שבעה חטאים.

0Pandemonium0

New member
שבעה חטאים.

ראיתי עכשיו את הסרט. לא מההתחלה, אבל מתחילת האמצע. מה אתם חושבים?
 

Lonly badger

New member
ראיתי אותו רק פעם 1 וחצי

אוקיי, ג'ון דו חושב ומאמין שדרך אלימות ודרך הלם ציבורי(הכרה אינטלקטואלית-הכרתית) - דרך חריטה היסטורית (זמן) הוא יוכל להביא שינוי. לא משנה אם הוא צודק או לא. הוא טועה. מאז סוף מלחמת העולם השניה, כולם מדברים על היטלר, אבל אף אחד לא באמת רוצה להכיר או לדעת מה גרם לו או לאומה לקבל תהליך שכזה. ברור שהיטלר חרט חריטה היסטורית , אבל היא הייתה רק על פני השטח - המהפכה שהוא יצר עבדה דרך פרופגנדה, דרך אלימות, פשיזם. אני לא מאמין שנוצר שינוי פסיכולוגי מאז מהפכה הזו של היטלר - מאז סיומה. מלבד אולי , יותר פחד, יותר זהירות. ויותר רלטיביזם. אבל בעזרת יותר פחד ויותר זהירות - כלומר יותר צורך בפרופגנדה , יותר צורך בחריטה היסטורית. אנחנו צריכים לזכור את היטלר, ואת מה שהוא עשה. אבל אף אחד לא רוצה לדבר באמת על להבין את מה שהוא עשה. יש הבדל בין ידיעה והבנה, לבין מחשבה וחריטה היסטורית. ציינתי רלטיביזם כי זה הכל מתקשר לכך שרלטיביזם - הפקפוק באמת אחת(מה שהתפתח מאז מלחמת העולם הראשונה , פוסטמודרניזם, אין אמת אחת) - אמת מידה שלפיה אנחנו יכולים למדוד את המעשים שלנו , את החוקים שלנו, את אמות המוסר שלנו, כמעט ואיננו קיים בנפש האנושית , אני אומר נפש כי שוב יש הבדל בין ידיעה והבנה לבין מחשבה וחריטה היסטורית. האחד לא דורש מאמץ או פרופגנדה, האחד הוא אמת. השני הוא צורך השני הוא מאמץ , השני הוא בעל נפח ומשקל והוא דורש חזרה ותרגול , ותכנות . הוא איננו אמת. הוא כלי. אני לא מבין למה , בחברה מטריאליסטית , ככה קוראים לנו היום. אין כבוד לחומר, ואין כבוד לרכוש. אנחנו חיים בחברה שרק מייצרת ייצור המוני. אני לא מבין למה אם דמוקרטיה בהכרח (המון אנשים מאמינים בזה, מאמינים לא יודעים) מצביעה על חופש. היא מצביעה על הסכמת הרוב. ובחברה שיש בה רלטיביזם (שהוא בבסיס בעצם חוסר בטחון עצמי, פחד. זהירות.) דמוקרטיה - בדיוק כפי שההיסטוריה הדגימה כמו תקליט סרוט שחוזר על עצמו פעם אחר פעם , הפכה בין לילה או במשך זמן קצר מרפובליקה או מה שיהיה מערכת דמוקרטית - למערכת של כוח מונרכי ופשיסטי. טוטליטרי - למה קוראים לזה ככה, כי יש שאיפה לtotal , וזה מה שהחברה המערבית - לא - העולמית שואפת היום. היא שואפת לשלמות חיצונית-שטחית , מטריאלית, כאשר מה שמנחה אותה כמוסר ואמת מידה הוא לטיביזים , פחד, ואינדוקטרינציה. כך שבחברה דמוקרטית כזו - כולם צריכים להצטרף למשחק. או שאתה אתנו או שאתה לא דמוקרטי , אתה מחוץ לחוק. ומכאן הדרך מאוד קצרה לפשיזם. אני חושב שזה מאוד קשור לסרט כי הוא מדבר על 7 חטאים , יש כאן קשר לנצרות , ולנצרות יש קשר לרוחניות ולרוחניות לפי דעתי יש קשר לרצון להשתחרר - חופש, ולאהבה אמיתית(לא גופנית, לא רק חומר), חיים , יופי. מי שלא יודע מה כל הדברים האלה אומרים - וזה המקרה בחברה שלנו היום וזה נהיה יותר ויותר גרוע, כי אדם שלא יודע מה הדברים האלה אומרים ומחפש אותה איפה שהיא לא קיימת אז הוא ינסה לפתור כל דבר דרך אלימות . דרך הגיון שמנותק מהחיים , מנותק מהאמת, ושללא ספק הוא אנטי-חיים , לא שפוי. אני לא מסכים עם ג'ון דו, למרות שאני חווה את זה יום יום. אתה לא תצליח לעשות כלום עם תצעק על האנשים את האמת, להפך אתה רק מחמיר את המצב, ואתה לא משקף את האמת אם אתה פועל ככה אתה משקף את השקר ואת אי השפיות, אי אפשר להלחם בה, אפשר להתנגד לה ואלה שני דברים שונים. ואנחנו לא מכירים שום התנגדות שהיא לא דרך אלימות, שום פתרון שלא דורש מאמץ. שום הכרה שלא דורשת חשיבה.
 

0Pandemonium0

New member
ברור שהדרך שלו שגויה.

נתת את היטלר כדוגמא טובה: אף-אחד לא באמת הבין מה הוא עשה. למעשה, אנשים היום עדיין חוזרים על המעשים שלו. אולי בדרגה נמוכה יותר, אבל העיקרון קיים. מה שאני דיברתי עליו הוא האמירה של ג'ון דו בקשר לרצח ה"חפים מפשע", לכאורה. כאשר בראד פיט שואל אותו למה רצח חפים מפשע הוא ממש מתרגז, ושואל "האם אלה חפים מפשע?!" לפי החוק הקיים כיום ברוב מדינות המערב, כן, הם חפים מפשע. מה שאני כן מסכים איתו, זה שהאנשים האלה בעצם לא חפים מפשע. זה שאין חוק נגד משהו, לא אומר שאתה חף מפשע אם עשית אותו.
 

Lonly badger

New member
ניתן וצריך לעשות הבחנה

מה דעתך שנעשה הבחנה, בין פשע - אשמה, לבין אחריות ומודעות להשלכות של המעשים והמחשבות שיש לנו כבני אדם. לפני שנמשיך הערה לגבי "עדיין חוזירם על המעשים שלו. אולי בדרגה נמוכה יותר, אבל העיקרון קיים." אני מבטיח לך שהדרגה רק שוכללה במהלך השנים ויש דברים כל כך לא אנושיים שנעשו לנו ולאחרים בכדור הארץ הזה, לא רק לבני אדם (הדרך שבה ניתן לזהות רוע והתנהגות לא אנושית היא להסתכל איך המדינה או אנשים מתנהגים לחיות). והכל בשקט. אוקיי נמשיך. השפה שלנו, החינוך שלנו, הדוגמאות החברתיות שלנו, כולם מתכנתות אותנו פסיכולוגית להגיב לבעיות. לך ולי ולכל בן אדם יש בעיה. כיצד אני שואל - אנחנו מגיבים לבעיה. או שאנחנו בורחים ממנה, או שאנחנו מנסים לפתור אותה , להדביק עליה משהו , לעשות איתה משהו , ללכת ולקרוא ספר כדי ללמוד על הבעיה. אבל אף אחד לא מתמודד עם הבעיה עצמה. יש השלכה של אחריות - כלפי המדענים , כלפי הרופאים , כלפי הפולטיקיאים. מה אתם הולכים לעשות בנידון. זאת אחריותכם להגן עלינו ולשמור עלינו . אנחנו בתמורה בוחרים בכם ונותנים לכם את הכוח - רק תתנו לנו לחיות חיים פשוטים ללא בעיות. מישהו כאן מזהה איזשהי אי שפיות בסיסית? כי אם כן אני יכול להמשיך, אם לא אני יכול לשמוע את דעתכם בנושא ומשם להמשיך.
 

0Pandemonium0

New member
אני חושב שאיבדתי אותך...

זו עדיין בדיחה או שאנחנו רציניים עכשיו?
 

מחפספר

New member
זו היתה שאלה טובה

אז אחזור עליה: "רק למה, אם ככה, אתה מאמין בצבא ובאוניברסיטה?" האם זו בהכרח דרך טובה?
 

0Pandemonium0

New member
אוקיי...

אני מאמין בצבא של מדינת ישראל כי אני חושב שהיא לא תוכל לחיות בלעדיו. אני מאמין שכל מדינה צריכה להחזיק צבא למטרות הגנה עצמית. אני מאמין שכל אחד, או כל מי שהצבא יחליט, צריך לשרת בצבא מדינת ישראל. אני מאמין שבמדינות שנמצאות בסביבה פחות מסוכנת זה לא נחוץ. אני מאמין באוניברסיטה כי אני רוצה ללמוד נושאים שמעניינים אותי. אני מאמין באוניברסיטה כי אני רוצה לחיות בנוחות ולא בדוחק, ולא ברחוב. אני מאמין באוניברסיטה כי אני מאמין בהשכלה, ואני מאמין ששם אני אקבל אותה. אני לא מכיר אותך.
 
למעלה