודים שלו (של מידן) בערבים שבראש צלול מארגנים. הוא גם שבר מכשירים של חיים מילשטיין על הבמה הראשית באחד מפסטיבלי כרמיאל הקודמים וסרב לשלם לי על פרסום שעשה ב"רוקדים" כיוון שהשירים אקווריוס ו"אי גט יו" לפיהם רוקדים ריקודים של מידן נמכרו בקלטות של "רוקדים". נו אז מה? זה ירון מידן. כדאי בשביל כל אלה ללכת למלחמות ולבתי משפט. ושוב לגבי "זכויות יוצרים" - המונח ריקודי עם במשמעותו המילונית, לא מסתדר טוב עם "זכויות יוצרים". אני בעד ריקודי עם ומכאן ברור בעד מה אני לא! יחד עם זאת אני חושב שעל קלטות הוידאו שאני מוכר כן צריך לשלם תמלוגים בעבור אלה שחיברו את הריקודים ואני אסיר תודה לאירגון המוכן לקחת תמלוגים אלה למטרה ציבורית.
 
אגב, קלטות וידאו, ירון

ירון האם הבחנת בשגיאות הדגמה בקלטות וידאו בהפקת "רוקדים", שאתה אישית הדגמת, לעומת ההדגמה של יוצר הריקוד עצמו בהשתלמויות ? מירי.
 
אינני חף משגיאות

כאשר הפקתי קלטות וידאו ונודע לי על שגיאות, הייתי מתקנן, ז"א עושה צילום חוזר ועריכה חדשה (מאד מסובך ויקר), כמו למשל קלטת מספר 10 שהיתה בחידתך. היום כבר אין סיכוי שאעשה זאת. אולי כשזה יעבור לדיסקים (התחלתי כבר בהכנות לכך). בכל מקרה, הודעה כשלך מה אפשר לעשות איתה? אפילו לא אמרת איפה הטעויות.
 
השגיאות מעטות מאד !

לירון ! שגיאות ההדגמה בקלטות הם מעטות מאד ואין הערה זו מעידה על הכלל. דוגמאות : הריקוד "ליבבתיני" (קלטת 22), ההדגמה שלך בפתיחת הריקוד שונה מהדגמת הריקוד שלמדתי בהשתלמות עם משה אסקיו. דוגמא נוספת : "בכרם תימן" (קלטת 60),גם כאן הצעדים שאתה מדגים קצת שונים (בחלק השני) מההדגמה של היוצר חנן דדון בהשתלמות. שוב - אין זו בקורת על איכות הקלטות הצילומים או ההדגמה. (יוסי מחולון לדבריו, אפילו משקיע 10 שעות!!! מידי שבוע בצפיה בהן). מירי.
 
בדוגמאות שנתת לא ידוע לי ל שגיאה

וממה שכתבת לא ברור לי בדיוק באיזה צעד. אבל בנוסף - יש ריקודים שגם מחבריהם לא בדיוק זוכרים או ששינו אותם מאוחר יותר. בד"כ (98%), כשאני מלמד, זה באחריות מלאה.
 
יתכן שאתה צודק !!

ויתכן גם שלא !!! בכל זאת אני משוכנעת, שבשתי הדוגמאות שרשמתי כאן הצעדים שלימדת שונים מעט מהיצירה שאותן הציג היוצר עצמו בהזדמנויות אחרות. אין לי אפשרות טכנית להוכיח לך, אבל האמן לי, אני (בדרך כלל) בודקת היטב לפני שאני קובעת עמדה. מסכימה איתך שלפעמים מחבר הריקוד עצמו ואפילו לאחר שנים, משנה את הצעדים של הריקוד שלו, ככה סתם, או שפשוט אינו זוכר אותם. לדוגמא : שוחחתי בפסטיבל כרמיאל האחרון עם היוצר אליהו גמליאל על הצגת הריקוד שלו "איילת אהבים" כפי שהציג אותה בהשתלמות 10 (10/5/02) של הארגון. שאלתי אותו, מדוע הוא הציג את הריקוד שונה מעט מיצירתו המקורית והישנה והמוכרת לכולם ? ענה לי : מה רע ? לא יותר טוב ככה. (אגב, השעה היתה שתיים בלילה) המסקנה שלי : היצירה היא בסיס לשינויים ולא נוסחה במטמטיקה. מירי.
 
|שלום למירי

מדי פעם שאני מודע להבדלים בין הקלטות ל"למציאות" בשטח אני מדבר עם ירון בכל המקרים ירון אמר לי שבקלטות זה הנכון. יוסי,
 
ליוסי

קודם כל תסלחו לי מירי ואתה שהתפרצתי לדלת פתוחה, אני בטוח שמירי תענה לך היטב, אני שואל, אתה מצפה שיגידו לך שזה לא נכון!! למשל, אתה נכנס לקנות חולצה, ימליצו עליה בחום וכשתגיע הביתה .....
 
אצעוני הגדול - הפעם טעית

"לא בבית ספרנו" - משמע לעולם לא אומר למישהו שאצלי מלמדים נכון, אם אדע שאין זה כך. נעלבתי.
 
אל תעלב -ירון.

ירון בקר טוב. אל תעלב !!! אצבעוני פשוט נזכר בכלל שאומר "אין הנחתום מעיד על עיסתו". מירי.
 
למעלה