תודה לעונים
שלום
אני מבין שכל מי שנכנס וקרא את השאלות לא שינה דבר ברכב שלו ונותר עם מה שהיצרן מספק.
בהתחשב בפילוח השוק הישראלי, בצי הרכב המשפחתי, הרוב נוסע ברכבים שבהם המערכת שמע לא משהו בכלל. היה לי הכבוד לנסוע בזמן האחרון על קבוצת רכבי השכרה/ליסינג כמו: רנו פלואנס, טויוטה קורולה, פורד פוקוס, מזדה 3 וגם מזדה 2. למרות שברובם חווית הנהיגה שונה, המערכת מולטימדיה בינונית ומטה. כל שכן במכוניות יותר קטנות כמו הסופר מיני או המיני, בהן המערכת שמע ממש בסיסית.
החלפת הרמקולים במערכת עם 6 רמקולים (זוג קומפוננט מקדימה: 2 way) וזוג FR מאחור, למשהו סביר, כולל התקנה - יעלה כ-1,000 עד 1,500 ש"ח.
הקפיצה הבאה, תהיה סאב או/ו תוספת הגברה ליח' המולטי מדיה (Head Unit).
כידוע, בשל מתח מצבר של 12V (ברכב) ההספק המירבי שניתן להפיק לעומס של 4 אוהם, עם מגבר גשר הוא 18W RMS.
ברכב כידוע, יש סביבה רועשת וכן אקוסטיקה שלרוב מצריכה התערבות טונאלית.
הוספת 6dB+ בבאס למשל, תוריד את התחום הדינאמי פי 4 ל-4.5W בלבד.
הגברות מגיעות עם 70WRMS ויותר, לרוב ע"י ממיר DC to DC
או מגבר Class D. היותר חזקים מגיעים גם ל-120W בכל 4 הערוצים, או בחיבור גשר ל-300W וגם מגברי מונו לסאב בעלי הספקים דומים.
לסאב, הפתרון יכול לבוא כמכלול מוכלל (סאב, מארז והגברה) שעלותו כ-2,000 ש"ח, או בניפרד, ארגז עץ מרופד, מגבר מונו או 2 ערוצים ממגבר 4 ערוצים בחיבור גשר והאלמנט (סאב). גם כאן מדובר במחיר דומה. הבעיה שזה תופס בד"כ מקום בתא המטען. סאב מוכלל יכול לשבת מתחת למושב. להזכירנו שלכיווניות אין משמעות בסאב...
גם הגברה טובה תעלה כ-1,000 ש"ח, + קיט חיווט יעודי להספקים וכו' כ-150 ש"ח והתקנה, עוד כ-200 ש"ח.
אחרי החלפת הרמקולים, הצעד הבא עשוי להרחיק להוצאה של עוד 3,500 ש"ח.
עם הרמקולים שהוחלפו בצעד ה-1, זו חבילה של 5,000 ש"ח לשיפור השמע ברכב.