שבילי אופניים כן או לא ?

אתה יודע איציק,

הכל מתחיל מנקודת השקפה. 1.אם אתה מכוון בגישה שלילית - תראה לעג. 2.אם אתה אופטימי עם חיוך - תחייך ותמשיך הלאה. 3.אם אתה סתם קורא, אולי יבוא לך החשק לבגט. עכשיו,הקף בעיגול את המספר המתאים לך.
 
כל השרשור הזה מיותר.

בכלל, לצערי, כל שרשור שני בפורום הזה מיותר ונועד לפגוע באדם זה או אחר. הגיע הזמן לעשות חשבון נפש, או לסגור את הפורום, הזה כי מיום ליום זה נעשה יותר גרוע, או לסגור את הברז לכמה אנשים שמקומם ממש לא כאן.
 

Eyal Hershtik

New member
מלחמות יורם באיגוד

עזוב איציק , חבל על האנרגיה שאתה מוציא פה , תמיד יהיו כמה אנשים שילכו כנגד הזרם,כנגד ה"ממסד" וה"ארגון" לא משנה איפה ולא חשוב היכן ,אם זה בקהילת האופניים או בכל מקום אחר. וזה בסדר אנחנו גם פתוחים לביקורת ותמיד טוב שתהיה יש אנשים שפשוט רק חושבים על עצמם. הדוגמא הכי טובה נצפתה בכך השבוע ממש פה בפורום כשיורם פתאום גילה את נפלאות הפרסום בזכות האופניים (וואלה ,אפשר לעשות כסף מזה...אולי נשדרג איזה מעביר אחורי...) אבל כשזה מגיע בצורה כל כך טובה בדמות "רוכב ישראל" שבה זוכה קהילת חולי הסרטן לחשיפה עצומה (ומי שעקב אחרי הפירסומים במהלך השבוע של המסע והחודש שאחרי זה ראה זאת) אז במקרה הזה כשיש 350 רוכבים שמשתתפים והארוע נהפך להארוע ב-ה' הידיעה של רוכבי הכביש ,אז הניצוצות שיצאו מהמקלדת היו בסגנון של : על הפנים ,ממש גרוע , ממש זוועה שבכלל חושבים לארגן משהו כזה. לי אישית זה לא ממש משנה , אני מסתכל על המטרה הסופית שבה תתפתח פה תרבות אופניים אמיתית , בה בני או בתי הקטנים (גם זה יגיע) יוכלו לרכב בביטחה לבית הספר על אופניים , בה ייסגרו לפרקי זמן כבישים אך ורק על מנת שרוכבי אופניים יוכלו לרכב בביטחה , ליום בו נראה פה מסע עממי וגדול של מאות רוכבים שרוכבים על פני כל הארץ. כמו שאמרתי תרבות אופניים אמיתית. אני גם מחכה ליום שבו יורם סוף כל סוף יקים את ה"ארגון המתחרה" שהוא כבר הרבה הרבה זמן מדבר עליו ולמרבה הפלא גם ביום שכזה אם ירצה הוא יקבל את התמיכה מאיתנו , העיקר שאנשים יעשו יותר למען התחום . אייל
 

arieleco

New member
אייל, אני איתך

אשמח להצטרף לדיונים על שבילי אופניים גם בעיר הררית כמו ירושלים
 
לא נלחם באיגוד

אם יש תקנה במע"צ על סלילת שבילים בצמוד לכביש אני לא מבין לשם מה הצורך ביום עיון? לשכנע אותם למלא או לבצע את התקנות שהם כותבים בעצמם? מגוחך. ובקשר לרוכב ישראל מעולם לא אמרתי מילה רעה למעט הביקורת הנוקבת וההסתייגות המוחלטת שלי מהעלות הכספית הגבוהה. והנה היום,מתחילה תנועה דרומה,חופשית ומשוחררת. ולאט לאט יבינו שלרכב לאילת לא מחייב להמתין פעם בשנה לרוכב ישראל ועוד לשלם על כך מחיר מפולפל. וכל הכבוד לכל יוזמה שכזו. אז אם אתה רוצה להתמיד באמינות שלך,אייל,כדאי שתרתום את את האמת לעגלה שלך, לנסות וללכלך אותי רק כדי להביע את מחאתך או לנסות לסתום לי את הפה זו לא שיטה,לא מכובד וגם לא יעבוד. ומעבר לכך,פעילותך מבורכת. יורם
 

Eyal Hershtik

New member
תקנה במע"צ

כשדבר כלשהו לא נעשה כמו שצריך יש שתי אפשרויות : לצאת בהסברה , לתמוך בנושא ולהביא לכך (בדרכי נועם) שהדבר אכן ייעשה או לצאת בתביעות ,צעקות ,הפגנות וליצור אנטגוניזם כנגדך. נסיון השנתיים האחרונות של האיגוד מורה בוודאות שכאשר זה נעשה בדרכי נועם קרי פגישות וישיבות הדברים נעשים,העניין הוא שיש רק צורך להביא את המודעות לשבילי אופניים למתכננים ברשויות השונות. כאשר זה נעשה בדרכי הפגנות וכו' , בפוליטיקה כמו בפוליטיקה לרוב תמצא את עצמך לבד מבלי שהצד השני בכלל ירצה לשמוע אותך או להיפגש איתך. היתרון העצום שלנו כדוחפי העניין היא בכך שכל אחד , כל בן אדם כמעט , רכב מתישהוא על אופניים , אם זה כאשר הוא היה בן 5 או כאשר היה בן 15 ולרוב גם כל אחד יודע שבנו או בתו גם כן ירכבו בבוא היום. העניין,מבחינה פרקטית ,הוא לא כל כך פשוט ושבילי אופניים בין עירוניים עוברים ברשויות שונות ,עם תכנון שונה אצל כל רשות ותקציבים שמגיעים ממקומות שונים , יום עיון שכזה יפגיש את כל הסובבים עם המתכננים שבסביבה הקרובה שלהם ויוכל לקדם למשל נפלאות את התכנון שיש לקישור נתניה עד ראשון לציון כולל כל גוש דן בשביל אופניים בין עירוני ארוך לאורך מסילת הברזל. זוהי גישתנו , לפחות כרגע ....
 
שביל לאורך מסילת הברזל

הרעיון בבסיסו מצויין. אני חושש שמבחינה בטחונית הנהלת הרכבת/הגופים הבטחוניים לא יאפשרו סלילת נתיב סמוך לתנועת רכבות שתיצור חוסר בקרה לאורך כל שעות היממה על הנתיב, על אף שרוב הרוכבים תמימים כמונו, מול האופציה לניצול הגישה החוקית להיות בסמיכות למסילת הברזל ע"י גורמים עויינים. מה דעתך?
 

Tamir Eshel

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

יישר כוח אייל. ואגב, לנושא התקנה של מע"צ: מהתיכון אני עוד זוכר שיש הבדל בין חוק לתקנה בנושא תוקף, תחום שיפוט, אכיפה וענישה. אני מזמין משפטן להאיר את עיני ועיני הפורום בנושא על מנת שכולנו נבין את הסטטוס הנוכחי: מי חייב מה, כלפי מי ותחת איזו סנקציה. לאחר שנבין את זה, נוכל לבחור דרך פעולה להגיע לאן שכולנו יודעים שצריך ונכון להגיע.
 
הבדלי מינוח

דרך אגב למדתי איתך באותו התיכון למרות שאני ירושלמי היום.אז כנראה למדנו אותו דבר. חוק יסוד-מחוקק ע"י הכנסת וזאת ברוב של לפחות שני שליש מחברי הכנסת. חוק-מחוקק ע"י הכנסת,מספיק רוב רגיל.3 קריאות,אישור החוק,פירסום ברשומות הכנסת במשך 3 חודשים. תקנה-נגזרת מתוך החוק ואסור שתיסתור אותו כהוא זה.התקנה נחתמת ע"י השר הממונה. הוראת נוהל-נגזרת מתוך התקנה לפרטי פרטים תוך ציון שעות מדוייקות,תאריכים,תקציב וכו'. תמיר,אתה זוכר את המורה המבוגר שלנו באזרחות?עד היום אני לא יודע מה הוא לימד. עכשו מר הרשטיק תאמר לנו מה התקבל ונדע אל מי לפנות.
 

natyh

New member
לדעתי

בניגוד למה שכתבו עד כאן : כל הגופים ירוויחו : תחנות הדלק ירוויחו כי בהעדר פקקים יסעו יותר ! איכות הסביבה תרוויח כי יהיה פחות זיהום ליחידת שטח : פחות פקקים . הנהגים ירוויחו יוכלו לנסוע יותר בפחות זמן כי כאשר הכבישים פתוחים אנשים נוסעים יותר , וצורכים יותר דלק . הרוכבים ירוויחו , הבריאות תרוויח . ולמעשה זהו חלומו של פוליטיקאי מתחיל : מאבק שסופו ידוע מראש כלומר כל מי שיתחיל מאבק ינצח בסופו של דבר ! ולכן נשאלת השאלה למה זה לא קורה ? או מדוע ראו הודעות כאן בשירשור אנו לא מאמינים בכוחינו לעשות זאת ? נתי
 

natyh

New member
הרשטיק אני איתך

רק בעיה קטנה אחת בעניין יום העיון שהוא כמובן יוזמה מבורכת : תאב"א ישבה כמוך עם גופי התיכנון בעירית תל אביב גם הם בשקט בשקט ואכן העיריה הקציבה כסף מינתה מנהלי פרוייקטים ומליון שקלים הלכו על : שליחת אנשים להולנד ללמוד את הנושא ! ישיבות של ועדות ותתי ועדות . משרדים מסמכים ומזכירות ! ולבסוף הלכו וצבעו על המדרכות ציורים של שבילי אופניים . אז אני איתך הרשטיק אך האם לא נראה לך כי הגישה הזו : בשקט בשקט בלי הפגנות כבר נוסתה ונכשלה ? נתי
 

Eyal Hershtik

New member
תל אביב ושבילי אופניים

אני אישית עדיין לא מבין את הדיעות השליליות על תל אביב ונושא השבילים. עירית תל אביב השקיעה הרבה ביצירת שבילים כאלה והסקרים אומרים שכמות רוכבי האופניים האורבניים בתל אביב גדלה בשליש ואף יותר בעקבות זה. העיריה בתור התחלה הלכה וצבעה מדרכות ,צריך להבין כי התשתיות כבר קיימות בשטח ועולה הון תועפות לשנות אותם אך ורק בשביל שבילי אופניים, אך בהמשך וזה נעשה כבר עכשיו בתכנון תשתיות חדשות כבר נכנס עניין שבילי האופניים בכל תכנון וזה כבר נעשה אפילו כמו שצריך (ראו את הקטע של שפך הירקון לים). עיריית תל אביב (בעקבות דחיפה של אחראי התשתיות באיגוד ותאב"א )גם מקדמת כיום סלילת קריטריום אשר גם פלוטונים יוכלו להתאמן שם. ותל אביב כמו תל אביב של שאר הדברים , עיר מובילה בחידושים ,מקדמת בכך גם עשייה בשאר הערים והמועצות האחרות בארץ. בשבת האחרונה בין כל הגשמיםףיצאנ השמש לאיזה 10 דקות ואני יצאתי לי לרכב בפארק , רכבתי לי 37 ק"מ בכיף ונהנתי מכל רגע הלוואי עלינו מקומות כאלו בשאר חלקי הארץ.
 

natyh

New member
ובעניין הזה

תדע לך כי במקום בו ציירו על המדרכה שביל אופניים : אם תרכבעל הכביש אתה עלול למצוא עצמך נקנס ! או אחרת שבילים על מדרכה שלא ניתן להשתמש בהם הכונה לא לכאלו אמיתיים ! הם גרועים יותר מלא לעשות כלום . על כך הרעש .
 

sevenduo

New member
לגבי תשתיות שקיימות כבר בשטח...

נכון שברב הערים בארץ (גם החדשות כמו מודיעין, שהם...) התשתיות כבר קיימות וכבישים עירוניים סלולים לצד מדרכות. לעיתים בכביש יש מקום מעבר רק לרכב אחד כך שרוכב אופניים בכביש כזה מסכן את עצמו. רב הנהגים לא יחכו בסבלנות עד שיתפנה מקום אלא ינסו להידחק בין מכוניות חונות ובין הרוכב. במקומות כאילו שלא ניתן לסלול שבילי אופניים יש לנקוט בצעדים מגבילי תנועה (traffic calming measures בלעז) כמו רמפות האטה במרכז הנתיב עם אפשרות למעבר/עדיפות לאופניים בשני צידי הרמפה. אמצעים אילו ישנם גם בהולנד שבה כמעט כל כביש מלווה בשביל אופניים לצידו. דבר נוסף אשר ממעטים לעשות בארץ ושעלותו זניחה הוא לסגור כבישים פנימיים יותר בערים לתנועת כלי רכב (ע"י שני עמודי בטון או ברזל) וכך לאפשר רק מעבר אופנים וכלי רכב. אמצעי זול זה נעשה כדי להפחית את התנועה הממונעת בשכונות מגורים ולגרום להעדפה יזומה של שימוש באופניים. יש עוד דוגמאות רבות של אמצעים שאותם אפשר לנקוט כאשר התשתיות כבר קיימות מלבד סלילת שבילי אופניים. אני בטוח שמהנדסי הערים מודעים לכך אך נמנעים מביצוע עקב האנטגוניזם (צעד לא פופולרי.... וצריך להיבחר לעוד קדנציה...) שצעדים אילו עלולים ליצור בציבור הנהגים. אך יש להכניס עמוק לתודעת המתכננים - שיקום המרקם העירוני, אשר מאז קום המדינה זכה לעדיפות מוחלטת של הרכב המנועי, חייב להיות במידה מסוימת על חשבון חופשיות תנועת כלי הרכב הממונעים. זאת הדרך היחידה. בהצלחה ביום העיון על שבילי אופניים !
 

levinerez

New member
כל הכבוד לנתי! ניצחן גדול לנתי נרשם

היום במדור כלכלה של עיתון מעריב כתבת ענק על שיפוץ רחובות שיטרית (האיגוד) עם איזור התעשיה החדש (עתידים) בכתבה מוזכר כי יסללו שבילי אופניים המתחברים הן לפארק הירקון ותל-אביב והם לצפון לצומת הכפר הירוק והשכונות הצפוניות של ת"א . סלילת השבילים במקביל לשיפוץ היא על מנת להוריד מן העומס הצפוי בכניסה לאיזור שוקק חיים זה של העיר - קריית רמת עתידים כל הכבוד נתי שווה היה להיאבק !
 

natyh

New member
תודה

רב הקרדיט מגיע ליותם אביזוהר ותאב"א והמסה הקריטית כל יום שישי אז כנראה שהפגנות ונוכחות בשטח כן יוצרות תזוזה בכיוון מסוים . ובינתיים אין קריטריום בדרייב אין . למרות דרכי הנועם בהן ניסו לטפל בכך . נתי
 

levinerez

New member
עכשיו אני אוכל להגיע לעבודה

בלי אף קטע "טכני" לאופני כביש שלי
אתה יודע מתי מסיימים את העבודות?
 

natyh

New member
וואגב שבילים ?

אז מה עם כל השמועות שאתה עובר לחשמונאים? עכשיו שיש לך סלילת שבילים אתה נשאר או עובר?
 
למעלה