שאלת בית ספר, כתוצאה מהאבחון

dina199

New member
מדבר הרבה - זו סיבה לתלונות ?

על הילדים שלי התלוננו כי הם לא דיברו
.
לדעתי צריך לקחת את התלונות של המורים בערבון מוגבל.
 

TikvaBonneh

New member
ADHD

אז נראה שיש לו ADHD קל. אני חושבת שבנושא ההתארגנות הוא יכול לקבל עזרה ממרפאה בעיסוק וממורה להוראה מתקנת.
 

dina199

New member
כן. כי אולי הם יעלו על דברים שאתם לא יודעים.

וגם יתנו המלצות טיפוליות.
 

dina199

New member
עד שלא מנסים לא יודעים.

עם כל הכבוד לפסיכיאטר הוא לא נביא.
וכשאמרים לילד שיש לו בעיה, ברור שהוא לא רוצה לשמוע (ולא חשוב אם 'בעיה' זה אוטיזם אן adhd או כל דבר אחר). אם משהו קשה, זה קושי ולא בעיה.
וכשיש קושי , על ידי עזרה נכונה מתגברים על הקושי .
 

dina199

New member
אם הוא רוצה להיות אסטרופיסיקאי

אז לדעתי התמודדות בבית ספר התובעני יותר חשובה מהצטיינות בבית ספר גדול.
מאחר ואסטרופיסיקאי אכן צריך ללמוד הרבה מקצועות ריאליים, הוא צריך לדעת להתמודד עם כשלונות.
חוץ זה הצטיינות וכישלון אלה קצוות. רוב האנשים (גם כאלה שלומדים 5 יחידות) נמצאים באמצע. ז"א מי שלא מצטיין לא הופך באופן אוטומטי לנכשל.
 

dina199

New member
הילד לא אוטיסט. אבל בכל מקרה לדעתי

מה שאמרת תקף לכולם
 

dina199

New member
לתת תרופות כדי להצטיין בלימודים?

ושאלה לפסיכיאטר - אם הילד תמיד יצליח ולא ילמדו אותו איך להתמודד עם כשלונות, איך הואיתמודד עם כשלונות בחיים בוגרים ?
ומה זה 'כמו כולם'? האם כולם תמיד מצטיינים ואף פעם לא נכשלים ?
ומה תהיה התגובה שלכם למשל אם בעוד 3 שנים כשהוא יגיע לתיכון הוא יחליט שהוא לא רוצה 5 יחידות במקצועות ריאליים ?
 

dina199

New member
אני אוהבת לצייר.

אז אני לא מבינה איך אפשר לבכות מציור.
ולא מבינה איך החיוך בסוף מנטרל את הבכי שהיה בהתחלה.
 

grayart

New member
פשוט חושבים שיצא להם מכוער

או עקום, ובדרך כלל הסיבה לחוסר שביעות הרצון היא שמה שהם עשו שונה ממה שהם התכוונו לעשות גם אם אפילו במעט.
לחלקם קל לקבל את התוצאה, ולחלקם אם משהו לא נראה להם והם פרפקציוניסטים ומושקעים רגשית בציור, הם יכולים להגיע לבכי.
גם אם הם משווים את מה שהם עשו למה שילד אחר עשה זה עלול לגרום לתחושה שהם אולי פחות טובים.

החיוך לא מנטרל בכי, אלה ההתיחסות שלהם לתוצאה משתנה , (הרבה פעמים בעזרתי), ממאוכזבים הם משנים דעה לשמחים בתוצאה, גם אם לפני כן חשבו שמה שיצא להם זה "ציור מכוער".

בתור אחת שמציירת את אמורה להבין עד כמה קל לבכות בגלל ציור, זה קורה גם למבוגרים.
 

dina199

New member
אכן יש מצבים בציור שאני מאוד לא מרוצה.

אבל אני אדם מבוגר עם הרבה דברים בחיים שאני לא מרוצה מהם
.
לדעתי הכי חשוב זה ללמד לא להשוות לאחרים. אז גם לא יהי בכי.
לדעתי שום ציור לא מצדיק בכי.
 

yonitbrk2

New member
שאלה

למה אתם מפרשים חוסר הצטיינות ככישלון? אפשר גם להצליח מבלי להגיע למצויינות. למה זה כל כך חשוב לכם, והאם אתם משדרים את זה לילד? האם ציונים של 80+ לא יספקו אתכם? האם בגלל זה לשלול מסגרת ? אני דווקא בעד מסגרות קטנות, ואגיד לך למה - בכיתה קטנה,מן הסתם למורה יהיה יותר זמן להקדיש לו. קחי את זה בחשבון. אפשר גם להגיד למורה מלכתחילה, בתחילת השנה, שאתם לא דוחפים למצויינות. גם טוב + מקובל עליכם.
 
אני אישית הייתי הולכת על בית ספר קטן

כמות הילדים מאוד חשובה למי שיש לו הפרעת קשב.
 

dina199

New member
אני בעד הבית ספר הקטן כי זה מה שהילד רוצה.

ובמקום מתאים, גם יותר קל להתמודד עם דרישות.
השאלה היא האם הצטיינות חשובה לילד או לכם ההורים ?
 
למעלה