שאלות ליו"ר דעת אמת מר ירון ידען

הדר שי

New member
מצטרפת לשאלת חבריי

גם אני חושבת שענין המסיונריות וההסתה אינו נכון כיון שאדם חרדי שלא התעורר לחשוב וטוב לו בדרך החיים שלו אין ענין לערער את השקפת עולמו. הרי טוב לו וזה מה שאנחנו מחפשים-אושר,ומי אנחנו שנחליט בשבילו מה טוב לו? ומי שלא טוב לו כך הרי הוא ימצא לבדו את הדרך וכאן המקום לעמותות כמו הלל שעושה עבודה נפלאה ומסיעת לו להגיע אל האושר אז מה הטעם? גם אתה לא היית רוצה שיכניסו לבתי הספר של ילדיך חומר מסיונרי חרדי. אם הענין הוא נקמה יש דרכים אחרות לעשות זאת ובנימה אישית ירון. השאלה שלי מטרתה איננה לקנטר חלילה אלא דעתי האישית בלבד, אשמח לתגובה הדר
 
שלום עובבי

"אובססיה" יש לה קונטציה שלילית, בפסיכולוגיה פירושה: רעיון טורדני המשתלט על אדם בניגוד לרצונו" . והיות ואני בוחן ושוקל את מעשיי , ואת מאבקי למען מדינה דמוקרטית אני עושה ברצון ובבחירה גמורה הייתי מנסח את שאלתך כך: "מדוע בחרת במאבק בלתי מתפשר ליצור כאן חברה ישראלית נאורה"? תשובתי: על פי הכרתי ותבונתי אני מקבל את הערכים הדמוקרטיים כערכים התורמים לאושרו של האדם כפרט וכחלק מחברה. לשאלתך השנייה: הציבור החרדי אינו צריך להשתלט עלינו בכוח הזרוע, הריבוי הדמוגרפי של הציבור: חרדי, דתי, ערבי מוסלמי. אלה המתנגדים לערכי הדמוקרטיה הוא פי 4 מהציבור הדוגל בדמוקרטיה. לכן אשאל אותך, האם לדעתך אין חובתו של כל אדם הרוצה במדינה שוויונית להאבק למען חברה שוויונית שתתרום בסופו של תהליך לאושרו של האדם? שאלה נוספת : היות ותדמיתה של "דעת אמת" בעיני הציבור חשובה לי מאוד, ולגביך תדמיתנו הייתה שלילית, האם יש לך רעיון או עיצה כיצד להיאבק בציבור המתנגד לערכים הנאורים מבלי לפגוע בתדמיתה.
 

dfl

New member
ראש ההידרה

שאלתי מתייחסת לקונטרסים של דעת אמת שעוסקים בסתירות שיש במקורות שונים ביהדות. בקצרה, השאלה היא: למה? למקרה שהניסוח הקצר לא מספיק ברור, הנה הבהרה: מי שמוכן להשתמש בחשיבה בקורתית, לא צריך את דעת אמת כדי לראות את החורים בגבינה השוויצרית הקרויה "תורת ישראל". מי שקיבל עד עכשיו את כל ההסברים הניסיים, האפולוגטיים, המסורבלים והמפותלים ששזורים בתוך התורה שבכתב ובעל פה, לא ישנה את דעתו בגלל כמה קינטורים שלך. הרי ברגע שהרב הוא מקור סמכות עליונה ומותר לו לומר על הלילה יום ועל היום לילה, מה זה משנה מה תגיד? מה זה משנה כמה טעויות תמצא בטקסט מופרך שממילא מתארך כל הזמן? זה כמו ההידרה במיתולוגיה היוונית, שעל כל ראש שכרתו לה צמחו שניים.
 
שלום dfl

אני חושב שדעת אמת תרמה תרומה גדולה לחשיבה הביקורתית בקרב הציבור הדתי והחרדי. יעידו חוברות התשובות של רבנים , דיונים נרחבים בפורומים, ואני מקווה שיש אנשים הקוראים את שרשור זה יבואו ויעידו שמאמרי "דעת אמת" תרמו להם. דעת אמת עשתה קודקס שלם המראה שכתבי הקודש הם יצירה אנושית. זה נעשה בצורה מסודרת, מסכמת וכוללת: תשעת "הקונטרסים" מראים באופן ברור וממצה את טעויות חז"ל בפסיקת ההלכה המושתתות על עובדות שגויות, "מאמרים" העוסקים במוסר היהודי, "פרשות השבוע" מבארות היטב את הבלבול וחוסר הסדר שיש בתורה ובפרשנות חז"ל את התורה. כמו כן מדור "סוגיות תלמודיות" ולאחרונה הוספנו מדור "שאלות ותשובות" (עד כה יש יותר מ – 500 שאלות ותשובות) לא תהיה זו יהירות לומר שעד כה לא נעשתה כזו בישראל. ואני תקווה שנמשיך בפעילות ברוכה זו ויצטרפו אליה חברים חדשים אף אלה שבאו מתוך אוהלה של תורה.
 

lonelyrider

New member
לא, לא שאלה לירון

רק הכרת תודה למנהלי הפורום, (בסדר אלפאבתי) אורי, יוני, ורייצ' הגדולה מכולם. כל הכבוד על המאמצים וההשתדלות, על הארוחים המענינים, האיכפתיות המדהימה, ובכלל, עליכם. למי שלא יודע, תהליך של ארוח זה לא פשוט לענות על תשובות, זה ישיבה של מנהל סימולטנית עם המתארח שעונה, סינון ובקרה של כל תגובה, חסימה במקרה הצורך, ובכלל הרבה זמן יקר. זה לא מובן מאליו, הבה נזכור זאת. רייצ', את מלכה, יוני ואורי, אתם עשר. ולירון אין לי שאלות, רק תודות ותודות, הלוואי שלאנשים יהיה איכפת עשירית ממה שאיכפת לו, בכל מישור שהוא, תודה על שאתה מקדיש מזמנך היקר, תודה על הסבלנות על החוסר סובלנות, ובכלל, תודה שוב. תודה
 
מר ירון ידען (במלעיל)

איזה מן הכינוים הבאים אתה חש שהולם אותך ביותר: אפיקורס כופר חופשי חילוני אחר שייגעץ יוצא/חוזר בשאלה דוס לשעבר אם יש לך השגות ספציפיות לכינוי מסוים, אשמח לשמוע אותן. בכבוד, נועם
 
שלום נועם

מה שלומך? אני מרגיש זהות עם הגדרה חיובית ואקטיבית לכן: אפיקורס – במשמעותו החרדית הוא כופר בתורה, הגדרה של שלילה שאיני מזדהה עימה. כופר – כנ"ל. חופשי – כינוי שעדיין לא השתרש בשפה העברית כהגדרת השתייכות. חילוני – מזדהה , הגדרת חילוני בעיניי הוא כל אדם שקיבל על עצמו את המוסר האוניברסלי, הערכים ההומניים, ליברלים ופלורליסטים הדוגל בחרותו של האדם שיביא לאושרו . אחר – אדם שייגעץ – דוחה יוצא\חוזר בשאלה – אירוע משמעותי בחיי. דוס לשעבר – המילה "דוס" יש בה צליל שלילי , מעדיף חרדי לשעבר - מבהיר תקופה משמעותית בחיי.
 

גל נעים

New member
שאלה:

מהם הפעולות העתידיות של עמותת דעת אמת? האם אותו ספר שבזמנו דובר עליו שיצא נמצא בתהליך התהוות כלשהוא? האם אתה רואה בעמותה איזו שהיא שליחות ציבורית? האם אתה חושב שכן יהיה ניתן לשנות את המפה הדמוגראפית בעשור הקרוב ע"י החדרת "השכלה" למוסדות הדת ובאילו דרכים אתם הולכים לבצע אם בכלל?
 
שלום גל

מה שלומך? שנה טובה דעת אמת צריכה להתרחב ולהגיע לכל החברה הישראלית, לרבות מערכת החינוך ובית המחוקקים. לצורך זה אנו זקוקים לכוח אדם ולכסף ובהתאם לשני פרמטרים אלה אנו פועלים. אין ספק בדבר "דעת אמת" כשליחת ציבור היא תנועה לשינוי חברתי. לדעתי אין מנוס ממאבק אקטיבי למען מדינה דמוקרטית. ולשאלתך : "האם ניתן לשנות את המפה הדמוגראפית בעשור הקרוב..." שאלתך במקומה במיוחד בציון עשר השנים הקרובות שהם גורליות. בשנת 2013 מערכת החינוך העצמאית תהווה רבע מכלל תלמידי בתי הספר. שעון החול אוזל ואם לא יעשה משהו דרסטי ומשמעותי איני רואה כיצד נוכל לשנות. 10 שנים הוא זמן מועט לשינוי חברתי כפי שדעת אמת מבקשת לעשות, ואף על פי כן אין אנו בני חורין להשאיר גורלנו בידי אינשי דלא מעלי. ותמיד יש תקווה כפי שבני אדם הם ברי שינוי ולפעמים באופן חד ומהיר יעשה מה שאמור להיעשות בזמן ארוך יותר
 
שאלה למר ידען

אני מבין שנולדת כחילוני, חזרת בתשובה, ואז יצאת בשאלה. ושאלתי היא - האם העובדה שטעית בעבר טעות גורלית, לפי תפיסת עולמך הנוכחית, והתמדת בה לאורך שנים רבות לא פוסל את שיקול דעתך באופן טוטאלי? או במילים אחרות - מאיפה יש לך את הבטחון להשפיע על אחרים בצורה כל כך אגרסיבית? הרי כבר הוכחת לעצמך בעבר שאינך יכול לסמוך על שיקול דעתך.
 
שלום אסטרולוג

שיקול דעתי מפורסם ברבים, בעלונים מודפסים ובאתר האינטרנט של "דעת אמת" אם יש לך השגה עניינית אשמח לשמוע. איני חושב שיש מקום לפסול שיקול דעת של אף אדם באופן גורף ללא בחינת הדברים גופם .
 

n oy

New member
hello yaron

i read your answers but i see that you are answering only half of the questions . ? is some questions are uncomfortable for you to answer like some one asked you what would you do if your son will become haredi. i would like to know the answer to this have a good evening noy
 
שלום n oy

אם אחד מבניי או בנותיי יחזור בתשובה כפי שחוזרים בתשובה רבים, ללא ביקורת ובדיקה אלא מחמת חסכים נפשיים, זה יגרום לי צער רב. ואשתדל מאוד להסביר לו את התהליך שהוא עובר אנסה ללמדו את דברי "דעת אמת". אך אם הוא יחזור בתשובה תוך בדיקה וביקורת רצינית ומעמיקה ויחליט שזו הדרך הישרה בעיניו, הרי שנהיה אב ובנו בוויכוח אידאולוגי נוקב חסר פשרות.
 

uri80

New member
השאלה היא האם תקבל אותו?

גם אני חי עם אחי בויכוחים, אבל זה בשום אופן לא מפריע ליחסים בינינו.
 
שלום אורי

יחסי הגומלין שלנו כאב לבן לא ישתנו בגלל אמונתו, אלא אם כן יחסו אליי ישתנה. ובמקרה זה גם אם הוא אינו חוזר בתשובה מטבע הדברים היחסים משתנים.
 
ידען,

אתה פוץ אמיתי. אם האידיאולוגיה שלך עומדת אצלך uber ales, כולל האהבה הבלתי-מותנית של אב לבנו - אז אתה פוץ זקן ומגוחך במקרה הטוב. במקרה היותר סביר, אתה מישהו שמסוכן לתת לו גישה למוקדי קבלת ההחלטות.
 
למעלה