שאלות בנוגע לעלויות רילוקיישן והוצאות במיאמי

Alfa156 GTA

New member
אתה ממש לא בכיוון והבנתי את זה מההודעה הראשונה של הבחור.

רכב יוקרה בכל סגמנט זה המחירים, לצורך העניין כל AUDI וBMW זה האזורים....
 

liviur

New member
זה כבר הבדל גדול של מה קוראים לו רכב יוקרה

אאודי - אלא אם זה RS8 וBMW אלא זה סדרה 7 אלו לא ממש רכבי יוקרה פה.
סדרה 3 או A4 או A6 אלו רכבים ממוצעים להחריד.
&nbsp
אבל אני מבין את ההבדל.
 

Alfa156 GTA

New member
זה מובן מאליו - אבל אם יש מישהו שמתרברב במחיר ביטוח היקר

שלו בארץ, זה כנראה כי הוא על רכב "יוקרתי" יותר מאשר קורולה,פשוט אומר שכרגיל לחפש קנוניות זאת לא תמיד התשובה.
&nbsp
&nbsp
 

tomy47

New member
RS8..

לא חשוב לי שהרכב שלי יהיה ממוצע או לא, אני סה"כ רוצה לשמור על אותה רמת מחיה (בערך) בארה"ב אז משהו בסגנון BMW סדרה 4 שם גם אם יחסית ממוצע לא אכפת לי, לפחות לא בשנים הראשונות..
&nbsp
בכל מקרה הבנתי כבר שאם לא ייתנו לי ליס בתנאים סבירים בצורה מסויימת (וכנראה שלא) אני פשוט אקנה איזה רכב בכמה אלפי דולרים לשנה הראשונה ומשם נתקדם. תודה.
 

Boston Guy

New member
טעיתי בקריאת ההודעה שלו - אני קלטתי "11 אלף שקל ביטוח חובה"

הוא כתב קודם את המחיר של הביטוח המקיף שהוא משלם - ואצלי משום מה המספר הזה התחבר עם המשך המשפט וקראתי את זה כ "מחייבים אותי ב 11,000 ש"ח על ביטוח החובה של הרכב"...
אני בהחלט יכול להבין מדוע בארץ צפופה כמו ישראל,
עם העומס האדיר של כלי רכב על כל מטר כביש
והנהיגה האולטרא-אגרסיבית של נהגי ישראל -
הביטוח המקיף על רכב שעולה בישראל מליון ש"ח יהיה יקר.
 

Alfa156 GTA

New member
מסכים לגמרי.

 

Kender00

New member
לגבי היסטורית אשראי, זה תלוי בהרבה פרמטרים ואף אחד לא יכול

לתת תשובה מדוייקת,
&nbsp
זה תלוי באיזור ובתקופה, תלוי בסוכנות הרכב, במלווה ועוד..
למשל באיזור שאני עברתי (אחד היקרים הארה״ב) שכל שנה מגיעים לכאן זרים מכל העולם, ואני הגעתי לא הייתה לי בעיה קשה לקבל תנאים טובים לרוב הרכבים (אבל לא ניסיתי לבצע ליס לרכב יוקרה... כן עשיתי לרכב ש MSRP שלו היה 42 אלף דולר)
אני מאמין שבמקרה שלך של רכב יוקרה זה יהיה בין לא אפשרי לריבית שבשוק האפור בארץ יהיו שמחים להצתרף, אבל שוב אני לא משם ולא ניסיתי

&nbsp
היות לבוסטון גאי יש נסיון רחב בארה״ב אז לרוב (לא תמיד) הוא קולע
אבל כמות המזומן שתיהיה צריך בהתחלה די גדולה
 

liviur

New member
אני מבסס על כמה חברים שגרים במיאמי במקרה :)

הרוב עברו על ויזות עבודה , ללא היסטוריית קרדיט.
&nbsp
ברור שיש הרבה פרמטרים אבל רוב הרכבי ״פרימיום״ בישראל הם רכבים של נגיד 30k פה.
בא נזכור שבכסף הזה נכנס גם BMW3 , X1 , לקסוס IS וכמה SUVים בסיסיים שהם רכבים שהם סטנדרטים להחריד פה - אבל בהחלט פרימיום בארץ.
 

ilanvag

New member
בדרך כלל, זר ללא היסטוריית אשראי לא יקבל ליסינג בכלל,

או יקבל תנאים מאוד גרועים (ריבית שחיטה).
&nbsp
אבל, יש לכלל הזה יוצאי דופן. אחד מיוצאי הדופן שאנחנו כבר מכירים פה בפורום, הוא כאשר:
1. העובד מגיע לאזור בו רגילים להגירה של זרים רבים, ומדובר בבעלי משכורות גבוהות (לדוגמה אזור עמק הסיליקון, או אזור בוסטון, וכדומה); וגם
2. העובד מגיע לעבוד בחברה גדולה וידועה, ויכול להוכיח זאת (גוגל, אפל, מיקרוסופט, וכדומה); וגם
3. העובד יכול להראות מכתב רשמי ממקום העבודה, לגבי המשכורת שהוא עומד להרוויח
&nbsp
במקרה שצוין למעלה, בסבירות די טובה שהוא יוכל לקבל ליסינג בתנאים מעולים, גם ללא היסטוריית אשראי בכלל - לפחות בחלק מהסוכנויות. בסופו של דבר, חברת האשראי בודקת את הסיכון שבמתן ההלוואה, ואת הריבית הנלווית במידה והם מוכנים לתת את ההלוואה - והיסטוריית האשראי היא הכלי המרכזי שיש להם לצורך הבדיקה הזו; אבל זה בהחלט לא הכלי היחיד... עבודה בגוגל עם משכורת גבוהה בהחלט יכולה להעיד על סיכון מזערי לגבי החזר ההלוואה (סתם כדוגמה).
&nbsp
כאמור, אנחנו כבר יודעים מאנשים לא מעטים פה בפורום שזה עובד, לפחות בחלק מהאזורים והסוכנויות. אבל, אני לא בטוח אם זה רלבנטי לפותח השרשור, כי פה מדובר בעסק שלו, ולא בחברה גדולה וידועה --> הסיכון הוא הרבה יותר גבוה (להערכתי), מנקודת המבט של חברת האשראי.
 

Kender00

New member
לגבי 2 זה לא נכון לא רק מי שעובד בחברה גדולה בעל סיכוים

(מנסיון אישי)
&nbsp
אבל כפי שציינתי זה תלוי באיזור וגם בתקופה, למשל אני די בטוח שס 2008 היה קשה לקבל תנאים טובים גם לבעלי היסטורית אשראי (אבל לא הייתי פה כדי לבדוק

ותקופה שקדמה למשבר של 2008 היא יותר קל, אחד בדיחות שלקבל משכנתא היה מספיק דופק (ולפעמים גם זה לא היה נדרש)
&nbsp
כמו כן ציינתי לדעתי לפתוח השירור לא יהיה קל לקבל לייס אבל אני לא מאיזור לכן אני לא יודע את המצב שם...
 

Boston Guy

New member
ה"מספרים"?

לא ברור לי לחלוטין על אילו "מספרים" אתה מדבר.

בהנחה שמדובר כאן על הפעם הראשונה שהעסק הזה (החברה שלך?) נכנסת לתהליך של הוצאת ויזה מסוג L1 - יש שני חלקים לאישור הזה:
1. משרד ההגירה האמריאי צריך להשתכנע שהחברה שלך עומדת בדרישות לקבלת ויזת L1 מבחינת קריטריונים של הקפי פעילות עיסקית בכלל, ועם ארה"ב בפרט, יציבות עיסקית (ספרי חשבונות של העסק כמה שנים אחורה שמראים כמה זמן הוא קיים וכמה הוא רווחי) וכיוצ"ב.
2. אחרי שהחברה תאושר - תיבחן הבקשה לויזה עבור העובד:
מה תאור התפקיד שעבורו "מייבאים" את העובד,
באיזה שכר מייבאים אותו - ואיך זה עומד מול השכר בשוק לתפקיד דומה,
האם ההשכלה, הכישורים, הנסיון והידע שכתובים בתאור התפקיד באמת מחייבים "לייבא" משהו במקום לשכור אדם מקומי,
האם העובד שרוצים ל"ייבא" עומד בהגדרת התפקיד שעבורו רוצים לגייס אותו,
האם העובד עומד בתנאי ויזה לארה"ב מבחינת עבר נקי
וכיוצ"ב.

לגבי ליסינג לרכב:
הדבר הראשון שסוכנות רכב עושה בשנייה שאתה מתיישב לדון איתם בנוגע לעסקת מימון \ ליסינג זה - לבצע בדיקת אשראי שלך.
זה דבר טבעי לחלטין עבור כל נותן אשראי בארה"ב - ונעשה דרך האינטרנט תוך שניות. הדילר מבקש ממך את מספר הזיהוי האמריקאי שלך (SSN), ומקבל מיידית "ציון אשראי" שמייד מבהיר לו מה הוא יכול לעשות עבורך ואילו מסלולי מימון רלוונטיים לגביך.
אתה תגלה שאת הציון הזה ינסו לבדוק בכל מקום שבו אתה מנסה לפתוח "קו אשראי" - כשתנסה להתחבר לספק האינטרנט או לחברת הכבלים המקומית, כשתנסה לחתום חוזה שרות עם מפעיל סלולארי, אצל חברת חשמל... כל מקום שבו הם צריכים לבדוק האם אתה נוהג לשלם את החשבונות שלך בזמן.
וכמובן - בכל בנק או מוסד פיננסי שמהם אתה תרצה הלוואה או קו אשראי.

לפחות בחצי השנה הראשונה לשהותך בארה"ב (ויותר סביר - בשנה הראשונה פלוס) - נסיון לקבל ציון אשראי עבורך יחזיר תוצרה של "אין לנו מידע על האדם הזה - אין לו ציון אשראי".

בלי היסטוריית אשראי וציון אשראי אישי מעולה - הסבירות שתקבל מימון (ליסינג או הלוואת רכב) מה"בנק" של BMW USA שנקרא BMW FINANCIAL SERVICES - פחות או יותר אפסי.
זה אומר ש"מחירי מבצע" שניתן למצוא באתר האינטרנט של BMW USA לא רלוונטיים לגביך - כי הם תלויים באישור המימון מה"בנק של BMW".
ה"בנק" של BMW מקבל את הכסף שלו בעצם מזרוע האשראי של בנק Barclays Plc, וברקליס מכתיבים את הדרישות לגבי דירוג האשראי של הקונה \ עושה הליסינג.

סוכנויות הרכב המקומיות באזור שבו תגור מן הסתם יוכלו להפנות אותך ל"מוסדות מימון" אלטרנטיביים שמתפרנסים מהלוואות לקהל הלווים שמוגדרים כ SUB PRIME (בעלי הסטוריית אשראי גרועה \ חסרי הסטוריית אשראי). אלו גובות עלויות מימון (ריבית, עלויות הקמת קו מימון וכיוצ"ב) הרבה יותר גבוהות.
השחקן הכי גדול בשוק ה SUB PRIME של הלוואות רכב הוא Santander Consumer USA Inc., וכמעט כל דילרשיפ של רכב יפנו אותך אליהם.

דילרים שרגילים לשרת קהל שאפילו סאנטנדר לא מוכנים לגעת בו יפנו אותך מן הסתם למוסדות פיננסיים ששייכים לקטגוריית ה"שוק האפור" - מה שנקרא בשוק הזה DEEP SUBPRIME. הלוואות בסיכון גבוה.

לצורך העניין, הצעת הליסינג הכי טובה ש BMW נותן כרגע לרכב מאמצע סידרת המכוניות שעליה דיברת היא בסביבת ה 4,000$ בחתימה ותשלום חודשי של כ 500$ לחודש (ליסינג ל 36 חודש, 10,000 מייל לשנה, כל מייל חריגה מחוייב ב 25 סנט).
כלומר - המחיר הכולל של עיסקת הליסינג שהיצרן מציע לבעלי קרדיט מצויין הוא כ 21,500$ לתקופה של 3 שנים, וכולל 30,000 מייל.
לתשומת ליבך - אין בארה"ב "ליסינג תפעולי", מדובר בעלות הרכב בלבד.
אתה עדיין צריך בצורה פרטית לבטח את הרכב ולדאוג לכל תחזוקה ותיקון שאינו מכוסה על ידי אחריות היצרן.

אדם ללא הסטוריית קרדיט שנופל לקטגורייה של DEEP SUBPRIME LEASE ישלם ריבית גבוהה פי 3 או 4 מאדם בעל קרדיט היסטורי מעולה. אם במחיר שמצויין למעלה לגבי "לקוח עם קרדיט היסטורי מעולה" מגולמת ריבית של כ 6% על הכסף - לקוח DEEP SUBPRIME משלם היום ריבית של יותר מ 20%...
התשלום החודשי שאדם כזה ישלם - על אותו רכב, ואותו LEASE TERM - יהיה צפונה מ 900$ לחודש.
 

liviur

New member
דווקא עם BMW Financial services היה ״קל״ להסתדר

אז ״גילוי נאות״ - רכשתי את הרכב הראשון פה דרכם (מיני - אותו גוף מממן) במקרה שלי - אני הבאתי בסוף Co-signer אבל המספר שניצב מולי בזמנו היה פחות מ5 אחוז לרכישה.
לא מדהים , אבל לא שוק אפור.
&nbsp
חבר במצב לא שונה במיוחד עשה ליס לרכב בעלות דומה (שני המקרים סביב ה35 אלף Sticker price) גם עם מספרים סבירים. (כאמור - זה מצטבר לאלפים)
&nbsp
יש לציין שבשני המקרים אבל היה Downpayment רציני יחסית מהסכום המבוקש ולא מימון באחוז גבוהה שאמריקאים רגילים אליו + מכתב העסקה (אני לא בחברה גדולה , חבר כן) עבור L1.
&nbsp
שוב - קשה להכליל - אבל אפשרי.
That said - אין ספק שכלכלית למשהו שחדש בארה״ב - עדיף לקנות רכב משומש מהכסף שהביא איתו אם אפשר ורק לאחר שנה שיש Credit history מינימאלי - לרחרח על רכישה / ליס.
 

tomy47

New member
תודה

שתי התגובות האחרונות שלכם עוזרות מאוד, תודה :) אני חושב שאני פשוט אקנה רכב זול במזומן בהתחלה ואחכה עד שאוכל לעשות ליס לרכב של החברה.
 

Boston Guy

New member
לקרדיט טוב - בשנה שעברה ראיתי 0.9% ל 72 חודש...

מאותו גוף מימון. במסגרת "מבצעי סוף השנה" שלהם.
וכמו שאתה כותב - השאלה (לגבי הליס שהחבר שלך לקח) היא "כמה הליס עלה בת'כלס - מקצה לקצה".
הדאון פיימנט ה"רציני" + (התשלום החדשי X מספר התשלומים). ידהים אותך כמה אנשים לא עושים את החשבון הבסיסי הזה, ובעצם לא מבינים כמה הרכב באמת עלה להם לחודש.
 

liviur

New member
זה כמובן תלוי רכב וכו

בגדול - לקחנו מיני וקיבלנו את ה1.9 שלהם שזה המחיר לקרדיט טוב אצלהם.
BMW אכן יותר נמוך.
&nbsp
אתה בדיוק צודק לגבי תשלום הליס.
בגדול - לרוב ליס בקרדיט טוב זה יוצא בערך 40%-45 משווי הרכב ל3 שנים ומשם מתחילים ״להתדרדר״.
 

oligomerization

New member
boston guy – הוא האוטוריטה של הפורם

הוא מומחה גדול בנושאי הפורם - הייתי מציע להתפקסס בתוכן דבריו כי הוא בין היחידים פה שיודעים על מה הם מדברים (אני לא מכליל את עצמי בין היחידים האלו) –

לגבי העלויות המעבר - בדרך כלל חברות נותנות חבילת ריילוקיישין – יש כאלו יותר נדיבות ויש כאלו פחות נדיבות... לפני 5 שנים שאני עברתי לניו יורק מ"הסקר שוק" שעשית פה בפורם (נראה לי תוכל למצוא את הלינק אם תחפש) ובין אנשים שעשו את המעבר החבילה הממוצעת כללה:
1.כרטיסי טיסה לכל המשפחה.
2.מכולה\קונטיינר
3.מלון\שכ"ד + רכב לחודש הראשון
4. house hunting - כרטיסים טיסה + מלון + רכב לשבועיים להכיר את האזור...
5. מענק רילוקיישין (cash is king)
6. מימון נסיעה לישראל אחת לשנה (מנסיון – תקרא את הפרטים הקטנים האם זה כולל רק כרטיס טיסה? רכב? מלון? מה קורה עם המשפחה)
7. פרטי חזרה לישראל (קונטיינר,מלון,רכב, וכו).

רק לחדד את סעיף 4 +5 - הסיפור הוא שאם אתה מגיע עם משפחה וחשוב לך להיות בשכונות מסויימת (בגלל school district ) אז לפעמים תצטרך להפעיל סוכן נדל"ן – הרעיון שהחברה תממן את השכר של הסוכן נדל"ן... אני אישית ללא ילדים... לא הייתי צריך house hunting או סוכן נדלן (וגם לא קונטיינר) – פשוט קיבלתי יותר כסף במקום (סעיף 5).... אני מניח שהדברים השתנו ב5 השנים האחרונות....


לגבי העלויות המחייה? מציע לך לעשות חיפושים בפורם... יש המון משתנים (האם יש לך ילדים או האם אין לך ילדים וכדומה) – תחזור עם עוד מידע – ובוסוטון ייתן לך כיוון.
 

Boston Guy

New member
אתה יוצא מנקודת הנחה שיש כאן "חברה שתיתן חבילת רילוקיישן"

תחושת הבטן שלי היא שלא זה המצב.
 

Nir and Beer

New member
אתה ממש לא בכיוון עם בוסטון

עם השנים אתה תראה שכל מה שהוא אומר הוא פוגע בול, לטוב ולרע
אני בכל מקרה גר במיאמי רבתי ואם תשאל שאלות יותר ספציפיות אוכל לענות
 

tomy47

New member
תודה!

תודה רבה לך, אם יהיו לי שאלות ספציפיות לגבי מיאמי אשאל :)
 
למעלה