שאלת התייעצות

Roaicc

New member
זה בדיוק הקטע , מורן

אנשים שם, צעירים ומבוגרים כאחד .....מוסרים שם בקולי קולות את הנייד שלהם בלי חשיבה בכלל חחח.

האמת, שלפני הייתה בחורה מה זה כוסית......היא נתנה את מספר הטלפון שלה כפי שהקופאית ביקשה...
מה עם איזה סוטה אחד היה כותב את המספר ודקה אחרי שהוא יוצא מהסופר, היה מצרף אותה לוואטס אפ
ומתחיל להטריד ? חחחח

או אפילו סתם מישהו , שהיא מצאה חין בעיניו .....והנה יש לו את המספר שלה .
היא לא בפייסבוק , לא באינסטגרם טלא בשום מקום...

פשוט דוחה ברמות החדירה לפרטיות הזו.


ואכן, יש גם עמדות כאלה בתוך הסופר שמרשים לעצמם להיכנס לך לתוך התחתונים
ולהציע לך כל מיני הצעות הנחה......ואז אתה צריך למלא פרטים וכו.........
תמיד בשלב הזה , נעצרתי וחיפפתי אותם.

אז כנראה הם מצאו שיטה חדשה עכשיו....
שאתה כבר בקופה.....ומבקשים נייד


פניתי להכל כלול
 
כרטיסי מועדון לקוחות

מורן שלום,

מועדוני לקוחות נועדו על מנת ליצור נאמנות וזיקה לרשת או למותג, לרבות על דרך של מתן הנחות לחברי מועדון, במטרה לתגמל אותם על נאמנותם לרשת. הדבר מקובל בארץ ובעולם ואינו מנוגד לחוק (כל עוד אין המדובר במונופול או שקיימת הוראת דין אחרת האוסרת על הפלייה בין לקוחות - כמו למשל בשוק התקשורת). שופרסל היא איננה מונופול ולכן גם מותר לה להפלות לטובה מחזיקי כרטיס אשראי, כדי לתמרץ הצטרפות לכרטיס האשראי. זה אולי מקומם חלק מהצרכנים, כולל אגב אותי, אבל חוקי.

אני מסכים שהקראת ת.ז. בקופה זה לא עניין נעים כל כך, מצד שני מדובר במידע שכבר מצוי בידי שופרסל (בניגוד למקרה שהועלה בפוסט הקודם), שספק אם יתר הלקוחות, ששומעים את מספר הכרטיס, יכולים לעשות בו שימוש כלשהו.

לגבי הקופונים מנייר זו שאלה טובה. ברור שהמטרה שלהם, כששולחים לך קופון, היא לגרום לך לרכוש את המוצר הספציפי. לגבי החוקיות של הנושא זו שאלה מורכבת. ברמה הצרכנית, אם אני לא טועה ניתן לעשות שימוש גם באפליקציה.

אמיר
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אם אתה מעביר כרטיס מועדון

אינך חייב להקריא מספר זהות ואינך חייב למסור את קופוני הנייר - אתה מזוכה בקופה אפילו בלי לבקש.
אל שאלות מסוג זה, שלא קשורות לתביעות יצוגיות, תקבל תשובות מצוינות בפורום צרכנות.
 

Roaicc

New member
שאלת התייעצות

שלום,
לא יודע אם זה הפורום המתאים ,אבל זה הפורום שמצאתי פה.

הייתי היום בשופר סל ותוך כדי שאני עומד בתור ומחכה לשלם על המוצרים
אני שם לב ,שהקופאיות אחרי כל העברת המוצרים ...אומרות כמובן את התשלום ללקוח
הוא מגיש אשראי או מזומן....הקופאית מעבירה את האשראי ואז אחרי התשלום
מופיע לה מסך כזה של מספר טלפון.......והם מבקשים מהלקוח את המספר הנייד שלו.

היא טוענת שהחשבונית נשלחת לנייד.

לקוח אחד נתן
לקוח שני נתן
לקוח שלישי נתן

ואני תוך כדי ממש מתעצבן ושואל את עצמי—מה זה החדירה לפרטיות הזו?
ברור לי שהטלפונים שלנו כבר חשופים לעיני כל....באינטרנט ,בכל משלוח שאנחנו עושים ובלה בלה בלה...

אבל האם זה חוקי מבחינתם לדרוש מספר טלפון ?

אני חשבתי לא לתת,,....אבל זה חלק “מהחשבון” כאילו......היא מקלידה את הפון ורק אז לוחצת אנטר
ואז יש את התשלום.


למה צריך את זה בסופר??

עוד מאגרי מידע שיידעו מה אנחנו קונים בסופר....באיזה תדירות ....כמה ולמה .......?


פשוט בושה

זה חוקי בכלל ?
 
התנהלות שופרסל

Roaicc שלום,

קודם כל תודה על פנייתך.

שאלתך היא מעט מורכבת, וחסרים לי פרטים כדי להשיב. בפירוט הקיים אני אסתפק בלציין את הנקודות הבאות:

א. כעיקרון אין מניעה שעוסק יבקש מצרכן את מספר הטלפון, אבל כמובן שהצרכן זכאי לסרב. אם עוסק כופה על הצרכן למסור את מספר הטלפון כתנאי לשימוש בכרטיס אשראי זה בעייתי. גם הסיטואציה המתוארת היא בעייתית כי כפי שציינת הצרכן לא "חש בנוח" שלא למסור את המספר.

ב. מתעוררות כאן שאלות מורכבות מתחום הפרטיות ואבטחת מידע. בתחום הפרטיות - לא ברור האם נוצר כאן מאגר מידע ואם הוא חייב ברישום. זוהי שאלה מורכבת מידי לדיון בפורום. אבטחת מידע - אם נוצר מאגר מידע הכולל מספר אשראי וטלפון זה בעייתי. כאמור, לא ברור אם זהו המצב, או שמא החשבונית נשלחת ואז המידע נמחק/לא נשמר.

תשובות מעמיקות יותר מצריכות התייעצות עם עורך דין העוסק בתחום.

מקווה שסייעתי,

אמיר
 
למעלה