שאלות לאנשים בטיפול ולמקבלי נכות

אלדור2

New member
שאלות לאנשים בטיפול ולמקבלי נכות

אני מאובחן בהפרעת אישיות סכיזואידית, ההפרעה שלכם יותר פופולרית באינטרנט.
האם יש כאן מישהו שמקבל קצבת נכות על הפרעת אישיות בלבד? אני שואל כי לפי הבדיקה שלי חייב איזה היסטוריה פסיכוטית או אשפוזית, אני מאוד סובל וחושב שמגיעה לי נכות.

שאלה שנייה - האם מישהו עובר טיפול 'שורש' להפרעה - אני לא יודע מה שם הטיפול אבל השאלה היא מהן המגבלות, אני לא מצליח להבין מה הכוונה באמירה שהפרעת אישיות היא כרונית ובזה שיש הגבלה על השינוי, אני חושב שעדיף לי להתאבד במצב הנוכחי.

מה היה מצבכם לפני הטיפול ומהו מצבכם כרגע, אם תוכלו להרחיב זה יהיה נחמד, מה המגבלות שעדיין מפריעות? כמה זמן אתם בטיפול?
 

אלדור2

New member
אני גם חושש שאולי יש לי גבולית

יש לי תסמינים גם להפרעה הזו, בקרוב רואה פסיכיאטר
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
אלדור שלום לך ברוך הבא

אני מבין שאתה סובל..ודי על הקצה קשה לך עשית מאמץ מיוחד לכתוב...ולהביע. יפה מאוד.

אני אתחיל בטיפול וישנו כזה..קראתי שאתה פונה לפסיכיאטר נפלא. יש טיפולים משיחות ועד סל שיקום של טיפול משולב גם בבית. את ההבדלים באיבחון רצוי שפסיכיאטר יסביר לך זה לא ממש המשום שלנו איננו עוסקים באיבחון אלא בתמיכה.

לטיפול יש השפעה שונה לגבי כל אחד...מה האיבחון מה המצב הכללי שלו האתגרים שלו..וכו'...אצלי למשל די עוזר הטיפול..גם תרופתי וגם פרטני בשיחות גם סל שיקום מלא יש לי. חלק מהטיפול הוא גם להשלים שאי אפשר לפחות אצלי בגילי לשנות הכל אפשר למתן..אפשר לקבל יותר את העולם ואפשר לחיות יותר ברגיעה. זה תהליך בעיצומו שירח עוד זמן...

לגבי נכות , תתבע נכות מול ביטוח לאומי. נכות נקבעת לפי כושר עבודה למעשה לא לפי הבחנות...אם כושר העבודה שלך נפגע לפי זה תקבל נכות. מעל 40% נכות יגיע לך סל שיקום.

אביא קישורים על תביעות נכות וסל שיקום

נכות כללית

https://www.btl.gov.il/benefits/Disability/Pages/אופן הגשת התביעה.aspx

סל שיקום

https://www.health.gov.il/Subjects/mental_health/rehabilitation/Pages/Sal.aspx

שים לב יש שתי דרכים לקבל סל שיקום, דרך ביטוח לאומי יותר פשוט.

תשמע יש רגעים שהכל נראה שחור משחור והעתיד נראה תקוע....זה רק נראה. הנה אתה פה ופונה לפסיכיאטר...ונראה שכן למרות הכל יש בך את הרצון לשינוי וזה למעשה הכי חשוב שאתה מודע למצבך רוצה לשנות את מצבך..ויש דרכים לעזור לך..המצב שלך יותר טוב משנדמה לך למרות שהקושי רב..

עכשיו יש לך במה להתעסק גש לפסיכיאטר תתחיל טיפול מסודר..תבע נכות ההרגשה שלי שתזכה לפחות בסל שיקום אם לא יותר..ויהיה יותר קל.

אתה מוזמן להיות איתנו פה ..לדבר לספר...נלך איתך ככל יכולתינו לאורך כל הדרך :)
 
למעלה