אלפיני
Well-known member
GOES WITHOUT SAYING. שם לב כמה פעמים אני משתמש במילה לכאורה לגבי קיומו ומעשיו.אלהים הוא המצאה, שניתן להתאים את מעשיו לכל ארוע - לפי הארוע.
נערך לאחרונה ב:
GOES WITHOUT SAYING. שם לב כמה פעמים אני משתמש במילה לכאורה לגבי קיומו ומעשיו.אלהים הוא המצאה, שניתן להתאים את מעשיו לכל ארוע - לפי הארוע.
אם הוא לא קיים, איך באת לעולם?GOES WITHOUT SAYING. שם לב כמה פעמים אני משתמש במילה לכאורה לגבי קיומו ומעשיו.
יש לי אבא ויש לי אמאאם הוא לא קיים, איך באת לעולם?
הם ערבבו נוזלים ויצא גוש בשריש לי אבא ויש לי אמא
כפי שאמרת הם ערבבו נוזלים ואני באתי. גם אתה באת בדרך דומה אם אינך יודע. מעבר לשושלות בני משפחתי , חקר דנא וידע באבולוציה אין לי מושג ירוק למה עוד אתה מתכוון.הם ערבבו נוזלים ויצא גוש בשר
לא עליו שאלתי
שאלתי איך אתה באת לעולם.
אתה לא באת מערבוב הנוזלים, מערבוב נוזלים יצא גוש בשר.כפי שאמרת הם ערבבו נוזלים ואני באתי. גם אתה באת בדרך דומה אם אינך יודע. מעבר לשושלות בני משפחתי , חקר דנא וידע באבולוציה אין לי מושג ירוק למה עוד אתה מתכוון.
אני כן. זה מדעי. יש ראיות אמפיריות לגבי העניין . ואני יותר מגוש בשר כי אחרת לא הייתי מסוגל להתכתב עמך.אתה לא באת מערבוב הנוזלים, מערבוב נוזלים יצא גוש בשר.
השאלה היא איך אתה באת לשם
הוא שאמרתי, אתה יותר מגוש בשר ולכן שאלתי איך באת לעולם כי הוריך ערבבו נוזלים ויצא גוש בשר.אני כן. זה מדעי. יש ראיות אמפיריות לגבי העניין . ואני יותר מגוש בשר כי אחרת לא הייתי מסוגל להתכתב עמך.
מעבר לכך כפי שאמרתי אין לי מושג לגבי השאלה והכוונות שלך.
אתה יכול לקרוא ספרים או לראות סרטים לגבי מנגנון פריון אצל יונקים ובני אדם בפרט. איך עובד DNA אנושי. תורשה, המח האנושי והתפתחותו לאורך זמן, יכולות הקוליות וכו. מעבר לכך פשוט אין לי תשובה אחרת לתת לך.הוא שאמרתי, אתה יותר מגוש בשר ולכן שאלתי איך באת לעולם כי הוריך ערבבו נוזלים ויצא גוש בשר.
איך אתה נכנסת לאירוע?
לא שאלתי על חתיכות בשר ונוזלים ותאים.אתה יכול לקרוא ספרים או לראות סרטים לגבי מנגנון פריון אצל יונקים ובני אדם בפרט. איך עובד DNA אנושי. תורשה, המח האנושי והתפתחותו לאורך זמן, יכולות הקוליות וכו. מעבר לכך פשוט אין לי תשובה אחרת לתת לך.
אינני מתחמק. אין לי תשובה למה שאתה שואל. גם אם תשאל אולי מליון פעם לא יהיה מעבר.לא שאלתי על חתיכות בשר ונוזלים ותאים.
שאלתי עליך, אל תתחמק.
הטיעון "לקל לא צריכה להיות שום בעיה", נשמע הרבה על-ידי תוקפי הדת/יים. אולם כל שיש בו זה לימוד על בורות מדהימה של הכותב ביהדות בסיסית. רבע הבנה ביהדות או בהשקפתה לגבי האלוקים, הייתה מלמדת שהשאלה למה הוא מסוגל אין כל רלוונטיות להבנת אירועי העולם הזה.אנלוגיה מטומטמת. כי המעשייה הנוספת שמספרים לנו רבנים ומחבת'ים היא שאלוהים כל יכול. אז לכאורה לא צריכה להיות לו שם בעיה להעניש על בסיס אישי אם הוא אכן קיים והדברים שנכתבו בתורה הם רצונו. אבל למעשה מה שאתם מתארים לנו הוא טיפוס קפריזאי למדי - תוכנה המתאימה לבני אנוש מן הסתם. והם גם אילו שהמציאו את הסיפורים עליו והחוקים בשמו.
הבורות אינה בנושא יהדות אלא בבסיס הטעון של מאמינים רבים לגבי יכולותיו של האלוהים בו הם מאמינים. אגב, גם בקרב היהדות האורתודוכסית ישנן גישות שונות לבסיס הטענה. אבל שורה תחתונה אותם גורמי המציאו על כל יכול הפועל מעבר לחוקי היקום או יכול להם. להגיד אין רלוונטיות לגבי העולם הזה זו התחמקות. בטח כשאינך טורח אפילו לנסח את עמדתך. אם זה לא כך אתה מוזמן לתת את הניסוח הנכון לדעתך במקום לנסות לתקוף את הבורות שלי לכאורה.הטיעון "לקל לא צריכה להיות שום בעיה", נשמע הרבה על-ידי תוקפי הדת/יים. אולם כל שיש בו זה לימוד על בורות מדהימה של הכותב ביהדות בסיסית. רבע הבנה ביהדות או בהשקפתה לגבי האלוקים, הייתה מלמדת שהשאלה למה הוא מסוגל אין כל רלוונטיות להבנת אירועי העולם הזה.
האמונה תמימה. שם לא תיתכן טעות פר הגדרה. גם לא בורות. זה מה שיפה במונח אמונה . הוא מאפשר כמעט הכל. אז אפשר להתווכח עם אמונה כזאת או אחרת ואפשר כמובן לטעון וכו'. אבל כאשר תוקף מעלה טיעון שכלל לא תואם את האמונה, הוא מגלה בכך בורות באותה אמונה (במקרה הזה כאמור מעלה, בהשקפה היהודית).הבורות אינה בנושא יהדות אלא בבסיס הטעון של מאמינים רבים לגבי יכולותיו של האלוהים בו הם מאמינים. אגב, גם בקרב היהדות האורתודוכסית ישנן גישות שונות לבסיס הטענה. אבל שורה תחתונה אותם גורמי המציאו על כל יכול הפועל מעבר לחוקי היקום או יכול להם. להגיד אין רלוונטיות לגבי העולם הזה זו התחמקות. בטח כשאינך טורח אפילו לנסח את עמדתך. אם זה לא כך אתה מוזמן לתת את הניסוח הנכון לדעתך במקום לנסות לתקוף את הבורות שלי לכאורה.
. מאמינים מסוימים אולי תמימים. מי שמכוון אותם לאמונות הללו ממש לא.האמונה תמימה.
בהחלט תיתכן טעות שכן אמונה פירושה קבלת דבר או מושג בכל תנאי ללא בדיקה.שם לא תיתכן טעות פר הגדרה.
לגבי יפה, אני חולק. הוא גם לא מאפשר כמעט הכל. בטח לא כשישנה התנגשות עם דרכי חיים של אחרים.זה מה שיפה במונח אמונה . הוא מאפשר כמעט הכל.
כלומר אם משהו מציד סתירה לוגית לגבי אמונה הוא בור ? אני טוען שאם הסתירה הלוגית נכונה אז אותו אדם מציג חשיבה ביקורתית נבונה במטרה לבחון אמונות.הוא מאפשר כמעט הכל. אז אפשר להתווכח עם אמונה כזאת או אחרת ואפשר כמובן לטעון וכו'. אבל כאשר תוקף מעלה טיעון שכלל לא תואם את האמונה, הוא מגלה בכך בורות באותה אמונה (במקרה הזה כאמור מעלה, בהשקפה היהודית).
ועל כן הדרישה לבחון את האמונה. ובמקרה זה כאשר אותו יהודי מאמין מאשים יהודים מאמינים פחות, או ספקנים במקרה שלי, כי מעשיהם בניגוד לאמונתו מובילים לאסונות , ואת זה עשה מארבו, מין הסתם זה רק מחזק אפילו עוד יותר לבחון את בסיס האמונה שלו. כי הרי אם מחר יבוא משהו ועל בסיס אמונתו יבקש ממני לקפוץ מגג עזריאלי ת"א , ועוד ללא שום מצנח, או לחלופין המקרה הטראגי שהתרחש אך לפני כמה חודשים בו אלפי מוטרפים אחוזי אמונה צווחו אללה הוא אכבאר בטרם בצעו מעשי אונס וטבח על מנת להצדיק זאת על פי תפיסתם המעוותת. אז מצופה של כל הפחות אתווכח על מה ולמה, בסיטואציה הראשונה , ואלחם על חיי בשנייה, בשני המקרים למען האינטרס האישי שלי.אם נחזור למקרה שלנו, כאמור, האמירה הקל יכול לעשות הכל (ע"פ האמונה) ועל כן הוא יכול למנוע מצב או ליצור מצב, כלל לא רלוונטית לשום דבר עבור היהודי המאמין.
אין לי מושג. דיברתי על המאמינים.. מאמינים מסוימים אולי תמימים. מי שמכוון אותם לאמונות הללו ממש לא.
ממש אבל ממש לא. אם זו דעתך, אני מתנצל מראש אבל שוב אצטרך לדבר על בורות בנושא. המאמין יכול לחלוטין להסתמך על בדיקות ועובדות, ואמונתו יכולה להיות רציונלית לחלוטין.בהחלט תיתכן טעות שכן אמונה פירושה קבלת דבר או מושג בכל תנאי ללא בדיקה.
הכוונה כמובן מבחינת האמונה. אין לזה שום קשר לאף אחד אחר ולא תיתכן בזה שום התנגשות עם איש. רק התנגשות במחשבותיו של המאמין.לגבי יפה, אני חולק. הוא גם לא מאפשר כמעט הכל. בטח לא כשישנה התנגשות עם דרכי חיים של אחרים.
לא, בוודאי שלא. אבל אם הוא מעלה טיעון שמתיישב לחלוטין עם האמונה וסבור שיש בידיו טיעון מנצח, או אז בהחלט הוא מגלה בורות (מה שעדיין לא הופך אותו לבור כמובן) בתחום שעליו הוא מתיימר לדעת לדבר.כלומר אם משהו מציד סתירה לוגית לגבי אמונה הוא בור ?
לגיטימי לחלוטין. אפילו כיף בדיונים רציניים וענייניים .אני טוען שאם הסתירה הלוגית נכונה אז אותו אדם מציג חשיבה ביקורתית נבונה במטרה לבחון אמונות.
דרישה של מי? מי מוסמך לדרוש בכלל? דרישה כלפי מי?ועל כן הדרישה לבחון את האמונה.
אין שום בעיה עם מאומה מהנ"ל. פלוני מאמין במשהו וזכותו של כל אחד לחלוק על כך, להציג סתירות בין אמונתו לחשיבה לוגית וכל דבר אחר שיעלה על דעתו. בשום שלב לא שמעת ממנו כל התנגדות למשהו מעין זה . טענתי הייתה נטו כלפי אותו טיעון שהצגת. אותו טיעון, מה לעשות, כלל לא מהווה סתירה לשום דבר שבאמונה או בהשקפה היהודית. ממילא זה לא טיעון רציני, שהרי המאמין יכול לקבלו ולהסכים איתך לגביו תוך אלפית השניה. אם במקום זאת היית מעלה טיעון שתואם את האמונה מחד אבל סותר משהו אחר מאידך, או אז ניתן היה לדון בטענתך באופן ענייני ולראות בה את כל מה שאתה כותב כאן שאתה מנסה להציג מול המאמינים.ובמקרה זה כאשר אותו יהודי מאמין מאשים יהודים מאמינים פחות, או ספקנים במקרה שלי, כי מעשיהם בניגוד לאמונתו מובילים לאסונות , ואת זה עשה מארבו, מין הסתם זה רק מחזק אפילו עוד יותר לבחון את בסיס האמונה שלו. כי הרי אם מחר יבוא משהו ועל בסיס אמונתו יבקש ממני לקפוץ מגג עזריאלי ת"א , ועוד ללא שום מצנח, או לחלופין המקרה הטראגי שהתרחש אך לפני כמה חודשים בו אלפי מוטרפים אחוזי אמונה צווחו אללה הוא אכבאר בטרם בצעו מעשי אונס וטבח על מנת להצדיק זאת על פי תפיסתם המעוותת. אז מצופה של כל הפחות אתווכח על מה ולמה, בסיטואציה הראשונה , ואלחם על חיי בשנייה, בשני המקרים למען האינטרס האישי שלי.
זכותך המלאה. זאת מדינה דמוקרטית על אף צווחות הרל"ב טרם שמחת תורה .ועל כן אני חולק עליך.
לא יודע מה כוונתך ב"סוגיות הללו".הסוגיות הללו בהחלט רלוונטיות.
זה כבר עניין אחר לחלוטין. אם משהו מפריע למהלך חייך, בוודאי שזכותך לטעון נגד זה. שוב, מעולם לא שמעת/קראת מפי משהו אחר. בשאלה אם עליך לרדת לעומקם של דברים? זו שאלה שכל אחד צריך להשיב עליה כלפי עצמו, אבל אם מאן דהוא בוחר שלא לרדת לעומקם של דברים, לגיטימי ככל שזה יהיה, זה בהחלט יכול לגרום לכך שהוא יעלה בהמשך טיעונים שמעידים על בורות. אם במקום זאת יירד לעומקם של דברים, הסיכוי שיעלה טיעונים חסרי כל רלוונטיות, מן הסתם נמוך יותר. לא שאני אומר שכל אחד חייב לרדת לעומקם של דברים עד הסוף וללמוד הכל לפני שייטען. ממש לא. אבל מה לעשות, מי שלא עושה זאת, לוקח עליו סיכון שדבריו יעידו על בורות בתחום שעליו הוא מדבר.אינני צריך לרדת לעומקם של בסיסי אמונות במידה והן מזיקות לתפיסתי ובטח לחיי . רק להתמודד במידה והמעשים העלולים להזיק לי.
לא ספינה ולא נעליים,הכל היה מתוכנן מראש.כי אנחנו כמו ספינה מי שקודח חור בתא הפרטי שלו מטביע את כולם.
מי שלא מסכים שיהודים יניחו תפילין או יתפללו במרחב הציבורי, מטביע את כולם
לענ"ד, יש לך טעות לוגית-הרי זה ברור שלא יהיו אף פעם 100% דתיים (כשגם הדתיים עצמם לא מקיימים את כל המצוות)-אז תמיד יהיו כשלים "שיצריכו" עונשים!-אז בשביל מה להתאמץ להיות דתי בכלל?!כי אנחנו כמו ספינה מי שקודח חור בתא הפרטי שלו מטביע את כולם.
מי שלא מסכים שיהודים יניחו תפילין או יתפללו במרחב הציבורי, מטביע את כולם
התפילין שלכם וכל שאר עבודת האלילים מענינות לנו את התחתכי אנחנו כמו ספינה מי שקודח חור בתא הפרטי שלו מטביע את כולם.
מי שלא מסכים שיהודים יניחו תפילין או יתפללו במרחב הציבורי, מטביע את כולם
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.