שאלות בתחומי האמבולנסים

אורי404

New member
שאלות בתחומי האמבולנסים

שלום! קודם כל טוב, שקיים פורום בנושא חשוב זה של צוותי חירום והתרשמתי מן הפורום לטובה. ברשותכם יש לי שאלות שונות בתחומי מד"א ואמבולנסים פרטיים החל מהתחום הנוסטלגי ותצוגה, המשך באתרי אינטרנט וכלה בתחום כלי רכב של צוותי חירום: 1. מידע כללי בתחום מגן דוד אדום ואמבולנסים - האם נוסף לאתר מד"א ואתר של משרד הבריאות (אשר מתייחס בין השאר לנושא של כלי רכב של צוות חירום) קיימים אתרים נוספים בישראל בתחום מגן דוד אדום ואמבולנסים? במידה שכן אשמח לדעת על אתרים מומלצים בתחום. 2. מוזיאון מגן דוד אדום וכיבוי אש: למשטרת ישראל קיים מוזיאון תצוגה בשפרעם. האם למגן דוד אדום ולכיבוי אש יש מוזיאונים? אם כן, היכן? במידה שלא; האם מתוכננים מוזיאונים ואם כן האם אלה רוקמים עוד וגידים וסיכוי לראותם בטווח הזמן הקרוב? 3. האם קיימים במקרה בפורום זה שרשורי נוסטלגיה (משנות הקמת המדינה ואף לפניה עד שנות התשעים) סביב מד"א? 4. כלי רכב של מד"א ואמבולנסים פרטיים: א. כמה מרצדסים יש במד"א? מה היו השיקולים לרכישתם? האם גודלם, המאפשר לנוע למשל בסמטאות צרות? ב. אילו כלי רכב עדיפים לשימוש כאמבולנסים - האם תוצרת אירופה, כמו למשל מרצדס ויט או ספרינטר, רנו טראפיק/מאסטר (והמקבילה של אופל), פיז'ו בוקסר/סיטרואן ג'מפי/פיאט דוקאטו או כלי רכב אמריקאיים, כמו הפורד אקונוליין או שברולט סוואנה? מבין האמריקאיות האם קיימים הבדלים מהותיים בין הפורד אקונוליין לשברולט סוואנה? במידה שכן, אילו הבדלים ביניהם ומה עדיף מבין השניים? תודה מראש
 

orend123

New member
אני אנסה לענות....

1. אין אתרים רשמיים... יש אתרים של תחנות או אזורים ויש את האתר של ארגון הנוער www.mda.org.il 2.אין מוזיאון למד"א וגם לא מתוכנן, לצערי הרב, אך כן יש אישים במד"א שעובדים שם כבר עשרות שנים וכן טורחים לאסוף מזכרות, במרכז מד"א תלויות כמה תמונות של "אז והיום" אבל לא יותר מזה. לכיבוי אני לא יודע אם יש מוזאון אולי יש תצוכה בבית הספר לכיבוי? 3.לא... אולי טומי פה זוכר משהו... 4.במד"א (עד-כמה-שידוע-לי) קיים רק אמבולנס מרצדס אחד בנקודת ההזנקה בעיר העתיקה בירושליים, משמש לתנועה בסמטאות הצרות. מלבד זאת במד"א, מאז ומתמיד, היו רק פורדים וסוואנות (GMC וונדורה לשעבר). הסיבה העיקרית מפני שאלה מגיעים מוכנים מהמפעלים בארה"ב וקנדה (חפש חברת MEDIX או PHOENIX ) אולי סיבה נוספת מפני שהתורמים מחו"ל? בכל מקרה האמבולנס הקטנים-פרטיים (נוסח יונדאי H1 או רנו טראפיק) נקנים בארץ ריקים ומזוודים בחברות דמוי רדלר.
 

אורי404

New member
אורן תודה רבה על ההסברים שלך

חבל שלא מתוכנן מוזיאון למד"א. זה היה עשוי להיות מעניין מאוד אנשים רבים וטובים. אמבולנס מרצדס וסוגים אחרים - באירופה יש אמבולנסים מהתצורת האירופאית, כמו למשל מרצדס. אני מניח, שגם שם מגיעים מוכנים, או שחברה זו או אחרת מכניסה להם אבזור. מהבחינה הזו, זוהי לא אמורה להיות בעיה. נראה שיש סיבה אחרת. האם מלבד היתרון של נסיעה בסמטאות צדדיות, האם יש למרצדס יתרונות נוספים? בין הפורד לשברולט מה עדיף? או שאין ממש הבדלים? שוב תודה אורן. נקווה למידע נוסף.
 

orend123

New member
לא צריכים מוזאון

רק כמה ויטרינות במרכז מד"א... זה בהחלט יהיה יותר טוב ממה שעכשיו... בין בפורדים הישנים לסוואנות הישנות- הסוואנות היו עדיפות בהרבה, נסיעה רכה יותר, רכב שקט יותרף מגיב מהר יותר. כיום הפורדים החדשים אולי טיפה יותר טובים- הם שטים יותר מבעבר ומרווחים, הסוואנות החדשות מעט קופצניות, אך הן מאוד שקטות ונעימות לנסיעה!! (לגבי איבזור פנימי כל פעם משנים טיפה אז אין מה להשוות, לפעמים התאים מתאימים בול ולפעמים לא מובן מה התאים ששמו...). יתרון למרצדס? מלבד להגיד "אני נוהג במרצדס" אני לא מוצא שום יתרון....
 

אורי404

New member
אורן, שוב תודה לך. המשך:

מסכים עימך לחלוטין, שגם כמה ויטרינות במרכז תל אביב יועילו. נקווה שירימו את הכפפה. פורד מול שברולט - מה אלה פורדים ישנים ושברולטים ישנים - בין איזה שנים ובין איזה שנים נחשבים החדשים? בקשר למרצדס - כוונתי לא רק לסמל, אלא אולי להבדלים אחרים, כמו נוחות נסיעה וגם עניין של מהירות הן בהאצות והן בהתנהגות בפניות. אותה שאלה של מרצדס לא רק התייחסה למרצדס, אלא לכלי רכב אחרים מאירופה, למשל רנו/אופל, פיאט/פיז'ו, פולקסוואגן וכו'.
 

afiksambol

New member
עוד קצת על אמבולנסים ועל מרצדסים

במד"א אכן מופעל, עד כמה שאני יודע, מרצדס אחד בתצורת אמבולנס פעיל בנקודת ההזנקה בעיר העתיקה (ירושליים 70, בתמונה המצורפת...). בנוסף אליו משתמש המחסן המרכזי של מד"א במשאית חלוקה, שגם היא, אם אני לא טועה, מבית מרצדס. באופן כללי בארץ, המרצדסים נפוצים מעט יותר, החל מניידת הטיפול הנמרץ של התעשייה האווירית שזוודה על מרכב מרצדס ועד לחברות פרטיות שונות שרוכשות את הרכבים הללו. בעולם, כמו שכתבת, ניתן למצוא את המרצדסים בדיגומים ותצורות שונים, כתלות במדינה. אם Nייט עדיין מציץ כאן אני בטוח שיהיה לו מה להוסיף. לאחרונה פורסם בתקשורת גם על BusBulance מבית מרצדס, שאמור לתת טיפול תוך פינוי לעד 15 פצועים בדרגות פציעה שונות, קונספט שבארץ ייושם לפני עשרות שנים באוטובוסים של אגד (וכאן, לדעתי, אתה מכיר את המור"קים טוב מאיתנו...). לגבי העדפות אישיות - אני עוד זוכר חסד נעורים לוונדורות הישנות, אלו עם מנועי הבנזין ודלת הצד שגולשת על מסילה. כרכב לעבודה הם היו טובים בהרבה מהצעצועים שמגיעים לתחנות היום. לגבי שרשורי הנוסטלגיה, אני עדיין צריך להגיע ביום מן הימים לאלבומים הישנים של אבא. אני בטוח שאמצא שם "אוצרות" שיהיו שווים סריקה והעלאה לרשת. השלב הבא, לאחר מכן, יהיה להביא אותו לכאן שגם יסביר מה רואים בתמונות. עד אז, אני בטוח שגם לטומי יש מה לומר...
 

אורי404

New member
תודה רבה אפיק על המידע המפורט!

מרצדס - נקווה, ש-Nייט יוסיף מן הידע שלו. BusBulance מרצדס - האם זהו אותו כלי רכב, שאמור להגיע למד"א או שמדובר בכלי רכב מסוג אחר? בקשר לאוטובוסים של "אגד" - אם אני לא טועה אלה היו אוטובוסים משנות השבעים ו/או מוקדם יותר, כמו ליילנד טייגר. ייתכן שאני טועה. אבל אכן אוטובוסים של "אגד" שמשו כאמבולנסים במלחמות. דרך אגב אם מזכירים כלי רכב, שאינם רכב מסחרי (אוטובוסים), אז כמדומני שנכנסו למד"א קטנועים פיאג'ו MP3 עבור חובשים כמענה לטיפול, שאינו מצריך פינוי של נפגע או של הגעה מוקדמת יותר של הקטנוע לעומת האופנוע. אלה קטנועים עם שלושה גלגלים - שניים מלפנים והיתרון הוא יציבות לעומת דו-גלגלי רגיל. בנוגע להעדפות אישיות: אז קודם כל האם יש הבדל ביו מרצדס ואירופאים אחרים לעומת האמריקאים של כיום? אם הזכרת את הוונדורה הישנה, ששירתה נאמה למשך שנים רבות - האם אלה היו רק במנועי בנזין, או שהיו גם דיזל? שוב תודה רבה אפיק על המידע הרחב.
 

afiksambol

New member
אמממממ..........

מד"א (ושוב, עד כמה שאני יודע, לא הכל מספרים לי בבית הזה) לא אמור לקלוט אוטובוסים בתצורת אמבולנס, לפחות לא בזמן הקרוב. מה שכן קיים הם אוטובוסים המשמשים את אגף שירותי הדם כתחנות התרמה ניידות. אותו ה-BusBulance המדובר של מרצדס משרת את תושביה של אחת ממדינות אירופה. לגבי אוטובוסים של אגד בשנות ה- 70 ואפילו ה-60, אתה מוזמן לעיין בסיפור אחד מתוך רבים. אכן מד"א הצטייד לאחרונה גם בקטנועים, בינהם דו-גלגליים ותלת-גלגליים, המשמשים בעיקר את גדוד הכוננים של הארגון לקיצור זמני התגובה באמצעות חובש/פראמדיק, המגיע למקום האירוע ונותן טיפול ראשוני עד להגעת צוותי אמבולנס / טיפול נמרץ. האם התלת-נוע יציב יותר ? תלוי מי אוחז בכידון.... לצערי לא יצא לי לנהוג על האירופאיות, כפי שאתה קורא להן, אלא רק על הפורדים וה-GMC/שברולט, כך שאין לי בסיס להשוואה. לגבי הוונדורות, היה שימוש גם במנועי דיזל למשך תקופה מסויימת, עד כניסת הסוואנות שהחליפו אותן.
 

אורי404

New member
שוב תודה. המשך תגובה:

מדוע כתבתי על אוטובוס מד"א? זו הסיבה. זה מה, שהוצג באתר וחשבתי שאולי זה הגיע ומסיבות אלה ואחרות, טרם נכנס לשירות מד"א. אוטובוסים ישנים - קיימים גם במוזיאון "אגד" בחולון אוטובוס, ששימש כאמבולנס. MP3 - מודה ומתוודה, שלא נהגתי בהם. עדיין אמורים שלושה גלגלים להיות יציבים מדו-גלגלי. קיימים על זה מבחנים ברשת (אתר "פול גז" למשל). אירופאיות (מרצדס ואחרים) - נמתין לאחרים, שיספרו ויתארו. אפיק ומה עדיף בין הפורד לסוואנה החדשים? ונדורה - אני מבין, שהרב היו בנזין. יצא לך אפיק לנהוג בדיזל? אם כן היו הבדלים בנסיעה (מהירות וכו') בין הגרסאות או גרסאות דומות ביניהן?
 

0545675650

New member
אגב אמבולנסים

קצת תוספת לא מהותית בזמנו ניסו להכניס למד"א גם "קוביות" אמבולנסים עם ארגז אחורי גדול ונוח יותר לעבודה, זה לא תפס אצלנו, כיום יש רק אחד כזה ל"חובש הר-נוף" בירושלים,צפו בסרטון,(מצד ימין תוכלו לצפות בעוד סרטי הדרכה טובים מאוד) http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2066594 ב-12-13 במאי יש בגני התערוכה תעערות מוטוקאר http://www.technocar.co.il/technocar/84/445/ שם הולך להציג "אמבולנס חדרה"(פרטי) תפיסה חדשה לזיווד אמבולנסים באמבולנס איטלקי, צפיתי ברכב הזה ואין ספק זה חידוש מרענן, שמתתם לב רק לעובדה שמי ששוכב מאחור אצלנו מרגיש כל קפיצה וכל גבשושית בכביש? היום יותר ויותר אמבולנסים מצויידים בבלומי זעזועים הידראוליים שהופכים את הנסיעה ל("חוויה").
 

אורי404

New member
חיים תודה על המידע הנוסף

זכורים לי במעומעם האמבולנסים עם "קוביות" מאחור. נדמה לי (לא בטוח), שבעבר ראיתי כאלה בתל אביב. אמבולנס איטלקי - האם הכוונה היא לפיאט דוקאטו? במידה שלא, אז איזה דגם?
 

0545675650

New member
אמבולנס איטלקי

מדובר בחברה איטלקית שמייצרת מרכבים מודולריים לאמבולנסים, אינני זוכר את שמה אבל מחר אצרף לינק, בכל אופן הממוטו המרכזי שם זה נוחות הצוות והגישה למטופל.
 

טומי*

New member
במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב...

יש תצוגה של כבאית ישנה. גם בתחנת תל אביב הראשית ע"י רידינג היה פעם כבאית ישנה שהם משמרים. בקשר לאמבולנסים פורד/שברולט. התמזל מזלי...או אולי לא שקיבלתי פורד טרנזיט המכונה 'א' עם הילוכים ולא אוטומטי.
א/נשים עם שבר בפמו וכו'...התלוננו כל הזמן שהאוטו קופץ ולא אלאסטי כמו השברולט. לאחר מספר חודשים הורד האמבולנס 'א' לשירות רופאים. לדעתי אין על שברולט מכל הבחינות. היו זמנים....
 
ההבדלים בין סאוואנה לבין פורד

השברולט הרבה פחות נוח לעבודה מהפורד לדעתי ולדעת הרבה אנשי צוות נוספים, כמו כן השברולט מהיר יותר וההגה שלו קל יותר מה שמפחיד הרבה נהגי אמבולנס יחסית לפורד
 

Hellsinger

New member
מרכז מבקרים

בימים אלה ממש החלה תוכנית שיפוץ רצינית מאוד בתחנת מד"א מרחב ירושלים ובין השאר מתוכנן להבנות מרכז מבקרים לקהל הרחב. הפרוייקט הינו רחב היקף וימשך זמן רב אך אני מאמין שבעוד כמה שנים אנו כן נראה סוג של מוזיאון מד"א.
 
למעלה