שאלות למרפאה בעיסוק

beezi

New member
יש לי שאלה לשרית../images/Emo140.gif

שרית שלום, יש לנו בן בן 3.7 מאובחן כ- PDD , הוא מצויין במוטוריקה גסה, הוא חזק, מאד והשנה הוא היה הגדול בגן. לעיתים כשהוא משחק - ומשהו נכנס לטרטוריה שלו או סתם ככה, הוא מחטיף מכה לאותו ילד. אני חושבת שזו ההצפה. כשיש לו המון גרויים או שהוא מפחד הוא למשל - שם את הידיים על האזניים. איך לגרום לו להבין שאם הוא ימשיך כך - הוא פשוט יאבד את החברים שלו בגן. ניסינו בשיטת המקל והגזר - או הABA אם תרצו, והוא די חרד שמא לא ניקח אותו למשל לשחק בקניון. מה עלינו לעשות? ועוד שאלה - אנו נוסעים בשבת לחו"ל - רציתי לשאול - איך אפשר להקטין את החרדה שלו ממטוסים או מהרעש. אני לא יודעת איך הוא יגיב. לקחנו אותו כבר לשדה תעופה לראות מטוסים מרחוק כמובן ואת אולם הנוסעים. מה עושים? beezi
 
טריטוריה אישית

שלום. אני מתנצלת על זמן התגובה ואני מבינה שאתם בטח כבר בחו"ל. אני מקווה שהטיסה עברה בסדר. לפי מה שתיארתם לילד שלכם יש רגישות יתר לכל מיני גירויים תחושתיים(רעש, מגע...) גישות התנהגותיות לא יעזרו !!! להיפך. הילד שלכם חווה את העולם בצורה מאיימת פעמים רבות, אתם מנסים להגיד לו שלמרות שהילד השני נוגע בו ומבינתו זה כמו שהוא יניח עליו מגהץ חם, הוא צריך לסלוח, להיות רגוע ולהבין, אחרת לא יהיו לו חברים. אני בכוונה מקצינה, אבל כאשר יש רגישות תחושתית, החוויה היא של תחושות מאוד חזקות ותמיד תמיד לא נעימות. אתם צריכים לקחת בחשבון שמה שהוא חווה זה לא מה שאתם מרגישים, ולא מדובר בחוויה רגשית אלא בחוויה פיזית (לדוגמא- מגע של פרווה עבורכם הוא נעים ועבורו זה יכול להיות כמו סכין חדה). אני ממליצה לכם לפנות בהקדם למרפאה בעיסוק שמטפלת בגישת האינטגרציה הסנסורית גם לצורך טיפול ובעיקר לצורך הדרכה. משום שאם אתם תבינו, כבר הילד שלכן יהיה יותר רגוע ומוכן להתנסויות חדשות. חשוב לי להדגיש שאין לי מילת ביקורת עליכם ואם זה נשמע כך אני מצטערת. מה שרציתי להדגיש זה רק את הקושי להבין מה זו רגישות תחושתית וכיצד לגשת לאדם עם רגישות כזו. ריפוי בעיסוק מאוד עוזר להפחית רגישויות כאלה. בהצלחה שרית
 

beezi

New member
שאלת השאלות...../images/Emo53.gif

איך מעסיקים את הילד לאחר שהוא בא מהגן ? הבן שלי לא מוכן כמעט לשבת לצייר, לעבוד עם פלסטלינה, בצק וכו'. הוא מסתובב בבית חסר מנוחה, ומה שמארגן ומרגיע אותו זה קלטות וידאו עם שירים או משחקים. אני מבינה שהיה לו יום עמוס בגן עם טיפולים וכו', אבל קשה לי להעסיק אותו או לענין אותו במשהו לטווח ארוך. הוא מאד מוסח. אנו לוקחים אותו למשחקיה בקניון למשל - שהוא מאד אוהב ובה הוא מראה את הצד המוטורי שלו המצויין, או לים, או לבריכה (איזי שפירא), גינה וכו'. מה את מציעה לנסות? תודה מכל ה
beezi
 

sharonie

New member
שאלתי די דומה

הילד מעדיף צפיה בקלטות ו-TV או האזנה לדיסקים או משחק במחשב (אלוף בקלפים-סוליטר..) הילד אינו מבצע עבודות יצירה. גם בגן (רגיל) אני מדווחת על כך. הילד מוסח בקלות וצריך כל הזמן תיווך ומניפולציות כדי ש"יעשה טובה" ויצטרף לפעילות. בתשובה לשאלתי מה עשיתם היום בגן הוא יענה "עשינו עבודות" אבל אני יודעת שהוא לא היה באמת פעיל. מה ניתן לעשות? כיצד להנחות את הסייעת בענין זה?
 
תוספת לתגובה קודמת

שלום שאלת לגבי הנחיה לצוות הגן. אם הילד נמנע בגלל קשיי התארגנות חשוב לארגן לו הפעילות כך שיצליח ותהיה תוצאה מהירה. אם הילד נמנע בגלל קשיים מוטוריים צריך לתת פעילות ברמתו. בכל מקרה אם הוא בטיפול כדאי שמי שמטפל בו יהיה בקשר עם הצוות בגן. בהצלחה שרית
 
פעילויות פנאי

שלום למה את/ה רוצה לעשות עם הילד שלך אחר הצהריים פעילויות גראפיות או פעילויות עם פלסטלינה? האם יש לו קשיים בתחום זה? האם הוא נמנע מפעילויות אלו בגן? אם הכל בסדר והוא מתנסה כל הבוקר ביוזמתו ואף נהנה מהפעילוית הנ"ל לא הייתי מתעקשת. אם (ואני מתארת לעצמי שזה המצב) הוא נמנע מפעילויות אלו כי קשה לו, צריך לחשוב- 1. האם האימון שהוא עושה כרגע בגן ובטיפולים אינו מספיק? 2. האם הוא מוכן להתנסות עם מישהו אחר אבל לא עם ההורים שלו? אני מכירה הרבה ילדים שלא מוכנים בשעות אחר הצהריים לעשות טיפול עם ההורים שלהם. עם הורים צריך לעשות דברים אחרים... יחד עם זאת, אם אתם מרגישים שאתם רוצים לגוון את הפעילות עם ילדכם? אתם רוצים לסייע בתחומי הקושי? אתם רוצים לאמן ולהתנסות ולא משום שאתם המטפלים שלו אלא משום שאתם הוריו, תעשו את זה בצורה חוויתית עבורכם ועבורו. לדוגמא- במקום סתם לצייר אפשר להכין קלפי משחק / להכין שלט לחדר ולאייר / להכין כתר או כובע ולשחק במלך / להכין חרב ומגן ולשחק בלוחמים / לצייר ציור לסבא או להוסיף שמש לציור שסבא כבר צייר אבל לא סיים... וכן הלאה וכן הלאה... לגבי בצק- שוב, תהיו יצירתיים -אפשר לעבוד עם בצק אמיתי ולהכין עוגות, אפשר לעבוד עם פימו או דס ולהכין חרוזים לשרשרת, אפשר להכין מגנטים למקרר. בקיצור צריך להנות מזה וצריך תוצאות ברורות ומיידיות. לאט לאט הילד שלכם יצבור בטחון, הוא ילמד שהוא יכול להכין דברים יפים ולהנות מהם. כמו כן אם הוא כזה אלוף בחלק המוטורי תשלבו בין הדברים (תכינו שער לכדורגל / טבעות למשחק השחלת טבעות / בקבוקים למשחק באולינג...) אם המשימות שתיארתי לא מתאימות לילד שלכם. תתיעצו עם המרפאה בעיסוק שלכם / הגננת / חבר או חברה שיש להם חוש לתחום היצירה. מישהו שמכיר אותו ואתכם ויודע מה מתאים לכם ולו. בהצלחה שרית
 

ronitrev

New member
האם יש נסיגה מוטורית

שלום לך יש לי ילדה בת שנתיים המתפקדת בצורה טובה מבחינה מוטורית. לאחרונה הילדה מגלה רגישות לחומרים מסויימים. האם יכולה להיות נסיגה מוטורית בתפקוד הילדה. תודה
 
נסיגה ורגישויות

שלום לא כל כך הבנתי את השאלה שלך. האם יש נסיגה כרגע? האם יש עוד בעיות נלוות? האם שאלתך היא: האם הנסיגה יכולה להיות עקב רגישות תחושתית? אם תפרט/י יותר אני אשמח לענות שרית
 

ננה f

New member
הקשיים של הספקטרום בגיל ההתבגרות

הי שרית, נחמד שאת איתנו. איך יראו הקשיים החשיבתיים/תחושתיים/תפקודי יומיום/מוטורי אך בעיקר החברתיים והרגשיים לנער (13) בספקטרום מהצד היותר גבוה (אספרגר,hfa) 1.למה לשים לב ואיך הם נראים ? 2.איך מטפלים? (בעיקר בבית) ? 3.איך הם נראים כשהם מוסווים לגמרי ,בגיל ההתבגרות ,ואח"כ..? תודה ננה f
 
גיל ההתבגרות

שלום רב ! שמחתי לקרוא את תגובתך בנושא ההליכה לאורך גדרות. אני מתרשמת כי את קשובה לצרכים של ילדך ומשם מנסה את ההתערבות המתאימה ביותר. לגבי גיל ההתבגרות, לצערי, לא אוכל לעזור. אני מטפלת בילדים כשהדגש הוא התפתחותי. לגבי מתבגרים -עיקר ההתנסות שלי הוא בתחום הפסיכיאטרי ולא בעיות תקשורת. אני חושבת שהכתובת המתאימה ביותר לשאלתך החשובה מאוד היא פסיכולוג שמתמחה בנוער ובמיוחד בעיות תקשורת בנוער. אני מאמינה שבאלו"ט יוכלו לתת לכם כתובת מתאימה. אם תמצאו אשמח לקבל תגובה. במקביל אני אחפש חומר תיאורטי רלוונטי עבורכם. בהצלחה שרית
 
גיל ההתבגרות - תוספת

שלום כבר כתבתי תגובה כללית. אבל, אם יש לך שאלה ספציפית, אשמח לענות על סמך נסיוני וגם תוך התייעצות עם גורמים נוספים. בהצלחה שרית
 
למעלה