שאלה

הבעיה היא שהקבוצות של השרלטנים האלה

הם הגירסא דינקותא שלו בקבלה, לכן הוא חושב שהוא כבר יודע קבלה ומעוות ומסלף אותה, ואת מה שהיא אומרת.
 

רושרי

New member
מדוע כבודו מטיל בי רפש

היכן ראית שסילפתי דבר מה? להזכירך סילוף אינו קשור לדעותיי האישיות,טענת סילוף היא ברת הוכחה,אז הנה לך האתגר חשוף בפני כולם את הסילופים שלי.
 
בבקשה

"היום כבר חוללו רפורמה בכל העסק והעניקו לכל זה תירוץ פשוט,הכל רוחני הכל אור וכלי,הרצון להשפיע והרצון לקבל..." זה דברי ברג ולייטמן שמעוותים ומסלפים את ההקבלה והיהדות, תוך הוצאת דברים מהקשרם. "מתן תורה אינו אירוע חזותי אופטי הם אינם שומעים קול אקוסטי,אלא השגה,כלומר זה לא שהאל מופיע פתאום ומדבר בעברית רהוטה ואומר..." זה שוב, סילוף התורה של לייטמן, שהרי נאמר בפרוש: " רַק הִשָּׁמֶר לְךָ וּשְׁמֹר נַפְשְׁךָ מְאֹד, פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-הַדְּבָרִים אֲשֶׁר-רָאוּ עֵינֶיךָ וּפֶן-יָסוּרוּ מִלְּבָבְךָ, כֹּל, יְמֵי חַיֶּיךָ; וְהוֹדַעְתָּם לְבָנֶיךָ, וְלִבְנֵי בָנֶיךָ. י יוֹם, אֲשֶׁר עָמַדְתָּ לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּחֹרֵב, בֶּאֱמֹר יְהוָה אֵלַי הַקְהֶל-לִי אֶת-הָעָם, וְאַשְׁמִעֵם אֶת-דְּבָרָי" (דברים ד' ט') וכן כל עניין העמדה שלך בסיפורי התורה על המושג "השגה" שהוצא מהקשרו ע"י אדון לייטמן. והייתי רוצה להבין מה אתה מנסה לעשות פה או ולהוכיח בדבריך? שהקב"ה לא בסדר בגלל הדברים האלה שהוא ציווה אותנו? שהתורה לא בסדר בגלל מה שכתוב בה? או שאנחנו לא בסדר על כך שאנו מאמינים באותו קב"ה ובתורה שהוא נתן?
 

רושרי

New member
אל תתפזר

אתה מערב מין בשאינו מינו,דעותיי האישיות זה ענין אחד,אך אין בכוחך לערער על העובדות שהצגתי ז"א הנזקים שאירעו לעם הביסטוריה ובהווה בעקבות ההשתקעות בלימוד הקבלה. דרך אגב למדתי קבלה מס' שנים במקומות כשרים (אליבא דיהודי פשוט) אך מה אעשה שהקבלה מעוניינת לסתום את מוחותיהם של הלומדים ע"י הטיעון "אמונה מעל הדעת" המופיע כמעט בכל מאמר צעד ושעל,והאמת היא שלימוד הקבלה אינו אלא לימוד אבסטרקטי לחלוטין חסר כל משמעות פרקטית,גם עבור אחד שילמד ארבעים שנה מושגים כמו ע"ב ס"ג מ"ה וב"ן,צמצום עיגולים ויושר אצילות בריאה יצירה עשיה א"ק א"א ז"א וכו'וכו' אינם אלא מילים,בדיוק עבור מי שלומד רק חודש,למעשה העיסוק בקבלה מתרכז בטקסטים תיאורטיים בלבד,מי שבקיא יותר ומי שבקיא פחות אלו בסופו של דבר רק מילים,מי מכם מסוגל להעיד על עצמו שאלה יותר ממילים,שהוא באמת מרגיש איך המערכת הזו עובדת במציאות בחיי היום יום של כאו"א,במו עיני ישבתי בזמן לימוד עם אנשים שלמדו עם הרב"ש וראיתי שכל העסק בנוי על בקיאות בטקסט תיאורטי גרידא,כשאתה פוגש את אדם קדמון בפעם הראשונה שפתחת ספר הוא נשאר עבורך בדיוק אותו הדבר גם לאחר שנים רבות,הכל מופשט הכל נטול יכולת הוכחה,הכל מילים בעלמא.
 

ינוקא1

New member
זה לא מדויק

היו כל מיני כתות כאלו , אך בדרך כלל מקומות בהם היה לימוד קבלה יהודים החזיקו יותר באמונתם לעומת מקומות אחרים. ראה למשל מזרח אירופה לעומת מערב אירופה. כנ"ל הספרדים.- רובם ככולם של אלו שהחזיקו בקבלה היו יותר יראי שמיים מאלו שלא. התופעות שציינת היו בשוליים. לגבי שאר דבריך : יש בקבלה כמה שיטות וסגנונות שונים. אם תראה את קבלת הרמח"ל , למשל , הוא ממש לא אומר "אמונה מעל הדעת" - אדרבא לשיטתו לקבלה יש גם הסבר פילוסופי שהוא הסבר האמונה עצמה בדעת ובשכל. לעומת זאת יש אכן כאלו שהם בשיטה של לימוד אך ורק של מבנה הספירות והעולמות , ללא שום הסבר שכלי , מתוך הבנה שהעיסוק במושגים משפיע על נשמת הלומד. אני יכול להגיד שהתחלתי ללמוד קבלה עוד בצעירותי ממש בגיל 17-18 למדתי תניא , ומאוחר יותר גם רמח"ל וכו' והייתי בישיבות. עם זאת הרגשתי בגופי לא בריא , והרגשתי לא טוב. זה לא הסתדר לי שמצד אחד אכן הגעתי למקומות רוחניים שמעטים הגיעו אליהם , ומצד שני לא הייתי מאושר וסבלתי הרבה. הייתי צריך לעבור מסע שלם וארוך , ובין השאר אפילו ללמוד רפואה סינית , להתחבר לגוף מחדש , לחוות כל מיני חוויות רוחניות כדי שהיום אני אראה בדיוק באותם טקסטים עצמם את מה שלא הייתי מסוגל לראות אז. אם למדת בעבר קבלה וכעת זה לא מושך אותך , הדבר היחיד שאני יכול לייעץ לך זה להניח לזה כרגע. לתת לדברים לחלחל למטה. אמרו חכמים שאין אדם עומד על דעת רבו אלא לאחר ארבעים שנה לפעמים. כך לפעמים אתה לומד לימוד והוא נשאר בבחינת "מקיף" ועד שהוא נכנס והופך לאור פנימי המאיר לך לוקח זמן. זה לא בגלל שהלימוד איננו ראוי , אלא בגלל שעדיין הכלי שלך לא מוכן לתפוס אותו. על מנת להכין את הכלי , לדעתי אחד הדברים החשובים שאין עליהם מספיק דגש זוהי ההתחברות לגוף הפיזי. לשבת בשקט , לנשום , ללמוד פשוט לחיות , להגיד תודה לריבונו של עולם על כל רגע של חיים ונשימה. להנות מהדברים הפשוטים. להאמין בצורה פשוטה. ותן לזה את הזמן. אני התחברתי מחדש ללימוד הקבלה אחרי שנים שלא עסקתי בה רק לפני כשנה וחצי. אבל בכל השנים הללו הבשילו בתוכי כל מיני תהליכים שבלעדיהם זה לא היה אפשרי. תאמין במה שאתה מרגיש , תהיה ישר תהיה טוב תהיה אמיתי , תאמין בריבונו של עולם. בסופו של דבר אני מבטיח לך שעוד כמה שנים תראה את הדברים אחרת. בהצלחה.
 

רושרי

New member
דרך אגב

>לגבי חטא שאול - זה היה חטא והוא נענש על כך<שאול? בעל השגה אדיר,יכול לתת הוראות להשמיד את כל כוהני נוב כי הם סייעו לדוד לברוח? אתה מסוגל להעלות על דעתך שרב בימינו יורה לעשות כך? הבנת למה היה צורך לאידיאליזציה של דמויות? >לגבי יפתח - עשה שלא כהוגן ולא כהלכה - לכם נקרא מ"קלי עולם" ונענש כנ"ל< עצם העובדה שהוא היה שופט בישראל והרי "יפתח בדורו כשמואל בדורו" היה מסוגל להעלות את בתו לעולה,אתה מסוגל לתאר לעצמך רב או מקובל פשוט וקטן בימינו עושה מעשה אלילי שכזה? .הבנת למה היה צורך להפוך את התנ"ך לסודות ולעטוף את מעשיהם בצדקנות כמו שעשו כל הפרשנים בסוגיה זו. >לגבי מינים וכו' - בדורינו כולם נחשבים כתינוקות שנשבו וזה לא שייך.< טעות,אם תעיין תראה שזה חידוש,בעיקר של החזון איש בהלכות שחיטה,שם הוא תירץ משום שאין לנו השגחה גלויה אז לא עושים זאת,אולם אם נלך ע"פ הגדרת הרמב"ם השו"ע הרדב"ז אז אין כך פני הדברים,תינוקות שנשבו זו עטיפה יפה למעשים שהדעת אינה יכולה לסבול,הכל משתנה בהתאם לדור מצוות ה' הופכות לחספא בעלמא הכל נתון לשיקוליהם של בעלי הקולמוס. >אתה רואה כיצד חכמים גינו השימוש בעונש מוות , וגם מי שהיה בעד היה בעדו רק לגבי רוצחים<זה רק מחזק את דבריי,שככל שהדורות התפתחו כך הגישה משתנה,ולא בשל איזה סוד או התפתחות רוחנית שהרי דורות ראשונים גבוהים מאיתנו לא? >(לגבי דם האיל על תנוך הכהן - לך ותראה כמה היום שוחטים לבשר ואחר כך תדבר<אתה בכלל לא הבנת אותי,אני כיוונתי למעשה הפולחן הטקס המתאים לעולם הפרימיטיבי העתיק,ולא להרג בע"ח.
 

ינוקא1

New member
רבנים בימינו לעומת שאול ויפתח.

רבנים בימינו אינם מנהיגים , עם כל הכבוד. הם מורים רוחניים. 1. שאול הוא אדם שהפך למלך , וכאשר אדם הופך למלך הפיתויים שלו עצומים. הוא מחזיק בידיו כח רב , והוא גם מפחד לאבד אותו. חכמינו עצמם עמדו על ההבדל הזה הם אמרו באחד המדרשים : שאול לפני שהיה מלך היה "נחבא אל הכלים" וברח מכך שיכתירו אותו. ואילו לאחר שנהיה מלך , הוא חשש שדויד רוצה לקחת לו את המלוכה (חשש שלא היה מוצדק) ורדף אותו על לא עוול בכפו. אתה רואה את ההבדל !!! כאשר אדם תופס שררה , גם אם היום הוא הכי צדיק בעולם , הוא לא יכול לדעת בשום אופן לאן הוא יגיע. על זה אמרו חכמים "כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו". כנ"ל ירבעם - אמרו חכמים שהוא היה תלמיד חכם עצום , תלמידו של אחיה השילוני וכל החכמים היו לפניו כעשבי השדה. כאשר נהפך למלך , בנה עגלי זהב בדן ובבית אל כדי שהעם לא ילכו לירושליים. כבר אמרו מי שאמרו "הכח משחית" והם צודקים במאה אחוז. הכח אכן משחית. היצר הרע שיש לאדם עם שלטון שונה לגמרי מהיצר הרע שלנו. לכן התורה נתנה למלך מצוות מיוחדות - למשל אדם רגיל יש לו מצווה לכתוב ספר תורה. למלך יש מצווה לכתוב שני ספרי תורה - אחד שנמצא בבית גנזיו , ואחד שהולך איתו לכל מקום. 2. יפתח - גם שם היה עניין של כבוד. אמרו חכמים שהוא היה צריך ללכת לפנחס שיתיר לו את נדרו. אבל הוא לא רצה לעשות זאת כי אמר "אני מלך אלך אצל פנחס ? ופנחס גם אמר : אני כהן אלך אצלו ?הוא צריך אותי שיבוא אלי !". ובין שניהם הלכה אותה מסכנה. ודווקא בגלל שעשה מעשה לא טוב שכזה אמרו "יפתח בדורו כשמואל בדורו" - כי הוא נחשב לטמבל שעשה המעשה הזה. ואומרים שאפילו אם טמבל בראש העם , צריך לשמוע לו. אבל בכל אופן - אין לך מה להשוות בכלל בין ימינו לימיהם. בימינו רב אפילו לא יקריב סתם קורבן , בימיהם לפני שנבנה בית המקדש כל אדם שרצה היה יכול לבנות מזבח לה' בחצר. אתה מודד את התקופה ההיא בעיניים של בן התקופה שלנו. וזו טעות. אינך יכול לדעת מה היית אתה עושה לו היית שם. 3. לגבי מינים - זה לא רק החזון איש , זה גם מבוסס על הרמב"ן במדבר טו כב' שאמר שהגדרה זו שייכת אפילו בציבור או ביחיד שטועים בעיקרי האמונה. וזוהי הכרעת גדולי חכמי ישראל בכל הדורות ואין מה להאריך. 4. דורות ראשונים גדולים מאיתנו , אבל העבודה שלנו יותר עדינה משלהם. בדורות ראשונים , כפי שאמרתי קודם הרע היה גס מאוד ועכור - כמו הורדת העורלה. לכן הורדת הרע למשל היתה להילחם בעמלק ובשבעה עממים. העבודה שלהם היתה הרבה יותר "גסה" והם אכן היו גדולים מאיתנו. בדורות שלנו נשאר לנו לבצע את ה"פינישים" את התיקונים הקטנים. לכן העבודה שלנו היא עבודה הרבה יותר עדינה והיא הרבה יותר רוחנית מאשר בדורות שלהם. לכן בעבר עונש מוות היה יותר , ובדורינו פחות ופחות. וכאשר יגיע משיח צדקינו נאמר עליו "והכה ארץ בשבט פיו , וברוח שפתיו ימית רשע" שאני מבין פשט הפסוק שרק בכח דבריו הטובים והחכמים יחזיר כל העולם כולו לעבודת ה' ! 5. לגבי דם האיל על תנוך הכהן - אין כאן שום דבר פרימיטיבי. יש כאן חוקים רוחניים שאין לך הבנה בהם - וגם לאנשי המדע אין הבנה בהם כי הם רואים רק חומר. למה הדבר דומה : נניח ואתה חי בתוך משחק מחשב. ואתה חוקר את העולם מסביבך. אתה מצליח להגיע לרמה כזאת שאתה מבין את כל התוכנה שמנהלת את המשחק. יש לך אפילו הסברים לכל דבר - כי אתה מבין את כל התוכנה. יהיה קשה מאוד להסביר לך שיש עולם שלם בחוץ שאתה לא תופס ולא יכול לתפוס. יהיה אפילו קשה להסביר לך שיש "מתכנת" - כי אתה כאילו "מבין הכל". יהיה קשה להסביר לך שאתה בסך הכל דמות ממשחק. וכך זה גם המדע היום - המדע היום מבין את התוכנה של משחק המחשב. אין לו שמץ הבנה בכל המציאות הרוחנית שהיא המציאות שמנהלת באמת את העולם. התורה עובדת לפי המציאות הרוחנית. זו מציאות שאם אתה רוצה להבין אותה אתה צריך ללמוד קבלה. ואז אולי תבין גם את משמעות דם האיל על תנוך הכהן.
 

דוד YY

New member
אינני מבין !

האם שאול הרג את כהני נוב על פי דין ? מאיזה סעיף בשו"ע ? ואם היה שלא כדין, הרי שהוא רשע ! אז איך מחזיקים אותו לצדיק ? השאלה היא גם על יפתח, שהרג אלפים מבני אפרים ! השאלה היא גם על יהושע, מאיזה דין הרג את כל משפחתו של עכן ?
 

ינוקא1

New member
שאול הרג

את כהני נוב לפי דין "מורד במלכות" שדואג האדומי הסיתו לכך - כאילו הם מרדו בו והוא זה שסיפק לו את ההכשר. עם זאת הוא היה במצב נפשי קשה של "רוח רעה". כמו כן הוא נענש על חטאיו - כולל החטא הזה. יתכן והוא לא היה צדיק. היה בו צדדים טובים ופחות טובים - כמו אצל כולנו. אבל אני לא בטוח שמישהו אחר במקומו היה טוב יותר. יפתח הרג את בני אפריים כי הם באו להילחם בו והבא להורגך השכם להורגו. (לגבי עכן - היתה זו הוראה של נביא , ונביא יכול להורות על לעבור על דין מדיני התורה באופן חד פעמי בדבר ה' (אולם אם אומר לבטל מצווה באופן קבוע אין שומעים לו). כנראה זה היה בגלל שעם ישראל הפסידו במלחמה בגללו , וגם כדי להרתיע , וגם כדי להראות כמה קשה המועל בחרם).
 

דוד YY

New member
נוב עיר הכנהים - שאלה.

(יג) וַיֹּאמֶר אֵלָו \{אֵלָיו\} שָׁאוּל לָמָּה קְשַׁרְתֶּם עָלַי אַתָּה וּבֶן יִשָׁי בְּתִתְּךָ לוֹ לֶחֶם וְחֶרֶב וְשָׁאוֹל לוֹ בֵּאלֹהִים לָקוּם אֵלַי לְאֹרֵב כַּיּוֹם הַזֶּה: (יד) וַיַּעַן אֲחִימֶלֶךְ אֶת הַמֶּלֶךְ וַיֹּאמַר וּמִי בְכָל עֲבָדֶיךָ כְּדָוִד נֶאֱמָן וַחֲתַן הַמֶּלֶךְ וְסָר אֶל מִשְׁמַעְתֶּךָ וְנִכְבָּד בְּבֵיתֶךָ: (טו) הַיּוֹם הַחִלֹּתִי לִשְׁאָול \{לִשְׁאָל\} לוֹ בֵאלֹהִים חָלִילָה לִּי אַל יָשֵׂם הַמֶּלֶךְ בְּעַבְדּוֹ דָבָר בְּכָל בֵּית אָבִי כִּי לֹא יָדַע עַבְדְּךָ בְּכָל זֹאת דָּבָר קָטֹן אוֹ גָדוֹל: (טז) וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ מוֹת תָּמוּת אֲחִימֶלֶךְ אַתָּה וְכָל בֵּית אָבִיךָ: (יז) וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לָרָצִים הַנִּצָּבִים עָלָיו סֹבּוּ וְהָמִיתוּ כֹּהֲנֵי יְדֹוָד כִּי גַם יָדָם עִם דָּוִד וְכִי יָדְעוּ כִּי בֹרֵחַ הוּא וְלֹא גָלוּ אֶת אָזְנִו \{אָזְנִי\} וְלֹא אָבוּ עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ לִשְׁלֹחַ אֶת יָדָם לִפְגֹעַ בְּכֹהֲנֵי יְדֹוָד: (יח) וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְדוֹיֵג \{לְדוֹאֵג\} סֹב אַתָּה וּפְגַע בַּכֹּהֲנִים וַיִּסֹּב דּוֹיֵג \{דּוֹאֵג\} הָאֲדֹמִי וַיִּפְגַּע הוּא בַּכֹּהֲנִים וַיָּמֶת בַּיּוֹם הַהוּא שְׁמֹנִים וַחֲמִשָּׁה אִישׁ נֹשֵׂא אֵפוֹד בָּד: (יט) וְאֵת נֹב עִיר הַכֹּהֲנִים הִכָּה לְפִי חֶרֶב מֵאִישׁ וְעַד אִשָּׁה מֵעוֹלֵל וְעַד יוֹנֵק וְשׁוֹר וַחֲמוֹר וָשֶׂה לְפִי חָרֶב: אחימלך מנסה לתרץ את עצמו בטיעון הגיוני , ושאול דוחה את דבריו. וכי הוא לא חשב שמא הוא דובר אמת, איך אפשר להרוג מספק ? מדוע הוא הרג את הנשים ואת הילדים ? כמדומני שהדבר נחשב לו לחטא, אשר בעבור זה הוא מת במלחמה. אז לכאורה יש כאן שפיכות דמים מחרידה, אז מדוע הוא נחשב צדיק. כמו שדרשו חז"ל בן שנה שאול במולכו - כבן שנה , ללא חטא.
 

ינוקא1

New member
שאול היה

במצב נפשי קשה , עם תסביך רדיפה. דואג הסית אותו נגדם , ונתן לו "הכשר" להרגם ודואג לא היה סתם אדם - הוא היה ראש סנהדרין "אביר הרועים אשר לשאול". כמובן שהדבר נחשב לו לחטא. לא רק שהוא מת במלחמה , גם בניו מתו בגלל זה על ידי הגבעונים. "בן שנה שאול במלכו" - ללא חטא , זה היה לפני שחטא. עם זאת חכמינו אכן סוברים שהוא היה צדיק ואמרו : "על חמש חטאות מת אותו צדיק, שנאמר: וימת שאול במעלו. שהרג נוב עיר הכהנים, ועל שחמל על אגג, ועל שלא שמע לשמואל שא"ל שבעת ימים תוחיל, וגם שדרש באוב וידעוני. " (כנראה יש גרסאות אחרות בדפוס כי ראיתי רק 4 חטאות) אני חושב שהתשובה לזה היא שלפעמים יש אדם שבתוכו הוא צדיק. אלא שנסיבות החיים והמצבים שהוא בהם גורמים לו לחטוא. כלומר , גם אם הוא חוטא , החטא הינו משהו חיצוני עבורו. ולעומתו יש אדם שאצלו החטא טבוע בו בשרשו. שאול אומנם חטא , אך במהותו הוא צדיק. שאול האמין בה' , לא עבד עבודה זרה והסיר עבודה זרה מהארץ. נלחם את מלחמות עם ישראל , והושיעם מיד אויביהם. גם כשידע שהוא הולך למות לא נמנע מלצאת להילחם עם הפלישתים. באופן כללי , מי שיש לו אמונה אמיתית בה' , גם כשהוא חוטא הוא נחשב צדיק (אף על פי שיענש על חטאיו). החטא עבורו הוא לכלוך חיצוני ויש לו חלק לעולם הבא. (כדאי מאוד לקרוא את דברי המדרש תנחומא בפרשת אמור המציג את הלילה האחרון בחייו של שאול בצורה מאוד מרגשת. בעבר היו עולות לי דמעות בעיניים כשהייתי קורא זאת) http://kodesh.snunit.k12.il/tan/b0031.htm
 
../images/Emo45.gif ועוד תוספת

לגבי כך שנאמר על שאול שהיה צדיק למרות חמשת חטאיו, שנאמר: "כִּי אָדָם, אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ--אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה-טּוֹב, וְלֹא יֶחֱטָא." (קוהלת פרק ז)
 

דוד YY

New member
כתבת ...

<דואג הסית אותו נגדם , ונתן לו "הכשר" להרגם ודואג לא היה סתם אדם - הוא היה ראש סנהדרין "אביר הרועים אשר לשאול".> אז תירצת את שאול , הוא פשוט שמע בקול רבו. אבל הפלא הגדול, וכי שאול לא יכול לשאול את רבו: אולי אחימלך צודק, האם מספק מותר להרוג ? וגם אם נשתכנע שיש כאן מורד במלכות , אבל מה חטאו הנשים והילדים ? היכן יש הלכה כזו, שהמורד במלכות הורגים את כל משפחתו ?
 

ינוקא1

New member
עם "רב" כמו דואג ,

לא רק שהוא יתיר להרוג את כולם , הוא עוד יגיד לך שזוהי מצווה גדולה להרוג את כל כהני ה' . . . וכנראה שדואג עשה את ההרג הנוסף הזה. יתכן שלגבי הנשים והילדים לא היתה זו הוראה של שאול. אין הלכה על מורד במלכות שהורגים את משפחתו.
 

רושרי

New member
אתן לך עצה אישית

עזוב את החקירות הללו,הן אינן פתירות לחלוטין,אני יודע שזה נשמע מצחיק,איך אחד בעל דעות כשלי אומר דברים כאלו,אבל רוצה לשמוע ת'אמת? אם טוב לך במקום ובאמונה שאתה נמצא בה,אל תיחפז להרוס אותה בשביל חקירות מסוג זה,האמן לי זה לא בריא,ואני מדבר מתוך ניסיון רב בתחום החקירות ביהדות,שמע לעצה מאדם שעבר הרבה מאוד בתחום זה,קבל את דברי חז"ל בתמימות וחיה באושר עם העולם הרוחני שבנית לך,אל תמכור אותו בעבור בעיות בלתי פתירות עולמית.
 

רושרי

New member
ודבר נוסף

אילו היה לי את האפשרות לחזור שנים רבות אחורה,לא הייתי נכנס לזאת כלל ועיקר,האושר טמון בתמימות,ותמימות הוא דבר שיש לשמר ולשמור מכל משמר.
 

ינוקא1

New member
בקבלה יש שבירה ויש תיקון

אפילו כשהכלים נשברו ומתו , עדיין האור מלמעלה משגיח על האורות. אפילו בתוהו ובוהו יש רפח' ניצוצות - "ורוח אלוהים מרחפת על פני המיים". אתה התחלת כתמים , המשכת בחקירות ו"נשברת" , אבל אתה גם תסיים כתמים בסופו של דבר - תמים עם הבנה ושכל. וזה ההבדל בין התמימות הראשונה שלך , לתמימות שתגיע אליה : תמימות הראשונה היתה בלי שכל , התמימות השניה תהיה עם שכל. השכל איננו רע , החקירות אינן רעות. את כל מה שאתה עובר אתה צריך לעבור. תזכור ש"לכל מקום שגלו ישראל שכינה עימהם". בהצלחה רבה !
 
למעלה