שאלות בנוגע להופעה אתמול..

הנה לך... ../images/Emo13.gif

נראה לי שכאן אפשר: http://musicaneto.com/disk_details.asp?disk_id=6267 ולו בשביל "לא חזרת" הנפלא...
 

Shykedmi

New member
מעניין, אם זה באמת אפשרי, אני אזמין

המון המון המון תודה! מעריך את זה מאוד!
 
אני מסכים עם trilliane

אני אישית מסכים יותר עם ההגדרה של trilliane למזה עיבוד. אבל גם אם נלך עם הרעיון שלך למה זה עיבוד (אם אני הצלחתי להבין אותך נכון) אז לדעתי בכל זאת יש עיבודים שונים לשירים של מתי. למשל שמעתי עיבוד מעניין (שאני דרך אגב לא ממש אהבתי אבל קיים) של אפרת בן-צור ל"שיר היונה" של מתי שבהחלט היה עיבוד שונה לגמרי מזה של מתי או של נתנאלה. דוגמה נוספת היא איך שמתי שר את "מישהו" בהלוויה של אהוד מנור ז"ל לפניי שנה שהיה, אני חושב, שונה בעיבודו מזה של מתי במקור או מזה של יהודית רביץ. ונוסף לזה, לא בטוח אם לפי ההגדרה שלך, אבל ב"בובה מתי" העיבודים של השירים הם שונים מאלה של השירים האחרים ברובם. דוגמה בולטת היא "כלבלב הוי בידי בם בם". אולי בכל זאת זה אותו עיבוד מבחינתך אבל לדעתי ברוב הדוגמאות זה יכול לענות על ההגדרה של עיבוד אחר שלך.
 

Shykedmi

New member
אני אבדוק את הטענה שלך -

אע"פ שעד כמה שזכור לי גם "כלכלב הו בידי בם בם" הוא זהה מבחינת העיבוד הברזילאי שלו. שוב, כשמנגנים משהו הוא בהכרח תמיד לא יישמע אותו הדבר בדיוק מבחינת סאונד - כי אדם מרגיש אחרת ברגע נתון, הנגנים שמנגנים איתו מרגישים אחרת ברגע נתון, ולפעמים גם מדובר בנגנים אחרים. שים לב שאני מדבר אך ורק על עיבודים של מ-ת-י לשירים שלו. אני לא מדבר על העיבודים של אביתר לשירים של מתי. אבל גם "שיר היונה" של נתנאלה בעיבוד של מתי הוא זהה לעיבוד של מתי כאשר הוא שר. אין תפקידים שונים בתופים, בבאס. כל הדברים הכי קטנים נשמרים. דוגמא קלאסית לדבר שכזה הוא העיבוד ל"הנה פתחתי חלון..." שהוא רשם לריקי גל. ישנה תמיד הפסקה של פעמה אחת ב"תקשיב עכשיו" (גם הגיוני כשחושבים על זה...). לא משנה מי מבצע (שקשור למתי), בין אם זה ריקי גל, בין אם זה מתי עצמו. הדברים הקטנים האלו תמיד יישארו. מבטיח לכם שאם מתי עכשיו יחליט שהוא מבצע פתאום שיר של ארז הלוי, אתם תשמעו אותו ואת ההרכב מנגנים בדיוק את מה שנעשה בדיסק. אבל בסדר, אין מה לדון בזה יותר מדי בכל מקרה. תודה, אני בכל מקרה אבדוק את מה שאתה אומר. שי
 

HaraRa

New member
דעתי

קודם כל, אם כולנו רק נשב כל היום ונגיד כמה אנחנו אוהבים את מתי זה יהיה משעמם לא? עדיף שיהיו וויכוחים, פורומים שאין בהם וויכוחים הם פורומים מתים. ובקשר לעיבוד- אני אשתמש בעצמי כאינדיקציה. אני פסנתרן ג'אז, ובג'אז אנחנו עוסקים לפעמים בהפיכה של שירים למיניהם לג'אזיים, בעלי גרוב ג'אזי וסאונד ג'אזי. את הדבר הזה אני עושה הרבה עם שירים ישנים ומוכרים כמו "ארץ זבת חלב", ומנגד גם על שירים של אמנים יותר חדשים. על השירים של מתי זה פשוט לא עובד. מבחינתי, השירים שהוא מלחין הן יצירות אומנות מושלמות ומוגמרות מרגע הלחנתן- העיבוד הוא חלק בלתי נפרד מהאופי, הקונספט של השיר. אני מרגיש שהיצירות של מתי מעובדות מרגע הלחנתן, העיבוד שיהיה שם טבוע בלב השיר בגלל שכזאת מוזה והשראה נחה על מתי כספי והוא פשוט פתח של דברים ענקיים ומושלמים(מבחינה שהם שלמים מרגע שהם נוצרו). אנשים אחרים מלחינים איזה מנגינה על הגיטרה, ואז יושבים אח"כ וחושבים איך לעבד אותה... אני חושב שכשמתי כספי מלחין שיר הוא כבר יודע איזה עיבוד יהיה, זה "BUILT IN". וכמו שנאמר, לדעתי העיבוד לא משתנה אם מוסיפים תפקיד פה, מורידים תפקיד שם, כשהקונספט של העיבוד נשמר זה אותו עיבוד. מישהו חשב על לשנות עיבוד של בטהובן(זו הגזמה אני יודע, אבל המרחק הוא לא כזה רחוק)לסונטה שהוא הלחין? לא! זה פשוט חלק בלתי נפרד מאופי של יצירה מושלמת שנוצרת בתוך ראש גאוני
 

פוזנא

New member
בוודאי!

וזה מה שכל כך יפה שיש כל כך הרבה מנצחים עם פרשנות שונה ליצירות קלאסיות
 

Shykedmi

New member
תשמע -

אני אסביר לך את דעתי. אתה צודק לחלוטין. כמעט כל היצירות, גם במוסיקה קלה, וגם במוסיקה קלאסית וכל מוסיקה למעשה, הם דברים שאפשר לשנות אותם, אפשר לעבד אותם, לגעת בהם. הם חומרי גלם טובים. כך גם בביצוע של יצירה קלאסית, אתה ניגש לבצע משהו שהוא לא ננגע, בצורה אחרת, איך שאתה מרגיש את זה. אבל במקרה הזה, ואני באמת ובתמים משוכנע שאם ישאלו את המתי את השאלה הזו, הוא יענה את אותה התשובה, והיא שכאשר הוא רושם שיר, העיבוד כבר נמצא שם מלכתחילה. הכל מחובר בצורה כל כך הדוקה שאין אפשרות לשנות. אין אפשרות להתעלם מהדברים הקיימים. ומה שהבחור מקודם אמר שווה ערך ללקחת סימפוניה של בטהובן ולומר: "אה, לא אוהב את הכינורות פה. אני אעשה את זה עם ויולות דווקא", מה שגם אפשרי, אבל הוא בעצם גם לא אפשרי. אני חושב שאם מישהו יגיד דבר כזה כמו לשנות את הסימפוניה של בטהובן, אתה תצחק עליו. למה? כי הסימפוניות נוצרו כמיקשה אחת - מלודיה, הרמוניה, קצב, ו, יותר מכל (!), תזמור, מה שבמקרה שלנו הוא עיבוד. לא אדבר בשמו של מתי, אבל ניכר בעיניי שההשפעה העיקרית בלחנים היא השפעה של מוסיקה קלאסית, ואני משוכנע שגם משם מגיעה ההשראה לעיבודים - לפחות בגישה. בכל מקרה, זו דעתי. שי
 

HaraRa

New member
אהלן וסהלן!

מסכים עם כל מילה! סאלם עליכום- בוא תגיד שלום!
 
למעלה