שבתשתיות - האלבטרוס פורש כנפיים מעל שדרות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
החוק הבלתי כתוב של חניוני הרכבת.

שבתשתיות - האלבטרוס פורש כנפיים מעל שדרות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא הבלתי נשכח, מלעון777.
כידוע, האלבטרוס הנו העוף בעל מוטת הכנפיים הגדולה ביותר בטבע. ככל הנראה, תכונה זו היא שהובילה את חברת צילומי האוויר לקרוא לחברה על שמו של העוף. נאמנה לתכונה זו, פרשה "אלבטרוס" החברה את מוטת הכנפיים של רוטור המסוק לעבר מספר רב של יעדים וחזרה מהם עם המון תמונות נהדרות ו...פרנסה בשפע למדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום. קודם שנתעופף לעבר תחנת שדרות, אבקש להודות לחברת "אלבטרוס" שממשיכה לפנק אותנו במנת ההרגעה השבועית ולאגף הביצוע של חטיבת התשתיות ברכבת ישראל.

על כל צילומי האוויר בשרשור זה חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן של "רכבת ישראל" ו"אלבטרוס".
החוק הבלתי כתוב של חניוני הרכבת.
לכל חניון מוסדר יש חניון מאולתר. גם תחנת שדרות אינה יוצאת מן הכלל.
 
איך הולכים מהרכבת לתחנת האוטובוס בכיוון מזרח:

החוק הבלתי כתוב של חניוני הרכבת.
לכל חניון מוסדר יש חניון מאולתר. גם תחנת שדרות אינה יוצאת מן הכלל.
איך הולכים מהרכבת לתחנת האוטובוס בכיוון מזרח:
סיבוב ענק שבסופו חוזרים כמעט לאותה נקודה, ושימו לב במיוחד לתכנון האווילי של מעברי החצייה בצומת.
 

down under

New member
בהמון צמתי T

איך הולכים מהרכבת לתחנת האוטובוס בכיוון מזרח:
סיבוב ענק שבסופו חוזרים כמעט לאותה נקודה, ושימו לב במיוחד לתכנון האווילי של מעברי החצייה בצומת.
בהמון צמתי T
יש מעבר חציה בכביש שנשאר ישר (לא זה שמסתיים) רק בכוון שמהכביש שמסתיים אפשר לפנות ימינה למעבר חציה ולא בשני הצדדים או רק בצד שפונים אליו שמאלה.
בעיקר אם הצומת מרומזר.
מעבר החציה יהיה רק בכביש שהוא ימינה מן הכביש המסתיים על מנת לא לפגוע בירוק של אלו שעל הכביש הישר.
כי מתי יהיה ירוק להולכי רגל במעבר חציה שמגיעים אליו ע"י פניה שמאלה מן הכביש שמסתיים?

הרי מבחינת רמזורי המכוניות מעבר החציה שאתה מתלונן על אי קיומו לעולם אין אדום למכוניות שנוסעות בו.
לעומת זאת, מעבר החציה שקיים שם בפועל, המקטע שקרוב לפסי הרכבת, יהיה ירוק להולכי הרגל כאשר המכוניות מתוך שדרות פונות שמאלה.

המקטע השני יהיה ירוק להולכי הרגל כאשר מהכביש הראשי ידלק הירוק לפניה שמאלה לשדרות.
 
נתת הסבר מעמיק מתוך הנחה שהרכב הוא המלך

בהמון צמתי T
יש מעבר חציה בכביש שנשאר ישר (לא זה שמסתיים) רק בכוון שמהכביש שמסתיים אפשר לפנות ימינה למעבר חציה ולא בשני הצדדים או רק בצד שפונים אליו שמאלה.
בעיקר אם הצומת מרומזר.
מעבר החציה יהיה רק בכביש שהוא ימינה מן הכביש המסתיים על מנת לא לפגוע בירוק של אלו שעל הכביש הישר.
כי מתי יהיה ירוק להולכי רגל במעבר חציה שמגיעים אליו ע"י פניה שמאלה מן הכביש שמסתיים?

הרי מבחינת רמזורי המכוניות מעבר החציה שאתה מתלונן על אי קיומו לעולם אין אדום למכוניות שנוסעות בו.
לעומת זאת, מעבר החציה שקיים שם בפועל, המקטע שקרוב לפסי הרכבת, יהיה ירוק להולכי הרגל כאשר המכוניות מתוך שדרות פונות שמאלה.

המקטע השני יהיה ירוק להולכי הרגל כאשר מהכביש הראשי ידלק הירוק לפניה שמאלה לשדרות.
נתת הסבר מעמיק מתוך הנחה שהרכב הוא המלך
והולכי הרגל הם בעדיפות ב'.
הרי ברור שיש כאן עניין של סדר עדיפויות. לו היו חושבים טיפה, היו יכולים למצוא פתרון יצירתי כגון לחצן, כך שהתנועה תיפסק רק במקרה של צורך אמיתי.
 

down under

New member
השאלה היא עניין של מידתיות

נתת הסבר מעמיק מתוך הנחה שהרכב הוא המלך
והולכי הרגל הם בעדיפות ב'.
הרי ברור שיש כאן עניין של סדר עדיפויות. לו היו חושבים טיפה, היו יכולים למצוא פתרון יצירתי כגון לחצן, כך שהתנועה תיפסק רק במקרה של צורך אמיתי.
השאלה היא עניין של מידתיות
להערכתי יש כאן בצומת הזה לאין שיעור יותר מכוניות מאשר הולכי רגל שירדו בתחנת האוטובוס ויצטרכו לתחנת הרכבת.

אחד הפתרונות הוא חישן/לחצן שהולך הרגל מפעיל על מנת לקבל אור ירוק.
מנגד, יש עלות לעוד רמזורי הולכי רגל, עוד צביעת מעבר חציה כפול (לשני המסלולים, כל מסלול בין שני נתיבים הכוונה עד לאי התנועה ומאי התנועה עד לצד של העיר שדרות).

יש גבול גם עד לכמה אפשר להתעמר בנהגי המכוניות ולהאריך להם את האדום בכל מקום ומקום.

בתוך עיר גדולה אני אכן חושב שהולכי הרגל וגם התח"ץ צריכים לקבל עדיפות. מחוץ לעיר ובעיקר באזורים חצי כפריים או של עיירות, צריך הרבה הרבה יותר להתחשב בנהג וכן המכונית היא המלך!
 
זה לא סתם צומת בינעירוני, זאת תחנת רכבת.

השאלה היא עניין של מידתיות
להערכתי יש כאן בצומת הזה לאין שיעור יותר מכוניות מאשר הולכי רגל שירדו בתחנת האוטובוס ויצטרכו לתחנת הרכבת.

אחד הפתרונות הוא חישן/לחצן שהולך הרגל מפעיל על מנת לקבל אור ירוק.
מנגד, יש עלות לעוד רמזורי הולכי רגל, עוד צביעת מעבר חציה כפול (לשני המסלולים, כל מסלול בין שני נתיבים הכוונה עד לאי התנועה ומאי התנועה עד לצד של העיר שדרות).

יש גבול גם עד לכמה אפשר להתעמר בנהגי המכוניות ולהאריך להם את האדום בכל מקום ומקום.

בתוך עיר גדולה אני אכן חושב שהולכי הרגל וגם התח"ץ צריכים לקבל עדיפות. מחוץ לעיר ובעיקר באזורים חצי כפריים או של עיירות, צריך הרבה הרבה יותר להתחשב בנהג וכן המכונית היא המלך!
זה לא סתם צומת בינעירוני, זאת תחנת רכבת.
 

olli3

New member
מנהל
הפוך, מדובר באנשים שיצאו מהרכבת וצריכים

השאלה היא עניין של מידתיות
להערכתי יש כאן בצומת הזה לאין שיעור יותר מכוניות מאשר הולכי רגל שירדו בתחנת האוטובוס ויצטרכו לתחנת הרכבת.

אחד הפתרונות הוא חישן/לחצן שהולך הרגל מפעיל על מנת לקבל אור ירוק.
מנגד, יש עלות לעוד רמזורי הולכי רגל, עוד צביעת מעבר חציה כפול (לשני המסלולים, כל מסלול בין שני נתיבים הכוונה עד לאי התנועה ומאי התנועה עד לצד של העיר שדרות).

יש גבול גם עד לכמה אפשר להתעמר בנהגי המכוניות ולהאריך להם את האדום בכל מקום ומקום.

בתוך עיר גדולה אני אכן חושב שהולכי הרגל וגם התח"ץ צריכים לקבל עדיפות. מחוץ לעיר ובעיקר באזורים חצי כפריים או של עיירות, צריך הרבה הרבה יותר להתחשב בנהג וכן המכונית היא המלך!
הפוך, מדובר באנשים שיצאו מהרכבת וצריכים
אוטובוס המשך.

מי שיורד מהאוטובוס על מנת להגיע לתחנת הרכבת, יורד אחרי הצומת (לכיוון צפון), חוצה מעבר חציה אחד ונכנס לתחנת הרכבת דרך גם המדרגות או הירידה שיש שם. מדובר על חצית הכניסה לשדרות ולא חציית כביש 34.

אבל, מי שמגיע לתחנת שדרות ברכבת ועליו להמשיך בקו המשך למועצה האיזורית אשכול או ליישובי סעד - צריך לעשות את הסיבוב שאיליה הציג כאן (להחסיר את זה שהוא לא שם לב שיש שם מדרגות שלא מצריכות את העיקולון הזה ביציאה ממתחם התחנה לצומת עצמו).
 
תודה, לא הייתי בטוח אם אלה אכן מדרגות.

הפוך, מדובר באנשים שיצאו מהרכבת וצריכים
אוטובוס המשך.

מי שיורד מהאוטובוס על מנת להגיע לתחנת הרכבת, יורד אחרי הצומת (לכיוון צפון), חוצה מעבר חציה אחד ונכנס לתחנת הרכבת דרך גם המדרגות או הירידה שיש שם. מדובר על חצית הכניסה לשדרות ולא חציית כביש 34.

אבל, מי שמגיע לתחנת שדרות ברכבת ועליו להמשיך בקו המשך למועצה האיזורית אשכול או ליישובי סעד - צריך לעשות את הסיבוב שאיליה הציג כאן (להחסיר את זה שהוא לא שם לב שיש שם מדרגות שלא מצריכות את העיקולון הזה ביציאה ממתחם התחנה לצומת עצמו).
תודה, לא הייתי בטוח אם אלה אכן מדרגות.
 

easylivin

New member
אפשר להוסיף בקלות יציאה נוספת כמו בתחנת השלום

איך הולכים מהרכבת לתחנת האוטובוס בכיוון מזרח:
סיבוב ענק שבסופו חוזרים כמעט לאותה נקודה, ושימו לב במיוחד לתכנון האווילי של מעברי החצייה בצומת.
אפשר להוסיף בקלות יציאה נוספת כמו בתחנת השלום
בסך הכל שתי סבסבות, קרוסלה חד-כיוונית ומדרגות היישר לתחנה. מציע למשתמשי התחנה להעלות את הנושא הזה בערוצים המקובלים.
 

down under

New member
זה יקל רק על היוצאים מהתחנה אל התחנה

אפשר להוסיף בקלות יציאה נוספת כמו בתחנת השלום
בסך הכל שתי סבסבות, קרוסלה חד-כיוונית ומדרגות היישר לתחנה. מציע למשתמשי התחנה להעלות את הנושא הזה בערוצים המקובלים.
זה יקל רק על היוצאים מהתחנה אל התחנה
קרי מהרכבת ואל תחנת האוטומוביל אומניבוס. לא בכוון ההפוך.
בדיוק כפי שבשלום אין כניסה לתחנת הרכבת אם אתה במדרכה הדרומית של דרך השלום (או אם נהיה יקה פוצים המדרכה הדרומית של רח' גבעת התחמושת).

לפי דעתי כן צריך לעשות שם כמו שיש בשלום, אבל לא מה שאתה התכוונת אלא כניסה נוספת כפי שכן יש מכוון קניון עזריאלי.
יותר נכון כמו שיש באוניברסיטה, מסדרון תת קרקעי מאוד קצר מכוון תחנת האוטובוס לעבר מבנה התחנה הראשי.


או יותר פשוט, שיעשו את מה שעושים באוסטרליה ופה ושם באנגליה והיה על זה פתיל (תת שרשור) לפני חודשיים שלושה כאן בפורום. להזיז את תחנת האוטובוס אל לפני הצומת
מבחינת כוון הנסיעה של האוטובוס ולא כפי שהיא עכשיו, אחרי הצומת.
לא חושב שעוצרים בתחנה הזו אוטובוסים שיוצאים משדרות ופונים שמאל ברמזור.
רק אם כן ישנם אוטובוסים כאלו, אז ורק אז שיעשו את המעבר התת קרקעי הקצר לעבר מבנה התחנה.
 

easylivin

New member
להוסיף כניסה נוספת, זה כבר ממש לא קל.

זה יקל רק על היוצאים מהתחנה אל התחנה
קרי מהרכבת ואל תחנת האוטומוביל אומניבוס. לא בכוון ההפוך.
בדיוק כפי שבשלום אין כניסה לתחנת הרכבת אם אתה במדרכה הדרומית של דרך השלום (או אם נהיה יקה פוצים המדרכה הדרומית של רח' גבעת התחמושת).

לפי דעתי כן צריך לעשות שם כמו שיש בשלום, אבל לא מה שאתה התכוונת אלא כניסה נוספת כפי שכן יש מכוון קניון עזריאלי.
יותר נכון כמו שיש באוניברסיטה, מסדרון תת קרקעי מאוד קצר מכוון תחנת האוטובוס לעבר מבנה התחנה הראשי.


או יותר פשוט, שיעשו את מה שעושים באוסטרליה ופה ושם באנגליה והיה על זה פתיל (תת שרשור) לפני חודשיים שלושה כאן בפורום. להזיז את תחנת האוטובוס אל לפני הצומת
מבחינת כוון הנסיעה של האוטובוס ולא כפי שהיא עכשיו, אחרי הצומת.
לא חושב שעוצרים בתחנה הזו אוטובוסים שיוצאים משדרות ופונים שמאל ברמזור.
רק אם כן ישנם אוטובוסים כאלו, אז ורק אז שיעשו את המעבר התת קרקעי הקצר לעבר מבנה התחנה.
להוסיף כניסה נוספת, זה כבר ממש לא קל.
אל תשכח שכל כניסה דורשת גם אבטחה, סבסבות לכניסה (ולא ליציאה בלבד שהן זולות יותר, ואפשר להסתדר רק עם אחת או שתיים) וגם מכונת כרטוס. שלא לדבר על תוספות בנייה משמעותיות יותר מסתם מדרגות לעלייה אל הכביש.

אבל את תחנת האוטובוסים בהחלט אפשר, ואולי גם בהחלט צריך, להזיז כך שתהיה לפני הצומת.
 

olli3

New member
מנהל
לא ניתן שתחנת האוטובוס תהיה לפני הצומת.

להוסיף כניסה נוספת, זה כבר ממש לא קל.
אל תשכח שכל כניסה דורשת גם אבטחה, סבסבות לכניסה (ולא ליציאה בלבד שהן זולות יותר, ואפשר להסתדר רק עם אחת או שתיים) וגם מכונת כרטוס. שלא לדבר על תוספות בנייה משמעותיות יותר מסתם מדרגות לעלייה אל הכביש.

אבל את תחנת האוטובוסים בהחלט אפשר, ואולי גם בהחלט צריך, להזיז כך שתהיה לפני הצומת.
לא ניתן שתחנת האוטובוס תהיה לפני הצומת.
הסיבה לכך היא נקודת הכניסה לקיבוץ ניר עם. איך תמקם תחנת אוטובוס בין שני צמתי קמץ?

זה קצת בעייתי ואני לא בטוח שניתן לעשות זאת על פי תקני התעבורה השונים.

בכל מקרה, אין צורך בכניסה מכיוון זה, אלא רק ביציאה. מעטים אם בכלל יגיעו מיד מרדכי או קיבוץ ארז לתחנת הרכבת בשדרות, כל שאר הישובים שמצפון ליד מרדכי - סביר בהחלט שיסעו לתחנת הרכבת באשקלון.

על כן, תחנת האוטובוס המדוברת, תשמש את יוצאי תחנת הרכבת המבקשים להגיע דרומה, אל יישובי סעד ואשכול (בהמשך תחנת נתיבות ותחנת אופקים תעשנה את העבודה בעבור מועצה איזורית אשכול).
 

olli3

New member
מנהל
וזה מעולה. אין צורך להיכנס משם.

זה יקל רק על היוצאים מהתחנה אל התחנה
קרי מהרכבת ואל תחנת האוטומוביל אומניבוס. לא בכוון ההפוך.
בדיוק כפי שבשלום אין כניסה לתחנת הרכבת אם אתה במדרכה הדרומית של דרך השלום (או אם נהיה יקה פוצים המדרכה הדרומית של רח' גבעת התחמושת).

לפי דעתי כן צריך לעשות שם כמו שיש בשלום, אבל לא מה שאתה התכוונת אלא כניסה נוספת כפי שכן יש מכוון קניון עזריאלי.
יותר נכון כמו שיש באוניברסיטה, מסדרון תת קרקעי מאוד קצר מכוון תחנת האוטובוס לעבר מבנה התחנה הראשי.


או יותר פשוט, שיעשו את מה שעושים באוסטרליה ופה ושם באנגליה והיה על זה פתיל (תת שרשור) לפני חודשיים שלושה כאן בפורום. להזיז את תחנת האוטובוס אל לפני הצומת
מבחינת כוון הנסיעה של האוטובוס ולא כפי שהיא עכשיו, אחרי הצומת.
לא חושב שעוצרים בתחנה הזו אוטובוסים שיוצאים משדרות ופונים שמאל ברמזור.
רק אם כן ישנם אוטובוסים כאלו, אז ורק אז שיעשו את המעבר התת קרקעי הקצר לעבר מבנה התחנה.
וזה מעולה. אין צורך להיכנס משם.
התחנה הזאת ממוקמת בכיוון הנסיעה דרומה. אלו נוסעים יגיעו דווקא אליה ולא אל תחנת אשקלון? הכוונה היא שמי שמגיע לתחנת שדרות יהיה כמעט באופן מוחלט מהיישובים שדרומיים לתחנת הרכבת ולא מהישובים שצפוניים לתחנת הרכבת.

על כן, יציאה בלבד בנקודה זו תהיה מעולה. אין באמת צורך בכניסה לתחנת הרכבת מצד זה.
 

בועז ל

New member
מסכים. מעבר לכך, להוספת כניסה/יציאה נוספת

וזה מעולה. אין צורך להיכנס משם.
התחנה הזאת ממוקמת בכיוון הנסיעה דרומה. אלו נוסעים יגיעו דווקא אליה ולא אל תחנת אשקלון? הכוונה היא שמי שמגיע לתחנת שדרות יהיה כמעט באופן מוחלט מהיישובים שדרומיים לתחנת הרכבת ולא מהישובים שצפוניים לתחנת הרכבת.

על כן, יציאה בלבד בנקודה זו תהיה מעולה. אין באמת צורך בכניסה לתחנת הרכבת מצד זה.
מסכים. מעבר לכך, להוספת כניסה/יציאה נוספת
לתחנה ישנן משמעויות כלכליות לא מבוטלות.
 

david80

Active member
ואני שואל, כמה מחשבה מקצועית מושקעת

איך הולכים מהרכבת לתחנת האוטובוס בכיוון מזרח:
סיבוב ענק שבסופו חוזרים כמעט לאותה נקודה, ושימו לב במיוחד לתכנון האווילי של מעברי החצייה בצומת.
ואני שואל, כמה מחשבה מקצועית מושקעת
כשמתכננים תחנת רכבת בארץ, האם שוקלים אופציות לעומק כיצד למקסם יעילות של תחנה (כגון, נגישות), או שאומרים "יאללה, נקים את התחנה היכן שהוא, העיקר שיהיו מספיק מקומות חנייה"?
 

olli3

New member
מנהל
תחנת הרכבת הזאת פשוט מעולה.

ואני שואל, כמה מחשבה מקצועית מושקעת
כשמתכננים תחנת רכבת בארץ, האם שוקלים אופציות לעומק כיצד למקסם יעילות של תחנה (כגון, נגישות), או שאומרים "יאללה, נקים את התחנה היכן שהוא, העיקר שיהיו מספיק מקומות חנייה"?
תחנת הרכבת הזאת פשוט מעולה.
סיירתי במקום וחשבו על כל פרט קטן במקום, כולל מסוף אוטובוסים בעל 5 רציפי שיניים ורציף הורדה.

זה שלא השכילו להכניס את קווי האוטובוס לתוך המסוף - זו הבעיה העיקרית.
 
תודה רבה על התמונות

שבתשתיות - האלבטרוס פורש כנפיים מעל שדרות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא הבלתי נשכח, מלעון777.
כידוע, האלבטרוס הנו העוף בעל מוטת הכנפיים הגדולה ביותר בטבע. ככל הנראה, תכונה זו היא שהובילה את חברת צילומי האוויר לקרוא לחברה על שמו של העוף. נאמנה לתכונה זו, פרשה "אלבטרוס" החברה את מוטת הכנפיים של רוטור המסוק לעבר מספר רב של יעדים וחזרה מהם עם המון תמונות נהדרות ו...פרנסה בשפע למדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום. קודם שנתעופף לעבר תחנת שדרות, אבקש להודות לחברת "אלבטרוס" שממשיכה לפנק אותנו במנת ההרגעה השבועית ולאגף הביצוע של חטיבת התשתיות ברכבת ישראל.

על כל צילומי האוויר בשרשור זה חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן של "רכבת ישראל" ו"אלבטרוס".
תודה רבה על התמונות
שעושות חשק לבקר שם.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - האלבטרוס פורש כנפיים מעל שדרות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא הבלתי נשכח, מלעון777.
כידוע, האלבטרוס הנו העוף בעל מוטת הכנפיים הגדולה ביותר בטבע. ככל הנראה, תכונה זו היא שהובילה את חברת צילומי האוויר לקרוא לחברה על שמו של העוף. נאמנה לתכונה זו, פרשה "אלבטרוס" החברה את מוטת הכנפיים של רוטור המסוק לעבר מספר רב של יעדים וחזרה מהם עם המון תמונות נהדרות ו...פרנסה בשפע למדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום. קודם שנתעופף לעבר תחנת שדרות, אבקש להודות לחברת "אלבטרוס" שממשיכה לפנק אותנו במנת ההרגעה השבועית ולאגף הביצוע של חטיבת התשתיות ברכבת ישראל.

על כל צילומי האוויר בשרשור זה חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן של "רכבת ישראל" ו"אלבטרוס".
****
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה