שאלה

deutsch

New member
שאלה

שלום לכולם האם אפשר לעשות הסבה על RG מבלי לעבור דרך ה-172 הרגילה. תודה
 

laronpilot

New member
אני עשיתי זאת, אך זה לא מומלץ

מיד שסיימתי את הקורס על 152 ביצעתי הסבה ל172RG אחרי שליברמן שיכנע את שלמה מנשר שהוא סומך עלי בדיאבד, אם ההיתי יכול להחזיר את הגלגל, הייתי צובר קצת ניסיון על ה 172 ורק אח"כ מתקדם. לשאלתך, זה אפשרי. זה מאד לא מומלץ. לעבור מ 152 ישירות גם לפסיעה משתנה, גם לגלגלים מתקפלים, גם יותר מהיר וההקפה מתקצרת... זה לא מומלץ.
 

RAZ BAGG

New member
דעה שונה לגבי הסבה../images/Emo110.gif

אם אתה מעוניין לעבור למטוס יותר "מעניין"ומתקדם אזי ה-172RG הוא לא התשובה. ה-172RG זה למעשה 172 רגיל עם עוד שתי ידיות, וזהו. להערכתי, לאחר טיסה של פחות משעה ב-172 רגיל תרגיש בבית,המטוס כמעט וזהה ל-152 שאתה מכיר כך שאין בעייה לדלג ל-RG מייד לאחר מכן. אל תתן שיפחידו אותך במעבר בין המטוסים הללו,שלושתם מאד קרובים מבחינת הביצועים והתחושה שלך כהטייס, ההבדלים פחות ממינורים. בספר המטוס ישנו הסבר מאד קצר וממוקד לגבי אופן ההפעלה של ה-RG (תאום פרופ ללחץ סעפת) במצבי הטיסה השונים,כמובן לא לשכוח שלושה ירוקים (לגלגלים) אם אתה מעוניין לטוס על מטוס "חם" יותר מ-172/152 רגיל אז אני ממליץ לך לנסות את ה-182RG שמהווה קפיצה יותר כדאית או שתקשיב לראובן ניסן ותנסה את הזלין.
 

deutsch

New member
זלין

מכיון שאני טס בהרצליה זלין הוא לא רעיון טוב במיוחד. אם אני לא טועה זלין יש רק בחיפה לארובט כך שזה לא רעיון טוב . ואני לא חושב שמשהו יתן 182 למשהו שלא עבר דרך תחנת הביניים 172. מיקי גולן אבי בן דוד אתם בענין ?? או שאני עובר קודם דרך ה-172? תודה
 

laronpilot

New member
דעתי על הזלין

יצא לי פעם אחת בחיים לעשות סיבוב על הזלין. זה היה שידידי, דורון עוז הזמין אותי לסיבוב. אחרי שירדתי מהזלין קבעתי חד משמעית ש152 ו172 ו172RG הם פשוט לא... מטוסים. אם היה בהרצליה זלין, הייתי רץ לעשות הסבה. לצערי יש רק בחיפה. היו תוכניות מחברת אירובט להביא זלין להסבות, אך לא ידוע לי מה נגמר בסוף ועכשיו רעיון למיקי ואבי במקום לשבור את הראש איך לעשות כסף ולהמציא כל מיני קורסים לטייסי ריסוס שלא יוכלו לעבוד בזה, אני ממליץ לכם לייבא שניים או שלושה זלינים... אנשים יעמדו אצלכם בתור.
 
אלף תודות על עצותיך יפתח

אם לא היה בעצותיך משום ביקורת מרומזת על על הקורסים שאנו "ממציאים", הייתי מסתפק בתודה רבה בלבד. בשל העובדה שאתה מבקר, רצוני לציין בצניעות כי במבחן התוצאה שכל אדם מבוגר חייב לעצמו מעת לעת אני חושב שהציון שלי שונה משלך, בכל הקשור להמצאות, רעיונות, יישומים ותוצאות. הקורסים שאני "ממציא" כמו ההגדר החקלאי, מעניינים אנשים לא רק בשביל למצוא עבודה, שאולי היא נקודה המעניינת אותך כרגע. טייס חקלאי הוא פשוט טייס טוב יותר. נקודה. בגלל זה אני אהיה כזה ועוד כמה שהתעניינו. אני לא אייבא זלינים בגלל שהשותף הבכיר אצלנו חושב שמבחינה מבנית זה חרא של מטוס ואני לא יודע אם הוא צודק אבל אני לא ברמה מספקת כדי להתווכח עם שיקוליו הטכניים.
 

צחי נבו

New member
ביקורת? ../images/Emo122.gif

אני לא מכיר אף אחד מכם אישית, אבל לפחות במה שנכתב על ידי יפתח אני לא מוצא "יונים שליליים". נהפוך הוא, הוא העלה רעיון שעל פניו נראה יפה. לא טוב? לא מתאים? לא נורא. בהצלחה עם הקורס לחקלאים, הלוואי והיה לי כסף להירשם... האם תרגיל הסיום בו מבוצע על הפיטס?
 
דעתי על הזלין...

דווקא מכיוון שאני חובב ידוע של זלין ויש לי עליו לא מעט שעות אביע הפעם דעה קצת שונה. ראשית כל מה שנאמר על הזלין הוא נכון : מטוס נהדר ו"מתקדם" ,בהחלט חוויה. אבל ,וזה גם יתרון , לאחר מספר מועט של שעות אתה תרגיש כמו ב"בית". ז"א חוץ מכוח רב שיהיה לך בידיים , לא תרגיש שהתקדמת במיוחד במעבר מהצסנה. הסיבה היא שהזלין יחסית לכוח האדיר שלו הוא מאוד איטי : "רק" 110 קשר אם טסים לפי הקונפיגורציה המומלצת ולא "טוחנים" לאירובט את המנוע כמו כמה חברה שאני מכיר שעושים זאת כדי להרויח עוד 10 קשר... בקיצור , למרות שאני חסיד גדול של זלין ,אם אתה לא רוצה ליסוע לחיפה נראה לי עדיף לעבור ל182 ואם לא יתנו לך תנסה הסבה על המוני. בעצם למה שלא יתנו לך ? פרחי טייס עוברים מהפייפר ישירות לצוקית ! לא מסכים בכלל עם הטוענים שצריך לעבור דרך צסנה 172. ולסיום אנקדוטה קטנה : מיד לאחר הוצאת הרישיון הפרטי הייתי אמור לטוס עם טייסת ותיקה לארה"ב ולשכור שם 182RG . אני זוכר שנורא נלחצתי מכך ואמרתי לה שזה ממש לא חכם לעבור מ152 ל182RG אבל היא שכנעה אותי שזה אפשרי והיום אני יודע שהיא צדקה . לצערי בסוף זה לא יצא לפועל מסיבות אחרות ,וטסנו על ה 172 ,אך עדיין הייתה חוויה גדולה מהחיים.
 

RAZ BAGG

New member
פרופורציות וההסבות למינהן...

קראתי לפני מספר חדשים מאמר של רוד מקאדו, מדריך טיסה ותיק בעל אלפי שעות הדרכה ובעל טור קבוע במגזין של אגודת התעופה ובעלי המטוסים בארה"ב AOPA וכמו כן כתב שורה של ספרים בנושא ההדרכה. רוד טוען שאין בעייה ל"הקפיץ" מדרגה, טייס בעל נסיון מועט במטוסי ההדרכה הבסיסיים (15/72)למטוסים מתקדמים כגון הפייפר לאנס,ססנה 210 ודומיהם. חלוקת הקשב והריכוז הנדרשת בהטסת מטוס שכזה אינה גבוהה בהרבה מהמוכר ב-152 רגיל, מדובר בפסיעה משתנה,כן נחיתה מתקפל ומשאבת דלק חשמלית לגיבוי. וזה הכל! הוא יישם זאת בהצלחה מספר פעמים עם חניכים שהיו מעוניינים לעשות את המעבר כבר לאחר 40 שעות בטענה שטייס שלמד על 152 ירגיש בבית ב-210 וטייס שלמד על פייפר צ´ירוקי 140 ירגיש בבית בפייפר לאנס. צריך ללמוד "להרגיש" את המטוס ולהתרגל למהירויות המעט גבוהות יותר. כנ"ל לגבי 182RG.
 

tiraman

New member
מעבר מ - 152 לזלין ../images/Emo66.gif

חברים , אני חניך על מטוס הזלין עם קצת יותר מ - 40 שעות ואני יכול לומר לכם בצורה הבטוחה ביותר שמעבר ממטוס הססנה 152 למטוס עם פסיעה משתנה , סטיק , כנף תחתית ומשאבת דלק זה לא סיפור כלכך גדול ובהחלט שלא צריך לעבור תחנות באמצע . אני למדתי על הססנה 152 וכאשר ביצעתי סולו הרגשתי שזה לא כלכך מיקצועי והחלטתי לנסות את הזלין . אני יכול רק לומר שהמעבר שלי לזלין היה מעבר חלק ולא נדרשה הסבה ארוכה . בשיעור הראשון הכרתי את ההבדלים בין הזלין לססנה ובשיעור השני כבר הרגשתי בבית . לכן המסקנה שלי היא שלטייסים שיש כבר רשיון לא צריכה להיות שום בעיה לעבור למטוס אחר עם קצת יותר פעולות בהטסה . הורדת כני נסע לא צריכה להפחיד אף אחד ביי ושבת שלום
 
הממ...

תקן אותי אם אני טועה, אבל פרחי טייס כלל לא עושים סולו על הפייפר, שדות התעופה שלהם ענקיים יחסית למה שהצוקית צריכה, הם לא עושים הקפות צפופות בין בתים בהרצליה, ואחרון חביב, הם ברמה קצת יותר טובה מהטייס הממוצע עם 60 שעות על 152 ?
 
תגובה לבקשתך

מבחינתי אין כל בעיה שתטוס על ה 182 שלנו אם אינך טס כמו אחד ששובר מטוסים (לא שהפרוגנוזה הזו תמיד עוזרת). הסבה אתה יכול לעשות בשמחה, אבל לשכור אותו סולו לא תוכל כל עוד אין לך 100 שעות, בשל ענייני ביטוח. עם זאת, אני רוצה לציין כי יש לנו אישור להסמיך אותך על 172RG לאחר שעה אחת של הדרכה, אם הוסמכת אצלנו על 182RG קודם.
 
עוד שתי ידיות וזהו?

נשמע לי מגוחך. אם נמשיך את הקו הזה ... 182RG זה 172RG עם עוד 15 קשר וזהו פיטס זה 152 עם מנוע גדול ועוד כנף וזהו אצטק זה 210 עם עוד מנוע וזהו שיין זה אצטק עם טורבו פרופ וזהו 777 זה שיין גדול וזהו 747 זה 777 עם עוד שני מנועים וזהו אני ממליץ על הסבה ישירות ל 747, למה לך לבזבז זמן בדרך? ויותר לענין, לא מכיר מישהו שמשכיר 182RG ויסכים לתת למי שרק גמר רשיון ומכיר רק 152 לעשות הסבה ל 182RG (כולל סולו). אני גם לא חושב שזה "סתם עוד שתי ידיות", זה מהותית יותר מורכב, ורק מי שיכול "לישון" באמצע ההקפה עם ה 152/172 צריך להתקדם הלאה.
 

deutsch

New member
מיקי

מיקי, אתה רוצה להגיד לי שיש הבדל של שמים וארץ בין 172-52 ולבין ה-182 ? אז אני אשמח אם תוכל להסביר לי במדויק את ההבדלים כי אני באמת לא יודע. אני רק יודע: גודל,מהירות וכח זה הכל או שכחתי משהו ? ולמה לא לתת ישירות 182 ? 172 נותנים ישיר,גם RG לאנס גם (ממש ממש שונה ורק 4 שעות!?!?) דו מנועי גם לאחר מינימום 10 שעות (זה ממש כלום) ועוד הרבה מטוסים. אז למה לא 182? בגלל שזה מטוס חדש ושמור ולא נפוץ כמו רוב המטוסים בשדה ? אני לא בא בטענות לאף אחד פה חס וחלילה!!!!!! אבל אני סתם מתענין. תודה .
 
אמת

כל ההבדל בין המטוסים, תמיד יהיה משקל גודל כח מהירות... אז מה? ה 182RG מטוס מהיר. אתה מתקשקש בקשר שתי דקות, נלחץ, מאבד כוון ומושג איפה אתה. אותי, עם 400 שעות, הזהירו מהמטוס הזה לפני שלקחתי אותו לאילת (נתנו, כמובן, אבל עם אזהרות). לי לא היתה שום בעיה, אבל בדרך בהחלט הבנתי למה כל האזהרות. המהירות שאתה עובר בין הנ.צ. בארץ, ואם אתה קצת נלחץ בקשר, או מעביר לתדר לא נכון (למשל, חגב נתן לי תדר של בקרה דרום במקום אילת, ועברתי אליו, למרות שאילת היה רשום לי) אתה עלול למצוא את עצמך במצב לא טוב. ואם אתה במצב לא טוב, לחוץ, עם הרבה שעות ומטוס שטס מהר ... זה מסוכן! לא מזמן חגב הזהיר את ה 182RG שלנו שהוא מתקרב לגבול מצרים ... ובהמשך הטיסה לגבול ירדן ... והכל בטיסה "שגרתית" לאילת עם 3 טייסים מנוסים. אז זה "למה".
 
למעלה