שאלות ממבחנים

mayan g

New member
שאלות ממבחנים

(מתוך מבחן תשס"א מועד א) 6.העובדה שפסיכיאטרים טעו והעריכו כי פחות מ 1% ימשיכו בניסוי מיליגרם עד הסוף מדגימה את: א. הדיסוננס הקונטיבי ב. אפקט הרצייה החברתית ג. הכחשה ד. טעות היחוס הבסיסית * לדעתי זה ד - אבל אין לי תשובות 7. היכן קשה יותר לערוך בירור מדוייק של המצבים מתבטאת הבעיה של המטופל ועריכת תוכנית טיפול מסודרת בתחילה מאפיינת: א. תרפיה ביהביוריסטית ב. תרפיה משפחתית ג. תרפיה פסיכודינמית ד. תרפיה הומניסטית * לא הבנתי את השאלה 15. מדוע אמצעים מנמוניים (mnemonic) יעילים בהגברת הזיכרון? א. הזיכרון תלוי בחוזק עקבות הזיכרון ובמידת השינון של החומר ב. זיכרון תלוי באירגון ובטיב אסטרטגיות השליפה ג. השיטות מערבות דימויים מנטליים ד. השיטה יוצרת מעורבות ריגשית עם החומר *לדעתי זה ב 25. מידע שנקלט בחושים אבל לא הוקדש לא תשומת לב: א. מעובד חלקית ב. נמצא בתת מודע ואין אליו גישה ג. לא מעובד בכלל ד. לא מעובד לחלוטין אך ניתן לשים לב לפרטים מסויימים *לדעתי זה ג אבל אני מתלבטת בגלל עניין ההטרמה )priming( (מתוך מבחן תשס"ב) 10. בתיאוריית הלמידה החברתית , חרדה נוצרת, ומקבילה לסופר אגו של פרויד בתהליך: א. התניה אופרנטית ב. התנייה קלאסית * אני יודעת שענינו על שאלה דומה בשיעור הכנה- והתשובה הייתה התניה קלאסית- לא ברור לי למה מכיוון שהתניה אופרנטית (עונש חיובי) הרבה יותר דומה לסופר אגו- שנוצר עקב עונשים מההורים. 21. מה משותף להיפנוזה ומדיטציה? א. מצב של טראנס ב. אמנזיה ג. הצרה והפניית קשב ד. סוגסטיביות *לדעתי זה ג (מתוך מבחן תשס"ג מועד א) 28. ג'ייסון האכזר והמכוער אומר שכל הכושים תוקפניים ושהוא מתעלל באישתו כי רק כך היא מביעה את רגשותי האמיתיים. כמו כן הוא חושב את עצמו לחתיך הורס. אילו מנגנוני הגנה יש כאן בהתאמה? א.השלכה, רציונליזציה , הדחקה ב. הדחקה , השלכה ג. אין תשובה נכונה *לדעתי ג 31. אמא נותנת לבנה 50 ש"ח כדי שינגן . היא פועלת לפי ______ ובניגוד ל ________. א. התניה קלאסית : דיסוננס קוגנטיבי ב. התניה אופרנטית : דיסוננס קוגנטיבי ג. התניה אופרנטית : התנייה קלאסית ד. תאוריית האישיות של בם : (תשס"ה מועד א) 3. הטרמה לסטריאוטיפ של זקנים יגרום ל.. א. אדם להתנהג כמו זקן ב. אדם לאבד את הסטריאוטיפ לזמן קצר
 

mayan g

New member
שאלות כלליות מהפרקים

פרק 16- שיטות טיפול 1. תרפיה חברתית - איך מונעים תופעה של לימוד שלילי ?- חיקוי התנהגויות שליליות מחברי קבוצה במצב קשה יותר. 2. השיטה הביולוגית(עמ' 592 באנגלית)- איך תרופות חדשות לטיפול בסכזיופרניה ()atypical antipsychotics משפיעות על הסרוטנין? האם הן עלולות לגרום לדיכאון? 3. האם ריטאלין נחשב ממכר (פיזית או נפשית)? פרק 13-אישיות 1. השלכה- מנגנון מודע? 2. לפי פרויד האם גברים או נשים שנמשכים לאנשים מן המין השני שמבוגרים מהם בהרבה משתמשים בהתקה של הדחף המיני לאובייקט מותר במקום להורה (תסביך אדיפוס\אלקטרה )? 3.תסביך אדיפוס\אלקטרה- מה קורה במשפחות חד הוריות כאשר ההורה ממין הילד ואין כמעט נציגות מן המין השני ?- (ולהיפך כאשר ההורה והילד ממין שונה?) או כאשר אין דמויות מטפלות קבועות (בתי יתומים למשל)? 4.פרויד - האם כולם נולדים עם אותה דרגה של הדחפים- או שיש שוני (האם מישהו יכול להיוולד עם דחף תוקפנות חזק במיוחד למשל?) פרק 8- זיכרון האם מקודדים ושולפים באותה הדרך? פרק 17- פסיכולוגיה חברתית 1. מה ההבדל בין סכמות אנשים לסטראוטיפים? 2. מה ההבדל בין הירוסטיקת הייצוגיות לסטראוטיפים? תודה לעונים :)
 

chepupu

New member
מה זה זיכרון מנמוני?

היה פונולוגי, אייקוני וסמנטי... מה זה מנמוני?
 

opelpopel

New member
...

אני לא בטוח שקוראים לזה זיכרון אלא מערכת נמונית (מ' שקטה), שזו מערכת מסייעת לזיכרון (ע"י דימויים מנטאליים)
 

chepupu

New member
תודה רבה אופלפופל!

זו השיטה לזכירת חפצים ע"י הצמדת דימויים, כמו לוקי נכון?
 

opelpopel

New member
נכון

וליתר דיוק שיטת "לוקי" (שנקראת גם "שיטת המיקומים" לפי התרגום האישי שלי) היא דוגמא אחת למערכות נמוניות
 

mayan g

New member
מנמוני

זה לא כשלוקחים את האות הראשונה מכל פריט או כשממציאים סיפור בין פריטים כדי לזכור?
 

מי רה לה

New member
אני חופרת וחופרת בזיכרון שלי -

ולא מצליחה להיזכר מאיפה מגיע הביטוי "אופל פופל"! רק נוצר לי מן חיוך נעים של נוסטלגיה על הפרצוף...
זה רק אני או שבאמת יש צידוק לתחושת הנוסטלגיה?
 

opelpopel

New member
תראי....

לא יודע אם יש צידוק לתחושת הנוסטלגיה ולנעימות....(שם כזה היה מעורר בי חלחלה.....) אבל יודעת מה? לא כל יום יוצא לי לגרום למישהו להרגיש טוב בלי לעשות כלום אז גם אני מרגיש טוב עכשיו
 

מי רה לה

New member
נו, לא היה איזה קוסם כזה?

נו, שוין... הזיכרון שלי ממציא את עצמו מחדש..
 

מי רה לה

New member
מצטערת שאני מציפה, זה פשוט הטריד אותי:

אז מצאתי עם מה כנראה התבלבלתי (ואורן, אני מקווה שזה לא יעורר בך חלחלה..): http://cartoon.irc.co.il/cgi-bin/download.cgi?file=ofelbofel.mp3 שיר פתיחה של התוכנית המצויירת עופלי בופל (אני יודעת שזה לא כ"כ אותו דבר, אבל יש משהו דומה בצליל..). תוכנית מצויינת!
 

opelpopel

New member
לצערי...

לא יכול לראות כי האתר דורש רישום חוצמזה שאין לי מושג מה זה "עופלי בופל" אני לא זוכר שראיתי דבר כזה פעם
 

מי רה לה

New member
"עופלי בופל

עוף גדול, עופלי בופל, כל יכול.." לא משנה, היה לי הקשר לא נכון בזיכרון, טעות שליפה... בכל אופן, לי היה נחמד להיזכר בזה באמצע טחינות המוח.. [ככה שעכשיו יהיה לי הקשר רגשי חיובי למה שלמדתי אתמול (מה למדתי אתמול?
)
 

opelpopel

New member
התובנות שלי

6. אני גם חושב שהתשובה היא ד', זה ממש מוסבר בספר עם אזכור מפורש של טעות הייחוס הבסיסית 7. נראה לי ששואלים על תראפיה שמתאפיינת גם בקושי בבירור מדויק של המצבים בהם מתבטאת הבעיה וגם בעריכת תוכנית טיפול מסודרת מראש. אבל כיון שאף תשובה לא נראית לי אני מסיק שהתכוונו לקושי גם בעריכת תוכנית, ואז לדעתי התשובה היא ג' - בפסיכודינאמיקה קשה לאפיין מצבים כי מדובר בחוויות ילדות מודחקות ובנוסף א"א לבנות תוכניות מסודרות כי מדובר בשיטה לא מבנית עם כל כך הרבה חפירות שבקלות הולכים לאיבוד אז איזה תוכנית ואיזה נעליים. בקיצור, הניסוח של השאלה לא שוחזר טוב 15. התשובה זה ג' נראה לי, זיכרון נמוני מעורב בדימויים, ממש כמו שמוסבר בסעיף "דימויים וקידוד" 25. אני גם חושב שזה ג' בהתאם לתיאוריה שממזגת בין ניסוי הדיווח החלקי לניסוי האינטגרציה הטמפוראלית (הדוגמה עם הנהג שחולם בהקיץ בזמן נהיגה ואז מבין שהוא לא זוכר שום דבר מהמראות שעל פניהם חלף), ואני לא רואה איך הטרמה מתקשרת - זה לא שאומרים בשאלה שאחרי הפעם הראשונה שהמידע נקלט האדם חוזר שוב על אותם מראות, אין כאן עניין של חשיפה לאותו גירוי פעמיים 10. שימי לב מעיין - מדובר על איך החרדה נוצרת, חרדה היא תחושה ולא חיזוק/ענישה. היא מתקשרת אוטומטית לענישה ע"י התניה קלאסית ולכן אני חושב שאומרים שהתניה קלאסית מייצרת את החרדה. זה כמו שאת מרוויחה כסף ולכן זה גורם לך הנאה - ההנאה היא תחושה שמקורה בהתניה קלאסית עם הכסף ואילו ההתניה האופרנטית מתייחסת לכסף עצמו כחיזוק למשהו אחר 21. לא יודע אם למדנו את זה ואם זה בספר (אני גם לא יודע בכלל מה זה הצרה) אבל נראה לי דווקא זה ד' - בשני המקרים יש השאה (סוגסטיה) בין אם ע"י המהפנט במטרה לדרוש נניח מהמהופנט לבצע דבר מה ובין אם על ידי המדיטטור במטרה להביא להירגעות 28. חשבתי דווקא שהתשובה היא א' כי ג'ייסון (בהנחה שהוא ואשתו שחורים - זה לא כתוב בשאלה) לא רוצה להכיר בתוקפנותו כדבר רע ולכן הוא מייחס זו לכל השחורים (ובכלל זה אשתו) - השלכה, הוא נותן נימוק רציונלי לתוקפנות ספציפית כלפי אשתו ונראה שהוא הדחיק לגמרי את העובדה שהוא מכוער (זו לא הכחשה לדעתי כי אין שום ראיה לכך שהוא מכיר במצב אבל רק שומר זאת לעצמו). כמובן שיכול להיות שטעיתי לגמרי כי אולי כפיתי את הניסוח הלא ברור לתשובה 31. טוב לא יודע נראה לי שזה בטח לא ב' ו-ג' כי מתואר מצב שהאמא נותנת מראש פרס ולא באמת מחזקת התנהגות שכבר התרחשה. וכיון שברור שזה גם לא א' (לא יכול להיות התניה קלאסית) אז נשאר ד', כשהניחוש שלי הוא שהקו השני צריך להיות התניה אופרנטית/קלאסית 3. אין לי מושג
 
למעלה