שאלות למאמנים שמבינכם

חן M

New member
שאלות למאמנים שמבינכם

-מה אתם מביאים למתאמן באימון אישי שהוא אינו יכול לקבל בצורה מספקת באימון רגיל בחדר הכושר? -האם זהו המקצוע העיקרי שלכם או שזו הכנסה נוספת? -תנו לפחות דוגמא אחת למתאמן שהצלחתם לשפר אותו באימון אישי, הדוגמא יכולה לכלול כל היבט מהיבט גופני ועד היבט נפשי..
 

חן M

New member
תיקון קטנטן...

לא רק בחדר הכושר.. אלה גם כל סוג אימון בענף ספורט כלשהו...
 
שנייה לפני הבליסה הגדולה...

מה אני מביא איתי לאימון אישי שאין בחד"כ, קודם כל אם מדובר באימון בבית הלקוח או נניח בחוף הים, אני מביא איתי ריכוז מלא ו100% תשומת לב למתאמן שלי.. הרי משקולות וכלים,גומיות ומה לא יש בכל חד"כ, מה שאין זה היחס הטוטאלי למתאמן... עד כה זו הייתה העבודה הנוספת שלי, אני גם נהג ב"דן" והחלטתי לעזוב את דן אחרי יותר מ13 שנים לאחרונה, בכדי שאוכל להתמקצע ולעבוד בעיקר בתחום הדרכת הכושר.. אני מתעתד ללכת ללמוד בשנה הבאה ומקווה להצליח להתקבל ללימודי תזונה ברחובות.. לגבי מה הצלחתי לתרום למתאמן... זה סיפור ארוך ארוך... וקוראים לי שם כבר אז בהזדמנות נוספת.
 

חן M

New member
תשובות:)

א-קודם כל האנמנזיה אצלי היא קודש קודשים, תוך כדי עוד לפני שאני בונה איזשהו כיוון של אימון לאדם אני עושה לו מבדק יציבה הכולל בדיקת תנועתיות של מפרקים,מבדקי גמישות וטווחי תנועה,מבדקי כח בסיסיים,מבדקי שיווי משקל ועוד.. באימון אישי מעבר ליחס האישי מאוד חשוב לי לנסות לדלות כמה שיותר פרטים על חיי היום יום של המתאמן כך שאני אוכל לתפור לו עם הזמן מודעות לאורח חיים בריא. אני מנסה לתת איזשהו ערך מוסף ומשתדל שהמאמן יצא בסוף כל אימון עם חיוך על פניו. מעבר לכך אני נותן אפשרות לעיסוי תאילנדי בסוף האימון או אפילו משלב פעילות אירובית ע"י שיעור קיקבוקס בעזרת אביזרים כגון:לאפיות/כפפות איגרוף. באימון האישי אני תמיד משתדל לכלול כמה שיותר מרכיבי כושר גופני לאדם מעבר לכח/סיבולת לב ריאה ואני משלב זאת באימון הכח למשל:שיווי משקל,גמישות,קוארדינציה,מהירות תגובה,ודגש על יציבה נכונה והחזקת נקודות מפתח בגוף בזמן תרגול[דגש על תבנית עצבית תקינה] המוטו שלי זה לא התרגיל שעושה את ההבדל אלה הביצוע והאופן בו אנחה את המתאמן לבצע את התרגיל כי על אותו תרגיל אני אתן לכל אדם הנחיה שונה בהתאם ליציבה ועוד מדדים שלו.. ב-המקצוע הזה הפך למקצוע היחיד שלי ואני מתפרנס ממנו בכבוד:) ג-יש מספר דוגמאות אבל הדוגמא הבולטת ביותר שיש לי מבלי לציין שמות היא מתאמן שהגיע אליי ללא יכולת גופנית עם מוטיבציה ירודה ומשקל עודף גיל 15 168 משקל 96 ולאחר 8 חודשים הגיע ל171 משקל 72 רץ באופן עצמאי 3-4 פעמים בשבוע מתאמן באופן קבוע פעמיים בחדר כושר שיפר את הישגיו בלימודים, הוריד את כל הג'אנק פוד והחל לאכול בצורה בריאה וכמובן הכי חשוב הביטחון העצמי שלו עלה מצד אחד ומצד שני הוא מראה כבוד למאמן ובהחלט כשאני רואה תוצאה שכזאת הן בפן הגופני והן בפן הנפשי/התנהגותי זה מסב לי אושר וגאווה:)
 

Azizi

New member
נראה לי שבשביל כל אחד שמתאמן עם

מאמן זה בעיקר בגלל שהוא לא יתאמן מעצמו, מחוסר מוטיבציה ודברים כאלה. ולגבי אימונים יש יותר סיכוי שהוא יוותר ויפסיק מתי שהוא עובד לבד
 

חן M

New member
לא מסכים איתך

אחד הדברים החשובים ביותר הוא דוקא לא לגרום לתלות המתאמן במאמן... המתאמן בוחר להתאמן עם המאמן מסיבות שונות ומגווונות ולאו דוקא בגלל עצלנות, לפעמים מאמן יכול לעבוד איתך דוקא על דברים שאינך יכול לעשות לבד באותה צורה הגאוה הגדולה ביותר היא שמתאמן בוחר בך בגלל המקצועיות שלך... אני אתן לך דוגמא מעצמי: למרות שאני מאמן אישי גם אני לוקח אימונים אישיים בגמישות כדי שאני אוכל לעבוד על שיטת הPNF בצורה אפקטיבית ורוב המתיחות הן פאסיביות כלומר המאמן מותח אותי.. אין זה מוריד מכבודי ובטוח שאני לא עצלן:) אז עצלנות היא לאו דוקא הסיבה ללקיחת מאמן...
 
למעלה