שאלות התחלתיות 2

שוחר1

New member
חברים, בוויכוח אתם שוכחים שיש

שתי שיטות תיארוך, המוקדמת והמאוחרת, כך שבתיאוריה שניכם צודקים, כשהדגש הוא על התיאוריה.
 

masorti

New member
זה לא קשור...

ההזזה בקבוע לא תשנה את הטיעונים. מצבת מרנפתח חייבת להיות אחרי מות רעמסס השני. השם "ישראל" במצבה מתייחס לנוודים. ממלכות מואב, עמון, ואדום לא היו קיימות לפני ימי רעמסס השני. העיר רעמסס לא נבנתה לפני ימי רעמסס הראשון. וכו', וכו'.
 

פלגיה

New member
חג הקציר הוא שבועות

חג האסיף הוא חג הסוכות (בזמן שאוספים את התבואה אל הבית) 4. כוחם של המכשפים הוא בכוח כישוף. יש כוחות כישוף, והיו אנשים היודעים לנצלם ולהשתמש בהם. (למשל - בעלת האוב מעיו דור שהעלתה את רוחו של שמואל באוב). על פי חז"ל הכוח של הכישוף, אמנם קיים, אך הוא מודבל, ולכן על שתי מכות מצרים הראשונות נאמר "ויעשו כן המצרים בלטיהם" , אבל את מכת כינים הם לא הצליחו לחקות מפאת הגודל הקטן של הכינים.
 

masorti

New member
מה קשור גודל הכינים לענין?

גודל כדוריות הדם הוא יותר מזה של הכינים?
 

יוסי ר1

Active member
גודל הכינה

למסורתי שלום. לא ברור לי האם שאלת ברצינות. על כל פנים לדברי חז"ל אין הכישוף שולט בבריה קטנה ככינה. בריה שלימה, לא כדורית שהיא מחלק ממכלול הדם. אילו הם כללי הכישוף. יש לך בעייה עם זה?!
 
למעלה