שאלות ברפורמת צדק תחבורתי

מנכל אחד

Active member
הדגש הוא על תדירות גבוהה, ושילוב חכם בין מטרו, אוטובוסים וטראם, יש קווים רבים, כמות ההחלפות הנדרשת נמוכה, והעלות זולה. מכיוון שהתח"צ בפראג יעילה וזולה כמעט כולם משתמשים בה. גם תמיד יש מקום לשבת.

אפשר לקנות כרטיסים לנסיעות בודדות, לא באוטובוסים או ברכבות אלא בקיוסקים, מקבלים pass שתקף ל90 דקות. לא קונים כרטיס נטען בשביל נסיעות בודדות.
להפעיל בלי סוף נסיעות זה לא נחשב למודל, אלא פשוט להשקעה מאסיבית ולא יעילה.
מכיון ששכר הוא המרכיב היקר במערכת, וסביר שבפראג לא חסרים מקומיים שמעוניינים לעבוד בענף זה גורם לכך שעלות ההפעלה נמוכה בהרבה מאשר בישראל, ולא ניתן להעתיק את השיטה לארץ.
 
בתחנות העיליות של הרקל בגןוש דן, ביישומון הופ און, יש דרישה לסמן תחנת ירידה. מי שסימן תחנת ירידה מסויימת אבל בסופו של דבר המשיך כמה תחנות קדימה, מה יקרה לו ביציאה מהרקל?
 
למעלה