מייק ריכפלד
New member
תשובה...
ידידי (שם לא ידוע בכרטיס האישי)... הסיבה הפשוטה שהטכנולוגיה לנחיתה אוטומטית קיימת, וטכנולוגיה להמראה אוטומטית אינה קיימת, היא : המראה - איננה חייבת. אפשר לבטל את הטיסה אם התנאים אינם מאפשרים המראה בטוחה. וללכת לישון. נחיתה - תמיד חייבת - במוקדם או במאוחר. מרבית הטייסים שאני מכיר לפחות, מעדיפים להנחית את המטוס ידנית, שהרי זה חלק מ"אומנות" הטיסה. אלא אם תנאי מזג האויר מחייבים נחיתה אוטומטית בהתאם לנוהלי החוקה והחברה. נחיתה אוטומטית אינה דבר מסובך. כייל את התדר הנכון, חבר את הטייס האוטומטי, וצפה במאורע. דרך אגב, בכדי לבצע נחיתה אוטומטית, המטוס חייב להיות ממוכשר ומאובזר לכך, הצוות חייב להיות מאומן ומיומן, שדה התעופה חייב להיות ממוכשר בהתאם, וכמו כן, השדה חייב לתת "הגנה" למערכת הנמכה הקרקעית מפני גורמים מפריעים, כגון מטוסים שחוצים את המסלול, או כלי רכב כבדים בסביבות האנטנות. בכל מקרה, אם בסיס הענן הוא מעל 800 רגל והראות מעל 2 מייל, אין כל הגנת המערכת, ונחיתות אוטומטיות מאוד לא מומלצות מכיון שהתוצאות עלולות להיות בלתי צפויות. נחת ידנית... מייק..
ידידי (שם לא ידוע בכרטיס האישי)... הסיבה הפשוטה שהטכנולוגיה לנחיתה אוטומטית קיימת, וטכנולוגיה להמראה אוטומטית אינה קיימת, היא : המראה - איננה חייבת. אפשר לבטל את הטיסה אם התנאים אינם מאפשרים המראה בטוחה. וללכת לישון. נחיתה - תמיד חייבת - במוקדם או במאוחר. מרבית הטייסים שאני מכיר לפחות, מעדיפים להנחית את המטוס ידנית, שהרי זה חלק מ"אומנות" הטיסה. אלא אם תנאי מזג האויר מחייבים נחיתה אוטומטית בהתאם לנוהלי החוקה והחברה. נחיתה אוטומטית אינה דבר מסובך. כייל את התדר הנכון, חבר את הטייס האוטומטי, וצפה במאורע. דרך אגב, בכדי לבצע נחיתה אוטומטית, המטוס חייב להיות ממוכשר ומאובזר לכך, הצוות חייב להיות מאומן ומיומן, שדה התעופה חייב להיות ממוכשר בהתאם, וכמו כן, השדה חייב לתת "הגנה" למערכת הנמכה הקרקעית מפני גורמים מפריעים, כגון מטוסים שחוצים את המסלול, או כלי רכב כבדים בסביבות האנטנות. בכל מקרה, אם בסיס הענן הוא מעל 800 רגל והראות מעל 2 מייל, אין כל הגנת המערכת, ונחיתות אוטומטיות מאוד לא מומלצות מכיון שהתוצאות עלולות להיות בלתי צפויות. נחת ידנית... מייק..