שאלה

ליפט

New member
האם נעשתה בחירה, בכלל?

שלום אביטל ל. לשאלה שלך, "איך אני גורמת לה להבין גם רגשית שהיא מדהימה ושהיא ראויה לאהבה?" היה הד צורם משהו בראשי. לעניות דעתי, אינך יכולה לגרום לאנשים להרגיש, לראות ולהבין מה שאינם רוצים להרגיש, לראות ולהבין. לאורך השרשור, קיבלתי את התחושה (סובייקטיבי לגמרי וע"פ הכתוב בלבד) שאת מנסה למשוך את המתאמנת שלך והיא עומדת נטועה במקומה. היא מצידה, עושה רושם, יודעת לספר את סיפור חייה מצויין וזה מקום מאוד מוכר ונוח. בשם מה היא הגיעה לאימון? מדוע לא להפנות את השאלות הללו אליה? לשאול אותה, מה צריך להתקיים כדי שהיא תוכל לאהוב את עצמה, לקבל את עצמה? מה נדרש כדי שהיא תבחר לאהוב את עצמה ולאפשר לאחרים לאהוב אותה? זו בחירה והחלטה שהיא צריכה לעשות. מה שאת יכולה לגרום לה כמאמנת זה לחשוף אותה למרחב בחירה ולאפשר לה לבחור...בשלב זה, לא יותר מכך. לאחר שתבחר, תוכלי למצוא שלל כלים לסייע בידה לממש את בחירתה לכאן או לכאן. גמר חתימה טובה ובהצלחה
 

אוריק3

New member
ליפט אני חושב שאת/ה טועה, אביטל הגדירה נכון

ברמה התמציתית את הסיטואציה ואת הדרישות הנחוצות לפתרון. אביטל מבקשת לשמש פנס למתאמנת שלה וזאת מטרתו העליונה של המאמן. מודעותה של המתאמת לחסרים שיש בעצמה הביאוה לפתחה של המאמנת. הפועל היוצא של הרצון לזוגיות הנמנעת ממנה, יכול לנבוע מהמון סיבות או מסיבה בודדה. לטעמי, אבן הבוחן זה לא ההתפלספות מי עושה מה ולמה. אלא, הקמת הגשר המאפשר להוציא לפועל רצונות כמוסים. וזה הבטחון העצמי. בעת שיוקם זה. המודעות האישית של המתאמנת יאפשר לה ביחד עם הופעת הפונקציה הישומית (בטחון עצמי) לראות את התמונה בכללותה ולקבל החלטות ולישמן. בהעדר החסימה המנטלית שבוטלה. וזה הדבר היחיד שחשוב. לכן, נכון טענה אביטל שהפונקציה המשמעותית היא קימום הבטחון העצמי של המתאמנת שלה. כל השאר יבוא ויופיע בעצמו. משום שהתשתית של הרצונות והמהווים כבר קיימת.
 

Yin

New member
הרהור על בטחון עצמי

נראה לי שבטחון עצמי הוא אשליה, מסכה. בטחון עצמי נחוץ רק במקום בו יש ספקות ופחדים. אולי עדיף להסיר ספק במקום לשים עליו מסכה? עדי
 

אוריק3

New member
עדי יקר..נסה אולי להרהר שוב...ולתהות "לשיטה"

בטחון עצמי הוא המניע היחיד לעשיה. והוא מאבני היסוד של עצם קיום מהלך אופרטיבי. החל מעצם יצירת מחשבה אופרטיבית ועד הוצאתה אל הפועל. הדרייב המקשר מיצירת מחשבה ועד מחשבה עשייתית/יצירתית. הבנויה לתלפיות והוצאתה לפועל. הוא הבטחון העצמי (הדרייב) המתחזק את המודעות האישית (יכולת). מסכה (פאסדה, פרסונה) היא כסות הגנתית הנוצרת בתת ההכרה. מהעדר בטחון עצמי. ונועדה לתת כסות או דימוי של "בטחון" לכאורה למשתמש בה ועל מנת להסתתר מאחוריה, כתוצאה מאי יכולת להתמודד עם הסטואציה. ספקות ופחדים... (למעט המוטיב הראשי של פחד שמוקורו השרדותי לחלוטין . בחזקת "הילחם או ברח", למען השרדותך היומיומי.) כאשר הבטחון העצמי עולה ומיוצב אין צורך ב"תרוצים". מן הסתם,. ואז ספקות ומסכות והיסוסים הופכים להיות מיותרים ונעלמים.. האגיט יואר...
 

Yin

New member
עניין של הגדרה

הדבר החשוב הוא שבסיכומו של דבר אין ספק. אם כך, הכינוי הוא לא נורא חשוב. הירהורי על בטחון עצמי נובעים מהתבוננות על אנשים מלאי "בטחון עצמי". רק טוב, עדי
 
עוד נקודה להירהור על "בטחון עצמי"

כיצד יכול מושג כמו "ביטחון" - שמכיל בתוכו הבטחה ליציבות, ודאות והגדרה ברורה, להיות מבוסס על מושג כמו "עצמי" - שמאופיין ב: השתנות מתמדת (עצמי של שנה שעברה שונה מעצמי של היום וודאי יהיה שונה מעצמי של מחר), הגדרה חסרת בהירות לחלוטין (היכן אני מתחיל והיכן אני מסתיים? מה הוא אני ומה הוא שלי?) ואי יציבות מנטלית וריגשית (יום אחד אנחנו מרגישים כך ויום אחר אנחנו מרגישים אחרת)
 

אוריק3

New member
שטויות במיץ עגבניות.

מה אתה מקשקש בלי להבין על מה אתה מדבר. העיקר לדבר?
 

ליפט

New member
האין זה ציטוט בו, אתה, בחרת?

מה שלאחד אוקיאנוס לשני שלולית..(פילוס) כאשר כלי העבודה היחיד בארגז הכלים שלנו הוא פטיש, הרבה דברים מתחילים להיראות לנו כמו מסמרים...(מאסלו ואני אוסיף.... מה שלאחד הוא "שטויות במיץ עגבניות" לשני תובנה ודרך התבוננות זה הזמן לבדוק את ארגז הכלים אפרופו "בטחון עצמי" אני מוצאת טעם בדבריו של אבי. האין זה כך אצלך? בכל יום מידת הבטחון העצמי שלך, כאיש מקצוע, כחבר, כהורה, כבן-זוג, כעצמאי וכ"ו זהה? האם רמת הבטחון העצמי שלך בכל תחום, ביום נתון, זהה? אני מתקשה לראות איך בטחון עצמי הוא דרייב/מניע לעשייה. בעיניי, חזון/רצון פנימי טהור הם אלה שמייצרים מוטיבציה לעשייה ומסייעים לפתוח את המודעות למה שנדרש. בטחון עצמי, בתחום כלשהו, הוא תולדה של אימון, של העשייה עצמה. כמאמנת שמביאה גישה מנוגדת לגישה הרווחת, כמעט כולם מתחילים אצלי עם חוסר בטחון בנוגע ליכולויות שלהם להצליח (בתחום הספציפי בו אני עוסקת), עם חוויות עבר מחלישות וכ"ו. אינני עובדת איתם על "בטחון עצמי" אלא על צבירת חוויות חדשות. מה שמניע אותם מלכתחילה איננו הבטחון העצמי שלהם, אלא הרצון שלהם להיות במקום אחר, המיאוס במקומם הנוכחי ועד כמה שזה ישמע מוזר, הבטחון שלהם בי, כמאמנת שלהם. עם הזמן מתגבש אצלם הבטחון העצמי באופן טבעי. אך לא הבטחון העצמי באופן כללי אלא ספציפית לתחום בו הם בוחרים לשנות. בדיוק כמו שלמנהל בכיר יכול להיות בטחון עצמי בכל הקשור לניהול ולקבלת החלטות אך חוסר בטחון בכל הנוגע למין השני. אינני רואה איך אפשר להתייחס ל"בטחון עצמי" כמושג אבסלוטי, כמושג שהוא מקשה אחת ותנאי לעשייה. וקטנה לסיום, הייתי עושה אבחנה בין "ערך עצמי" ל"בטחון עצמי". יום נפלא ליפט
 

אוריק3

New member
היי ליפט יקרה..

ברשותך נפתח בעובדות.. בין סיבה לתוצאה..אין תהליכים רוחניים במוח. כל ההתרחשות הנה כימית נטו. מבלי להכנס לחיבורים ויחסים בן תאי עצב והחיבורים בינהם. כל ההתרחשויות ללא יוצא מן הכלל במוח, מתחילות או מסתיימות בקיומם או בחוסרם של אותם כימיקלים בזמן נתון.(ללא התיחסות לפתולוגיה אבנורמלית) ישנן כמה רמות של יצירת תהליך מחשבתי, יזום, ספונטני, תגובתי.(עיקרי).מכאן ישנה חלוקה בסיסית נוספת. קידום תהליך חשיבתי והפיכתה לאופרטיבית. ברשותך לא נכנס לכל תתי השלבים והרציונל בהבנת קיומם-פשוט סיפור ארוך . בכל אופן, על מנת להבין טוב יותר את התהליכים אנו משמשים בהגדרות מילוליות. לפיכך..על מנת ליצור תהליך של חשיבה יזומה, שבבוא העת הופכת או שלא למחשבה יוצרת, ובהמשכה לפעילות פיזית של ממש..ולזה יש חוט המקשר לאותה יכולת, ליזום ולהוציא לפועל מהלך כל שהוא. (בן ספונטני ובן קוגניטיבי "טהור") אותה פונקציה קריטית קרויה בפינו בטחון עצמי..דהיינו היכולת העצמית לייצר חשיבה יזומה או תגובתית והמשכה אליי הוצאתה לפועל כפונקציה ערכית. (כלומר פונקציה מקשרת בן מצב תאורתי ובן הפיכתו למעשי) חוסרים באותה פונקציה לא יביאו ייזום חשיבה, ייזום תגובה ספונטנית, וכמובן הפעלה ערכית של התהליך הראשוני (מחשבה). החסרים הללו יכולים לבוא לביטוי כתוצאה מ: עכבות, מחסומים פתולוגיים ומנטלים, ברמות שונות, בהקפים שונים, בנושאים שונים, וכלפי עובדות שונות. מצבי רוח לא ישנו מהותית את קיומם או חסרונם, של הבטחון העצמי והפונקציה הנלוות לה המודעות האישית. לכל היותר יחלישו או יגבירו לזמן מוגבל את הדרך שבה נגיב ונתנהג. אבל באופן חד משמעי בדרך הקוגניציה לא ניתן לטעמי לשנות או אותם מרכיביי הפונקציה המפעילה. (למעט שימוש בכליי NLP מוסווים) בהתיחס לשתי פונקציות הפעילות במוח בקשר עם החוץ גופני. ההכרה ותת ההכרה.. כל התהליכים האופרטיבים המשפיעים על ההתנהגות שלנו יוצאים מתת ההכרה. לפיכך חסמים מסוגים שונים. הן ידועים והן לא ידועים מצויים שמה. לפיכך כל ההתיחסות לרוחניות לסוגיה היא סובייקטבית בלבד. והנה תוצאתית ולא ראשונית בעשייה. ומשפיעה כחוויה קצרת טווח. וכתגובה ישירה , תלוי מאוד באיזה טכניקות את עובדת אבל תמיד שינויים התנהגותיים יופיעו כאשר המתאמן שינה את ה"סוויצ'ים" שלו בתת ההכרה. אין שום דרך לעשות זאת באופן ישיר לרובד ההכרתי ללא יצירהת מסדרון ישיר לתת ההכרה (טראנס ו כליי NLP כמו פקודות הפעלה מוסוות). מכיוון שהמוח איננו יודע להבדיל בן מצב ערות (הכרתי) לחלימה או דמיון (טראנס) .כל פעילות שתתרחש שמה תהייה מושעפת ממצב "החיבורים" הפיזיקליים של העצבים והכימיקליים השונים הפעילים במוח (הורמונים כטריגר, מוליכים עצביים ראשיים ומשניים) נוכחותם ודרך החיבור העצבי, הם ורק הם יוצרים או שלא יוצרים תהליכיים ראשוניים וסופיים. ולא שום רוחניות או חזון אישי או רצון פנימי טהור..אין חיה כזאת סורייי.... מאמן, בכלים אימוניים מתוך NLP למשל. יכול בתהליך של שתי דקות לבטל או לקומם התנהגות יסודית כמו: פחד, חרדה, פוביה, וחסמים אחרים. דרך שינוי מנגנון בתת ההכרה, שאת עושה לעצמך באמצעותו. לכן אין כל אחיזה במציאות למושג רוחניות מעבר לסבבה של לחשוב על זה, אולי.. את מתייחסת לבטחון עצמי כפונקציה נקודתית. אין לזה משמעות פילוסופית, משום שזה עדיין בטחון עצמי. הקשור במקרה או שלא במקרה לפונקציה התנהגותית ספציפית, ולא דבר אחר. ןלכן זה היה שטויות במיץ עגבניות.. הגיט יואר...
 

Yin

New member
מעבר לכותרת, מעניין אותי

משפט אחד שכתבת: "אין תהליכים רוחניים במוח". מה זה תהליכים רוחניים? איפה הם כן מתרחשים? תודה, עדי
 

אוריק3

New member
היי עדי

כל ההתרחשות הפעילה במוח היא כימית. התהליכים מלווים בפעילות חשמלית כתוצאה מיצירת פוטנציאל חשמלי מתהליכים כימיים. המופיעים גם כגלים אלקטרו מגנטיים הניתנים למדידה והמעידים על פעילות. "רוחניות" לטעמי הוא ביטוי תוצאתי "כהרגשה" או "תחושה" סובייקטיבית לסוג מסויים של עיבוד מיידע. כפי שנתפס אידנוודואלית על ידיי האדם עצמו. ולכן אין אפשרות להגדירה במדוייק. כמו "מצב רוח". החושים המספקים מידע למוח אינם מספקים רוחניות..התוצאה של הזנת המידע בהליך עיבוד המידע עשויה להיות "רוחנית". אבל לא התהליך כפי שציינתי לעיל. נטען היום האופן חלקי , כי אונה אחת מפיקה יותר תחושות כאלו מהאונה השניה, כפונקציה של "חלוקת עבודה" של המוח. בתהליכיי טראנס של המוח ( התחברות ישירות לפעילות תת ההכרה , המתרחשת בעת חלימה, בהייה, הפנוזה, הלוסינציה) ניתן לחוש על פני הגוף ביטוי של נוכחות רגשית. לביטוי זה אין הסבר מדעי טהור אלא הנחה כי מדובר בתהליך המזין חזרה את המוח על מנת לשמר אנרגיה או פעילות. מקווה שעניתי לך
 
הגדרתי לביטחון עצמי

ההגדרה שאני נותן למונח "ביטחון עצמי" הינה: הידיעה שאני יכול לעשות משהו בהצלחה. יש לכל אחד מאיתנו ביטחון עצמי שהוא יכול להרים כוס מהשולחן, יש חלק מאיתנו שיש להם ביטחון עצמי שהם יכולים לנהוג ברכב עם הילוכים, בעוד שלאחרים (למרות ואף על פי שהם הוציאו רשיון נהיגה על רכב עם הילוכים) אין להם ביטחון עצמי מספק (עבור עצמם כמובן) בשביל לנהוג על רכב הילוכים ולעומת זאת יש להם ביטחון עצמי מספק עבור נהיגה על רכב אוטומט. יש כאלו שגם בלי שהוציאו רשיון נהיגה יש להם ביטחון עצמי שהם יכולים לנהוג ברכב, גם אם אין להם מושג ירוק איך עושים את זה. לעומתם יש את אלו שאין להם ביטחון עצמי שהם מסוגלים לעשות דבר זה או אחר, ולכן לא היו מנסים אותו (עד שהוכיחו לעצמם בדרך לא דרך שהם מסוגלים) היות שכל התנהגות הינה סינרגיה של שלושה מרכיבים: התנהגות / מחשבה (יצוג פנימי) / רגש (מצב או הלך רוח) אזי הידיעה ש-'אני יכול לעשות משהו בהצלחה' הינו המחשבה, בעוד שישנם אוסף של תהליכים ביוכימיים ואלקטרו-מגנטיים בגוף/מוח אשר מרכיבים את ההרגשה/מצב-רוח/הלך רוח הנקרא "ביטחון עצמי" ויש פעולה פיזית שמלווה את שני אלו - וזו ההתנהגות עצמה. יש שני סוגים של אנשים, אלו שצריכים להוכיח לעצמם שהם יכולים לעשות משהו כדי שיהיה להם ביטחון עצמי בתחום הספציפי ואלו שיוצרים את הביטחון העצמי כי עשו דברים אחרים והם יודעים שהם יכולים לסמוך על עצמם שהם יצליחו בכל דבר שהם יעשו.. שני הסוגים הללו נמצאים בתוך כל אדם, והכל תלוי בהקשר. יש מאמנים שמסיימים קורס מאמנים וכבר מרגישים שהם יכולים לגבות מחיר גבוה, ויש כאלו שצריכים קודם לעשות 30, 40 אימונים כדי לפתח בעצמם את הביטחון העצמי שזה מה שהם יכולים לגבות עבור הערך שהם נותנים... ואת שני אלו אפשר לכוונן דרך תהליכים של NLP..
חג סוכות שמח מיקי
 

אוריק3

New member
זאת תפיסה קצת פופוליסטית אבל ברובה נכונה...

ברם.. גם היכולת לקומם חשיבה יצירתית, מצריכה את פאקטור הבטחון העצמי.. כך שמהלך הביינים דנן, המכונה בטחון עצמי. מתקיים בכל הרובדים האופרטייבים. החל מלייצר חשיבה אופרטיבית ועד ביצועה. למעט תיקון קטן ברשות הכותב.. התהליכים הכימיים מלווים בתהליכים חשמליים תוצאתיים.תהליכים כימיים (כמו מצבר למשל) .שנייהם יוצרים תוצאה של אירוע בעל מאפיינים אלקטרומגנטיים לתהליכים דנן. בבסיס הפעילות הכל רק כימיה דרך משוואת הפוטנציאל, וקשרים עצביים מוקדמים.. וזה אגב (תופעות אלקטרומגנטיות) פותח את האפשרות האבולוציונית למי שרוצה.,לקיום תופעות טלפתיות מובנות. (שידור וקליטת מיידע). למי שמעניין לו, ונראה לי שהוזכר קודם, ספרו של סטיבן פינקר אודות טעמו למבנה ופעילות המוח, למרות כמה הסתייגויות להתהליכים התוצאתיים הרוחניים. ספר מרשים.
 

ליפט

New member
היי אוריק3

תודה על תגובתך שהובילה אותי לקרוא שוב את השרשור. ובחיפושיי אחרי מטרת המתאמנת עצמה, לא מצאתי קריאה ובחירה שלה לפתח "בטחון עצמי". כן, הבנתי את ההגדרה של אביטל וכאן התהיה המרכזית שלי. כן, הבנתי שהמתאמנת לא מרוצה מהעדר זוגיות יציבה בחייה וזה מה שהיא "מחפשת".. כן, הבנתי שהמתאמנת אינה שבעת רצון ממי שהיא וזה ככל הנראה משליך על חוסר יכולתה לייצר זוגיות יציבה (אולי כן אולי לא). אך האם היא מבינה את הקשר הזה לאשורו? האם היא בכלל רואה איך היא אחראית למצב? האם היא סימנה לעצמה את המטרה הזו, של לאהוב את מי שהיא, בדרך להגשמת הבחירה שלה בזוגיות? או שנסתפק במה שאנו כמאמנים, מתוך תפישת עולמנו האישית, מגדירים כמטרה. חסר לי, כקוראת וכמאמנת: 1. הבטחון שמדובר במטרות של המתאמנת (ולא של המאמנת) 2. הצהרת הבחירה של המתאמנת, תהיה אשר תהיה (על בסיס מרחב אפשרויות, על בסיס החזון האישי וכ"ו) ומשמעויותיה. 3. לקיחת האחריות ע"י המתאמנת הן על בחירותיה המהותיות והן על עשייתה (גם ברמה של הדברים שהיא ממשיכה לספר לעצמה).. היא "מחפשת" זוגיות יציבה - היכן? כיצד? ברור לי לגמרי שכל סעיף, דורש תהליך בירור בפני עצמו, אך אין זה גורע מנחיצותם בבניית התהליך כולו.
 

אוריק3

New member
היי ליפט יקרה..

שניינו ניזונים ממקור מידע אחד סובייקטיבי. ועדיין כעדות מקצועית. שני נושאים עלו: האחד מתאמנת שרוצה זוגיות. השני, חוות דעתה המקצועית של המאמנת אודות התנהגות המעידה על חוסר בטחון עצמי בולט אצל המתאמנת. את כל השאר הסקת מתוך הנחות שלך בלבד, וגם ניתחת והעלת אופצויות. אם תקראי (טענת שקראת את השרשור ) את תגובתי .התייחסתי לחוות דעתה המלומדת של אביטל והצעתי כלי אימוני ,לשטעמי יעיל לעניין זה. וגם משום שאין בידינו כל מידע אחר מלבדו. פרט להצהרת המתאמנת והצהרת המאמנת. אז מניין הנחרצות?
 

isaacm

New member
שלום לך, אביטל

את יודעת, הנושא הזה (של זוגיות), עולה מדי פעם. ברשותך, אשתף אותך במחשבות שלי, ומקווה שתמצאי בהן תועלת. חשבתי לעצמי, יכול להיות שלא משנה לה בכלל עם מי היא תהיה בזוגיות יציבה? כלומר - נגיד שאני ניגש אליה (ואני נראה סביר, מרווויח סביר, וכו' וכו') ומציע לה לבחון להיות אתי בזוגיות יציבה - איך היא תגיב? טוב, נו - כולנו בני אדם. אבל בכנות, עם מי היא רוצה להיות בזוגיות יציבה? האם מתאים לה להיות בזוגיות יציבה עם אדם שגובהו 2.20 מ'? 1.54 מ'? האם היא יכולה להסתדר עם אדם בן 75? או 22? האם היא יכולה ליהנות מזוגיות יציבה עם פוליגלוט? (ואם מישהו יאמר לה שהוא פוליגלוט - היא תדע מה זה?) כתבת מעט מאד - אבל איכשהו אני חושב שהיא לא כל כך חסרת ביטחון, לא באמת. ולבסוף עצה ממני אלייך לשנה החדשה ובכלל. אל תנסי לגרום לה. כלום. שתהיה לך שנה נפלאה, מלאת עשייה וסיפוק
איציק
 
משהו שאולי יכול לתת עוד משהו ../images/Emo13.gif

יש אנשים שבדרך כלל פועלים מתוך פרדיגמה שאומרת: א. "אם אני אוהב את עצמי אני לא אשנה כלום בעצמי" ב. "יש בעצמי דברים שאני רוצה לשנות" אי לכך ובהתאם לזאת "אני לא יכול לאהוב את עצמי כי אני לא אשנה את הדברים בי שאני רוצה לשנות" כשאדם תפוס בתוך האמונה הזו, יהיה לו קשה מאוד לאהוב את עצמו.. הנה לך מאמר קטן שעושה רמיסגור (או מסגור מחדש) לתפיסה הזו ויוצר אצל האדם אפשרות ראשונית להתחלת השינוי.. לאהוב את עצמי??? תהני מיקי
 
למעלה