בגדול- כדאי מאד!
אם יש תמיכה מתאימה של צוות חינוכי, השילוב משתלם לילד בעל הקשיים ולילדים האחרים בגן. אני גננת בגן משולב כ-8 שנים. בגן שלי משולבים כ-12 ילדים בעלי לקויות שונות (לא חמורות) בתוך גן שכונתי רגיל. הצוות שלי כולל- גננת רגילה (אני...), גננת טיפולית, סייעת הגן וסייעת נוספת. פעם בשבוע מגיעות לגן קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק לעבוד עם הילדים המשולבים. הילדים בעלי הליקויים נתרמים מכך שהם מתחנכים במסגרת רגילה, בחברת בני גילם,אינם מתויגים ועם זאת מקבלים טיפול פרטני ההולם לצרכיהם. ילדי הגן ה"רגילים" לומדים לחיות בחברה מקבלת,סובלנית, מגוונת. לומדים לכבד בלי "נושאים שנתיים" וססמאות וגם נתרמים מצוות מקצועי וגדול, ציוד ייחודי ועוד. אני מאמינה גדולה ברעיון השילוב, כאשר הדגם אותו תיארתי הינו רק אחד מדגמי שילוב שונים הקיימים. במסגרת עבודת התיזה שלי אני חוקרת את השפעת השילוב בגן על הילדים הרגילים הלומדים בו, וגם אם אין בידי עדיין תוצאות המחקר, אני כבר משוכנעת,,,