שאלה

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
האם להיות עריקים
נמנה בתרי"ג מצוות?

מנהיג הזרם הליטאי, הרב משה הלל הירש שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירי בצה"ל, פנה אל בחורי הישיבות וסיפר על מעלת לימוד תורתם שמצילה את ארץ ישראל מחורבן ומשכך מותר ומצווה להיות עריקים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
האם להיות עריקים
נמנה בתרי"ג מצוות?

מנהיג הזרם הליטאי, הרב משה הלל הירש שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירי בצה"ל, פנה אל בחורי הישיבות וסיפר על מעלת לימוד תורתם שמצילה את ארץ ישראל מחורבן ומשכך מותר ומצווה להיות עריקים.
מסתבר שלדעתו של הרב התשובה על שאלתך חיובית בעת הזאת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
דעתו של הרב ידועה.
דעתם של חברי הפורום חשובה לא פחות מדעתו, עם כל הכבוד אליו.
הכיצד? הם מומחים בנושאי הלכה? למדו כמוהו עשרות שנים רבות, ראשונים ואחרונים, עד שהגיעו לדרגת פוסק הלכה שמאפשר להם לקבוע כך? חברי הפורום יכולים להביע דעתם על דברי הרב. אך לא בשאלה אם זאת אכן מצווה (אם הדברים האלה בכלל נאמרו ונתכוונו כך) אם לאו.
 

GoldenEyes

Well-known member
האם להיות עריקים
נמנה בתרי"ג מצוות?

מנהיג הזרם הליטאי, הרב משה הלל הירש שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירי בצה"ל, פנה אל בחורי הישיבות וסיפר על מעלת לימוד תורתם שמצילה את ארץ ישראל מחורבן ומשכך מותר ומצווה להיות עריקים.
אפשר למצוא מנהיג זרם אחר שיטען את ההיפך?
מעניין שאותם אדמורים וחכמים , לא מצייצים נגד הסחיטה והחליבה של כספי ציבור
 

אפרת10512

Well-known member
האם להיות עריקים
נמנה בתרי"ג מצוות?

מנהיג הזרם הליטאי, הרב משה הלל הירש שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירי בצה"ל, פנה אל בחורי הישיבות וסיפר על מעלת לימוד תורתם שמצילה את ארץ ישראל מחורבן ומשכך מותר ומצווה להיות עריקים.
בהתאם להלכה, עריקה נחשבת לעבירה, משום שהשירות בצבא נתפס כחובה על פי ההלכה היהודית, במיוחד כאשר מדובר במצבים של סכנה לביטחון המדינה. במקרים כאלה, העריקה נתפסת כחטא, שכן מדובר בהימנעות ממילוי חובה ציבורית וחובה הדתית להגן על המדינה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הוא אחד. היכן הגעת להם?
סורי, לא הבנתי את שאלתך.

בהתאם להלכה, עריקה נחשבת לעבירה, משום שהשירות בצבא נתפס כחובה על פי ההלכה היהודית, במיוחד כאשר מדובר במצבים של סכנה לביטחון המדינה. במקרים כאלה, העריקה נתפסת כחטא, שכן מדובר בהימנעות ממילוי חובה ציבורית וחובה הדתית להגן על המדינה.
אלא שכלל לא בטוח שהחיוב הזה קיים בנסיבות הנוכחיות בעת הזאת (כ' חשון התשפ"ה, ה21/11/24 למניינם). ממילא אם החובה הזאת לא קיימת ובנוסף לכך יתכן שיש סיבות ענייניות מדוע לא לשרת, אפשר בהחלט להסיק שאין שום בעיה ושאף יש מצווה בעריקות. זה מסלול חשיבה פשוט למדי למעשה :). כמובן שרק פוסק הלכה מוסמך להכריע בסוגיה ונזכיר זאת שוב. לכאן או לכאן.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
הכיצד? הם מומחים בנושאי הלכה? למדו כמוהו עשרות שנים רבות, ראשונים ואחרונים, עד שהגיעו לדרגת פוסק הלכה שמאפשר להם לקבוע כך? חברי הפורום יכולים להביע דעתם על דברי הרב. אך לא בשאלה אם זאת אכן מצווה (אם הדברים האלה בכלל נאמרו ונתכוונו כך) אם לאו.
הוא אחד. היכן הגעת להם?
 
למעלה