שבוע טוב !

דוד YY

New member
אינני מבין מדוע מציגים את הבעיה

'ידיעה מול בחירה' מה הקושיא, שהרי הקב"ה צופה ומביט עד סוף הדורות , ואצלו עבר והווה ועתיד זה הכל אחד, ואיזו סתירה יש בין ידעתו לבחירת האדם ? את השאלה היה אפשר להציג כך, גזירה מול בחירה. למשל מדוע תבע ה' את קיין על דמי זרעיותיו של הבל, הרי כבר נגזר על הבל שימות ולא יהיו לו תולדות. וזו סתירה שאין עליה תשובה והיא מעבר להשגתנו.
 

ינוקא1

New member
השאלה היא כי ידיעתו

היינו גזירתו. באמת הראב"ד שהבאתי מתרץ שיש הבדל בינהם : שבהתחלה ידיעתו אכן היתה גזירתו , אך כדי לתת לאדם בחירה הסיר ממנו הקב"ה את הידיעה הזו. ומעתה ידיעת ה' את העולם היא כמו שאם אתה יודע את כל השיקולים והצדדים בעניין מסוים , אז אתה תדע מה יקרה. לא ידיעה כמו קודם שהיתה מכריחה את הגזירה.
 
למעלה