שאלה

haddar

New member
מנהל הסניף היקר

כל כך הייתי רוצה להאמין לטענתך לפיה "עמלה זו כבר לא תרד בחודש הבא" אך היות וכבר פניתי בכתב למנהל האגף הבנקאי אליו אני משתייכת, וגם הוא אמר שמדובר בסך הכל בטעות ולמרות זאת - העמלה השגויה ירדה מחשבוני גם בחודש שלאחר הפניה וגם בחודש שלאחריו וגם בחודש שלאחריו וגם בחודש שלאחריו, אאלץ לחלוק על הערתך זו. (יש לציין שכשאני פונה לבנק מזכים אותי מייד ומודים שזו טעות, אך זה עדיין לא צריך לקרות) תודה רבה על ההתיחסות
 

haddar

New member
שאלה

אני מנהלת חשבון בבנק לאומי. בערך אחת לחודש "נופלת טעות במחשב" ואני מחוייבת על עמלה שגויה (למשל, עמלת מידע לאומי, למרות שלא הוצאתי שום דף מידע). אני מתקשרת לבנק לברר, ואומרים לי שזו טעות ומזכים אותי. דבר זה קורה מדי חודש בחודשו! מעבר לכך שאני צריכה להיות עם היד על הדופק כל הזמן, ולבדוק את חשבוני בפירוט כאילו היה מנוהל ע"י חבורת גנבים, יש לי שאלה אחרת: האם בכל טעות כזו אני מחוייבת על דמי רישום פעולה, ואז מחוייבת בשנית בדמי רישום פעולה בעת ביצוע הזיכוי? תודה רבה.
 
../images/Emo88.gif דין פרוטה...

הדר שלום, התופעה של "שגיאות" חוזרות ונשנות מעין אלו מוכרת ולעיתים עולה מחשבה שהחיובים אינם כל כך תמימים אלא נעשו בכוונה.... את יכולה לפנות בתלונה למחלקת התלונות של הבנק בהנהל ההמרכזית ו/או למפקח על הבנקים ואף לשקול תביעה משפטית - אם הנזקים גדולים. כמובן שאת יכולה לשקול החלפת בנק. נראה לי שאת אכן מחויבת בעמלה אוטומטית עבור כל שורה בחשבון וחיוב כפול עבור השורה השגויה ועבור התיקון (כ - 3 שקלים סה"כ לערך). בברכה אילן גולדנברג, עו"ד
 

irisam

New member
אילן הנכבד !

רצוי מאוד לבדוק לפני שאומרים דבר כזה ! עד כמה שידוע לי, עבור השורה שחייבו אותך יתכן שאת משלמת(לדעתי גם זה לא) , אבל עבור שורת הזיכוי של הבנק אין את משלמת. (תנועות שיוזם הבנק אינם מחויבות !). בכל מקרה, פניה למחלקת תלונות הציבור נראית הגיונית ביותר. בלי שום קשר וללא עוררין אין ספק שכותב ההודעה רצה להשמיץ בנק מסויים ודאג לכתוב את שמו בפורטרוט... כדי שכולם ידעו זאת. מנסיוני האישי בכל מקרה, דברים לא קורים סתם! לטוב ולרע ויש לבדוקם.
 
איריס הנכבדה

האם את סבורה שהלקוחה צריכה לשמוח ולהודות לבנק שחויבה "רק" עבור השורה השגויה המקורית ? לדעתי, הבנק צריך לא רק לתקן ולהתנצל אלא גם לפצות אותה עבור ההתעסקות בענין. יתרה מזאת, אם הבנק שוגה בקטנות איך נהיה בטוחים שהוא אינו עושה "טעויות" אחרות. כגון - חישוב ריבית על בסיס 360 ימים בשנה במקום 365 שהוכר על ידי הפסיקה כעוולה של הבנק, ימי ערך שגויים וכו´.
 

irisam

New member
אני בדקתי היא לא מחויבת על השורה

לאחר בדיקה היא לא חוייבה על השורה של החיוב ולא גם על הזיכוי.. ככה זה.. פעילות של הבנק כפי שכתבתי ללא חיוב עמלת שורה (שד"א עולה 1 שקל וקצת ולא 3 שקלים כפי שכתבת). אבל... שים לב להערה שלי.. אתה עו"ד והמקצוע שלך זה לתבוע זה נכון !!! אבל... שניה לפני שתובעים וזה נכון לגבי כל דבר בודקים אפשרויות מהירות ונכונות יותר.. יותר נכון בעיני הוא כפי שציינת בפיסקה הראשונה לפנות או ללשכה לתלונות הציבור או למנהל הסניף או לשניהם ולבקש הסבר למהות המקרה. מעבר לכך, יתכן מאוד שהיא לא חויבה במקרה, ואת זה לא לקחת כאופציה שיכול להיות שיש פה משהו אחר.. בכל מקרה, זה מוסד גדול ויכול להיות שיש טעויות... עלות התביעה שלה יעלה אלפי שקלים מול פתרון מהיר ואולי נחוץ לכל הלקוחות אם הייתה שגיאה. ושוב, אין לי מושג אם הייתה או לא, דרך אגב גם לך לא !!! הייתי מצפה לתשובה לפחות מעו"ד רציני כמוך, ואני יודעת שאתה כזה שתבדוק ראשית ואחר כך תענה במיוחד אם אתה מנהל את הפורום הזה. אני בדקתי מיוזמתי והאמת רק בגלל שהנושא הזה מעניין אותי !!! לא משנה, הכי חשוב שהיא תמצא פתרון מכתב לתלונות הציבור הפתרון האולטימטיבי ולכל הקוראים (המעטים שיש בפורום) פעילות של הבנק בחשבונותיך כמו עמלת דמי ניהול חשבון וחיובים שונים אינה מחייבת בעמלת שורה!! בהצלחה לגברת שפנתה לעזרה
 

irisam

New member
נ.ב.

גם האדם שתבע לגבי הריביות בדק לפני ! לא ? לפני שהוא רץ לתבוע הוא בדק.. ובמקרה הזה, יש צורך לבדוק מדוע זה טעות קודם! אולי היא ביקשה מידע טלפוני או אולי היא ביקשה משהו, איני יודעת. יכול להיות שגם לא ביקשה ושהיא צודקת ויש לפצותה ללא עוררין לפחות על החיוב שנגרם. אבל שוב, לא הייתה עמלת שורה ואנו לא בטוחים שהיא לא עשתה כלום! הסוד הוא בבדיקה !!! ופה יש צורך להיות רצינים ולא לענות כלאחר יד.. זאת דעתי.. וסליחה לך אם אתה לא מסכים איתה ! הפורום חופשי להתבטאויות !
 
../images/Emo51.gif על המחמאות

הדרך היחידה לבדוק האם השואלת חויבה בעמלה או לא היא לקבל פירוט העמלות בחשבון בתקופה הרלוונטית. אני מקווה שבהמשך יצטרף נחום לדיון ויביע דעתו שכן הוא הבנקאי שבינינו. לגבי מספר הקוראים בפורום נראה לי שאת טועה שכן בפורום כבר למעלה מ - 60 משתתפים פעילים ואני מניח שעוד הרבה "פאסיביים" וזאת - תוך כ -10 ימים מההשקה.
 

irisam

New member
אילן !!!!

לא התווכחתי על העובדה שהיא חויבה בעמלה, אין לי ספק שכן ! אם היא אומרת זה סופי בעיני, יכול רק להיות שהיא לא חויבה ב"טעות" כהגדרתה. לדוגמא : אולי היא ביקשה מידע טלפוני על מצב החשבון וזה מחייב עמלה ! ובקשר לעלות שורה מפעילות של הבנק - זה לא עולה ! זה בדוק אבל אשמח לשמוע עוד משהו !!! (בלי שום קשר הגבתי על הבדיקה שיש לעשות לפני שעונים או לציין זאת לפחות ואת זה לא עשית) ובקשר לפורום הפעיל או לא ! אני לא יודעת כמה אנשים פעילים, זה פורום מעניין ומרתק אחרת לא הייתי נכנסת ומשתתפת פעילה בו !! אבל עדין נראה בחיתוליו יש מעט מאוד אנשים לפחות מפורומים אחרים שבהם אני מבלה ! בכל מקרה.. שום דבר אישי ואל תפגע ! הפורום לעניין וגם אתה כזה.. תמשיך ותצליח.. והלוואי והפורום יתרחב.. בכל מקרה, ללא ספק על השאלה הזאת היה צריך לענות בנקאי.. נ.ב. תודה על ההתיחסות המהירה !!!
 

haddar

New member
אז אני באמת חייבת לציין

שבכל פעם שראיתי טעות, התקשרתי לבנק וזו התבררה כבאמת חיוב לא מוצדק (אם זו טעות אני לא יודעת) תמיד. כך שהאופציה שהעלת על כך שהתקשרתי לקבל פירוט טלפוני ועל כך חויבתי - לא אפשרית, כי בבנק הודו שמדובר בטעות. ואני שמחה לשמוע שביררת ואיני מחוייבת על עמלת דמי רישום פעולה כפולים בשל כך. אבל האם את, אתם, סבורים שלקוחת בנק, שגם עובדת, וגם סטודנטית, צריכה לחפש טעויות בחיוב החשבון כל הזמן? הרי כשאני מתקשרת לבנק, הם מסכימים איתי שזו טעות. אבל אם לא הייתי שמה לב? ומעניין - איך הטעויות האלה קורות רק לטובת הבנק, ולא לטובתי לפעמים, אם אלו טעויות תמימות של מחשב? ותודה רבה
 
לצערנו הרבה גופים במדינה עובדים כך

בלי להתייחס ספציפית למקרה המדובר, אין ספק שהעובדה שאנחנו צריכים לעמוד על המשמר כדי לדרוש ואולי בסוף לקבל את מה שהיה מגיע לנו מלכתחילה - זה מוטעה ולא הוגן כלפי הצרכן - הלקוח. לצערנו, הרבה גופים במדינה והרבה מוסדות שזורמים בהם כספים רבים, עובדים בשיטת ה"מצליח" הידוע לשימצה (מכניסים לנו את היד לכיס. מצליח-מצליח. לא מצליח-ניסו ואולי לא יצטרכו להחזיר הכל...) ברור שזה לא הוגן, אך לצערנו זו המציאות במקרים רבים. חנוכה שמח, גיל איכבום, עו"ד
 

אלי ו.

New member
למה את נשארת בבנק הזה?

העבירי את חשבונך לבנק אחר או לסניף אחר שם אולי יתנו לך שירות טוב יותר. התחתנת איתם?!
 
הבנק שולח דו"ח רבעוני ../images/Emo107.gif

הבנק שולח דו"ח רבעוני על עמלות שחוייבו בחשבון. עמלת דמי ניהול חשבון מוצד כסכום כולל עבוד הרבעון - אין פירוט. זאת אומרת שצריך לספור את השורות ולחלק את סכום החיוב... ברור שאף אחד לא יעשה את זה. מחשבי הבנק מתוכנתים לחייב רק עבור פעולות לקוח, לא מחוייבות פעולות יזומות של הבנק.
 
למעלה