רועי החושב
New member
מנגנון מכאני
החשיבה על אובייקט כלשהו מניחה כבר שיש סובייקט שנפרד ממנו.
זה לא אומר שיש סובייקט נפרד.
זה רק אומר שהצורה של המחשבה היא כך.
בגלל הצורה הזו יש בפילוסופיה ההודית שיטה שנקראת "נטי נטי" שלילה כדי למצוא את עצמך.
זה, כמובן, אוסף של חירטוטים.
מה שבפועל קורה כאשר אנשים מפעילים את השיטה הזו זה סוג של מחלת נפש חמורה שמתפתחת. אולי אפשר לסווג אותה כסכיזואידיות או משהו בסגנון. זה ניתוק מוחלט והזדהות עם ישות טרנסצנדנטית מפוברקת לחלוטין שנמצאת "מעבר להנאה וכאב, למאגר הזיכרון ולקרמה והשפעתה" (פטנג'לי יוגה סוטרות).
האדם סספטבילי לאמונה בישות הזו, ה"אני העליון" הזה, כל עוד הוא לא הבין שהחשיבה מבליעה סובייקט ככלי לארגון ידע, והשיטה של אי ההזדהות בסך הכל מנצלת את נקודת התורפה הזו.
אני מדמה את זה לקונסטלציה של פלנטות שלא מקיפות שום דבר בעל מאסה, אין להן מרכז בעל מאסה כלשהי אלא משהו במסלולן ויחסי הכוחות שלהן גורם להם לחוג מסביב למרכז בלי שום מאסה.
וכך ה"סובייקט" הוא מרכז רק כי המחשבות המקיפות מכוונות אליו אבל אינו שום דבר בעצם.
אז אין שום דבר למצוא, ואין טעם בשיטה השיגעונית של ההודים. המחשבה נמצאת כדי לתפקד באופן שפוי ונבון בעולם הזה ולא בשביל לקלקל לעצמך את הפרספקטיבה הבריאה בחיים.
 
החשיבה על אובייקט כלשהו מניחה כבר שיש סובייקט שנפרד ממנו.
זה לא אומר שיש סובייקט נפרד.
זה רק אומר שהצורה של המחשבה היא כך.
בגלל הצורה הזו יש בפילוסופיה ההודית שיטה שנקראת "נטי נטי" שלילה כדי למצוא את עצמך.
זה, כמובן, אוסף של חירטוטים.
מה שבפועל קורה כאשר אנשים מפעילים את השיטה הזו זה סוג של מחלת נפש חמורה שמתפתחת. אולי אפשר לסווג אותה כסכיזואידיות או משהו בסגנון. זה ניתוק מוחלט והזדהות עם ישות טרנסצנדנטית מפוברקת לחלוטין שנמצאת "מעבר להנאה וכאב, למאגר הזיכרון ולקרמה והשפעתה" (פטנג'לי יוגה סוטרות).
האדם סספטבילי לאמונה בישות הזו, ה"אני העליון" הזה, כל עוד הוא לא הבין שהחשיבה מבליעה סובייקט ככלי לארגון ידע, והשיטה של אי ההזדהות בסך הכל מנצלת את נקודת התורפה הזו.
אני מדמה את זה לקונסטלציה של פלנטות שלא מקיפות שום דבר בעל מאסה, אין להן מרכז בעל מאסה כלשהי אלא משהו במסלולן ויחסי הכוחות שלהן גורם להם לחוג מסביב למרכז בלי שום מאסה.
וכך ה"סובייקט" הוא מרכז רק כי המחשבות המקיפות מכוונות אליו אבל אינו שום דבר בעצם.
אז אין שום דבר למצוא, ואין טעם בשיטה השיגעונית של ההודים. המחשבה נמצאת כדי לתפקד באופן שפוי ונבון בעולם הזה ולא בשביל לקלקל לעצמך את הפרספקטיבה הבריאה בחיים.