שבוע פסח - כמות איחורים היסטרית ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
יפה פירטת בועז. הקו למודיעין היה מן הקווים
המורכבים ועם כל האיחורים שהיו, הקו הוקם לעומת פרוייקטים אחרים פשוטים יותר (באופן יחסי).
חד משמעי, אורי: הקו למודיעין הוקם מהר יותר
וע"ח מאמץ שנדרש גם בגזרות חשובות לא פחות. אתה בהחלט יכול לכנות את הקו למודיעין "הקו עם המנכ"ל"
 

אורי404

New member
חד משמעי, אורי: הקו למודיעין הוקם מהר יותר
וע"ח מאמץ שנדרש גם בגזרות חשובות לא פחות. אתה בהחלט יכול לכנות את הקו למודיעין "הקו עם המנכ"ל"
בכל מקרה, זהו אחד הקווים המסובכים ביותר
ולא חסרים קווים פחות מסובכים, שנתקעים, כמו הכפלות קווים שונות וגם הקו לגוש דן הדרומי מתעכב ועושים ממנו לדעתי באיזשהו מקום יותר מדי סיפור. כולל המשך הקו לפלשת מכיוון ראשון לציון מערב. אז יהיה מחלף רכבתי, אבל גם זה כבר היה בקו מודיעין ובכל מקרה מחלפים (אמנם לא רכבתיים, אל של כביש), כבר נעשו במדינה.
 

Rubim88

New member
קו טבריה - ק"ש הוא בלתי ישים מבחינה הנדסית
רכבת לא יכולה לרדת ולעלות הפרש גבהים של 300 מ' במרחק גיאוגרפי קטן כזה כמו שנדרש כדי להגיע לכנרת. אפשר אולי לסלול שלוחה מהקו הראשי לטבריה-עילית.
השאלה מאיפה מגיע הקו..
כרמיאל\עפולה\בית שאן?
 

אורי404

New member
השאלה מאיפה מגיע הקו..
כרמיאל\עפולה\בית שאן?
קווי רכבת בצפון עד כמה שאני יודע:
קו כרמיאל עם תכניות מגירה (לא בטוח, שיש להן תמ"א) לצפת ולקרית שמונה. קו העמק המחודש עד בית שאן ואולי הכוונה היא הארכה לצמח/טבריה. לדעתי סיכויים קלושים. קו עפולה-עירון-מסילה מזרחית (לעת-עתה. אולי גם למסילת החוף)-תל אביב. קו זה עדיין לא בשלבי תמ"א [לדעתי כאמור קו שצפוי להיות מצליח]. קו רכבת קלה חיפה-נצרת. אולי גם קו רכבת "כבדה". לא בטוח בזה. פרוייקט נוסף הוא הארכת מסילה מזרחית (בשלבי תמ"א ראשוניים). בטווח הארוך יותר הארכה מהמסילה המזרחית צפונה.
 

luckydude

Active member
קווי רכבת בצפון עד כמה שאני יודע:
קו כרמיאל עם תכניות מגירה (לא בטוח, שיש להן תמ"א) לצפת ולקרית שמונה. קו העמק המחודש עד בית שאן ואולי הכוונה היא הארכה לצמח/טבריה. לדעתי סיכויים קלושים. קו עפולה-עירון-מסילה מזרחית (לעת-עתה. אולי גם למסילת החוף)-תל אביב. קו זה עדיין לא בשלבי תמ"א [לדעתי כאמור קו שצפוי להיות מצליח]. קו רכבת קלה חיפה-נצרת. אולי גם קו רכבת "כבדה". לא בטוח בזה. פרוייקט נוסף הוא הארכת מסילה מזרחית (בשלבי תמ"א ראשוניים). בטווח הארוך יותר הארכה מהמסילה המזרחית צפונה.
למיטב ידיעתי...
לקו לכרמיאל - תת"ל או שכבר מאושר או בשלבי אישור מתקדמים. קו העמק - תת"ל מאושר עד בית שאן (לא שזה משנה משהוא כי קיבוץ יגור לא מוכן לוותר להסכים לתת"ל שמבוסס על תמ"מ שהם עצמם הסכימו לו לפני 20 שנה). עד שייח חוסיין - בשלבי אישור. עפולה - עירון מסילה מזרחית - יש תמ"א מאושר. חיפה-נצרת - יש תמ"א ישן שמאשר את זה (לרכבת כבדה) אבל אני בטוח שזה יצריך אישור מחודש, אותו דבר לגבי המסילה המזרחית שלה יעשו תת"ל כדי לחדש אותה. הארכת המסילה המזרחית צפונה לאליקים - היה תמ"א עבור זה פעם אבל אני די בטוח שזה בוטל בזמן אישור התמ"א של עירון-עפולה לפני מספר שנים.
 

אורי404

New member
למיטב ידיעתי...
לקו לכרמיאל - תת"ל או שכבר מאושר או בשלבי אישור מתקדמים. קו העמק - תת"ל מאושר עד בית שאן (לא שזה משנה משהוא כי קיבוץ יגור לא מוכן לוותר להסכים לתת"ל שמבוסס על תמ"מ שהם עצמם הסכימו לו לפני 20 שנה). עד שייח חוסיין - בשלבי אישור. עפולה - עירון מסילה מזרחית - יש תמ"א מאושר. חיפה-נצרת - יש תמ"א ישן שמאשר את זה (לרכבת כבדה) אבל אני בטוח שזה יצריך אישור מחודש, אותו דבר לגבי המסילה המזרחית שלה יעשו תת"ל כדי לחדש אותה. הארכת המסילה המזרחית צפונה לאליקים - היה תמ"א עבור זה פעם אבל אני די בטוח שזה בוטל בזמן אישור התמ"א של עירון-עפולה לפני מספר שנים.
תודה על המידע
בקשר למסילה המזרחית - לא יודע אם יש תמ"א או אין. עד כה חשבתי שאין. על כל פנים יש בין היתר התנגדות של תושבי מושב שדה חמד, אשר מתנגדים למסילה, שתעבור קרוב למושב ותובעים העתקה של המסילה מערבה, קרוב יותר לכפר סבא.
 

Rubim88

New member
למיטב ידיעתי...
לקו לכרמיאל - תת"ל או שכבר מאושר או בשלבי אישור מתקדמים. קו העמק - תת"ל מאושר עד בית שאן (לא שזה משנה משהוא כי קיבוץ יגור לא מוכן לוותר להסכים לתת"ל שמבוסס על תמ"מ שהם עצמם הסכימו לו לפני 20 שנה). עד שייח חוסיין - בשלבי אישור. עפולה - עירון מסילה מזרחית - יש תמ"א מאושר. חיפה-נצרת - יש תמ"א ישן שמאשר את זה (לרכבת כבדה) אבל אני בטוח שזה יצריך אישור מחודש, אותו דבר לגבי המסילה המזרחית שלה יעשו תת"ל כדי לחדש אותה. הארכת המסילה המזרחית צפונה לאליקים - היה תמ"א עבור זה פעם אבל אני די בטוח שזה בוטל בזמן אישור התמ"א של עירון-עפולה לפני מספר שנים.
יש מפת תוואי?
מעניין אותי איך הם הולכים לרדת לכיוון גשר חוסיין..
 

luckydude

Active member
יש מפת תוואי?
מעניין אותי איך הם הולכים לרדת לכיוון גשר חוסיין..
זהו, שזו הסיבה לפיצול התוכניות ולעיכוב
באישור הקטע הזה כי בוחנים חלופות לירידה (ישנם מספר חלופות, תלוי ברמת המנהור והגישור שרוצים להשקיע). לא מזמן ראיתי תצ"א של החלופות האלו אבל אני לא זוכר איפה.
 

Rubim88

New member
זהו, שזו הסיבה לפיצול התוכניות ולעיכוב
באישור הקטע הזה כי בוחנים חלופות לירידה (ישנם מספר חלופות, תלוי ברמת המנהור והגישור שרוצים להשקיע). לא מזמן ראיתי תצ"א של החלופות האלו אבל אני לא זוכר איפה.
תודה, אזור בעייתי..
אני משער שהולכים להיות הרבה חפירות הצלה, המקום עמוס בעתיקות.. השערה שנייה שה.ם לא ירצו לרדת דרך נחל חרוד בגלל הירוקים, ואם זה יהיה משם אז בצמוד לאזור תעשייה כמו בקישקוש המצורף.
 

nitsansh

New member
למיטב ידיעתי...
לקו לכרמיאל - תת"ל או שכבר מאושר או בשלבי אישור מתקדמים. קו העמק - תת"ל מאושר עד בית שאן (לא שזה משנה משהוא כי קיבוץ יגור לא מוכן לוותר להסכים לתת"ל שמבוסס על תמ"מ שהם עצמם הסכימו לו לפני 20 שנה). עד שייח חוסיין - בשלבי אישור. עפולה - עירון מסילה מזרחית - יש תמ"א מאושר. חיפה-נצרת - יש תמ"א ישן שמאשר את זה (לרכבת כבדה) אבל אני בטוח שזה יצריך אישור מחודש, אותו דבר לגבי המסילה המזרחית שלה יעשו תת"ל כדי לחדש אותה. הארכת המסילה המזרחית צפונה לאליקים - היה תמ"א עבור זה פעם אבל אני די בטוח שזה בוטל בזמן אישור התמ"א של עירון-עפולה לפני מספר שנים.
סליחה על הבורות...
מה זה תת"ל ותמ"א בעברית פשוטה?
 

luckydude

Active member
ברוך בואך לפורום!

אתה צודק ב-101% בכל דבריך, אכן יש בעיה של חוסר השקעה בתכניות הפיתוח של הרכבת. הקרונות צפופים, חסר זמן מסילה פנוי כדי להפעיל רכבות בתדירות גבוהה יותר - כל הדברים האלה ידועים והמצב לא השתנה הרבה בשנים האחרונות, לצערנו... אם תעיין בארכיון הפורום, תראה שהבעיות האלה ידועות ולמעשה מהוות את הרוב המכריע מכל הדיונים בפורום. אכן יש תכניות פיתוח גרנדיוזיות על הנייר - הבעייה שהן לא מבוצעות בקצב מספק, ולפעמים גם לא מבוצעות בכלל. אולי ההדגמה הכי בולטת והגרועה הייתה לנו בשנת 2008, כאשר משרד האוצר החליט להקפיא למעשה את ביצוען של כל תכניות הפיתוח, החלטה שגרמה בין היתר לאי-הוצאתם לפועל של מכרזים חשובים, ועצירת עבודות על קווים חדשים שבנייתם כבר החלה. השנה צפויה לנו הקלה מסויימת בעומס על הציוד הנייד הקיים של הרכבת, עם הצטרפותם של מערכים חדשים מתוצרת חברת סימנס (10 במספר), אבל בטווח הארוך יהיה צורך בהרבה יותר מזה - הבעיה עלולה להחמיר עם פתיחתם של קווים חדשים שנבנים כעת (הקו החדש בין ת"א - מערב ראשל"צ - יבנה - אשדוד בין היתר), נקווה שעד אז יספיקו להזמין ולרכוש ציוד נייד חדש ומתאים לכמות הנוסעים החדשים שיתחילו להשתמש בשירותיה של חברת רכבת ישראל. הממשלה החדשה מעודדת (לפחות ברמה ההצהרתית) פיתוח תשתיות תחבורה בכלל ותשתיות רכבת בין היתר. נחיה ונראה מה ייעשה בפועל... נראה לי שיותר גרוע ממה שהיה לנו בשנים האחרונות, כבר לא יכול להיות - לכן אני אופטימי... נותר לקוות שהתכניות הקיימות יבוצעו במלואן (ולדעתי כדאי וצריך גם לזרז את ביצוען ככל האפשר), בין היתר תכנית החישמול, וכמובן גם התחלה של כריית המנהרות לקו הרכבת המהירה לירושלים. כל זה דורש הרבה רצון טוב מצד הממשלה החדשה לקיים סדר עדיפויות סביר לגבי פיתוח תשתיות התחבורה (המפגרות בהשוואה למדינות רבות) של מדינת ישראל. נחיה ונראה, ונקווה לטוב.
יותר גרוע כבר לא יכול להיות?...
רק תפתח את קו הרכבת החדש לגמרי לפרברים הדרומיים של גוש דן ותקצר את זמן הנסיעה לאשדוד ולאשקלון ב10-15 דקות בעוד שנתיים-שלוש והביקוש לשירותי הרכבת יקפוץ בין ליל בכמעט שליש מכמות הנוסעים של היום (וזה בלי להכליל את הקו המשודרג לבאר שבע או מסילת השרון שתיפתח גם היא קצת יותר מאוחר לקראת אמצע העשור). בינתיים, אם אני זוכר נכון, ההזמנה הקיימת של הסימנסים תוסיף בסה"כ נטו שני מערכי רכבת נוספים למצבת הציוד הנייד. הזמנת ציוד נייד זה משהו שצריך להעשות מספר שנים טובות מראש ואם לא יתחילו לזוז עם זה ממש, אבל ממש בקרוב אז המצב בהחלט יכול להיות יותר גרוע... או שפשוט יאפשרו לאנשים לשבת על גגות הקרונות... זה עובד טוב בהודו.
 

בועז ל

New member
יותר גרוע כבר לא יכול להיות?...
רק תפתח את קו הרכבת החדש לגמרי לפרברים הדרומיים של גוש דן ותקצר את זמן הנסיעה לאשדוד ולאשקלון ב10-15 דקות בעוד שנתיים-שלוש והביקוש לשירותי הרכבת יקפוץ בין ליל בכמעט שליש מכמות הנוסעים של היום (וזה בלי להכליל את הקו המשודרג לבאר שבע או מסילת השרון שתיפתח גם היא קצת יותר מאוחר לקראת אמצע העשור). בינתיים, אם אני זוכר נכון, ההזמנה הקיימת של הסימנסים תוסיף בסה"כ נטו שני מערכי רכבת נוספים למצבת הציוד הנייד. הזמנת ציוד נייד זה משהו שצריך להעשות מספר שנים טובות מראש ואם לא יתחילו לזוז עם זה ממש, אבל ממש בקרוב אז המצב בהחלט יכול להיות יותר גרוע... או שפשוט יאפשרו לאנשים לשבת על גגות הקרונות... זה עובד טוב בהודו.
תמיד עדיף מצב של תשתיות קיימות, אך עם
בעיית נייד, על פני מצב הפוך. הרבה יותר קל ומהיר להשלים רכש מאשר תשתיות. חוץ מזה, כנראה שהנך באמת בחור בר מזל אם הצלחת לסיים עבורנו, במעוף פסקה, את כל אותם הפרויקטים שהזכרת.
 

easylivin

New member
יותר גרוע כבר לא יכול להיות?...
רק תפתח את קו הרכבת החדש לגמרי לפרברים הדרומיים של גוש דן ותקצר את זמן הנסיעה לאשדוד ולאשקלון ב10-15 דקות בעוד שנתיים-שלוש והביקוש לשירותי הרכבת יקפוץ בין ליל בכמעט שליש מכמות הנוסעים של היום (וזה בלי להכליל את הקו המשודרג לבאר שבע או מסילת השרון שתיפתח גם היא קצת יותר מאוחר לקראת אמצע העשור). בינתיים, אם אני זוכר נכון, ההזמנה הקיימת של הסימנסים תוסיף בסה"כ נטו שני מערכי רכבת נוספים למצבת הציוד הנייד. הזמנת ציוד נייד זה משהו שצריך להעשות מספר שנים טובות מראש ואם לא יתחילו לזוז עם זה ממש, אבל ממש בקרוב אז המצב בהחלט יכול להיות יותר גרוע... או שפשוט יאפשרו לאנשים לשבת על גגות הקרונות... זה עובד טוב בהודו.
ראה את ההודעה שלי למעלה לגבי סדרי עדיפויות
שם התייחסתי לנושא הזה. אני מסכים לגמרי שחייבים לבצע שדרוג לא קטן במערכת הקיימת, עוד לפני שפותחים קווים חדשים ועמוסים. בקצרה - מסילה רביעית באיילון ומסילה שלישית בין לוד להרצליה (נתניה? בנימינה?..) חייבות לקבל עדיפות גבוהה יותר, וכמו כן פרוייקט החישמול.
 

amit1270

New member
שבוע פסח - כמות איחורים היסטרית ברכבת ישראל
היי אני ראם מנתניה צופה קבוע פה בפורום ומהיום החלטתי להיות קצת יותר פעיל שאיכשהו אוכל גם לתרום מזמני לפורום קצת על עצמי אני בן 24 במקור מאריאל מתחיל ללמוד באו"פ הסטוריה וארכיאולוגיה שנה ראשונה השבוע היו לי מס' ראיונות עבודה ברחבי הארץ אחד מהם בנתב"ג לקחתי רכבת מנתניה עד תל אביב ומשם החלפתי לנתב"ג,אני חייב לציין שהרכבת לנתב"ג איחרה ביותר מ10 דק' ובסה"כ בכללי יותר מ20 דק' מה שגרם לי לאחר לראיון, מלבד זה גם רכבת חזרה וגם באמצע השבוע חזיתי באיחורים רבים וקרונות קרצים ומלאים עד אפס מקום, ועל זה הביקורת שלי: למה לא להפעיל יותר רכבות בתדירות קצרה יותר?? או גם יותר רכבות מאספות מחיפה עד נתב"ג עם עצירה בכל תחנות מישור החוף? גם בימים רגילים השירות של הרכבת לא משהו,אם באמת רוצים להשתפר למה לא מאיצים את תוכנית החומש? ואני גם חושב שמסילת אורך נוספת מלוד עד חיפה באזור המזרח כפ"ס הייתה עוזרת לתגבר את הקווים ולרווח של הרכבת אך אנו מדינת חלם עם אמצעים משנות ה-40 פלא שזה מה שהולך מבחינת השירות של רכבת ישראל ולשרית דוברת הרכבת זה לא אשמתך כלל שמשרד התשתיות בארץ הוא מהגרועים בעולם!!! אם לרכבת יינתו יותר תקציבים לפיתוח פרוייקטים וזירוזם אולי נראה כמו מדינה מפותחת בעוד 30-40 שנה... חג שמח ראם
שרית היא לא דוברת הרכבת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה