אז ככה
קודם כל גיל חודשיים זה היה ממש ממש מוקדם כדי לאבחן משהו. ולאורך ההתפתחות תמיד עשה הכל על הלוול העליון, ז"א באיחור, אבל לא באיחור קיצוני אלא על הגבול . אממה, תמיד עשה הכל בעיכוב , אחרי אחיו התאום. בזמנו היתה תכנית על אוטיזם, ועל משפחה עם שתי בנות אוטיסטיות, ולא יודעת למה ומה כיוון אותי לקרוא חומר על האוטיזם, כך שהתחלתי לראות דברים שמעבר, ולמעשה אני זוכרת את השיחה הטלפונית שלי עם האחות טיפת חלב, וזוכרת אותי צועקת לה בטלפון, יום אחרי התכנית - הילד שלי אוטיסט, הילד שלי אוטיסט, והתחלתי לתאר לה את ההתנהגויות שניצפו אז, כאשר היה בן שנתיים וחצי ונהג להתבודד, נהג לסדר כל דבר בשורה, היה מאוד מקובע, עדיין לא דיבר או הצביע, היה מאוד רגיש למגע , לקול, היה המון בכי שנבע מתסכול, היינו מדברים איתו / אליו והוא לא היה מסתובב, נהג לרוץ במעגלים על קצות אצבעות. בגיל חודשיים , ובכלל גם בפגיה, אחרי הלידה, נהג לסובב את הראש והיינו צריכים לרדוף אחרי הראש שלו עם הבקבוק כדי לכוון לפה שלו. גם כששרתי לו, היה מסובב את הפנים לכיוון אחר, אפילו על השידה בזמן ההחתלה, בזמן האמבטיה וכו'. זה היה ככה לכל אורך הדרך, אך כל נושא האוטיזם היה אז חדש, לא היו הרבה רופאים שידעו לאבחן, אלוטף לא היה קיים, המעונות הטיפוליים היו ממש בחיתוליהם, כך שלא היה לי הרבה עם מי לדבר. בגיל שנתיים וחצי כבר הכל התבהר, אבל גם אז, אמנם טופלנו דרך התפתחות הילד, נהגנו להגיע פעמיים בשבוע , בכל פעם למפגשים עם גורמים אחרים, ולצערי בגלל המחסור בגנים הוא היה איתי בבית במשך שנה שלמה, משום שכשאובחן שני הגנים שהיו באזורנו היו מלאים. אבל זה לא משנה, העיקר שזה מאחורינו. היום ההתמודדות שונה, כמובן בהתאם לגיל. כל גיל והבעיות שלו.