שאלה...

גרי רשף

New member
מדוע נטפלתם דווקא אליה?

הרי לא חסרות דמויות תנכיות שלא מצויין לגביהן במפורש שמתו..
 

פלגיה

New member
זה הכל לדברי חז"ל

כי לפי המקראות - מתושלח הוא האדם הזקן ביותר.
 

יוסי ר1

Active member
יעקב לא מת

למסורתי שלום. הופתעתי לשאלתך. זה שחנטו את יעקב רק מחזק את דברי חז"ל על כך שלא מת. הרי ידוע לך שהמצרים חנטו בתקווה לחיי נצח, בדרך זו או אחרת. לא כל נפטר זכה לחניטה. חז"ל נאחזו בצורה הייחודית בה נמסרה הסתלקותו, כאשר הוא גווע, אך מיתה לא נאמרה בו. זה שקברו אותו אינו מעלה או מוריד. יש לנו את הרבי מלובביץ שקברו אותו, ורבים מחסידיו מצפים בכל יום ממש שיקום מקברו ויגאל את עמו.
 

masorti

New member
מה קשור מה המצרים רצו?

וכי אנחנו מאמינים באמונות המצרים הקדומים? עובדתית המצרים לא חנטו אנשים חיים אלא רק את הנפטרים. ולא כל נפטר זכה לחניטה בגלל שהתהליך היה יקר וממושך (ולא מסיבות תיאולוגיות). גם לא ממש ברור לי מאיפה הרעיון שעל יעקב לא נאמרה מיתה. נניח שכל הנאמר בבראשית נ' על חניטתו וקבורתו לא מוכיח כלום. אבל הרי תיאור מותו הוא "וַיְכַל יַעֲקֹב לְצַוֹּת אֶת-בָּנָיו, וַיֶּאֱסֹף רַגְלָיו אֶל-הַמִּטָּה; וַיִּגְוַע, וַיֵּאָסֶף אֶל-עַמָּיו". והרי הביטוי "נאסף אל עמיו" הוא ביטוי הנרדף במקרא למוות. שים לב מה נאמר לגבי דוד: "וַיִּשְׁכַּב דָּוִד עִם-אֲבֹתָיו; וַיִּקָּבֵר, בְּעִיר דָּוִד" (מלכים א', ב', י') המילה מוות לא מוזכרת. ומה נאמר לגבי שלמה: "וַיִּשְׁכַּב שְׁלֹמֹה עִם-אֲבֹתָיו וַיִּקָּבֵר, בְּעִיר דָּוִד אָבִיו; וַיִּמְלֹךְ רְחַבְעָם בְּנוֹ, תַּחְתָּיו." (מלכים א', י"א, מ"ג) שוב המילה מוות לא מוזכרת. וכך גם לגבי המלכים בהמשך... האם תטען שגם דוד ושלמה לא מתו? נ.ב. זה שחלק מחסידי חב"ד הפכו למשיחיסטים תמהונים אינו הוכחה לכלום. הרבי מלובביץ' מת כאחד האדם, ומן הסתם כרגע הוא נהנה בגן העדן משור הבר והלויתן.
 

justborn

New member
זה שחנתו את יעקב במצרים וחז"ל

אומרים שהוא לא מת זה מאוד מזכיר לי את המיתוס המצרי על אוסיריס האל שמת וקם לתחייה... אולי יש קשר בין הסיפור מהתורה למיתוס המצרי.
 

masorti

New member
אני בספק...

חז"ל חיו מאות רבות של שנים אחרי שבני ישראל התנתקו מהתרבות המצרית.
 

justborn

New member
אולי הפרוש של חז"ל זה חלק ממסורת

שהועברה בעל פה עוד מיציאת מצרים...
 
יעקב אבינו לא מת

שנאמר ושכבתי עם אבותי שכיבה נאמר ולא מיתה ללמדך שצדיקים במיתתם קרוים חיים וגם ללמדך שיש תחיית המתים כמו אדם ששוכב עד שמעירים אותו כך יעקב אבינו שכב בקבר עד לתחיית המתים
 
למעלה