שאפו לגולשי תפוז אנשים

שאפו לגולשי תפוז אנשים../images/Emo43.gif

טורניר פול בshapo יוצא לדרך והפרס 1000 ₪ אז למה אתם מחכים? תשחקו, תתאמנו ותרוויחו! http://www.tapuz.co.il/digitalhouse/tournament/shapo8.html
שלומי טל, מומחה עולמי בנושא בטיחות ילדים כנוסעים ברכב מנועי, יתארח בפורום בטיחות ילדים ביום ראשון וישיב לשאלות הגולשים בנושא חגירת ילדים ברכב ויעניק עצות כמומחה שילב . אתם מוזמנים לשרשר את שאלותיכם: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=859&msgid=113078151
הילד ירש את האף של סבא
הילדה דומה "בול" לבת דודה
יש דמיון גדול בין האחים
תמיד אמרו לכם שאתם דומים כמו שני טיפות מים
הציגו תמונות של שנים מבני המשפחה שמראה ומוכיחה דמיון רב ביניהם ואולי תזכו בשוברים שווים מתנת אתר http://www.toyli.co.il - חנות הצעצועים שלך באינטרנט, מגוון גדול של משחקים, צעצועים ומותגים של מיטב היצרנים http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1934&msgid=112975636
פורום משינה מחלק לכם סינגלים של יובל בנאי- "בחצר של אלינור". רוצים לזכות? השתתפו בתחרות בפורום: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=333&msgid=113117200
לקראת צאת הסרט "לא דופקות חשבון" בכיכובן של דיאן קיטון וקייטי הולמס, תפוז
אנשים מחלקים לכם כרטיסים זוגיים! ספרו לנו על מקרה בו התפתתם לעשות מעשה נועז במיוחד ואולי תזכו: בפורום סרטים וקולנוע- http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=65&msgid=113122989 פורום שיחת נשים- http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=823&msgid=113123320 פורום מעגל נשים- http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1568&msgid=113123118
יש לכם להקה? מתים כבר לפרוץ? רוצים לשמוע את עצמכם ברדיו? אתר Flix בשיתוף עם מעריב לנוער ומועדון הבארבי שמח להזמין אתכם ל"נותנים ברוק"- תחרות הלהקות הצעירות של ישראל. הקליקו כאן, קבלו את כל הפרטים ויאללה- בואו לתת ברוק! http://www.flix.co.il/bands
 
../images/Emo189.gifכמה דברים על התפילין../images/Emo189.gif

כמה דברים על התפילין
בס"ד כמה דברים על התפילין:- מתוך סידור "איש מצליח" א. גדול שכר מצוות תפילין, שכל המניחן מאריך ימים בעולם הזה, ומובטח שהוא בן העולם הבא, ואין אש של גיהנום שולטת בו , וכל עוונותיו נמחלין לו. ב.בשעה שדנים את האדם ביום הדין ונמצא שיש לו מחצית זכויות ומחצית עוונות אם היה זהי במצוות תפילין-כף זכות מכרעת ואם לא היה זעיר- כף חובה מכרעת , שאין לך גדול בכל מצוות עשה שבתורה, יותר ממצות תפילין ג. אמרו ישראל לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם אנו רוצים להיות יגעים בתורה יומם ולילה אבל אין לנו פנאי, אמר להם הקדוש ברוך הוא: קיימו מצוות תפילין , ומעלה אני עליכם כאילואתם יגעים בתורה לילה ויום אחת מתוך תרי"ג מצוות שנצטווינו בהן, היא הנחת תפילין – "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך. והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום על לבבך...וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך..."- באדיבות אתר ברסלב
 

לילית36

New member
שאלה, הנחה, וקביעה.

א. מה עם נשים? ב. יוצא מכך שהנחת תפילין מבטלת חילול שבת. ג. מי שעושה חישובים של עונש ושכר עובד את עצמו ולא את אלוהים.
 
תגובה.............../images/Emo8.gif

בס"ד נשים פשוט שלא מניחות תפילין יש להם את המצוות שלהם מישהו פעם אמר לי משהו יפה...שהנשים הצטוו על מצוות חנה ח-חלה(הפרשת חלה) נ-נידה ( אם אני לא טועה טבילה במקווה) ה-הדלקת נרות וכמובן יש להם עוד מצוות ................ תשובה ומעשים טובים
ניתן לקרוא בספר "אורחות צדיקים" שהעולה לאתר "דעת" שער העשרים וששה- שער התשובה http://daat.ac.il/daat///mahshevt/orhot/tohen-2.htm מעניין מאוד
, אויל קצת שפה קשה, אבל! טוב לקנות את הספר עם פירושים הספר לא עולה יקר..במיוחד שמדובר בספר קודש שהמחירים של סיפרי הקודש הם זולים.... לדוגמא הספר בלי הפירושים עלה לי 14 ש"ח. פחות הכמות ורב האיכות... למחבר לא נודע שמ ו- חי במאה ה14-15 אשמח להוסיף על מה שכתבת בסעיף ג':
בנושא יראת שמים
יש שלושה מיני יראה: (נלקח מהספר "אורחות צדיקים" שמשום מה באיטרנט הפרק הזה לא מופיע)
האחד היא יראה גרועה מאוד כגון אדם שאינו ירא מלפני האלוקים, אך כשיעשה שום מעשה טוב הוא עושה מפני בני אדם, שאם לא יעשה המעשה הטוב, הן בלימוד,הן בצדקה,הן בתפילה , הן בכל דבר, אז לא ימינו בו ויבזוהו, אם כן מה שיעשה אינו אלא למצוא חן בעיניהם. ואם איש זה מכון כך כל ימיו, אז אחריתו עדי אובד, כיון שאין מחשבתו להקדוש-ברוך-הוא.
השני, הוא ירא מלפני האלוקים, אך הוא ירא מלפניו מחמת עונש גהינום, או שלא יבוא לגן עדן, ומתוך כך יתחזק במעשה הטוב. וזה האיש, אפילו מקים כל התורה בכונה זו, טוב הוא שיהר ירא מלפני הקדוש-ברוך-הוא שיביאהו למשפט, אך לא הגיע לעיקר הטובה, כי כל כונתו בעבודתו אינו אלא לטובת עצמו ולא לכבוד הקדוש-ברוך-הוא.
אבל השלישי, המרגלית הטובה, זהו שירא מפני הקדוש ברוך הוא, לא מפני שום דבר שבעולם, רק הוא נרעד מלפניו, וכל איבריו מזדעדעים בזוכרו גדולתו וגבורתו. המשך שבוע טוב.......... איתי
 

לילית36

New member
לא ענית

על שאלתי באשר לחילול שבת. האם גם לנשים יש מצווה שמשחררת אותן מאש מהגהנום, אולי שימוש הגבר שהיא מצווה גדולה בתורה. ספר בלי פרושים 14 ש"ח = 14 עופות בלי נוצות. אם תכתוב בשפה ברורה בלי ציטוטים מעורפלים והפניות אתייחס, אם אני אפנה אותך לברית החדשה זה יחשב מסיונריות, כך גם ההפניות וקידום המכירות שלך.
 
אופס../images/Emo70.gif..חח בטעות שלחתי בלי תוכן, אז הינה....

בס"ד התוכן: לגבי השאלה שלך לחילול שבת, אני לא יודע.... תוכלי לשאול בפורום "לשאול את הרב" באתר תפוז הינה הקישור לפורום http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=681 לגבי הנשים קראתי באתר "הלכה יומית" משהו שאולי זה יעזור לענות לך על התשובה: נלקח מהקטע "נשים בלימוד התורה " בקישור: http://halachayomit.co.il/displayRead.asp?readID=343 אולם אישה שמגדלת בניה לתורה ומחנכת אותם ללמוד תורה, ומעודדת את בעלה ללמוד תורה, שכרה הרבה מאד, שהיא מקבלת שכר כמותם, וכמו שאמרו רבותינו חכמי התלמוד (בסוטה כא.) על נשותיהם "דפלגן בהדייהו" כלומר שמקבלות חלק בחלק כשכרם של בעליהן ובניהן, וכן אמרו רבותינו במסכת ברכות (דף יז.) כך אמר לו רב לרבי חייא, הני נשי במאי זכיין? (כלומר, אלו הנשים במה זוכות לעולם הבא?) באקרויי בנייהו לבי כנישתא ובאתנויי גברייהו ביה רבנן ונטרין לגברייהו עד דאתו מבי רבנן. (בכך שדואגות לבניהן שילמדו תורה, ודואגות לבעליהן שילמדו תורה בבית המדרש, ובכך שממתינות לבעליהן שישובו מבית המדרש, זוכות לזכות התורה.) נ.ב
לא מקדם שום מכירות , בין כה אני לא כתבתי את הספר פשוט אני ממליץ עליו כי מאוד נהנתי ממנו ולמדתי ממנו הרבה חשבתי אולי מישהו יתעניין בספר....
המשך סוף שבוע טוב לך! להתראות בנתיים...........
 

לילית36

New member
עדיין בלי תוכן

כשאתה מצטט משהו (הנחת תפילין מחפרת על כל העוונות) מן הראוי שתלמד את החומר ותדע להשיב על שאלות, ולא לצטט כמו תוכי. באשר לשובניזם ההילכתי, מצא אשה מצא שיפחה, מעבר לכך כל מילה מיותרת. עכשיו לך תלמד ואני אחזור לראות כדורסל.
 
תגגגגגגובה...../images/Emo8.gif

בס"ד אני רוצה שהשרשור הזה גולש לציניות תרשי לי לא לענות... ואגב, מה שכתבתי זה העתק מתוך סידור, כמובן מי שרוצה ללמוד על הנושא יעמיק....
 

גלבטרון

New member
יש לך כמה שגיאות ודברים לא הגיוניים בדבריך

א. לא כל מי שמניח תפילין מאריך ימים ויש הרבה מאוד מאוד מאוד בני אדם שלא מניחים תפילין וכן מאריכים ימים + לא יכולה להינתן שום הבטחה כזו ומי שנותן אותה מרמה את האדם אליו הוא מפנה את ההבטחה - זו הבטחת סרק. ב. דווקא תפילין מכריע? יותר היגיוני שהתנהגותו של האדם תכריע ולא האם הוא ליפף סביב זרועו פיסת עור כל יום באופן שגרתי. ג. אז לא צריך ללמוד בכלל רק להניח תפילין? אז אין שום סיבה בכלל לטורח וללכת לילמוד בישיבה אם עבור אלוהים להניח תפילין זה אותו דבר כמו לימודים. ד. חז"ל והרשב"ם ביניהם פירשו את הביטוי (שמפורש אחרת ע"י הרבנים וחז"לים אחרים) כמטאפורה ולא אקט אמיתי שצריך להעשות - "הרשב"ם כתב: "יהיה לך לזיכרון תמיד כאילו כתוב על ידך, כענין 'שימני כחותם על לבך' (שיר השירים ח' ו')"." ה. תרי"ג "מצוות" מכיל הרבה "מצוות" סותרות, "מצוות" שלט תקפות היום ו"מצוות" שלא חוקיות ומוסריות היום - לא ראוי לראות בהן כללי הנחה שעלפיהם יש לנהוג היום אלא להבין כי כך נהגו בעבר וכי היום אנו יודעים הרבה יותר והתקדמנו הרבה יותר. בתגובה זו אין כוונה להתחיל ויכוח. הצגת את דעתך ובתגובה זו אני מציג את דעתי. ברור במדבריך שאתה לא מסכים איתי אבל ממליץ לך בכל מקרה להפעיל שיקולי דעת בעניין ולבדוק אותו לעמוק ולא רק דרך עיני הרבנות האורתודוקסית. על מנת לברר נכונות של דבר מסויים יש לבדוק אותו ולחקור אותו דרך מס' דרכים ומקורקות ולא רק דרך מקור אחד.
 

arriy80

New member
מענין שהכל אצלך הגיוני...

א. לא כל מי שמניח תפילין מאריך ימים, אך יש מצוות שהם סגולה לאריכות ימים. כמו"כ יש עבירות שמקצרות חיים. אמנם יש רק אחד שיכול למדוד את גודל המצווה ואת גודל העבירה. הוא היודע, הוא השופט, והוא הקובע. ב. ההגיון שלך לא קובע כלום ביחס בין האדם לאלוקים. הגיוני שדווקא מעשה לא הגיוני שאדם עושה אותו מראה את מסירותו לאלוקיו. ג. לא מצאתי מקור לכך. ד. הבנה זו היא אישית שלך וכלל לא נכונה. הרשב"ם מביא פירוש שהוא מטאפורי כרמז מהמקרא. והוא מתחיל את דבריו במילים: "לפי עומק פשוטו". מובן שכוונתו לא לפשט הפשוט - הנחת תפילין, אלא לרמז נוסף על הפשט. ה. ה"סתירות" במצוות נובעות מחוסר ידע בסיסי ועומקי. המצוות ה"לא מוסריות" נמדדות לפי ערך המוסר האנושי המתנדנד בכל תקופה ש"הוכיח את עצמו" במשך העבר הרחוק וגם הקרוב, ואינו תקף לכלום. בתגובה זו אין כוונה להתחיל ויכוח. הצגת את דעתך בצורה שהיא ההגיונית ולא האחרת, ולכן אני מציג את דעתי. ממליץ לך בכל מקרה להניח לדעות הקדומות ולרתיעה הטבעית וללמוד לעומק מהמקור האמין היחיד - היהדות (זו שמחזיקה במותג זה מאז ומעולם).
 

גלבטרון

New member
משוב

א. אין שום "עברות" שמקצרות ימים. יש מנהגים, כגון: שתייה מרובה, עישון, אכילת יתר, שימוש בסמים וכדומה שמובילים לקיצור ימים. לראיה, יש מיליונים של בני אדם שלא נוהגים לפי היהדות ולפי היהדות הם היו צריכים לסבול מקצור ימים אבל הם לא סובלים ומאריכים ימים. אני מכיר כמה מהם באופן אישי. ב. לא. מעשה לא הגיוני שעושה האדם מראה שהוא עושה דבר לא הגיוני שאין לו משמעות. אם אתה רוצה לנסות להבין את אלוהים אליך לשאול את עצמך, "אילו הייתי אל חכם מאוד ובעל עוצמה רבה מאוד ובעל חוש צדק ומוסר עליונים האם על כך שבן אדם מלופף על זרועו חתיכת עור אני יעדיף אותו על בן אדם אחר טוב ומאמין בי כפי שהאדם ששם תפילין ואצ'פר אותו ולא את האדם השני? - התשובה היא לא שכן אז לא היית אל בעל חוש צדק ומוסר עליונים. אלוהים, אם בכלל קיים, ואם!!! הגדרתו זהה או דומה להגדרה הדתית המונותאיסטית היהודית שלו (ואם גדול מאוד מאוד) שאז הוא צריך לשפוט אדם לפי טיבו ולא צריך להיות איכפת לו עם אותו אדם מתפלל אליו פעם 1, 2, 3, 5, 10 או 0 פעמים ביום, מה אותו אדם לובש והאם אותו אדם שם תפילין או לא. עליך לזכור כי לא כולם ביהדות ולא כלח חז"ל מסכימים כי יש לקחת את המשפט של טוטפות בין עינך... כמילולי אלא כמאטפורי ולכן הנחת הטפילין מונחת בספק והדבר מחוזק כאשר מונעים מנשים להניח תפילין היות והדת הינה שוביניסטית ואלוהים, אם קיים, איננו שוביניסט. ג. אין מקור לכך. זו מסקנה לא הגיונית שניתן להסיק מדבריו של "ספורטאי בכושר" בהודעה הקודמת שלו. ד. אין קשר להבנה, זו המציאות. חלק מחז"ל טענו שיש לפרש את הפסוקים הנ"ל כמטאפורה וחלק באופן מילולי. אתה מסכים אם אלה שמפרשים זאת כאופן מילולי כי אתה מתוך זרם הרבנות. ה. לא. אני רואה שבכלל לא למדת ואינך מכיר את תרי"ג "מצוות". אלא אתה רק אומר תרי"ג "מצוות" מבלי לדעת מהם ומדוע אף אדם לא יכול למלאם היום גם אם הוא ממש ממש ממש רוצה. במקום כל הזמן להתקיף כל מי שאומר אחרת מימך רצוי שפעם אחת תבדוק את הדברים לעומק ותיווכח בשגיאתך. לפני כמה זמן אני ואורהגנוז התדיינו בנושא והבאתי שם דוגמאות המראות את הסתירות בתר"יג אם תרצה אביא לך אותם שוב אבל אתה יכול פשוט לבדוק קצת אחורה ולראות אותם בעצמך. *) "וללמוד לעומק מהמקור האמין היחיד - היהדות (זו שמחזיקה במותג זה מאז ומעולם)." -
אם היית לומד כמו שצריך לא היית אומר דברים שגויים שכאלה.. לא רק שהיהדות לא קיימת מאז ומעולם ושהיא מבוססת על אמונות ודתות אחרות אלא שהיא לא אמינה כלל ורובה כולל אמונות של משאלת לב ולא מבוססות על ממצאים וראיות. חבל שאתה בוחר להיות התגלמות של Truthiness.
 

arriy80

New member
תגובה

א. לא כתבתי לפי דעתך, אלא לפי היהדות. יש מצוות שמאריכות ימים, ויש עבירות שמקצרות ימים. העובדה שיש רבים שעושים את ההיפך ומאריכים ימים לא אומרת כלום. א) ההטבה האלוקית וההבטחה לאריכות ימים נמדדת לאו דוקא בעולם הזה (עיין בקידושין לט ב). ב) יש שלמרות "זוכתם" לקיצור ימים, בכל זאת נשארים בחיים מפני שאחת ממידותיו של האלוקים היא: "ארך אפיים" - בכדי שיחזרו למוטב. או מפני שזה חלק משכרם שמשולם בעוה"ז בכדי למונעם ממנו לעוה"ב. ב. אתה מודד את האלוקים לפי ההגיון שלך. אין שום טעם בנסיון לשאול: "אילו הייתי אל חכם מאוד ובעל עוצמה רבה מאוד ובעל חוש צדק ומוסר עליונים ..." מפני ששכל אנושי לא ישיג לעולם את הגיון האל. היות ואינני חושד בך שיצרת קשר עם האלוקים, אז אין לך שום דרך לדעת אם אכפת לו כשאדם מתפלל וכמה. מקסימום תוכל לומר שזה ההגיון האישי שלך. לפי היהדות יש משמעות רבה לתפילה, והנוסח נקבע מתוך ידיעה נרחבת במהות העולם ושורשיו הרוחניים. הצהרה כי >לא צריך להיות איכפת לו עם אותו אדם מתפלל אליו < ללא הבנה וידיעה שהיו לחכמי היהדות היא שטות מוחלטת שנובעת מחוסר הבנת המושג "אלוקים" וחוסר ידע כיצד האדם עומד לפניו ומה נדרש ממנו. >לא כולם ביהדות ולא כלח חז"ל מסכימים כי יש לקחת את המשפט של טוטפות בין עינך... כמילולי אלא כמאטפורי < על השטות הזו עניתי כבר בהודעה הקודמת. בכדי לדחוק את ההבנה האישית שלך, הוצרכת להשמיט את תחילת הדברים של הרשב"ם. בקריאת דברי הרשב"ם המלאים, מובן שאין בדבריו משמעות שההבנה היא מטאפורית בלבד, אלא היא בתוספת להבנה הפשוטה. כשאתה כותב >לא כולם ביהדות, ולא כל חז"ל< משמע שלמדת את כל דברי חז"ל, ואת כל השיטות ביהדות (עד ההמצאות של לפני 200 שנה). אמנם מדבריך ניכר חוסר הידע וחוסר ההבנה את דברי חז"ל והמפרשים, ולכן אין בדבריך >לא כולם ביהדות ולא כל חז"ל< שמץ של אמת. >הדבר מחוזק כאשר מונעים מנשים להניח תפילין היות והדת הינה שוביניסטית < מי מונע מנשים להניח תפילין? עד כמה שידיעתי מגעת , לאשה מותר עקרונית להניח תפילין. אמנם, מהגדרת תפקיד הנשים, הן פטורות ממצוות מסויימות, וביניהן מצוות תפילין שאינן חייבות לקיימה, אך יש להם רשות לכך. ד. >חלק מחז"ל טענו שיש לפרש את הפסוקים הנ"ל כמטאפורה < כאמור, בדברים אלו אין ממש, ואין להם שום בסיס. זו המצאה אישית שלך שתחזור עליה שוב ושוב בכדי לנגח את מסורת היהדות, למרות שאין בזה ממש. ה. >אני רואה שבכלל לא למדת ואינך מכיר את תרי"ג "מצוות". < דברים אלו אפשר לומר עליך. כנראה שאתה מכיר את היהדות רק ממבקרי המקרא או ממשמיצי היהדות בדורות האחרונים. לא אחשוד בך שפתחת ספר של מפרש מקרא לפי מסורת היהדות ולמדת לעומק את דברי חז"ל כיצד הם מתיישבים להפליא עם המקרא. לא כתבתי מעולם שכל אדם יוכל לקיים את כל המצוות. אתה מפזר הצהרות כמשאלות לבך בכדי שלאחר מכן תוכל לנגח. אתה מאד רוצה לדחוק את ההבנות שלך בדברי חז"ל והמקרא ובכך להראות שהדברים לא נכונים. היהדות לא מחוייבת להבנותיך האישיות ולטעויותיך, ולכן ביאורי המסורת תקפים ועומדים ומבארים היטב כל תמיהה.
 

גלבטרון

New member
שוב אתה מתבלבל ובעקבות כך אתה טועה

אתה ישר שולל את דבריי מבלי לתת להם שום מחשבה ורק מישום שהן שונות משלך. לא מספיק רק לשלול אתה צריך להביא סיבה למדוע אתה צודק. כי אתה לא מוכיח שאני טועה אתה פשוט שולל כי דבריי לא נראים לך. א) "העובדה שיש רבים שעושים את ההיפך ומאריכים ימים לא אומרת כלום." - זה אומר הרבה מאוד! זה אומר שכל הענין של מעשים שמקצרים ימים ומעשים שמאריכים ימים הינם אמונות טפלות חסרות שחר. ב) "היות ואינני חושד בך שיצרת קשר עם האלוקים, אז אין לך שום דרך לדעת אם אכפת לו כשאדם מתפלל וכמה. מקסימום תוכל לומר שזה ההגיון האישי שלך." - ראשית, גם אתה לא שוחחת איתו ולא מכיר אותו. שנית, אין לך שום סיבה אחת טובה למדוע כן יהיה איכפת לאלוהים, שאמור להיות לפי היהדות, ישות עליונה, רבת עוצמה, חכמה מאוד מאוד, שיודעת את ליבם של כל בני האדם, בעלת חוש צדק ומוסר עליונים, כמה פעמים אם בכלל אדם מתפלל אליו אם הוא עצמו לא צריך את התפילות האלה כלל?! ג ו-ד) "על השטות הזו עניתי כבר בהודעה הקודמת." - זו לא שטות, זו אמת. אתה מתכחש למציאות כי אתה מהזרם הרבני ושולל כל דבר, כל דעה, כל רעיון, כל עובדה! שנוגדת את האמונה הרבנית. כך לא נוהגים כאשר מנסים לברר עובדות ולגלות מה באמת נכון ומה לא נכון. ה) לא צריך שום מפרש. רק להכיר את תרי"ג מצוות. הנה דוגמא פשוטה מאוד לסתירות בתרי"ג: בתוך התרי"ג קיימות ה"מצוות" הבאות: לא תנקום, לא לנטור טינה, ומולם יש את - לזכור מה עשה לנו העמלק (לנטור טינה), למחות זרעו של העמלק מן העולם (לנקום) וכמובן שיש הרבה "מצוות" חופפות, כך שאין באמת תרי"ג אלא הרבה פחות. כך למשל המצוות הבאות כלולות בתרי"ג: לא לבשל בשר וחלב (במקור גדי בחלב אימו), לא לאכול בשר בחלב ולא לאכול חלב (שהופך את שתי ה"מצוות" הקודמות מיותרות). ויש עוד ועוד.... הגיע הזמן שתפקח את עיניך למציאות ותתחיל ללמוד כמו צריך לרבות להקשיב ולבדוק דעות שונות משלך במקופ לנהוג בעקשנות עיוורת חסרת טעם.
 

arriy80

New member
שוב חזרה לחוסר ידע והבנה

את שתי הפסקאות הראשונות תוכל לומר על דבריך שלך. א) כנראה שלא קראת או שלא הבנת את ההסברים שהבאתי - ע"פ היהדות. לכן דבריך שלך הם טפלים וחסרים שחר. ב) >אין לך שום סיבה אחת טובה למדוע כן יהיה איכפת לאלוהים ... כמה פעמים אם בכלל אדם מתפלל אליו < גם אינך מבין שום סיבה אחת טובה מדוע אלוקים בכלל צריך שאדם יעשה משהו שהוא ציווה, הרי הוא לא מקבל כלום! והוא יודע שהאדם נאמן לו גם בלי שיעשה משהו לכך. במחשבה זו, השמטת את כל הרעיון של יחסי אדם-אל. כמובן שבבסיס מחשבה זו הטענה: אני רוצה לעשות מה שבא לי בלי שמישהו יפקח עלי מלמעלה, ואין בטענה וברעיון שבעקבותיה שום הגיון. אלוקים לא ברא רובוטים אלא יצורים בעלי תבונה ובעלי בחירה. לפי זה, לא משנה מה אלוקים מקבל או לא, אלא מה הוא ציווה אותנו ועלינו להשמע להוראותיו. הוראותיו בכתב, והוראותיו שהועברו ע"י האנשים המוסמכים לכך. הדעה שלך - מלבד שאינה הגיונית כנ"ל - אינה משנה מאומה ביהדות. ג-ד) זו שטות והיא תשאר שטות. אתה מתעקש לחבר ליהדות את כל הזרמים שיצאו ממנה מאד ומעולם. חבר גם את הנצרות והאסלם גם הם בטח לא מפרשים את הצווי להניח תפילין כפשוטו... ההבנה של המקרא - שהכוונה היא מטאפורית - אינה שטות, אך ההדחקה במקרא שכוונתו היא רק מטאפורית, ועוד לתלות זאת כאילו חז"ל אמרו כך, היא שטות גמורה. ה) אז הנה שוב גילית את חוסר הידע שלך וחוסר ההבנה שלך את מצוות היהדות ואת דברי חז"ל. הנה לשון האיסור לא לנקום: "לֹא תִקֹּם וְלֹא תִטֹּר אֶת בְּנֵי עַמֶּךָ". שמת לב? במי אסור לנקום? בני העם! בני העם היהודי! הרי רגש הנקמה הוא רגש טבעי! ולפעמים גם מוצדק! קשה לאדם לוותר על נקמתו, במיוחד כשאינו מזיק לחבירו, אלא רק מונע ממנו טובה שביקש ממנו - כנקמה. אך זאת התורה הורתה לנו - לכל העם כאחד: להמנע מנקמה אפי' פעוטה, אפילו שאינה מזיקה. למרות שהתנהגות זו לא טבעית, אך זהו צווי התורה. מובן שלגבי עמים אחרים אין מצווה להתנהג מעל לדרך הטבע. אין איסור לנקום, גם בלי לפגוע. מכאן, שהמצווה לזכור את מעשה עמלק, איננה מנוגדת לאיסור נקימה. במיוחד שרמוז בזכירת עמלק את מעשיו כלפי אלוקים. כפירתו וזלזולו. איסור בישול אכילה והנאה מבשר וחלב. לשון הפסוק נשנתה שלש פעמים, ולפי הוראות הלימוד, למדו חז"ל את גוף המצווה ואת כלליה. אסור לאכול בשר וחלב - גם אם האוכל לא בישל. אסור לבשל בשר וחלב - גם אם המבשל לא אוכל. אסור להנות כלל מבשר וחלב (בשונה מנבילות וטריפות). חוסר ההבנה גרם לטענה שהמצוות מיותרות. ויש עוד ועוד.... הרבה אי הבנות וחוסר ידע. הגיע הזמן שתלךך ללמוד באופן מסודר את היהדות, לפי שתתחיל לזרוק השמצות שמתגלות כבורות.
 

גלבטרון

New member
../images/Emo6.gif

אתה יודע, להחזיר דברים לדובר כאשר הם לא תקפים לגביו זה טיפשי. אתה הוא זה שעוצם עיניים ומתעלם מכל דבר שאינו זהה למחשבותיך. אתה הוא זה ששולל מראש מבלי לבדוק כל דבר שאינו תואם לאמונותיך. אני לא נוהג כך ועל כן ההפנה שלך את הדבריי חזרה אליי - היא חסרת פואנטה. אליך להוריד אגו ולהתחיל לבדוק וללמוד. א) הו אני קראתי וכפי שכבר הראתי לך אתה מתעלם מהברור מאליו. אתה יודע שדבריך שגויים וחסרי כל בסיס ובמקום להבין זאת ולהפסיק לומר אותם אתה מתחיל להמציא תירוצים מגוחכים שכמובן לא ניתנים לבדיקה ואישוש וכמובן גם לא הגיוניים בפני עצמם. תכניס לעצמך טוב טוב לראש - היהדות הרבנית היא לא היהדות היחידה! היהדות הרבנית היא לא היהדות המקורית! היא בסה"כ עוד זרם בתוך היהדות. זה שאתה מתעלם מהמציאות זה לא עושה אותה צודק, זה מעשה טיפשות. ב') שום פעם אתה מתחמק מלהשיב על הנושא הנדון. תגיד, למדת באיזה קורס "כיצד להחמק מלהשיב על טענות וכיצד להמציא תירוצים"? לא השמטתי שום קשר בין יחס בין אדם לאל. לא אמרתי שאדם לא יכול להתפלל אלא כי עבור אלוהים זה לא משנה ולא צריך לשנות כמה פעמים אם בכלל אדם מתפלל אליו ואתה, כמובן, לא הבאת (וגם לא תביא) שום סיבה הגיונית אחת למדוע לאלוהים צריך להיות איכפת כמה פעמים אם בכלל יתפלל אליו בן אדם X. + אלוהים לא ציווה להתפלל אליו. כנראה שכחת שהתפילות באו להיות תחליף להעלת קורבנות, שכבר דנו עליה, ואף היא מיותרת חלוטין. תפסיק לברוח. תפסיק להמציא תירוצים. תכיר באמת ותמשיך הלאה. ג' ו-ד') הרבנות היא זרם בתוך היהדות. היא לא! היהדות. אתה מתעקש להתעלם מן המציאות כי היא לא נוחה עבורך וכבר הסברתי לך שככה לא ניגשים כאשר רוצים לבדוק נכונות של דבר מסויים. כבר המלצתי לך בעבר ללמוד על איך התפתחה היהדות אבל אתה כמובן שאינך רוצה. ככל הנראה מתוך חשש שתגלה כי אמונותיך שגויות. אבל דע לך זאת, עדיף להכיר בשגיאה וללמוד מימנה ולא להתעלם והמשיך לעשות ולהאמין בדברים לא נכונים. ה') זה בעיניך נקרא מוסר? + כמובן שהתעלמת מ"לא לנטור טינה" או שגם זה לפי טענתך רק כלפי יהודים? ואלה ה"מצוות" שבהם אתה דוגל? אם אתה רוצה להיות גזען ואיש בעל דעות קדומות זו זכותך רק במקרה כזה הרבה אנשים, כולל אני, לא ירצו קשר איתך. מעניין איך אנשים דתיים (רובם) שוכחים שלפי אמונתם אלוהים יצר את כל בני האדם בצלמו כדמותו. + אם אסור לאכול בשר וחלב אז אסור לאכול בשר וחלב בכל צורה! ולכן הכפילות הזו מיותרת לחלוטין. אם אסור לאכול יחד אז גם אסור לבשל יחד ואם אסור לאכול אז כמובן שאי אפשר להנות - או שאתה טוען עכשיו שמותר לאכול בשר וחלב יחד אבל אסור להנות מזה? - הרי ברור שזה לא מה שאתה אומר, זה הרי יהיה טיפשי. וזו הוכחה לכפילות והחזרה המיותרת. תעשה טובה, לא רק לי ולשאר חברי הפורום אלא גם לעצמך, אל תתקוף ישר בלי לחשוב כל דעה, כל דבר, כל אדם שחושב אחרת מימך ובמיוחד כאשר לא בחנת את דבריו לעומק ובהיגיון. לא חייבים להסכים אם כל דבר דעה אבל לשלול ישר בלי לבדוק כל דבר ודעה זה מעשה טיפשי וע"י כך לא לומדים דבר ולא ניתן לברר מה באמת נכון ומה לא נכון.
 

arriy80

New member
תגובה

כמו שאתה יודע להתקיף בדברים שהם לא תקפים, כך אני מחזיר לך את אותם הדברים. אם המעשה שלי טפשי - כך גם שלך. אותה עצימת עינים אפשר ליחס אליך ולדרכך. כמו שהראתי כבר, גם מהודעותיך ניכר שלא חקרת ובדקת היטב את עיקרי היהדות אלא רק מסביבם או מהמעוותים אותם. א) "הברור מאליו" הוא לפי דעתך ואותה אתה מנסה להכריח לכולם. אינך מסוגל להסכים או אפילו להבין הגיון של אחר. את אותן השגיאות אפשר לייחס אליך. תכניס לעצמך טוב טוב לראש: היהדות המקורית היא אותה היהדות שעברה במשך 3300 שנה ומסגרתה לא שונתה! ההוראות והכללים התוו את הדרך במשך כל תקופה זו, ואלו שלא נשמעו להם נדחו מהיהדות והקימו דתות חדשות. זה שאתה לא מבין את שורש היהדות גורם לכך שתתעלם מהמציאות ומכך נובעות כל שגיאותיך. ב) >כנראה שכחת שהתפילות באו להיות תחליף להעלת קורבנות< כנראה שכחת (או כלל לא ידעת) שעקרון התפילה מוזכר במקביל לעבודת ביהמ"ק. עיין בתחילת ספר מלכים ותגלה שבעת הקמת ביהמ"ק שלמה המלך הזכיר את התפילה וחשיבותה. התפילה היא רעיון של הכרה בבלעדיות האלוקים וביכולתו. האדם צריך להכין את עצמו לפני שיגש לאלוקים לבקש על צרכיו כמו שיכין את עצמו לדבר לפי מלך כל יכול. הרעיון להפוך את האלוקים לכספומט - לוחצים על הכפתור והבקשה יוצאת - הוא טפשי ומזלזל במעמד האלוקים ביחס לאדם. כדאי שתלמד על נושא התפילה לפני שתתקוף אותו ותייעץ לאחרים מתוך חוסר אמונתך. ג) לשיטתך, גם הנצרות והאסלם הם זרמים בתוך היהדות. לדעתי - זו שטות מוחלטת. ה) תגיד, אתה בכלל קורא את מה שאני כותב? אתה בכלל מעיין בתנ"ך מדי פעם? או שאתה חוקר את היהדות דרך אתרי השמצות למיניהם? או אלו שבאים לביקור במקרא? הפסוק המקורי הוא: "לֹא תִקֹּם וְלֹא תִטֹּר אֶת בְּנֵי עַמֶּךָ". לגבי בני העם היהודי יש איסור מפורש לנקום ולנטור טינה - רגשות שבעצם הם טבעיים. מה הקשר לגזענות? אתה מנסה פשוט להכריח בדברי את דעתך השלילית על היהדות וחוקיה. לא כתבתי לגבי חברה בינלאומית בריאה, שאז ודאי שכדאי מאד לא לנקום ולא לנטור טינה. כתבתי שביהדות יש צווי מיוחד לא לנקום ולנטור, ואין בזה שום סתירה למצווה אחרת. כנראה שאתה לא קורא את הדברים, או שלא מבין אותם נכון. >אם אסור לאכול יחד אז גם אסור לבשל יחד ואם אסור לאכול אז כמובן שאי אפשר להנות < לפרשנות שלך אין שום בסיס הגיוני. אם אסור לאכול אז אסור לבשל? אם אני טבח במסעדה של גויים, אז אסור לי לבשל להם? אם גוי בישל את הבשר והחלב יחדיו, אז אסור לי לאכול? ומדוע אי אפשר להנות? אם בטעות התבשלו לי בשר וחלב, האם לא אוכל לתת לכלב שלי לאכול אותם? או למכור אותם לגוי? אין שום הגיון בביסוס כל האיסורים על איזכור אחד ויחיד של "לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ". אלא, לפי הוראות הלימוד, החזרה על ההוראה שלש פעמים, והסמיכות שלה, מגלה את כוונת החזרה ופרטי ההוראה. גם בהוראה זו אין שום כפילות. תעשה טובה לי ולשאר חברי הפורום וגם לעצמך, ותגש ללמוד את עיקרי היהדות ופרטי מצוותיה מאלה שהעבירו אותה במשך אלפי שנים. תקיפה וזלזול מתוך אי-ידיעה גורמת להשרשת הבורות. לא רק ההגיון שלך הוא הנכון, אלא גם הגיון של אחרים - גם אם אינך מסכים איתו. לאחר לימוד מעמיק של עיקרי היהדות ודרכה, הם יובנו גם בהגיון.
 

גלבטרון

New member
זו תגובתי האחרונה אליך בנושא זה

אני 'מתקיף' רק דברים שאינם נכונים ואשר מטעים אחרים. א') היהדות השתנתה מאוד מאוד מאוד מאוד במהלך 1,500 השנים אחרונות, שלא לדבר על לפני כן. שוב, אם היית לומד היית יודע זאת. ב') אתה מדבר על שני דברים שכלל לא קשורים לנושא הנדון. יש תפילות ספציפיות שנועדו להאמר לפני אירועים מסויימים אבל אלא הם לא עבור אלוהים אלא עבור האומר אותם - תפילות טקסיות ויש תפילות כלליות, שגרתיות. לא אלה ולא אלה באמת נחוצות לאלוהים ולא נידרשות על ידו, פשוט אין סיבה. תפילות טקסיות נאמרות במעמד מסויים לשם האומר ונמעניו ישמעו אותה, יש לה תפקיד עבור הקהל והדובר - לא עבור אלוהים. תפילות כלליות הן רק לשם מתן נחת עבור האדם האומר אותן - אלוהים לא דורש אותן ואלוהים לא צריך אותם - פשוט, אין שום סיבה שהוא יצטרך אותם או יהיה איכפת לו מהן ולכן זו שגיאה להניח שכן איכפת לו ללא שום ראיות או לפחות סיבה הגיונית. להתפלל כל יום 3 פעמים שוב ושוב ושוב הופך את פעולת התפילה למונוטונית - לפעולה שיגרתית שנעשת בכדי לצאת ידי חובה ולא עבור אלוהים או באמת לאמור את הדברים מהלב. ג') לא. לא רק שלא אמרתי דברים אלו אלא שהאיסלם בכלל לא יצא מתוך היהדות והנצרות עברה שינוי מקיף בידי קונסטנטין ואיננה דומה כלל ל'נצרות' המקורית שכן היתה שלוחה של היהדות בזמנה. היהדות המקורית לא קיימת היום. היא עם השנים התפתחה והתרחבה ואימצה לתוכה עוד ועוד דברים. מרגע שהיא התחילה להתפתח מעולם לא היתה הסכמה כללית וכמו כל אמונה/רעיון שקיים זמן רב התעוררו בו חילוקי דעות שהובילו לפיצול ויצירה של זרמים שונים. לכל הזרמים אותו בסיס רק שכל זרם מפרש אותו בצורה שונה. אתה יכול להיות בטוח שהיהדות שאתה מקיים והיהדות שקיים הרמב"ם למשל אינה היהדות המקורית אלא גירסה מפותחת אחת שלה. אין לי שום כוונה ללכת איתך בנושא הזה סחור וסחור. תלמד או תקרא על מחקר המקרא, תלמד או תקרא על התפתחות הדת לאורך השנים, תלמד או תקרא על על התפתחות התרבותית של בני ישראל/העבריים הקדמונים. + אתה חייב להפסיק עם המנהג המגונה הזה, של לטעון שאני אומר משהו כאשר אינני אומר אותו. אם קשה לך השתמש בציטוטים של דבריי ותתייחס אליהם. ה') אם אדם מפלה בין בני עמו לבין בני עם אחר. אם אדם מתייחס באופן שונה לבני אדם שאינם בני עמו. אם אדם מתייחס לבני אדם שאינם בני עמו בצורה נחותה יותר, בזויה יותר, לא מוסרית ומזלזלת ונוהג ומאמין שהוא מעליהם שאז אותו אדם הינו 'גזען'. תעמיק בתרי"ג "מצוות" ותראה כמה "מצוות" קיימות שם שמפלות ומתייחסות בצורה בזויה ולא ראויה לכל מי שאינו בן לעם ישראל. ובנוגע לחלב ובשר סופסוף אתה מעלה טענות שניתן להתייחס אליהן ואותן אני מקבל. מה שכן תרי"ג "מצוות" נועדו לבני אדם ולא לבעלי חיים ואז אם התערבבו לך חלב ובשר יחד שאז מכיוון שה"מצווה" לא תקפה על בעלי חיים אין בעיה שתיתן לכלב שלך לאכול את התערובת ואם נאסר עליך לבשל בשר עם חלב אז אסור לך לבשל בשר עם חלב, לא משנה אם זה עבורך או עבורך מישהו אחר ולמוצאו - הרי אסור זה אסור, לא? ובנוגע לשאלה של למכור הדבר בכלל לא נדון במסגרת ה"מצוות" - אתה שוכח שכול דבריך הם בסה"כ פרשנות והוצאת הפרשנויות האלה מן "לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ" הן די הזויות ועובדה, רבים לא מסכימים עם הפירוש הרבני. יש אף בדיחה ישנה וטובה שמדגימה זאת שאני חושב שגם אתה מכיר אותה: אלוהים אומר למשה - לא תבשל גדי בחלב אמו. משה משיב - אין בעיה אלוהים ורושם אסור לבשל בשר וחלב יחד. אלוהים רואה שמשה לא הבין את דבריו וחוזר - לא תבשל גדי בחלב אמו. משה שומע את הדברים ואומר לאלוהים - אהה... עכשיו הבנתי ורושם אסור יש לפריד כ-6 שעות בין חלב ובשר לאחר אכילת בשר. אלוהים רואה שמשה עדיין לא מבין את דבריו וחוזר בפעם השלישית - לא תבשל גדי בחלב אמו! משה שומע שוב את דבריי אלוהים ומשיב - אין בעיה ורושם, צריך להפריד בין כלים למאכלים חלביים לכלים למאכלים בשריים. ואלוהים מהנהד בראשו ואומר, אני מוותר. לסיום, שלא כמוך, שרק למד ושמע רק דברי זרם אחד ויחיד בתוך היהדות. אני למדתי ושמעתי וקראתי על כל הזרמים וכן על דתות ואמונות אחרות. אתה שוב עושה צחוק מעצמך בכך שאתה מחזיר את דבריי אליי במקום להפנים אותם וללמוד. נכון, לא רק ההיגיון שלי הוא הנכון אבל זה לא אומר שההיגיון של כולם נכון. גם למטורפים יש היגיון, אם כי מעוות ומעוקם. לכן, יש לבחון ולבדוק, ללמוד ולחקור.
 
למעלה