שאלות מהמתכונת:

שאלות מהמתכונת:

תקופה פרסית ארגון מחדש של בית המקדש,הרפורמות הכלכליוח-חברתיות ובניית חומות ירושלים היו פעולות של נחמיה א) בחר שניים מהם,תאר כל אחד,והסבר מהי מטרתו של נחמיה בכל אחת מהפעולות שציינת. ב) מי התנגד לכל פעולה שבחרת,מה היו הסיבות להתנגדות הלניזם א)הסבר מה הייתה המדיניות ש אלכסנדר מוקדון האיזורים שכבש ותאר את הצעדים שנקט להגשמת מדיניות זו ב)תאר שלושה מהמאפיינים\ביטויים של ההתיוונות ביהודה עד גזרות אנטיוכוס (כל הביטויים החיצוניים נחשבים אחד) האימפריה העותמנית והעלייה הראשונה א) ה"שאלה המזרחית" -מה גרם להיווצרותה? ציין אילו מדינות היו מעורבות בבעיה,והסבר את האינטרסים של שתיים מהן להתערבות בבעיה זו ב) תאר את שיטת האפוטרופסות של הברון רוטשילד במושבות העלייה הראשונה והסבר שני יתרונות ושני חסרונות שנלוו לשיטה. הרצל א) הצג שתי פעולות של הרצל אחת בתחום המדיני (דיפלומטי)ואחת בתחום האירגוני והבר מה אצה להשיג בכל את מפעולות אלה. (לא להתייחס לקונגרס אוגנדה) ב)כיצד מסביר הזרם הרוחני(אחד העם) או הזרם הדתי (המזרחי) את הבעיה של העם היהודי בגולה?הצג את אחת מטענות הביקורת שהעלה הזרם שבחרת כלפי תורתו של הרצה או דרכי פעולתו. העלייה השנייה א) עבודה עברית,שמירה עברית,והקמת חברה שוויונית היו רעיונות מרכזיים שבהם האמינו חלוצי העלייה שנייה. הסבר שתיים מרעיונות אלו ותאר שלוש פעולות שבאמצעותן ניסו חלוצי העלייה השנייה להגשים את הרעיונות שהסברת. מלחמת העולם א) מכתבי חוסיין מקמהון,הסכם סייקס פיקו והצהרת בלפור היו יוזמות של מדינות אירופה המלחמת העולם הראשונה. בחר שתיים מהיוזמות ,הצג את עיקרי תוכנם והסבר את אחת מהבעיות העולות בכל אחת מהן. ב) הצג שלושה מעיקרי חוזה ורסאי והסבר את העמדה של צרפת ביחס להסדר השלום עם גרמניה בתום המלחמה. תכתבו אם אתם רוצים שאני אענה ,יש לי תשובות של המורה של המתכונת אז תגידו
 

gilad44

New member
תענה בבקשה

מה הם 3 הביטויים לנהתיוונות ביהודה עד גזרות אנטיוכוס? ומה זה בכלל הבעיה המזרחית אני חושב שאני יודע מה זה אבל לא תחת השם הזה בכול מקרה מה צריך לרשום בשאלה הזאת
 

adidas^

New member
גם אני מצטרפת לשאלה

הבעיה היא אם זה ביטויים בתקופת בית תלמאי או בית סלווקוס, כי זה שני מאפיינים שונים. אה, ותודה על השאלות!!!
 

ויקי16

New member
יו!!! חצי מהשאלות הן מהמתכונת שלי

גם.. ואני מצטרפת שאלה של גלעד. ובשאלה הראשונה סעיף ב´, אז מה רושמים? אירגון מחדש של בית המקדש - אלישיב הכהן התנגד, ואז לפרט למה... ובקשר לרפורמות החברתיות כלכליות - עשירי העם, האצולה התנגדו, ולמה זה די ברור. ובבניית חומות העיר מה רושמים?? מי התנגד לזה??
 
דבר ראשון אני בת!!! והנה התשובות:

התייוונות ביהודה: 1) שפה,שמות וסגנון בנייה- יהודים רבים אימצו לעצמם שמות יווניו עם סיומת יווונית אוס ,כמו הורכנוס ומנלאוס. השפה היוונית היתה הרשמית כדי להקל על תקשורת עם השלטון ונבנו ערים בסגנון הלניסטי. 2) יוסף בן טוביה הוא ממשפחה ממעמד גבוה שמקורבת לכהונה. הוא נשלח כדי לפייס בן דודו -הכוהן הגדול לבין מלך מצרים אך במקום לפייס הוא השמיץ את הכוהן הגדול בפני מלך מצרים ולקח לו תפקיד חשוב-תפקיד גביית המיסים) ,בנוסף כדי לגבות את המיסים הוא השתמש בעונש,מאסר ואפילו מוות. הוא הוכיח את אימוץ הערכים ההלניסטים-גישה תועלתנית. הוא פגע באחרים כדי להשיג את מטרותיו וכדי להשיג כסף,יוקרה כבוד ומעמד. הוא פגע בחוקי האבות תוך דבקות בגישה תועלתנית (לא מנוסח נחמד המשפט האחרון) 3) יאסון (אפשר או קניית הכהונה או הפיכת ירושלים לעיר הלניסטית) קניית הכהונה: יאסון רצה להיות כוהן גדול ולכן הציע לאנטיכוס כסף רב,בנוסף הוא הציע לו להעלות את המיסים שיהודה מעלה למלך,אנטיוכוס הסכים מפני שהיה זקוקו לכסף ובנוסף הוא רצה משהו נאמן בשלטון וחוניו ה-3 היה חשוד בבגידה,בנוסף יאסון הצהיר על כוונותי להפוך את ירושלים לעיר הלניסטית-גם מטרתו של אנטיוכוס והוא רצה משוה שילכד את האימפריה ויגביר את ההלניזציה ל]פני מלחמה! משמעות קנמית הכהונה: 1) פגיעה ביוקרת בית צדוק- כוהן חדש מתמנה רק לאחר מות קודמו וזו הפעם הראשונה שמתמנה כוהן כשקודמו עדיין בחיים. 2) פגיעה בכבוד הכהונה הקדושה- מינוי על ידי מלך זר הופך את המשרה לפקידותית והכהון כפוף למלך 3) אם המשרה פקידותית כל מי שיציע יותר כסף יוכל להיות כוהן גדול!! יאסון מוכיח על אימוץ הערכים ההלניסטים ,הוא פוגע בקדושת הכהונה כי הוא רוצה את המשרה בכל מחיר!! *הפיכת ירושלים לעיר הלניסטית יאסון מכניב בירושלים מוסדות חינוך יוונים,איצטדיון,גימנסיון והופך את שמה לאנטיוכיה. משמעות 1) מבחינה דתית,חברתית,חינוכית- הכנסת מוסדות חינוך יוונים פתח פער לפגיעה בחינוך היהודי ובערכיו. בבתי הספר היו תחרויות לכבוד האלים (פולחן אלילי) והאיצטדיון הוקם ליד בית המקדש (דבר שפגע במרכזיותו של המקדש) וכוהנים זנחו את עבודותל המקדש כדי ללכת לראות מחזות ותחרויות יוונים! 2) מבחינה פוליטית-מדינית- האוטונומיה שהיהודים נהנו ממנה נפגעה,החוקה איננה חוקת האבות אלא חוקה שנקבעה על ידי אזרחים שלא מנאמני ה´ ובכך נפגעה חוקת האבות. מעמדם של נאמני ה´ יורד ושל המתיוונים עולה . יאסון מביא להשפעה הלניסטית נוספת-אימוץ דרכי שלטון יוונים 3) מבחינה כלכלית,חברתית- הפער בין העשירים והעניים עולה,אזרחות ניתנת רק למי שקיבל חינוך יווני וחינוך על הרבה כסף,אזרחות פירושה פטור מימיסם ואדמות בחינם,דבר שהגביר את הפער. ואאאאאאווווווווווווווו מה עוד? *** אפשר לכתוב גם על מנלאוס אבל אין לי כוח בעייה מזרחית: אובדן השטחים של האימפרי העותמנית הביא למעצמות לקרוא לה "האיש החולה של אירופה. הבעיה המזרחית נבעה מירידת כוחה של האימפרי ומההתערבות הבלתי פוסקת של המעצמות בה (מבחינה צבאית מדינית פוליטית וכלכלית) ומרצנון לקחת לה שטחים ולהיבנות מחולשתה. הבלקן כונה "חבית אבק השריפה" בשל המאבקים של המיעטוים השונים בו לעצמאות... יש לכם עוד שאלות??
 
השומרונים והאוכלוסיה הנוכרית

כי זה מונע מהם להיכנס ולהתפלל- השומרונים ראו בעצמם יהודים לכל דבר,בנוסף אי אפשר לסחור בירושלים. עמים נוכריים גם הקטע של המסחר בירושלים וגם שהחומות מחזקות את העיר וקשה להתלט ולהשפיע עליה ככה
 

Idan91

New member
מצטרפת לבקשה

שתענה.. ו-מה?!?!?! איך אפשר לחבר את האימפ´ העות´ ואת העלייה הראשונה לשאלה אחת...?? לא אמור להיות קשר כלשהו בין שני הסעיפים..?
 

adidas^

New member
ממש לא

על זה די בנויה הבגרות, שהם יכולים לערבב לך סעיפים שבכלל לא קשורים אחד לשני ובגלל זה לא כדאי להמר.
 

Idan91

New member
אוי ואבוי...

למה המורים שלנו אמרו שאי אפשר לעשות דבר כזה??
 

adidas^

New member
אל תדאגי, זה ממש לא נורא

פשוט אל תהמרי על נושאים גורליים מדי, כמו נושא שלם (עליות , הרצל וכו´) אלא אם את מתעקשת אז על סעיפים קטנים שבטוח לא ישאלו עליהם שאלה או אפילו סעיף. למשל מההסכמים יכול מאד להיות שיתנו לך לבחור שניים מתוך שלושה או דברים כאלה.
 

Idan91

New member
תראי..

אני לא מהמרת על הרצל או על עלייה שלמה כלשהי, אבל לא למדנו ב-כ-ל-ל על האימפ´ העות´.. מתישהו השנה נתנו לנו לעשות עליהם סיכום קטנטן, וזהו! זה הכל! לא למדנו על זה שיעור אחד בכיתה.. וחוץ מזה, לנו המורים אמרו שחייבים שיהיה קשר כלשהו בין שתי השאלות (נגיד, את הרצל והאימפ´ העות´ אפשר לחבר רק בהקשר של הפגישות של הרצל עם עבדול חמיד השני). בררררר...
 
האימפריה העותמנית ועליה ראשונה

ניתן לחבר כאשר בסעיף א,שואלים על הרפורמות של עבדול חמיד השני ובסעיף ב על עליה ראשונה
 
לנו אמרו ש...

אפשר לערב 2 נושאים שונים לגמרי בשאלה אחת... כלומר על הצהרת כורש ועזרא ונחמיה או על האימפריה העותומנית והמשא ומתן של הרצל דברים בסיגנון הזה
 

danygirl

New member
זה לא פוליטיקלי קורקט!../images/Emo34.gif

אנשים תקלטו, כל פרק וכל נושא הם שאלה בפני עצמה... בחיים לא ישאלו אתכם על הרצל ועל העלייה הראשונה באותה שאלה... או האימפריה ועל העלייה הראשונה באותה שאלה... זה פשוט לא פוליטיקלי קורקט.
 

רן16

New member
כן, את בטוחה?

הנה שאלה מהמתכונת שלי שאני די בטוח שתופיע בבגרות: א.הצג 2 דוגמאות לכל אחת מהמגמות שאפיינו את שלטונו של עבדול חמיד ה-2 והסבר מה היו מטרותיו בצעדים אלו. ב.הסבר 3 גורמים לעלייה הראשונה. הצג 2 קשיים ו-2 השגים של אנשיה וכל זה בשאלה אחת!
 

ghj

New member
יו אני בדיוק מחפשת על הרפורמות של

את יכולה לענות על השאלה ה 1 -שני הסעיפים- אבל רק בקשר לרפורמות החברתיות-כלכליות...
 
הם יכולים והם עשו

לנו במתכונת היתה שאלה שמחברת אימפריה עותנית ועלייה ראשונה ולא היה בכלל קשר בין השאלות כל סעיף יכול להיות שאלה בפני עצמה
 

danygirl

New member
הם יכולים לעשות הכל- אבל הם לא!

תראי,ה הם יכולים לשים בשאלה אחת על הרצל שהלך לבקש עזרא מהסולטאן של האימפריה העותמאנית וגם על הסיבות לנפילת האימפריה... אבל זה יהיה סתם בלבול בשביל הבוחן... תאמינו לי.. מצד שני הם יכולים לעשות שאלת השוואה בין שתי העליות
 
למעלה