שאלות לגבי מעבר לצרפת ללא אזרחות

שאלות לגבי מעבר לצרפת ללא אזרחות

שלום

התהייה שלי היא בגדול עדיין בתחום התאוריה, אני לא בטוחה שאגיע (בקרוב או בכלל) לשלב הזה במערכת היחסים שלי, אבל מכיוון שזו כן אופציה כבדה ורצינית זה משהו שעלי לשקול-
האם זה אפשרי לעבור לצרפת, בלי אזרחות צרפתית או אירופאית ובלי תחום עיסוק שיאפשר לי רילוקיישן רשמי ממקום העבודה, לצורכי מערכת יחסים שאינה נישואין? (גאה, אם זה משנה משהו בחוק הצרפתי)

מבחינת אזרחויות זרות, יש לי דרכון בריטי. אני לא יודעת אם הוא שונה מהישראלי עכשיו כשהם יצאו מהאיחוד האירופי אז אני לא בטוחה כמה הוא ישנה משהו.
אין לי שום הכשרה מקצועית/אקדמאית, כך שגם אם אני אוכל לעבוד בצורה חוקית זה יהיה בעבודות "רגילות", בהנחה/תקווה שאצליח למצוא משהו. אבל האם זה בכלל אפשרי?
במידה ויש לי יכולת שיחה סבירה בצרפתית (שכמובן שאעבוד על השיפור שלה באופן יומיומי) ומספיק כסף כדי לעמוד בכחצי שנה ויותר של אבטלה, ויש לי מקום מגורים מסודר אצל החצי השני שהיא כן אזרחית צרפתית עם עסק פרטי והכנסה שביחד עם הכסף שלי תספיק די בקלות לכלכל את שתינו, האם באופן תאורטי אני יכולה לקנות כרטיס טיסה לכיוון אחד ולנסות להשתקע ולמצוא שם עבודה חוקית?
אם לא (ואני מניחה שהתשובה היא "לא", כי שום דבר בחיים לא כ"כ קל....), מה התנאים/צעדים שעלי לעשות כדי שזה כן יתאפשר לי, או מה האופציות שלי למעבר קבוע/לתקופה ארוכה?

תודה מראש!
 

forglemmigej

New member
מספר תשובות

ראשית אם יעמיקו יחסיכן הייתי הולכת על נישואים, אין לי מושג אם נישואים חד מיניים חקיים בצרפת אבל אם כן זה ההליך הכי טוב להגירה כי הוא הכי רציני מבחינת המדינה לאמיתות הקשר (לא נתיחס למה שמכנים proforma marriage) וישר את נכנסת למערכת מבחינת אינטגרציה, נדמה לי שכל עוד שבריטניה לא יצאה מהאיחוד עוד אפשר להשתמש בחוקי האיחוד מבחינת השתקעות אבל אולי עדיף שזוגתך תברר בבביורוקרטיה של איזור מגוריה, באשר להשתלבות מהירה הדבר היחידי שיכול לעזור לך הוא בראש ובראשונה שפה, את חייבת אבל ממש חייבת להשקיע את כל זמנך בלמידת השפה, יש הרבה צרפתים היום בארץ אפשר להתאמן איתם אפילו לפני שאת מגיעה, תבררי אם יש קורסים לצרפתית באיזור מגוריך או שאת יכולה למשל לעבוד עם עולה חדש או חדשה שתמורת לימודי עברית הם ילמדו צרפתית, דיאלוגים זו הדרך הכי טובה ללמוד שפה, תנסי לראות סרטי ילדים צרפתיים עם כתוביות בעברית או אנגלית ולאט לאט תעברי לבלי כתוביות, באשר לעבודה את רוב עבודות הניקיון עושות ועושים אזרחי הגוש המזרחי זו ממש דרך לא טובה להשתלבות כי אין להם איטנרקציה עם אף אחד מבחינת השפה, תנסי לדבר רק צרפתית עם זוגתך תשאלי אותה על כל דבר מה זה ותעשי לך מנהג כל יום ללמוד שתי מילים חדשות .יש עוד הרבה אבל בהצלחה.
 
תודה על התשובות!

כמובן שנישואין יהיו הפתרון היעיל ביותר, אבל אנחנו עוד רחוקות משם.
&nbsp
אם הדרכון הבריטי עדיין עוזר לי זה מעולה, אני אקווה שתהליך היציאה מהאיחוד יתעכב כמה שיותר. מבחינת הצרפתית, אני כבר לומדת פה, לאט אבל בטוח.
אז מבחינת עבודות, במידה והדרכון הבריטי עדיין יהיה בעל כוח השפעה אירופאי שם, אני יכולה לעבוד חוקית? אפילו במלצרות/מפעלים וכו' (כמובן שעם ידע הולם בצרפתית)?
 

forglemmigej

New member
אם את מתחתנת זה היינו אך כמו אזרח האיחוד

אני לא רואה בחתונה משהו דרמטי שאנשים לא יכולים לעמוד בזה, רק בספרים וסרטים זה יוצא גדול מהחיים, ביומיום זה פשוט לחיות ביחד עם חובות וזכויות, חברתך צריכה לקבל שאת עושה צעד מאד גדול שאת עוברת למקום חדש, תרבות ושפה ומנהגים ההקרבה היא הרבה יותר גדולה מצידך, כמובן שלא היית עושה זאת אם לא היתה אהבה בינכן, אבל אם צריך להתחתן לא צריך לעשות ענין כזה גדול בדרך כלל מתחתנים בעיריה או מועצה מקומית זה כולה חמש דקות טקס וזה יקל על חייך לאחר מכן, באשר לעבודה, מלצרות נדמה לי דורשת תעודה בצרפת ובכלל זו ממש עבודה שדורשת ידיעת שפה, גם במקומות של עובדי כפיים דורשים תעודות בכל מקום רק לניקיון לא חושבת שדורשים תעודה, אני יודעת שרוב הרומניות והפולניות במדינה שאני חיה בה עושות את ההסכם עבודה כבר במדינה שלהם לפני שהן מגיעות בדרך כלל יש קבלן שמטפל בכל זה, המשכורות ממש פח והרבה פעמים לקוחות מבטלים חוזה עם הקבלן כי זה יקר להם, לא כדאי לבנות על זה, שוב אני אומרת תשקיעי בלמודי שפה בצורה ממש רצינית כשנה שנתיים עד שתוכלי למצוא עבודה טובה, אין לי מושג אם לימודי שפה למהגרים היא חינם בצרפת אבל כדאי לברר.
 

johnny de

New member
יש לטעמי הרבה היסטריה ואי הבנה ביחס לברקזיט

אז כן, בריטניה לא תהיה חלק מהאיחוד. זה לא אומר שהיא תחדל מלהיות חלק מהשוק האירופי המשותף, ותפסיק לכבד הסכמי חופש תנועה. אני בספק אם באספקט הספציפי הזה משהו ישתנה. בריטים יוכלו להתגורר באירופה, ואירופאים בבריטניה. ממש כמו שקורה עם שוויץ ונורבגיה, שהן לא באיחוד. אבל, ימים יגידו.
 
למעלה