Ramla mi vida
שבתשתיות - חדשות (גשר) 10.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בימים שבהם הציבור מרותק לערוצי החדשות, אני מנסה דווקא להתרחק מהם ולא לקחת חלק בניסיונותם לגרום להתמכרות הצופים.
לפיכך,
ערוץ 10 היחיד שמוכר לי הוא
ערוץ הנחל שעובר מתחת לניצביו של גשר 10.
במדור השבועי נצפה בעיקר בחדשות ערוץ 10, אך עדכונים נוספים יובאו גם מכרמיאל, רמלה,מסילת העמק ו-
קצרצר מכביש 38.
זזנו.
Ramla mi vida
עוד פרק בסדרת המופת: ראש עיריית רמלה שוב מתרברב במלאכה לא לו. בעוד ביצועה של ה.מ 208 מתנהל בקצב וע"פ לו"ז המוכתב ע"י משרד התחבורה ו"נתיבי ישראל", טרם פורסם המכרז לביצועה של ההפרדה המפלסית החשובה ביותר עבור רמלה במפגש 132. דומה שבדומה להפרדה המפלסית 139 שברחובות, "נתיבי איילון" שוב מתקשה בהוצאתם לפועל של שלבי התכנון הראשונים ופרסום המכרז. יתרה מכך, אף שמכרז ה.מ 132 אינו תלוי בביצועו של כביש 200, עדיין מופיעים הכביש וההפרדה כפרויקט מאוחד באתר החברה -
אתר בעייתי, שלטעמי טעון שיפור ועדכון מידיים. במהלך 2013 הודיעה החברה לעיריית רמלה על כוונתה לפרסם את המכרז עד לסוף השנה. 2013 חלפה וגם 2014 בדרך לסיומה ועדיין אין מכרז. בתסריט האופטימי ביותר תחלנה העבודות על 132 לקראת סוף 2015. יואל לביא, שהזניח את ההפרדות המפלסיות ברמלה ונאנס ע"י תושביו לטפל בנושא, החל רק ב-2010 (
בקדנציה הרביעית שלו!) את "מאמציו" להביא לביצוען של ההפרדות המפלסיות בעירו "הנצורה" ע"י הרכבת. המאזן שלו עד עתה:
ה.מ 212 - סגירת המפגש וויתור על יציאה מהעיר עקב אי-הסדרה סטטוטורית של המפגש.
ה.מ 210 - סכסוך משפטי קשה עם "רכבת ישראל" במהלך עבודות ההכפלה על הקו ותקיעת הפרויקט לאחר מכן בעקבות דרישות מופרזות.שהעלה.
ה.מ 208 - בביצוע, למרות ראש העירייה.
ה.מ 132 - טרם פורסם המכרז המובטח. הבטחה לביצוע כבר ב-2012 נמסרה בעבר ע"י ראש העירייה.
ה.מ 209 - גשר תחנת הדלק "פז", - הפרדת פרטאץ' שבוצעה ללא הליך מסודר ויש ברמלה הטוענים שבוצעה ממניעים פסולים. תוצאות ביצוע הפרדה זו משנת 1998 עדיין נבדקות בביהמ"ש תחת בקשה לביזיון ביהמ"ש שהגיש תושב העיר כנגד לביא.