שבוע מצויין שיהיה לכולנו! :)

ממyמקים

New member
שבוע מצויין שיהיה לכולנו! :)

כתוב באיזשהו מקום, שתלמיד חכם לא יצא מבושם לשוק. (משהו בסגנון) ושאלתי היא כזאת: במה נמדדת מידת היותו של אדם, תלמיד חכם? יש חוץ מזה, עוד הרבה הלכות שמיועדות לתלמיד חכם. אז כדי שלא נעבור עליהם, צריך לדעת מי תלמיד חכם, ומי לא. מנהלים, אתם יכולים גם להשתתף!
 
שבוע טוב גם לכולכם!

אז ככה. מצד זה שאולי תעבור אל הדינים של ת``ח, אז אל דאגה! כשתיהיה אחד כזה גם תדע תדינים. ב. אם בכל זאת אתה מחפש הגדרה לת``ח, אז שתדע שלא כל אחד שיש לו פראק וזקן ארוך ולא כ``א שמגרבץ כ32% משעות קיומו עלי אדמות נחשב תלמיד חכם.
 

ממyמקים

New member
החלק הראשון בתשובתך סיפק אותי.

אבל שתדע! אני לא רואה באף אדם שמגרבץ להנאתו, ובאף גירבוץ, בכל מידה שהיא, שום דבר גרוע! הרי כתוב שהשעמום מביא לידי עברה, אז אם כך אפשר להפיג את השעמום, מה טוב ומה נעים! (נעים? כן!)
 
כמובן שיש גירבוץ ויש גירבוץ!

יש גירבוץ של ת``ח שנובע מריתחא דאורייתא, ויש גירבוץ של משגיח משועמם (אהמ אהמ..) שנובע משעמומו כציטוטך מהמקורות. ואי לכך, אני לא פוסל גירבוץ אלא אומר שלא כל גרבצן הוא ת``ח. ע``כ ועיין צזל``ח קטע``פ דף יז ע``ב.
 

ממyמקים

New member
כל מילה, בסלע!

אז לסיכום: הגיבוץ, דבר טוב הוא, אבל הוא מועיל ממש, בנסיבות מסויימות! אם יש לך תיקון, אני אשמח!
 
כל מילה בסלע!

וכל סלע בשבעה דינרים. שכוייעח! הארת את עיני! אגב, לניק `ממעמקים` יש קשר כל שהוא להבנתך המעמיקה בנושא חשוב זה? (תורת הגירבוצ )
 

ממyמקים

New member
האמת שלא...

אני גם לא חושב שאני כל כך מבין בזה! בקיצער נשמה, אני לא אהיה פה בזמן הקרוב, אז המשך ליל מנוחות!
 
תודה על האישור

תלמיד חכם הוא אדם שיצא לרחוב וייצג את מה שנקרא תלמיד חכם. בימינו כל אדם חרדי שיוצא לרחוב מייצג את התלמיד חכם.. לכן כל אחד שיצא לרחוב ורבב על בגדו הוא מחלל שם שמים.
 

ממyמקים

New member
אז בעצם אתה אומר לי

שחברה שלי צריכה לוותר על זה שאני עם בושם? שאסור לשים בכלל בושם? מאן דכר שמיה!!
 
חחח אל תהיה 'אפס'

אמרו שלא כל השוק צריך להריח אותך ! אז קח פרפורציות ואל תתחיל להתקלח בשמפו נטול ריח...
 

ממyמקים

New member
אם את יחידה, ואני אפס,

ביחד אנחנו עשר! אז בואי נתחתן! ולענינו: לא כתוב כמו שאת מפרשת את זה! כתוב כמו שלא לצאת מבושם! נקודה!
 
אבל מה עומד מאחורי?

חשבת?! ואני מקוה שאתה לא חושב שאתה 0 גם אם אתה אולי באמת כזה..
 
אבל

``אם משח בשרו בבושם כדי להעביר את הזוהמה-מותר`` (הלכות דעות להרמבם פ``ה)
 
ומאידך אינך עונה להגדרת ת``ח...

``שהוא מוחזק לת``ח בדורו, שיודע לישא וליתן בתורה ומבין מדעתו ברוב מקומות התלמוד ופירושיו, ובפסקי הגאונים, ותורתו אומנותו`` (תרומת הדשן שמב, הובא ברמא ביו``ד סימן רמג)
 
אתה מזכיר לי את דברי החובת הלבבות

על העושים את בטניהם לאלהיהם, ותורתם - מלבושיהם, ומוסרם-חיזוק משכניהם.
 
בימינו אין דין של ת``ח !

לעניין ליתן לו תרקבא דדינרי על בזיונו, שהלא אין לנו בקיאים בכל ואפילו במסכת כלה. כן פסק כמדומני הש``ך גבי טבח שלא הראה סכינו לחכם שמנדים אותו.
 
למעלה