שבוע 23 עם צירים מוקדמים וצוואר רחם מקוצר

layla79

New member
שבוע 23 עם צירים מוקדמים וצוואר רחם מקוצר

אשמח לתמיכה ממישהי שחווה או חוותה את זה.
בסקירת מערכות מאוחרת השבוע,אחרי שהכל היה מצוין פתאום הרופא שאל אותי אם יש לי כאבים כי הוא רואה שצוואר הרחם נפתח ומתקצר ל10 מ"מ ושלח אותי באופן בהול למיון נשים ויולדות. אחרי בדיקות רבות התברר שיש לי צירים מוקדמים שגורמים להתקצרות צוואר הרחם.כרגע אני מאושפזת כבר 5 ימים ,קיבלתי אינדומד 4 פעמים ביום ומשזה לא עזר החליפו לי לפרסולט 20 מ"ג 4 פעמים ביום בתוספת טיפול וגילי ע"י קרינון- ג׳ל פרוגסטרון. הורו לי לשכב על המיטה ולמעט ככל הניתן בתנועה.
בבדיקת אולטרסאונד היום לא גילו שיפור כלשהו והחליטו להשאיר אותי באשפוז ימים נוספים.בנוסף העלו לי את מינון הפרסולט ל6 פעמים ביום.
אני מאד מדוכאת מכל המצב ,והרופאים לא ממש משאירים לי אופטימיות .
אשמח לדעת אם יש עוד מישהי שעברה או עוברת את זה.
 

plumaria

New member
התקצרות צוואר הרחם

היי,
ראיתי שעבר חודש מאז שכתבת. רציתי לשאול האם תוכלי לשתף במה קורה איתך.
אני בהריון ראשון, ספונטי של תאומים זהים. כיום בשבוע 21. כמעט מתחילת ההריון הייתה לי התקצרות קלה של צוואר הרחם, אבל בשבוע 19 זה הפך להיות ממש קריטי כשהתקצר ל 6 מ"מ. מאז המצב לא ממש משתפר. מצד שני, אין לי כאבים או צירים. הייתי מאושפזת יומיים באסף הרופא ושמו לי טבעת פסארי בניסיון להחזיק את צוואר הרחם סגור.
כמובן שכל הרופאים דיברו איתי על האופציה להפסיק את ההריון, כי עד שבוע 23 יש לי אפשרות לפנות לועדה להפסקת הריון - מכיוון שיש לי סיכון מאוד גבוה ללידה מוקדמת ולסיכוני פגות מאוד קשים.
אני נקרעת בין הרצון לשמור על ההריון לבין הפחד מפני לידה של פגים בשבועות המוקדמים ובעצם לחרוץ את דינם לבעיות התפתחות ו/או נכויות קשות לכל החיים.
האם יש עוד נשים שהיו להן סיפורים דומים שיכולות קצת לשתף ולעודד?
 
לי יש סיפור מעודד...

הי, אני כבר בשבוע 25, עם התקצרות צוואר משבוע 18, בינתיים מחזיקה מעמד ויש לי הרגשה שאחזיק מעמד עוד הרבה זמן... גם לי שמו פסרי ואולי גם זה נותן איזה בטחון..
אני אופטימית בעיקר בגלל שגם בהריון הקודם היתה לי התקצרות עד מחיקה מלאה (אמנם בשלב מאוחר יותר- בשבוע 29) ובסוף ילדתי בשבוע 40+1... בשני ההריונות אין לי צירים ויש לי מחשבה שזה פשוט מבנה גוף או משהו שגורם להתקצרות אבל לא ללידה מוקדמת.
גם אתי דיבר איזה רופא על הפסקת הריון אבל לא באמת התלבטתי ושוב- יש לי את ההריון הקודם להשען עליו ולשאוב ממנו כוחות..
זה ההריון הראשון שלך? מקווה שהסיפור שלי קצת עודד ונתן כוחות, אני הבנתי שרופאים מאד זהירים בשלב הזה של ההריון וגם לא באמת יכולים לדעת מה יהיה..
בהצלחה
 
למעלה