שבוע טוב,טקס ההכתרה של עמית אצל הנשיא ביום שני למלך הבג"ץ מזכיר את הסיפור של אדוניה בן חגית

certified.woke

Well-known member
ומנין לך מתי אוריה נהרג במלחמה ומתי היא נכנסה להריון?
בן של אלמנה לא ממזר
אידיוט, המקרא - ברור.
דוד שכב עם בת-שבע והרתה לו.
כששמע דוד כי הרתה בת-שבע הורה ליואב לשגר את אוריה לחופשה.
כששב אוריה מן הקרב לחופשה מאולצת על פי פקודת דוד ליואב, נמנע מלרדת אל בֵּיתו וישן על האדמה בפתח הארמון בטענו כי אינו יכול לרדת לביתו "לחגוג", עת הארון בשדה, עם ישראל ניטש בשדה, מתענה בקרב ומחרף נפשו.
דוד השקהו לשכרה ואף על פי כן לא ירד אוריה לביתו.
אז כתב דוד ליואב והנחה אותו לתקוף ולסגת מאחורי אוריה ולהותירו בודד מול אויב...ואת המכתב נתן ביד אוריה.

אם יש משהו בזוי מזה בעולם - טרם שמעתי עליו...ואל תצטט כאן את "הסברי" חז"ל...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ומנין לך מתי אוריה נהרג במלחמה ומתי היא נכנסה להריון?
בן של אלמנה לא ממזר
פה אתה כבר מקשקש את עצמך לדעת.
דוד זיין את האישה שטיהרה את עצמה מטומאתה לנגד עיניו, עד שהצנרת שלו התקשתה והשתלטה על מוחו העלוב.
כשהיא דיווחה לו על היריונה (הצפוי), הוא קרא לאוריה, שיואיל וישכב עמה... כדי שהילד לא ייחשב חלילה לממזר. כי אז עדיין לא הכירו את מה שנקרא "בדיקה לסיווג רקמות".
אז אוריה בא ומצפונו לא איפשר לו להתענג על מנעמי הסקס. הוא שב לשדה הקרב, כדי להמשיך ולהגן על ארון הקוידעש.
ואז, דוד שלח אותו להיהרג, כדי שאשתו תיחזב אלמנה ואז הוא יוכל לשאתה לו לאישה.
אמה מה? נתן הנחש גילה את הסוד לציבור. אלא שכבר שם, הציבור היה שוטה ואיפשר לביבי של אז למלוך.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
פה אתה כבר מקשקש את עצמך לדעת.
דוד זיין את האישה שטיהרה את עצמה מטומאתה לנגד עיניו, עד שהצנרת שלו התקשתה והשתלטה על מוחו העלוב.
כשהיא דיווחה לו על היריונה (הצפוי), הוא קרא לאוריה, שיואיל וישכב עמה... כדי שהילד לא ייחשב חלילה לממזר. כי אז עדיין לא הכירו את מה שנקרא "בדיקה לסיווג רקמות".
אז אוריה בא ומצפונו לא איפשר לו להתענג על מנעמי הסקס. הוא שב לשדה הקרב, כדי להמשיך ולהגן על ארון הקוידעש.
ואז, דוד שלח אותו להיהרג, כדי שאשתו תיחזב אלמנה ואז הוא יוכל לשאתה לו לאישה.
אמה מה? נתן הנחש גילה את הסוד לציבור. אלא שכבר שם, הציבור היה שוטה ואיפשר לביבי של אז למלוך.
לא כל כך איפשר כי כשאבשלום המליך את עצמו בחברון כל העם תמך ודוד היה צריך לברוח למחניים שזאת הייתה עיר כנענית בעבר הירדן המזרחי שהוא לא מצא תושבים שהוא יכול להסתמך עליהם בהגנה מפני בנו לא בעבר הירדן המערבי ובכלל לא בין בני ישראל אלא רק 3000 החיילים שלו והכנענים הכבושים שמשלמים מס לבני ישראל. ויואב סירב פקודה והרג את אבשלום למרות שקיבל פקודה מפורשת לא להרוג אותו כי שמצביא וכמדינאי הבין שאין שום סיכוי שדוד יחזור למלוך כשאבשלום בחיים.
 

certified.woke

Well-known member
לא ממזר כי בעלה והילד שהוא תוצאה מניאוף כבר מתו ושלמה נולד כשהיא כבר הייתה אלמנה שנישאה מחדש לדוד.
...אולם עדין אסורה לבעלה ולבועלה, אלא אם כן שכבו בשדה, מחוץ לעיר, ואז חז"ל מניחים כי האשה התנגדה אולם לא היה לה מושיע, ובמקרה כזה רק הבועל יומת...והאשה מותרת לבעלה.
אם ארע הדבר בעיר - יומתו שניהם...
 

marabo

Well-known member
...אולם עדין אסורה לבעלה ולבועלה, אלא אם כן שכבו בשדה, מחוץ לעיר, ואז חז"ל מניחים כי האשה התנגדה אולם לא היה לה מושיע, ובמקרה כזה רק הבועל יומת...והאשה מותרת לבעלה.
אם ארע הדבר בעיר - יומתו שניהם...
איצטרא בלגינה קיש קיש קריא
לא מדובר בשכבו סתם אלא באונס. ומדובר שם בנערה מאורסה.
וזה לא חז"ל אלא התורה בחומש דברים.
התורה יוצאת מנקודת הנחה שאשה שנאנסת קוראת לעזרה ואם שתקה זה כנראה לא היה אונס ובכל מקרה התורה מצווה את השופטים
ו"חקרת ודרשת ובדקת הייטב" כדי לדעת מה היה בדיוק.

ואסורה לבעלה ובועלה זה אישה נשואה ששכבה עם בועל שאינו בעלה.
ויומתו שניהם זה רק אם יש עדים והתראה וכו'.

יש עוד הרבה פרטים, העניינים דורשים לימוד מעמיק.

בקיצור, יש לך פער ידע עצום ביהדות להשלים.
 

certified.woke

Well-known member
איצטרא בלגינה קיש קיש קריא
לא מדובר בשכבו סתם אלא באונס. ומדובר שם בנערה מאורסה.
וזה לא חז"ל אלא התורה בחומש דברים.
התורה יוצאת מנקודת הנחה שאשה שנאנסת קוראת לעזרה ואם שתקה זה כנראה לא היה אונס ובכל מקרה התורה מצווה את השופטים
ו"חקרת ודרשת ובדקת הייטב" כדי לדעת מה היה בדיוק.

ואסורה לבעלה ובועלה זה אישה נשואה ששכבה עם בועל שאינו בעלה.
ויומתו שניהם זה רק אם יש עדים והתראה וכו'.

יש עוד הרבה פרטים, העניינים דורשים לימוד מעמיק.

בקיצור, יש לך פער ידע עצום ביהדות להשלים.
א) אַסְתֵירָא (על פי גזרת השם [בבא מציעא פה ב], או אִיסְתְרָא על פי מלון אבן-שושן), לא איצטרא

ב) הבלים!
התורה אינה מפרטת את כל טווח הוואריאנטים של ארוע כזה, אלא מספקת עקרון לפיו יוכרעו הוואריאנטים השונים.
כאשר הדבר ארע בשדה, מחוץ לעיר - התורה אינה יכולה באמת לדעת האם שכבה מרצון או נאנסה ויוצאת מהנחה שהתנגדה.
לכן הבועל יומת והנבעלת חפה.

אגב, זכור לי מקרה מיוחד רלבנטי לסוגיה זו וגם מצביע על בורות מדהימה של חרדיות.
יצחק פדר, חרדי מבני-ברק נהג לבעול כלות טריות.
הכלות הטריות נבעלו בלא התנגדות, בבֵיתן (היינו, בעיר, לא בשדה), מפני שסברו שהלה אכן בא בשליחות ועדת הרבנים לטוהר המשפחה.

הבועל נשלח למתקן ארוח ממשלתי פנימיָתי, full board, "הכל כלול", למשך 24 שנים...כמו רוצח בכונה תחילה...

שאלתי מופנית אל מומחה הלכה כמוך - מה דינן? האם אסורות לבועלן ולבעלן או שמא חפות?
 
נערך לאחרונה ב:

marabo

Well-known member
א) אַסְתֵירָא (על פי גזרת השם [בבא מציעא פה ב], או אִיסְתְרָא על פי מלון אבן-שושן), לא איצטרא

ב) הבלים!
התורה אינה מפרטת את כל טווח הוואריאנטים של ארוע כזה, אלא מספקת עקרון לפיו יוכרעו הוואריאנטים השונים.
כאשר הדבר ארע בשדה, מחוץ לעיר - התורה אינה יכולה באמת לדעת האם שכבה מרצון או נאנסה ויוצאת מהנחה שהתנגדה.
לכן הבועל יומת והנבעלת חפה...
התחלה טובה
קודם כל הודית שזה התורה ולא חז"ל
 

marabo

Well-known member
נחפזת, אולם אינך אשם. לעתים אני מעדכן פוסט ומוסיף פרטים שנודעו לי לאחר מכן.

שוב ועיין בפוסט וענה על השאלה בסיפא ככל שתוכל...
אין בכוונתי לדון בעניין זה כאן
זו הסטה פרקטיקה שמאלנית מקובלת
הנושא הוא הדמיון בין עמית לאדוניה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הכל כנראה נכון אבל העם נתן תמיכתו בבן שלה ולא באדוניה, למרות שלפי שיטת הסניוריטי הוא היה אמור להיות המלך.
לא היה כתוב שום דבר על העם. נתן הנביא, בניהו בן יהוידע שר הצבא השני וצדוק הכהן השני החליטו ודוד כדי להבטיח המשכיות עשו שלוש שנים של מלוכה משותפת של מלך ונסיך כדי ששלמה ימלוך כשדוד עוד בחיים כדי להבטיח מעבר שלטון חלקה כמעט כמו בחוק ראש ממשלה חלופי שאם יש שני מלכים, אז כשהמלך הזקן מת, המלך הצעיר שגם ככה כבר מלך נשאר המלך היחיד.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בת שבע? הזונה מהתנך? שזנתה עם דוד בעוד בעלה במלחמה? רק בבונים ביביסטים מסוגלים להעריץ אחת כזו.
אבל זה לא פלא, גם ביבי בגד באשתו עם שרה
נראה לך שאישה נשואה שהמלך מבקש לנאוף איתה יכולה לסרב? אחרי מה שעשה לבעלה, תאר לך מה היה עושה אם הייתה אומרת, אני אישה נשואה ואני לא עוברת על "לא תנאף", יש רמז לכך בהמשך לגבי מה שעשה אמנון לתמר כשסירבה לבצע גילוי עריות איתו ועוד יותר בהמשך מה איזבל עשתה כשאחאב היה בדיכאון כי נבות סירב למכור לו את הכרם.
 
למעלה