אינני מבין מדוע מציגים את הבעיה
'ידיעה מול בחירה' מה הקושיא, שהרי הקב"ה צופה ומביט עד סוף הדורות , ואצלו עבר והווה ועתיד זה הכל אחד, ואיזו סתירה יש בין ידעתו לבחירת האדם ? את השאלה היה אפשר להציג כך, גזירה מול בחירה. למשל מדוע תבע ה' את קיין על דמי זרעיותיו של הבל, הרי כבר נגזר על הבל שימות ולא יהיו לו תולדות. וזו סתירה שאין עליה תשובה והיא מעבר להשגתנו.
'ידיעה מול בחירה' מה הקושיא, שהרי הקב"ה צופה ומביט עד סוף הדורות , ואצלו עבר והווה ועתיד זה הכל אחד, ואיזו סתירה יש בין ידעתו לבחירת האדם ? את השאלה היה אפשר להציג כך, גזירה מול בחירה. למשל מדוע תבע ה' את קיין על דמי זרעיותיו של הבל, הרי כבר נגזר על הבל שימות ולא יהיו לו תולדות. וזו סתירה שאין עליה תשובה והיא מעבר להשגתנו.