ברוך בואך לפורום!
אתה צודק ב-101% בכל דבריך, אכן יש בעיה של חוסר השקעה בתכניות הפיתוח של הרכבת. הקרונות צפופים, חסר זמן מסילה פנוי כדי להפעיל רכבות בתדירות גבוהה יותר - כל הדברים האלה ידועים והמצב לא השתנה הרבה בשנים האחרונות, לצערנו... אם תעיין בארכיון הפורום, תראה שהבעיות האלה ידועות ולמעשה מהוות את הרוב המכריע מכל הדיונים בפורום. אכן יש תכניות פיתוח גרנדיוזיות על הנייר - הבעייה שהן לא מבוצעות בקצב מספק, ולפעמים גם לא מבוצעות בכלל. אולי ההדגמה הכי בולטת והגרועה הייתה לנו בשנת 2008, כאשר משרד האוצר החליט להקפיא למעשה את ביצוען של
כל תכניות הפיתוח, החלטה שגרמה בין היתר לאי-הוצאתם לפועל של מכרזים חשובים, ועצירת עבודות על קווים חדשים שבנייתם כבר החלה. השנה צפויה לנו הקלה מסויימת בעומס על הציוד הנייד הקיים של הרכבת, עם הצטרפותם של מערכים חדשים מתוצרת חברת סימנס (10 במספר), אבל בטווח הארוך יהיה צורך בהרבה יותר מזה - הבעיה עלולה להחמיר עם פתיחתם של קווים חדשים שנבנים כעת (הקו החדש בין ת"א - מערב ראשל"צ - יבנה - אשדוד בין היתר), נקווה שעד אז יספיקו להזמין ולרכוש ציוד נייד חדש ומתאים לכמות הנוסעים החדשים שיתחילו להשתמש בשירותיה של חברת רכבת ישראל. הממשלה החדשה מעודדת (לפחות ברמה ההצהרתית) פיתוח תשתיות תחבורה בכלל ותשתיות רכבת בין היתר. נחיה ונראה מה ייעשה בפועל... נראה לי שיותר גרוע ממה שהיה לנו בשנים האחרונות,
כבר לא יכול להיות - לכן אני אופטימי... נותר לקוות שהתכניות הקיימות יבוצעו במלואן (ולדעתי כדאי וצריך גם לזרז את ביצוען ככל האפשר), בין היתר תכנית החישמול, וכמובן גם התחלה של כריית המנהרות לקו הרכבת המהירה לירושלים. כל זה דורש הרבה רצון טוב מצד הממשלה החדשה לקיים סדר עדיפויות סביר לגבי פיתוח תשתיות התחבורה (המפגרות בהשוואה למדינות רבות) של מדינת ישראל. נחיה ונראה, ונקווה לטוב.