שבוע פסח - כמות איחורים היסטרית ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
לילה טוב, נדבר מחר

סתאאאם.... חשבתי אם אתה יכול לשאול את דוברת ר"י כמה סולר צורכת ר"י בשנה. זה הכל. בלי טפסים הזויים של "חוק חופש המידע" שנראים יותר כמו "חוק חופש האגרה". כפי שכתוב באתר ר"י: "מהן האגרות שכרוכות בקבלת מידע על פי החוק? אגרת בקשה: 90 ₪ אותם יש להעביר בצירוף טופס הבקשה בהמחאה לפקודת "רכבת ישראל בע"מ" או במזומן לכתובת המפורטת לעיל. אגרת טיפול: 48 ₪ לכל שעת עבודה החל משעת העבודה השלישית. אגרה זו תשולם בשובר תשלום שיישלח לפונה לאחר סיום הטיפול בבקשה. אגרות הפקה: 1.22 ₪ לדף צילום או פלט מחשב. 4.83 ₪ לדיסקט. מידע מוקלט, מוסרט או מצולם – לפי עלות הפקת החומרים בפועל. סכום בסיס לקבלת התחייבות לשאת באגרות טיפול והפקה: 240 ₪ - סכום בסיסי אותו מתחייב הפונה לשלם במסגרת הגשת הבקשה. בכל מקרה שבו עלות הטיפול הכוללת תעבור את סכום הבסיס, הממונה על יישום החוק ייצור קשר עם הפונה לקבלת התחייבות לסכום הנוסף." וגו'
יותר גרוע מהעמלות בבנק...
אבל למה ללכת רחוק? לדוברת ר"י יש נציגות כאן בפורום!
 

בועז ל

New member
יותר גרוע מהעמלות בבנק...
אבל למה ללכת רחוק? לדוברת ר"י יש נציגות כאן בפורום!
זכור לי שהנתון מופיע באחת המצגות או ההודעות
לתקשורת של ר"י. 90 ש"ח למידע כזה, זה באמת מוגזם בהתחשב בכך שהנתון נמצא בידינו.
 

nitsansh

New member
3 פרויקטים חשובים!
מסכים עם דעתך, אך כנראה שחברי הכנסת לא כ"כ אכפת מהאזרח הקטן שצריך לנסוע בתח"צ הרי הם נוסעים בהונדה וולבו חדישות ואף מסוקים!!! שר התשתיות החדש חייב לקדם כבר בקדנציה הזו של הממשלה 3 פרויקטים רכבתיים חשובים לדעתי: 1: הקו לאילת - כאשר יהיו תחנות עצירה מרכזיות בלבד על מנת לקצר את משך הנסיעה, תחנות בעבדת וביטבתה בלבד 2: הקמת קו לקרית שמונה דרך בית שאן וטבריה - חובה חובה!! לחבר את הצפון הרחוק עם המרכז וקו ת"א-טבריה-ק"ש יהיה מאוד יעיל 3: קו רכבת לאריאל דרך פ"ת,ראש העין וישובי השומרון - לא נראה לי שהאזורים האלה יוחזרו לפלסטינים ב100 שנה הקרובות ולכן חובה לפתח קו רכבת פרברי מאריאל עד ת"א!!
קו טבריה - ק"ש הוא בלתי ישים מבחינה הנדסית
רכבת לא יכולה לרדת ולעלות הפרש גבהים של 300 מ' במרחק גיאוגרפי קטן כזה כמו שנדרש כדי להגיע לכנרת. אפשר אולי לסלול שלוחה מהקו הראשי לטבריה-עילית.
 

easylivin

New member
קו טבריה - ק"ש הוא בלתי ישים מבחינה הנדסית
רכבת לא יכולה לרדת ולעלות הפרש גבהים של 300 מ' במרחק גיאוגרפי קטן כזה כמו שנדרש כדי להגיע לכנרת. אפשר אולי לסלול שלוחה מהקו הראשי לטבריה-עילית.
אתה טועה בגדול: כל תוואי הקו כבר מתוכנן.
תכנון ראשוני אמנם, אבל קיים מזה זמן רב. כל תוואי הקו עד קריית שמונה ידוע ואין בו שיפוע שרכבת מודרנית רגילה לא תצליח לטפס. איך הטורקים בנו את קווי הרכבת בשומרון, ברמת הגולן בואכה סוריה, ואת קו יפו-ירושלים? עיקולים והרבה. אבל רכבות מודרניות מתגברות על שיפועים גדולים בהרבה, כך שאפשר לבנות את אותם קווים עם הרבה פחות עיקולים (מנהרה וגשר פה ושם, ושיפוע גדול שקטר טורקי לא היה מטפס עליו). אני ממש מתפלא על הדברים שכתבת. מי שאמר לך זאת, הטעה אותך בענק.
 

nitsansh

New member
אתה טועה בגדול: כל תוואי הקו כבר מתוכנן.
תכנון ראשוני אמנם, אבל קיים מזה זמן רב. כל תוואי הקו עד קריית שמונה ידוע ואין בו שיפוע שרכבת מודרנית רגילה לא תצליח לטפס. איך הטורקים בנו את קווי הרכבת בשומרון, ברמת הגולן בואכה סוריה, ואת קו יפו-ירושלים? עיקולים והרבה. אבל רכבות מודרניות מתגברות על שיפועים גדולים בהרבה, כך שאפשר לבנות את אותם קווים עם הרבה פחות עיקולים (מנהרה וגשר פה ושם, ושיפוע גדול שקטר טורקי לא היה מטפס עליו). אני ממש מתפלא על הדברים שכתבת. מי שאמר לך זאת, הטעה אותך בענק.
באיזה תוואי עובר הקו לטבריה?
 

easylivin

New member
באיזה תוואי עובר הקו לטבריה?
אופס, חשבתי שאתה מדבר על התוואי לק"ש...
קבל נא את התנצלותי הכנה על חוסר הבנת הנקרא שלי
איני יודע לגבי השלוחה לטבריה, קראתי איפשהו שהיה גם תכנון כזה, אבל הפרטים לא מוכרים לי. את התוואי לקריית שמונה אתה בטח מכיר - דרך ראש פינה, באמת תוואי נוח יחסית ללא שיפועים גדולים. אולי קיימת גם דרך להעביר שלוחה גם לטבריה (או לפאתי טבריה), גם אם באמצעות עיקולים או מנהרות... אשמח לדעת אם מישהו כאן יודע, האם תכנון כזה באמת קיים על הנייר.
 

אורי404

New member
אופס, חשבתי שאתה מדבר על התוואי לק"ש...
קבל נא את התנצלותי הכנה על חוסר הבנת הנקרא שלי
איני יודע לגבי השלוחה לטבריה, קראתי איפשהו שהיה גם תכנון כזה, אבל הפרטים לא מוכרים לי. את התוואי לקריית שמונה אתה בטח מכיר - דרך ראש פינה, באמת תוואי נוח יחסית ללא שיפועים גדולים. אולי קיימת גם דרך להעביר שלוחה גם לטבריה (או לפאתי טבריה), גם אם באמצעות עיקולים או מנהרות... אשמח לדעת אם מישהו כאן יודע, האם תכנון כזה באמת קיים על הנייר.
שלוחה לטבריה - אולי (סתם אני זורק השערה)
לקישור מקו העמק (למעשה קו העמק הישן) מאזור בית שאן לאזור צמח/טבריה. אאלט קו לקרית שמונה מתוכנן להיות המשך של קו כרמיאל עם המשך לצפת ולקרית שמונה. בכל מקרה טרם החלו בעבודות של קו כרמיאל, שאמור להיות בסך הכל קו קצר ואם אני לא טועה לא קו מורכב במיוחד מבחינה הנדסית (שיפועים וכו'). כבר היו פרוייקטים מורכבים בהרבה (קו מודיעין למשל).
 

luckydude

Active member
שלוחה לטבריה - אולי (סתם אני זורק השערה)
לקישור מקו העמק (למעשה קו העמק הישן) מאזור בית שאן לאזור צמח/טבריה. אאלט קו לקרית שמונה מתוכנן להיות המשך של קו כרמיאל עם המשך לצפת ולקרית שמונה. בכל מקרה טרם החלו בעבודות של קו כרמיאל, שאמור להיות בסך הכל קו קצר ואם אני לא טועה לא קו מורכב במיוחד מבחינה הנדסית (שיפועים וכו'). כבר היו פרוייקטים מורכבים בהרבה (קו מודיעין למשל).
הקו לכרמיאל די מורכב...
מדובר על כריית מנהרות די ארוכות עבורו.
 

אורי404

New member
הקו לכרמיאל די מורכב...
מדובר על כריית מנהרות די ארוכות עבורו.
לא מכיר לעובי הקורה (או המנהרה) כמוך.
עדיין קו מודיעין היה ארוך יותר עם יותר מנהרות והוקם גם הוקם. אחרי הקו הזה לדעתי הפרוייקטים השונים קטנים. נראה שרק A1 וקו לאילת (שמובן שלא יהיה בשנים הקרובות. אין לא אפילו תמ"א) ואולי קווים נוספים מורכבים בהשוואה לקו מודיעין.
 

luckydude

Active member
לא מכיר לעובי הקורה (או המנהרה) כמוך.
עדיין קו מודיעין היה ארוך יותר עם יותר מנהרות והוקם גם הוקם. אחרי הקו הזה לדעתי הפרוייקטים השונים קטנים. נראה שרק A1 וקו לאילת (שמובן שלא יהיה בשנים הקרובות. אין לא אפילו תמ"א) ואולי קווים נוספים מורכבים בהשוואה לקו מודיעין.
בקו לכרמיאל מדובר על מנהרות באורך של
קילומטרים, 5-6 אם אני זוכר נכון. זה מהשהוא הרבה יותר מורכב ממה שבנו למודיעין.
 

בועז ל

New member
בקו לכרמיאל מדובר על מנהרות באורך של
קילומטרים, 5-6 אם אני זוכר נכון. זה מהשהוא הרבה יותר מורכב ממה שבנו למודיעין.
אתה זוכר נכון. מדובר על מנהרה כפולה באורך 5
ק"מ ובהנחת מסילה כפולה לאורך 29 ק"מ. באשר למורכבות הקו, צריך לזכור שבקו למודיעין ישנן מספר מנהרות, תחנת נוסעים גדולה ומרשימה (מודיעין מרכז), מנהרת קברים (הופה, מכשול מארץ המכשולים הבלתי אפשרית!) גשר מרשים מעל כביש 1, מחלף רכבות בענבה ועוד אי-אלו עניינים. עלותו של הקו למודיעין גדולה, אך לא בהרבה, מהקו לכרמיאל - לפחות בנתוני הפתיחה. את נתוני הסיום של הקו לא נותר לנו אלא לחכות לאחר השלמתו במהרה בימינו. בסה"כ מדובר בשני קווים ברמת מורכבות די דומה לדעתי.
 

Rubim88

New member
אתה זוכר נכון. מדובר על מנהרה כפולה באורך 5
ק"מ ובהנחת מסילה כפולה לאורך 29 ק"מ. באשר למורכבות הקו, צריך לזכור שבקו למודיעין ישנן מספר מנהרות, תחנת נוסעים גדולה ומרשימה (מודיעין מרכז), מנהרת קברים (הופה, מכשול מארץ המכשולים הבלתי אפשרית!) גשר מרשים מעל כביש 1, מחלף רכבות בענבה ועוד אי-אלו עניינים. עלותו של הקו למודיעין גדולה, אך לא בהרבה, מהקו לכרמיאל - לפחות בנתוני הפתיחה. את נתוני הסיום של הקו לא נותר לנו אלא לחכות לאחר השלמתו במהרה בימינו. בסה"כ מדובר בשני קווים ברמת מורכבות די דומה לדעתי.
29 ק"מ? על מה ולמה?
התוואי יהיה צמוד לכביש? גם המנהרה נשמע קצת ארוך..שוב התעקשות על שיפוע 2.5%?
 
29 ק"מ? על מה ולמה?
התוואי יהיה צמוד לכביש? גם המנהרה נשמע קצת ארוך..שוב התעקשות על שיפוע 2.5%?
צודק, 29 ק"מ לא נשמע סביר בעליל. גם אם התוואי
מעט מפותל הוא לא אמור להיות ארוך יותר מ-23 ק"מ. בשביל 29 ק"מ מסילה מהפיצול באזור נעמן ועד כרמיאל הרכבת צריכה להתפתל כמו בנחל שורק.
 

אורי404

New member
אתה זוכר נכון. מדובר על מנהרה כפולה באורך 5
ק"מ ובהנחת מסילה כפולה לאורך 29 ק"מ. באשר למורכבות הקו, צריך לזכור שבקו למודיעין ישנן מספר מנהרות, תחנת נוסעים גדולה ומרשימה (מודיעין מרכז), מנהרת קברים (הופה, מכשול מארץ המכשולים הבלתי אפשרית!) גשר מרשים מעל כביש 1, מחלף רכבות בענבה ועוד אי-אלו עניינים. עלותו של הקו למודיעין גדולה, אך לא בהרבה, מהקו לכרמיאל - לפחות בנתוני הפתיחה. את נתוני הסיום של הקו לא נותר לנו אלא לחכות לאחר השלמתו במהרה בימינו. בסה"כ מדובר בשני קווים ברמת מורכבות די דומה לדעתי.
יפה פירטת בועז. הקו למודיעין היה מן הקווים
המורכבים ועם כל האיחורים שהיו, הקו הוקם לעומת פרוייקטים אחרים פשוטים יותר (באופן יחסי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה