שאפו לגולשי תפוז אנשים

arriy80

New member
בהצלחה בהמשך

אתה מתקיף מתוך דעתך האישית שמבוססת על ידיעותיך. היות וידיעותיך ביהדות עצמה לא ברמה של להסיק מסקנות, הרי שהתקפותיך נובעות מחוסר ידע ובזה אתה בעצמך מטעה אחרים. א) אם היית לומד, היית יודע שהיהדות הועברה באותה הצורה מאז נוצרה. ההבנה שהיא השתנתה נובעת מפרשנות למאורעות שקרו במשך הזמן - פרשנות שמחייבת רק את בעליה. ב) נכון שאלוקים לא צריך את התפילות ולא את המעמד סביבן. האדם הוא זה שצריך אותן, והוא זה שנדרש להתייחס אליהן בכבוד הראוי כמדבר עם מלך העולם. כל ה"טקסיות" היהודית אינה אלא למטרה זו: להאדיר את אופן התפילה ולכבד בזה את האלוקים אליו מתפללים. זו הסיבה ההגיונית. לגבי הנוסח, כבר הבאתי את דברי אחד מחכמי ישראל שכתב שאין אדם בעולם שיוכל לסדר נוסח שמתקן את כל התיקונים הדרושים בכל מצב. עד שלא תדע את ידיעתו שהביאתו לומר דברים אלו, לא תוכל לסתור אותם. ואם אתה דואג למונוטוניות שבאמירת אותו הנוסח, הרי שאלו שבאמת משתדלים להתפלל בצורה הראויה יכולים להעיד שאין אף תפילה דומה לחברתה ואין הם מרגישים מונוטוניות באמירת הנוסח 3 פעמים ביום כל יום. ג) >לכל הזרמים אותו בסיס רק שכל זרם מפרש אותו בצורה שונה< כל עוד הזרם מבוסס במסגרת היהדות, הוא יחשב זרם לגיטימי. כשהוא פורץ את המסגרת, הוא אינו זרם ביהדות, אלא דת חדשה המבוססת על היהדות ואינה כלולה בה. >אתה יכול להיות בטוח שהיהדות שאתה מקיים והיהדות שקיים הרמב"ם למשל אינה היהדות המקורית < אתה יכול להיות בטוח שלדברים אלו אין שום בסיס, אין בהם הגיון, ואם הם קשורים איך שהוא להסטוריה היהודית, הרי זה על ידי פרשנות אישית מכוונת. עד שאתה מפנה אותי ללמוד ולקרוא על מחקרים, למד אתה ותקרא על מסגרת היהדות כיצד עברה מדור לדור, וכיצד היא מבוססת היטב בהגיון ובמקרא. אינני טוען שאתה אומר משהו שלא אמרת, אלא מביא טענה המבוססת על שיטתך. כשאתה מחשיב כל זרם שיצא מהיהדות כלגיטימי בה, הרי שאפשר להכניס הרבה דתות אחרות ממה שאתה מעונין. מי קבע שהשינויים שהנצרות עברה אינם לגיטימיים ביהדות? כי כך יותר נח? ה) אדם מפלה באופן טבעי בין בני משפחתו לשאר העולם ואין בזה גזענות. שים לב! בהנהגה טבעית אין משום בזיון. לכן כתבתי שרגש הנקמה הוא רגש טבעי - גם אם לא רצוי - והשימוש בו מובן וטבעי (לא בהיזק אלא בהמנעות מטובה). התורה ציוותה את בני העם היהודי - כמשפחה אחת - להתגבר על הנטיה הטבעית לנקום ולנטור. ביחס לשאר העולם - שינהגו כפי ההגיון: כשיש רגש טבעי לנקום או לנטור, שיפעלו לפי שיקול דעתם. תעמיק בתרי"ג מצוות ובמהות עם ישראל ותראה שאין אפליה למי שאינו בן לעם ישראל, אלא חיוב להנהגה על-טבעית עם בני העם, אך לא עם בני עם אחר - שאיתם אפשר לנהוג בהנהגה טבעית. בנוגע לחלב ובשר. ההבנה שהפרשנות הזויה נובעת - כמו תמיד - מחוסר חקירה ועיון מעמיק. (ובקשר לבדיחה הרדודה, אני מעריך את רמתך יותר מכדי להתייחס לבדיחה כזו). לפי הוראות הלימוד הפרשנות מבוארת היטב ומדוייקת בלשון הצווי. לפי הוראות אלו נלמדו פרטי המצווה: איסור בישול, איסור אכילה, ואיסור הנאה (נתינה לכלב או מכירה לגוי). לסיום, שלא כמוך, שרק למד ושמע את כל הדעות מלבד היהדות המקורית, אני למדתי ושמעתי גם את דעת היהדות המקורית ומעבירה. אתה עושה מעצמך צחוק כשמתברר שהתפארותך בידיעת היהדות נמצאת נבובה.
 

לילית36

New member
יש תורה ויש תורה שבע"פ

תורה א' : לא תיקום ולא תיטור את בני עמך. תורה ב' : רמב"ם הלכות ממרים, "מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה מורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורסין והאומרין אין תורה מן השמים והמוסרין והמושמדים: כל אלה אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין: אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצווה גדולה והסיר מכשול"
 
תגגגגגגגובה ../images/Emo8.gif

בס"ד א. אתה לא יכול לחשבן חשובונות שמים. ומי שנתן את ההבטחה הזאת - לא ציינתי את המקור, אבל זה לקוח מהטור סימן ל"ז מי זה הטור? (העתקתי מידע מויקפדיה) ארבעה טורים או הטור הוא קובץ פסקי הלכה שיטתי, המסכם את כל ההלכה הנוהגת לאחר החורבן, אותו כתב רבי יעקב בן אשר, המכונה גם בעל הטורים (1270-1343). נלקח מפה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%91%D7%A2%D7%94_%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D ג. לימוד תורה זה לימוד תורה- כמו שכתוב תורה כנגד כולם!....אבל תפילין זה הלכה למעשה, מה צריך ביום יום.... ד. תרי"ג מצוות - בחלקן זה בעניינים שבית המקדש היה קיים , עבודת הקורבנות, עבד עיברי וכדומה...כיום, בעוונינו בית המקדש נחרב, אז אתה תבין לבד למה לא יכולים לקיים את הכול בקייצור: אין לי כוח להתייחס אל הכול כי בחלקם מהדברים שכתבת, הם סתם רגישי נחיתות וזה שאתה כותב שזה לא בא לוויכח ... באמצעות הדברים שאתה כותב אתה מסתיר בתוך עצמך את "כעסך החבוי" על הדברים שלא מתנהלים כמו שאתה רוצה בדת, בהלכה, תיקרא לזה איך שאתה רוצה...- לא יודע להגדיר את זה אבל אתה בטוח יודע למה אני מתכוון.... אגב, גם אני מציע לך לבדוק לעומק דברים שעדין עוד לא למדת בהצלחה מצטער אם פגעתי בך או משהו , ו...הרצועות של התפילין הם לא עוד "סתם פיסת עור"
 

גלבטרון

New member
משוב

א. אם אני לא יכול אז גם אתה לא יכול וכך גם כל בני האדם באשר הם. + ברטר כי לדבריך מקור כלשהו אבל הם מקור אנושי ולכן לא אמין. ג. דבריי בפיסקה זו היו מיועדים להראות מדוד דבריך הקודמים לא נכונים ולא הגיוניים. הם לא קביעה אמונתית שלי. ד. זה ידוע שלא ניתן לקיים את כל תרי"ג "מצוות" אבל לא רק שלא ניתן הין אלא גם אז כי הן מכילות סתירות בין אחת לשנייה. + מה השקר לריגשי נחיתות? מה בכלל גורם לך לחשוב שאני חושב שאתה נעלה מימני? (איזה אגו). לי אין שום כעס חבוי אלא הכרה והבנה של מהי תורה, מהם מצוות ומדוע הדת שוגה. *) אני כבר עשיתי זאת ובמשך שנים, לכן אני מחזיק בדעותי. ממליץ לך ללמוד על הדברים בצורה אובייקטיבית ולא רק דרך נקודת מבט של היהדות הרבנית. +עבורך תפילין זה משהו חשוב ומקודש וזכותך להחזיק בדעה זו. עבורי הם פיסת עור. בנוסף, אין צורך בהתנצלות כאשר כל מה שאתה עושה זה להביע את דעתך ואמונתך.
 
של איזה אתה מניח?

אשכנזים? ספרדים? תימנים? ולפי מי אתה מניח על היד? אצלי זה שדי כמו אצל הרב שלימד אותי עליה לתורה. אצל אבי זה היה מאד מוזר וכל הזמן התווכחנו. ניסיתי לפנות לכבודו אבל הוא לא ענה לי ואמר שאחכה לימות המשיח. מאז אני מגיע עד ה-ש' וזהו.
 
האין מדובר במ.ק. מקולקל ?

אם נצטוה משה במצרים במצות קידוש בכורות, מהיכן שמע את כל ניאומו המתיש הכולל מצות פדיון בכורות עוד טרם שאלהים גילה את מס` חשבון הבנק שלו, ועוד לפני שנתכהן אהרן? ומהיכן שמע בין היתר על מצות תפילין ? בזמן שנצטוה ס``ה במצות קידוש בכורות שלא ביצע אותה !
 
למעלה