החלטת הברזלים המעצבנים
נוכחותם המעצבנת של הברזלים העמידה בפנינו דילמה חדשה: האם לרדת בדרך-לא דרך שתי קומות נוספות דרך חדרי המערכות אל מפלס הקרקע של אולם הנוסעים. פנסי הקסם יספיקו? דילמה? אין דילמה! החלטנו ללכת על זה, או ליתר דיוק, לרדת ב"סולמות" על זה. מקסימום נלך ברגל דרך אולם הנוסעים החוצה... סתם סתם.
בתמונה: גובהו של אולם הנוסעים מסתכם ב-14 מ'. מתחת לתחתית נישת המעליות נמצאות שתי קומות של חדרי מערכות שאותן ניתן לראות בתרשים הטכני שפותח את השרשור.
החלטת הברזלים המעצבניםשבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.
נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
נוכחותם המעצבנת של הברזלים העמידה בפנינו דילמה חדשה: האם לרדת בדרך-לא דרך שתי קומות נוספות דרך חדרי המערכות אל מפלס הקרקע של אולם הנוסעים. פנסי הקסם יספיקו? דילמה? אין דילמה! החלטנו ללכת על זה, או ליתר דיוק, לרדת ב"סולמות" על זה. מקסימום נלך ברגל דרך אולם הנוסעים החוצה... סתם סתם.
בתמונה: גובהו של אולם הנוסעים מסתכם ב-14 מ'. מתחת לתחתית נישת המעליות נמצאות שתי קומות של חדרי מערכות שאותן ניתן לראות בתרשים הטכני שפותח את השרשור.