שבועות בפתח..

enigma4u

New member
הנקודה העיקרית והחשובה

שאין שום עדות שעברה מאב לבן אלא הכל סומכים על ספר אחד ויחיד . נ.ב. הסברך לא מורכבים אלא מיותרים ולא שייכים לנושא.
 

arriy80

New member
למי שמעונין לשמוע

מי שמעונין לברוח בלי לחקור ולהבין, עושה זאת ממילא. נ.ב. עדיין לא הבנת את ההסבר.
 

enigma4u

New member
מנעו בניכם מן ההגיון

חז"ל כבר כתבו, "מנעו בניכם מן ההגיון" ברכות כח' עמוד ב'. הפוסל במומו פוסל, אתה מקיים באדיקות את מצוות חז"ל,בלי לחקור ולשאול, "אפילו אם אמרו לך על ימין שהוא שמאל או על שמאל שהוא ימין, תעשה כמצוותם" נ.ב. ההסברים שלך די רדודים אבל לא שייכים לנושא, "שואל בחיטין ועונה לו בשעורים'
 
הוא אשר אמרתי..

הבעיה עם קידוש הטקסט היא שמתחזים לחשיבה מערבית - לינארית, שבה A מוביל ל B אבל כשיש מקום של נפילת מתח חוזרים להיתלות בדברי אבות חוכמת דורות ובמשפטים שיש בהם אלמנט של בורות לאדם שמולך כמו "צא ולמד" למה באמת שלא תאזין לדברי אבותיך arriy80 ,מאמי ותפעל ככתוב נאה דורש נאה מקיים, ו"תצא ולמד"...?! ובעיקר תהא לומד מ-כ-ל אדם
 

arriy80

New member
את מבינה מה קורה פה?

מישהו מביא טקסט מהגמרא בכדי לנגח איתו. כנראה שהוא לא יודע ללמוד גמרא, ואיך מבינים אותה, כי גם אחרי שאני מביא לו הסבר פשוט של הדברים, זה כבד עליו, והוא אומר שההסבר ארוך ומיותר. ואת, רואה את ההתכתבות ואומרת שיש "נפילת מתח"... ושיש משפטים שיש בהם "אלמנט של בורות" לאדם... נראה כי אינכם מעונינים כלל להבין. אלא מביאים את הדברים בכדי לנגח, וכשמקבלים הסבר, עדיין נשארים עם הדעות הקדומות. זו זכותכם. רק אינני רואה טעם להמשיך ולדון כשהבסיס לא מובן. אנחנו בהחלט "מקדשים את הטקסט" לא במובן של קדושה, אלא במובן של אמת. מפני שחז"ל היו הרבה יותר קרובים מאתנו לדורות הראשונים שקבלו את התורה וכללי ההבנה נמסרו להם. וכגדללותם, גם השיגו בה יותר. לכן אנו סומכים רק עליהם בהבנת דברי התורה. כל הבנה אחרת, אינה יכולה לבוא בחשבון, מפני שחסרים הכללים להבנה. מי שלא מבין את הבסיס הזה, לא יוכל להבין את התוצאות.
 
זהו

שכאן בדיוק הנקודה: שחז"ל היו הרבה יותר קרובים מאתנו לדורות הראשונים שקבלו את התורה וכללי ההבנה נמסרו להם. וכגדללותם, גם השיגו בה יותר. לכן אנו סומכים רק עליהם בהבנת דברי התורה. כל הבנה אחרת, שלא עוד... עידנים מציאות אמת כל אלו הם לא בידיוק כמו שאדוני חושב אני מוצאת שמה שקוא פה ממש יפה ומעניין פהקבורהכלב שמעת המדינהיאסרטבוקרס? (לא בטוח שאם זה לא מודגש הוא יקרא את זה...)
 

arriy80

New member
זהו...

מי שמבין שהתורה שאלוקים נתן כוללת את כל המציאויות של העולם, והתורה היא האמת היחידה, כי אלוקים הוא אמת מוחלטת, אז לא יחפש אמונות אחרות. אם נראה לך שהתורה שאלוקים נתן היא לא מה שאני מציג, אשמח לדון על כך.
 
arriy dear

מבחינה תחבירית: משפט שאומר, אם____________ אז______________ הוא הנחה של האומר אתה מערב את אמונתך באל הכל יכול, במה שנובע מאמונתך שלך (ועוד רואה בכך נגזרת אחת ויחידה) להלן, אני ידידתך לפורום חווה סוג שונה של אמונה. מש"ל Live and let live...
 

arriy80

New member
בודאי!

הבסיס לאמונתי היא הידיעה כי הכח הפועל בעולם הוא אחד ויחיד! כל הכנסה של כח אחר הפועל בעולם הוא כפירה ביסוד החשוב ביותר ביהדות, ובכלל באמונה בא-ל אחד. כמובן שלכל אחד יש בחירה האם להאמין ב"סוג אחר של אמונה"... אלוקים נתן לאדם מקום לטעות...
 
והאם באמונתך ובבסיסה, נלקח בחשבון

שאף הפרשנות שלך עשויה להיות שגויה?! אם כן, מן הדין שתמתן את נחרצות דבריך לא כך??!?
 

arriy80

New member
אכן

לאחר שגם אני למדתי על דרך היהדות, הבנתי שהיא המבוססת ביותר. אמנם אשתדל למתן את נחרצות דברי, ולו בגלל שהנחרצות מפריעה להבנה. הדיון בפורום, אינו על אמונות אחרות, הרי זה פורום המדבר על יהדות! הדיונים כאן נסובים סביב נושאים בתוך היהדות.
 
כן אבל

הדיון בפורום הוא על גבולות האמונה והיהדות היא חלק מהיקום הזה חלק חשוב למעשה אני לא בנגד אני בתוך הדיון יש מי שניסה לדחוק אותי משום שזה מאיים עליו אני טוענת אחרת בא ונסכים שבפורום הזה (לא מדברת על סנהדרין, שאין היו ממש אם יהדות ספרד אשכנז אתיופיה וכו) בסנהדרין אולי לא אבל פה אפשר, להגיד פתוח גם מה שלך נשמע זר.. יש מבין?
 

arriy80

New member
מצטער

הדיון בפורום הוא על גבולות האמונה היהודית. מה בתוכה, ומה לא. שם הפורום אינו "אומונות היקום". לא הבנתי את המשך דברייך. אפשר לההגיד הכל פתוח. ואם מישהו יגיד שאמונתך אינה חלק מהיהדות, את לא צריכה להפגע או להבהל. אם את חושבת שאמונתך היא חלק מהיהדות - תביאי סימוכין לכך. אך אם גם את חושבת שהיא לא חלק מהיהדות - אז בשביל מה להביא אותה לפה?
 
זהו שהסימוכין, הם

קבילים בעיני מי שמאמין במוחלטות היהדות והם תמיד נמצאים בתוכה.. ואם זה יש לי ויכוח ולכן אני אומרת..ש.. דיו ומילים הם לא בהכרח סימוכין ברי תוקף.. ואגב.. השימוש ברגש ובהבעה אינו מעיד בהכרח על פגיעה.. אלא יש בו משום הדגש אני לא ב"אמת" נפגעת...אה? תאמת ממש נהנית מהדיון וההתפלמסות ממש כמוך.. וכן, חושבת שקורה פה משהו חשוב ולידיעתך, אתה נכנס להיסטוריה כעת ואתה בהחלט טוען כרוחי..! לא יודעת מה הרקע שלך בלימודי יהדות ומן הסתם ההווה אבל אתה לא מבייש את הפירמה (החיים הם תיאטרון והעולם הוא במה..) (שיקספיר התגלגל להיות איש יהודי והיה המורה שלי לספרות, וכך זכיתי, למורה בחסד, שהוא גם חבר ישן.. וגם חלק מנשמת טוריאל אחד מארבעת מלאכי השכינה) והידע הוא לא כתוב ואין מראה מקום ועדיין הוא בר הוכחה ...חכה בקרוב!!!
 

arriy80

New member
הסימוכין הם הגיוניים

דיו ומילים הם לא הסימוכין הראשוניים, אלא ההגיון שמאחוריהם. לאחר שמבינים - ע"י ההגיון - שהתורה ניתנה ע"י האלוקים, אין שום מקום לתאוריות אחרות שונות ומשונות, מפני שלפי הבנה זו - התורה היא האמת היחידה.
 

arriy80

New member
לא התייחסת לנקודה חשובה

הנקודה היא, שהפורום הזה נועד לדיונים אודות היהדות, ולא על אמונות אחרות. אם את לא מקבלת שהיהדות היא אמת, ויש לך דרכים אחרות משלך, אולי לא מן הראוי (ולא אני אקבע) להכניסם לפורום שנושאו הוא: יהדות. אם את חושבת שהדרך שלך היא דרך היהדות, את מוזמנת להביא את מקורה ונוכל לדון עליה.
 

arriy80

New member
כן...

הבנת את הגמרא בברכות, כמו שהבנת את דברי הגמרא על תאריך מתן תורה... נראה שאתה צריך לעבור קורס בגמרא. לפני זה, חבל שתביא דברים שאין לך מושג בהם. עיין בהקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" בדברו על דברי חכמים. קרא היטב את הגדרת הכת השניה שם. ההסברים שלי מובנים למי שרוצה להבין. מי שלא רוצה, ממילא לא יבין ויגיד שהם לא שייכים לנושא. נראה כי אין טעם להמשיך להתווכח. המבין יבין, והבוחר יבחר.
 

enigma4u

New member
תשובתך מאוד אופיינית לכל מחב"ת מצוי,

במקום להתייחס לכתוב מתייחסים לכותב, בכל תשובה שלך אתה מטיף מוסר וטוען שלא מבינים את דברי חז"ל. כנראה שרק הבנתך נכונה וכל מי שחושב אחרת ממך הוא בור. אתה מאוד מזכיר את הרב אמנון יצחק. אף אחד לא מכריח אותך להתווכח ואם אין לך מה לומר תן לאחרים לומר את דברם. קרא פה מה נאמר על הרמב"ם. "והוא (הרמב"ם ) נמשך אחר הפלוסופיא, אבל כבר הכו אותן על קדקדו והפלוסופיא הטתו ברוב לקחה לפרש הגמרא הכל בדרך הלציי ולעקור אותם מפשטן. וחס ושלום איני מאמין בהם ולא מהם ולא מהמונם אלא כל הדברים הם כפשטן אלא שיש בהם פנימיות, לא פנימיות של בעלי הפלוסופיא שהם חצוניות אלא של בעלי האמת".הגר"א (יו"ד סרמ"ו סקי"ח) כי היינו צריכים לחסום פי המתחכמים בטבע הנמשכים אחרי היוני ( אריסטו) אשר הכחיש כל דבר זולתי המורגש לו, והגיס דעתו לחשוב הוא ותלמידיו הרשעים, כי כל עניין שלא השיג אליו הוא בסברתו איננו אמת. רמב"ן (ויקרא פט"ז פ"ח). וכתבו בספריהם, שאין ידיעה שלמה רק אותה שהיא מצד החקירה, לא מצד הקבלה. ואנחנו מקבלי האמת, דעתנו, שהתורה שלנו שלמה, שבאה אלינו במעמד הר סיני מפי הגבורה ובאמצעות אדון הנביאים ע"ה, היא למעלה מהכל, וכל חקירתם אפס ותהו לערכה.(ריב"ש שו"ת סמ"ה)
 

arriy80

New member
אהה... זעקת המחבת...

המילה המרתיעה: מחבת.. במקום לנסות להבין את הדברים, זועקים "מחבת... מחבת...". מזמן לא שמענו את המילה הזו בפורום... תודה על הרענון המבַדח. כנראה שלא קראת את דברי הרמב"ם על מי שמנסה להבין את דברי חז"ל כפשוטם. אכן, מי שינסה להבינם שלא כפי הדרך שנמסרה "יכו אותו על קודקודו". דומה הדבר שמישהו יקרא תאור של הד.נ.א. בתא, שהוא כמו סליל, וכשיש צורך לקרוא את הקוד הטמון בו, הוא "נפתח" כמו ריץ' רץ'. נו באמת... בגוף שלנו יש ריץ' רץ'? יש קודים? באמת... איזה שטויות... צריך ללמוד קצת ביולוגיה בשביל להבין את המשל, ולא להבינו כפשוטו! תודה שהבאת סימוכין לשיטתי מהריב"ש, שכותב שהתורה נמסרה לנו מאלוקים באמצעות אבי הנביאים ע"ה, והיא למעלה מכל חקירה, מפני שהיא ניתנה ע"י יוצר העולם שמכיר את עולמו טוב יותר לעין שיעור יותר מכל חוקר. רק צריך למצוא את הדרך להבין את החכמה שטמונה בתורה. ומי שיתייחס למשלים בפשטותם - לשוטה יחשב (הרמב"ם).
 

enigma4u

New member
יכו אותו על קודקודו

את המשפט הזה כתב הגר"א על הרמב"ם. גם הריב"ש התנגד לרמב"ם, את ספריו שרפו בזמנו, אבל לא נבלבל אותך עם עובדות. אתה לא מרתיע אף אחד, מה לעשות ואתה לא מחדש כלום, דבריך די רדודים ושטחיים, אופייני לכל מחב"ת מתחיל, חבל שארגון כמו ה OU, שהוא ארגון גדול ומכובד, לא מביא לפה רב או שניים כדאי שיענה לכותבים פה, ולא לתת לאנשים בעלי ידע דל להשתלט על הפורום.
 
למעלה