״הזהר מעשות ספרים הרבה״ (משלי)
בשונה מהספר,למאמר,הרצאה,ראיון ומכתב,יש להן את האפיון הפרופוציונאלי,והזמניות הארעית,ולכן היחס להן הוא תמיד בהבנת המגבלות הקיימות ביכולת האנושית,וכך הכתוב מקבל את הפרופורציה והפרספקטיווה הנכונים.
לעומת זאת,הנכתב במסגרת של ספר מקבל בגלל הענין הצורני,סוג של נצחיות אשר מצריך שהדברים שנכתבו יעמדו במבחן הזמן תמיד,וזאת כמעט משימה בלתי אפשרית.
לכן אפשר לומר שרובם המוחלט של הספרים לא עמדו במבחן הזמן,ואיבדו מחיונותם.
הסבר זה תקף לענ״ד לאיסור שהיה נוהג בעבר על ״דברים שבעל״פ אי אתם רשאים לכותבם״(התושב״ע).
ידיעת הנאמר לעייל,עמד למול עיניהם של אנשים גדולים כמו הרב סולוביציק,ישעיהו ליבוביץ ועוד.
בשונה מהספר,למאמר,הרצאה,ראיון ומכתב,יש להן את האפיון הפרופוציונאלי,והזמניות הארעית,ולכן היחס להן הוא תמיד בהבנת המגבלות הקיימות ביכולת האנושית,וכך הכתוב מקבל את הפרופורציה והפרספקטיווה הנכונים.
לעומת זאת,הנכתב במסגרת של ספר מקבל בגלל הענין הצורני,סוג של נצחיות אשר מצריך שהדברים שנכתבו יעמדו במבחן הזמן תמיד,וזאת כמעט משימה בלתי אפשרית.
לכן אפשר לומר שרובם המוחלט של הספרים לא עמדו במבחן הזמן,ואיבדו מחיונותם.
הסבר זה תקף לענ״ד לאיסור שהיה נוהג בעבר על ״דברים שבעל״פ אי אתם רשאים לכותבם״(התושב״ע).
ידיעת הנאמר לעייל,עמד למול עיניהם של אנשים גדולים כמו הרב סולוביציק,ישעיהו ליבוביץ ועוד.