שים לב
שהטקסט מחולק לקטעים קטעים ( וכך הוא כתוב על הקלף ) כאשר כל קטע מסתיים במעיין אפיון או הנמקה מצד התורה מדוע אותם פרטים שבאותו הקטע אסורים.
למשל הקטע הפותח : "כי יהיה לאיש בן סורר ומורה..." מסתיים ב - " ובערת הרע מקרבך..." כלומר מבחינת התורה קטע זה עוסק בבעור הרע.
למשל הקטע הפותח : "וכי יהיה באיש משפט מוות..." מסתיים ב - "ולא תטמא את אדמתך..." כלומר מבחינת התורה עוסק קטע זה בהטמאת הארץ.
הקטע שעליו אתה שואל מסתיים ב - " כי תועבת ה' כל עושה אלה..." וכנראה שהתורה מתייחסת לכל הכתוב באותו הקטע כתועבה.
מדוע אי החזרת שור אבוד או התעלמות משור נופל או לבישת גבר שמלת אשה וכו' נחשבים לתועבה דווקא ולא ל-רע או לדבר השנוא על ה' ?
ככה.
זו עובדה טקסטואלית שאין להקשות עליה אם כי ניתן לדרוש אין ספור דרשות.
שהטקסט מחולק לקטעים קטעים ( וכך הוא כתוב על הקלף ) כאשר כל קטע מסתיים במעיין אפיון או הנמקה מצד התורה מדוע אותם פרטים שבאותו הקטע אסורים.
למשל הקטע הפותח : "כי יהיה לאיש בן סורר ומורה..." מסתיים ב - " ובערת הרע מקרבך..." כלומר מבחינת התורה קטע זה עוסק בבעור הרע.
למשל הקטע הפותח : "וכי יהיה באיש משפט מוות..." מסתיים ב - "ולא תטמא את אדמתך..." כלומר מבחינת התורה עוסק קטע זה בהטמאת הארץ.
הקטע שעליו אתה שואל מסתיים ב - " כי תועבת ה' כל עושה אלה..." וכנראה שהתורה מתייחסת לכל הכתוב באותו הקטע כתועבה.
מדוע אי החזרת שור אבוד או התעלמות משור נופל או לבישת גבר שמלת אשה וכו' נחשבים לתועבה דווקא ולא ל-רע או לדבר השנוא על ה' ?
ככה.
זו עובדה טקסטואלית שאין להקשות עליה אם כי ניתן לדרוש אין ספור דרשות.