שבתשתיות - A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - A1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בפרק הקודם של המדור הועלתה סקירת התקדמות הקמתו של גשר 10, שמשלים את השתלטותו על נוף עמק הארזים. עד לפריצתה של מנהרה 3, הגשר הענק ממקד את מרכז העניין בפרויקט ודוחק בינתיים הצִדה שלבי ביצוע נוספים ב-A1. באדיבות מִנהלת הפרויקט (תודה גדולה, מנהלת יקרה!) הגיעו אליי תמונות עדכניות שצולמו מיתר אתרי העבודה בפרויקט ו...מתברר שדרמות הנדסיות גדולות אמנם נעדרות מהם, אבל הפרויקט מצליח לשמור על עניין גם ב"גארבז' טיים" שנותר עד לפריצתה של מנהרה מס' 3.
מיד נצא לסיור.

את השרשור ותמונת 'המשך המונדיאל' בעיניי הנבחרת האנגלית אני מקדיש למנהלנו היקר, אלן. אלן ידידי: מדוע לאהוד את נבחרת אנגליה כשאפשר לאהוד את נבחרת החלומות של לוזון? אצלנו אין תוצאות
אין ציפיות
אין אכזבות

תגיד אלן, על מה חשבה נבחרת האי הגשום כשהגיעה לברזיל? שהפעם זה אפשרי?!
****
 

בועז ל

New member
****

וואו, תאורה מהסרטים! תפיסה מעולה של הצלם.
****
לא כולם תומכים בהחלטה להגדיל לארבע את מספר הדרגנועים בפיר. יש המגדירים זאת כלחץ וחשש מיותרים של המתכננים. להחלטה זו יש השפעה על החיבור בקצה העליון של הפיר, שמחייבת ביצוע התאמות. הטוענים כנגד מביאים לדוגמא תחנות תת-קרקעיות במוסקבה ובאוקראינה שמתמודדות היטב באמצעות שלושה דרגנועים עם כמות נוסעים גדולה מזו הצפויה בתחנת האומה.
 

easylivin

New member
כן, 4 זה מוגזם גם בעיניי.

****
לא כולם תומכים בהחלטה להגדיל לארבע את מספר הדרגנועים בפיר. יש המגדירים זאת כלחץ וחשש מיותרים של המתכננים. להחלטה זו יש השפעה על החיבור בקצה העליון של הפיר, שמחייבת ביצוע התאמות. הטוענים כנגד מביאים לדוגמא תחנות תת-קרקעיות במוסקבה ובאוקראינה שמתמודדות היטב באמצעות שלושה דרגנועים עם כמות נוסעים גדולה מזו הצפויה בתחנת האומה.
כן, 4 זה מוגזם גם בעיניי.
בתחנת האומה, בדומה לתחנות המטרו (שחלקן עמוסות ממנה כפי שציינת) יהיו שעות שיא שבהן רוב הנוסעים יעלו, ושעות אחרות שבהן רוב הנוסעים יירדו. אז משנים את כיוון הדרגנוע האמצעי בהתאם, או שמכבים אותו לגמרי בשעות השפל. בנוסף, יש גם מעליות להבדיל מהמטרו.
 

amit1270

New member
אבל בארץ לא יודעים להשתמש בדרגנוע

כן, 4 זה מוגזם גם בעיניי.
בתחנת האומה, בדומה לתחנות המטרו (שחלקן עמוסות ממנה כפי שציינת) יהיו שעות שיא שבהן רוב הנוסעים יעלו, ושעות אחרות שבהן רוב הנוסעים יירדו. אז משנים את כיוון הדרגנוע האמצעי בהתאם, או שמכבים אותו לגמרי בשעות השפל. בנוסף, יש גם מעליות להבדיל מהמטרו.
אבל בארץ לא יודעים להשתמש בדרגנוע
 

alantan

New member
לא יודע האם השוואה למטרו נכונה. מדובר ברכבת

כן, 4 זה מוגזם גם בעיניי.
בתחנת האומה, בדומה לתחנות המטרו (שחלקן עמוסות ממנה כפי שציינת) יהיו שעות שיא שבהן רוב הנוסעים יעלו, ושעות אחרות שבהן רוב הנוסעים יירדו. אז משנים את כיוון הדרגנוע האמצעי בהתאם, או שמכבים אותו לגמרי בשעות השפל. בנוסף, יש גם מעליות להבדיל מהמטרו.
לא יודע האם השוואה למטרו נכונה. מדובר ברכבת
של 1500 נוסעים שפורקת את כולם באותה התחנה בבת אחת. במטרו אפילו בתחנות עמוסות מדובר על 100-150 נוסעים כל 2-3 דקות. לדעתי יתכן גם צורך להפעיל שלושה דרגנועים לכיוון מעלה ורק אחד לכיוון מטה ומעטים המקרים שרצוי להפעיל שניים לכיוון מטה שכן הדבר ייצור עומס במפלס התחתון.
 

Rubim88

New member
אכן, זרימת הנוסעים שונה

לא יודע האם השוואה למטרו נכונה. מדובר ברכבת
של 1500 נוסעים שפורקת את כולם באותה התחנה בבת אחת. במטרו אפילו בתחנות עמוסות מדובר על 100-150 נוסעים כל 2-3 דקות. לדעתי יתכן גם צורך להפעיל שלושה דרגנועים לכיוון מעלה ורק אחד לכיוון מטה ומעטים המקרים שרצוי להפעיל שניים לכיוון מטה שכן הדבר ייצור עומס במפלס התחתון.
אכן, זרימת הנוסעים שונה
מה גם שקיבולת מקס' של רכבת לפני התכנון של הרכבת(300 מטר) הוא בסדר גודל של 2300-2700.
 

easylivin

New member
מבחינה בטיחותית, ההשוואה נכונה מאוד.

לא יודע האם השוואה למטרו נכונה. מדובר ברכבת
של 1500 נוסעים שפורקת את כולם באותה התחנה בבת אחת. במטרו אפילו בתחנות עמוסות מדובר על 100-150 נוסעים כל 2-3 דקות. לדעתי יתכן גם צורך להפעיל שלושה דרגנועים לכיוון מעלה ורק אחד לכיוון מטה ומעטים המקרים שרצוי להפעיל שניים לכיוון מטה שכן הדבר ייצור עומס במפלס התחתון.
מבחינה בטיחותית, ההשוואה נכונה מאוד.
כדאי לדעתי ללמוד דבר נוסף מהרוסים כי בעניין הבטיחות יש להם ניסיון מר כידוע. לא כך סתם הם החליטו להשאיר מקום בין הדרגנועים, החלטה שקיבלה חיזוק כשהצילה חיים בתאונת הדרגנוע המפורסמת במוסקבה. מי יודע מה היה קורה אילו אנשים היו קופצים על הדרגנוע השכן שכבר היה מלא בנוסעים, ולא למרווח בין הדרגנועים. הם ספגו "רק" שברים ברגליים, ולא גרמו לקריסתו של דרגנוע נוסף עם כמות נוסעים כפולה.

לפני כמה שנים הייתה תקופה כשבמוסקבה גם כן החליטו "לדחוס" ארבעה דרגנועים בחלק מהתחנות, אבל מהר ירדו מהרעיון ואפילו החזירו את המצב לקדמותו.

וכמו שכתבתי, בבנייני האומה יש גם מעליות גדולות ומהירות. תחושת הבטן שלי היא ששני דרגנועים בכיוון השיא יספיקו בהחלט. מודה ומתוודה שמדובר על תחושת בטן בלבד, אבל יחד עם זאת, כל "חשבון מדוייק" בפורום לא יקבל משקל גבוה בעיניי גם כן - מה לעשות, מניסיון.
 

alantan

New member
לא הייתי מודע ולכן גם לא התייחסתי למרווח בין

מבחינה בטיחותית, ההשוואה נכונה מאוד.
כדאי לדעתי ללמוד דבר נוסף מהרוסים כי בעניין הבטיחות יש להם ניסיון מר כידוע. לא כך סתם הם החליטו להשאיר מקום בין הדרגנועים, החלטה שקיבלה חיזוק כשהצילה חיים בתאונת הדרגנוע המפורסמת במוסקבה. מי יודע מה היה קורה אילו אנשים היו קופצים על הדרגנוע השכן שכבר היה מלא בנוסעים, ולא למרווח בין הדרגנועים. הם ספגו "רק" שברים ברגליים, ולא גרמו לקריסתו של דרגנוע נוסף עם כמות נוסעים כפולה.

לפני כמה שנים הייתה תקופה כשבמוסקבה גם כן החליטו "לדחוס" ארבעה דרגנועים בחלק מהתחנות, אבל מהר ירדו מהרעיון ואפילו החזירו את המצב לקדמותו.

וכמו שכתבתי, בבנייני האומה יש גם מעליות גדולות ומהירות. תחושת הבטן שלי היא ששני דרגנועים בכיוון השיא יספיקו בהחלט. מודה ומתוודה שמדובר על תחושת בטן בלבד, אבל יחד עם זאת, כל "חשבון מדוייק" בפורום לא יקבל משקל גבוה בעיניי גם כן - מה לעשות, מניסיון.
לא הייתי מודע ולכן גם לא התייחסתי למרווח בין
הדרגנועים, אלא רק למספר הנוסעים. אני מקווה שעדיין יוותר מרווח מסוים ביניהם, לפחות שיספיק לאדם אחד. בלונדון תחנות נסגרות והופכות ליציאה בלבד בגלל עומס יתרה במפלס התחתון.

בירושלים צפויות בשלב מסויים רכבות מתל אביב וממודיעין ואליהן, ומדובר בתחנה אחרונה של רכבת "כבדה", לא תחנת ביניים של מטרו שיש לה עוד תחנות ק"מ לפני וק"מ אחרי. כשרכבת כזו מגיעה בבוקר ליוסטון בלונדון העומס לפני השערים האוטומטיים הוא בלתי נסבל, וזה עוד כשיש מרחב תמרון רב ומשהו כמו עשרה שערים לרוחב.

אין גם לי את החישובים כמובן, אבל אני מניח שהמתכננים כן מתחשבים במספר הנוסעים הצפוי ובקצב הגעתם.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - A1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בפרק הקודם של המדור הועלתה סקירת התקדמות הקמתו של גשר 10, שמשלים את השתלטותו על נוף עמק הארזים. עד לפריצתה של מנהרה 3, הגשר הענק ממקד את מרכז העניין בפרויקט ודוחק בינתיים הצִדה שלבי ביצוע נוספים ב-A1. באדיבות מִנהלת הפרויקט (תודה גדולה, מנהלת יקרה!) הגיעו אליי תמונות עדכניות שצולמו מיתר אתרי העבודה בפרויקט ו...מתברר שדרמות הנדסיות גדולות אמנם נעדרות מהם, אבל הפרויקט מצליח לשמור על עניין גם ב"גארבז' טיים" שנותר עד לפריצתה של מנהרה מס' 3.
מיד נצא לסיור.

את השרשור ותמונת 'המשך המונדיאל' בעיניי הנבחרת האנגלית אני מקדיש למנהלנו היקר, אלן. אלן ידידי: מדוע לאהוד את נבחרת אנגליה כשאפשר לאהוד את נבחרת החלומות של לוזון? אצלנו אין תוצאות
אין ציפיות
אין אכזבות

תגיד אלן, על מה חשבה נבחרת האי הגשום כשהגיעה לברזיל? שהפעם זה אפשרי?!
****
 

בועז ל

New member
ה"חנוכייה" המזרחית.

שבתשתיות - A1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בפרק הקודם של המדור הועלתה סקירת התקדמות הקמתו של גשר 10, שמשלים את השתלטותו על נוף עמק הארזים. עד לפריצתה של מנהרה 3, הגשר הענק ממקד את מרכז העניין בפרויקט ודוחק בינתיים הצִדה שלבי ביצוע נוספים ב-A1. באדיבות מִנהלת הפרויקט (תודה גדולה, מנהלת יקרה!) הגיעו אליי תמונות עדכניות שצולמו מיתר אתרי העבודה בפרויקט ו...מתברר שדרמות הנדסיות גדולות אמנם נעדרות מהם, אבל הפרויקט מצליח לשמור על עניין גם ב"גארבז' טיים" שנותר עד לפריצתה של מנהרה מס' 3.
מיד נצא לסיור.

את השרשור ותמונת 'המשך המונדיאל' בעיניי הנבחרת האנגלית אני מקדיש למנהלנו היקר, אלן. אלן ידידי: מדוע לאהוד את נבחרת אנגליה כשאפשר לאהוד את נבחרת החלומות של לוזון? אצלנו אין תוצאות
אין ציפיות
אין אכזבות

תגיד אלן, על מה חשבה נבחרת האי הגשום כשהגיעה לברזיל? שהפעם זה אפשרי?!
ה"חנוכייה" המזרחית.
אתר העבודה בו מבוצעים פירי האוורור של ה"חנוכייה" המזרחית הנו אחד האתרים היותר מעניינים כרגע בפרויקט. בואו נעקוב מעט אחר המתרחש שם. נלווה את ה-JCB במסעו ממבנה 17 האנכי אל 23 האופקי.
 

בועז ל

New member
פיר 17

שבתשתיות - A1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בפרק הקודם של המדור הועלתה סקירת התקדמות הקמתו של גשר 10, שמשלים את השתלטותו על נוף עמק הארזים. עד לפריצתה של מנהרה 3, הגשר הענק ממקד את מרכז העניין בפרויקט ודוחק בינתיים הצִדה שלבי ביצוע נוספים ב-A1. באדיבות מִנהלת הפרויקט (תודה גדולה, מנהלת יקרה!) הגיעו אליי תמונות עדכניות שצולמו מיתר אתרי העבודה בפרויקט ו...מתברר שדרמות הנדסיות גדולות אמנם נעדרות מהם, אבל הפרויקט מצליח לשמור על עניין גם ב"גארבז' טיים" שנותר עד לפריצתה של מנהרה מס' 3.
מיד נצא לסיור.

את השרשור ותמונת 'המשך המונדיאל' בעיניי הנבחרת האנגלית אני מקדיש למנהלנו היקר, אלן. אלן ידידי: מדוע לאהוד את נבחרת אנגליה כשאפשר לאהוד את נבחרת החלומות של לוזון? אצלנו אין תוצאות
אין ציפיות
אין אכזבות

תגיד אלן, על מה חשבה נבחרת האי הגשום כשהגיעה לברזיל? שהפעם זה אפשרי?!
פיר 17
אורכו של פיר 17 האנכי הוא 18 מ'. הנה פתח הפיר, שנמצא צמוד למבנה המערכות של תחנת האומה.
 

בועז ל

New member
הכלי מתחיל לרדת מטה

שבתשתיות - A1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בפרק הקודם של המדור הועלתה סקירת התקדמות הקמתו של גשר 10, שמשלים את השתלטותו על נוף עמק הארזים. עד לפריצתה של מנהרה 3, הגשר הענק ממקד את מרכז העניין בפרויקט ודוחק בינתיים הצִדה שלבי ביצוע נוספים ב-A1. באדיבות מִנהלת הפרויקט (תודה גדולה, מנהלת יקרה!) הגיעו אליי תמונות עדכניות שצולמו מיתר אתרי העבודה בפרויקט ו...מתברר שדרמות הנדסיות גדולות אמנם נעדרות מהם, אבל הפרויקט מצליח לשמור על עניין גם ב"גארבז' טיים" שנותר עד לפריצתה של מנהרה מס' 3.
מיד נצא לסיור.

את השרשור ותמונת 'המשך המונדיאל' בעיניי הנבחרת האנגלית אני מקדיש למנהלנו היקר, אלן. אלן ידידי: מדוע לאהוד את נבחרת אנגליה כשאפשר לאהוד את נבחרת החלומות של לוזון? אצלנו אין תוצאות
אין ציפיות
אין אכזבות

תגיד אלן, על מה חשבה נבחרת האי הגשום כשהגיעה לברזיל? שהפעם זה אפשרי?!
הכלי מתחיל לרדת מטה
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - A1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בפרק הקודם של המדור הועלתה סקירת התקדמות הקמתו של גשר 10, שמשלים את השתלטותו על נוף עמק הארזים. עד לפריצתה של מנהרה 3, הגשר הענק ממקד את מרכז העניין בפרויקט ודוחק בינתיים הצִדה שלבי ביצוע נוספים ב-A1. באדיבות מִנהלת הפרויקט (תודה גדולה, מנהלת יקרה!) הגיעו אליי תמונות עדכניות שצולמו מיתר אתרי העבודה בפרויקט ו...מתברר שדרמות הנדסיות גדולות אמנם נעדרות מהם, אבל הפרויקט מצליח לשמור על עניין גם ב"גארבז' טיים" שנותר עד לפריצתה של מנהרה מס' 3.
מיד נצא לסיור.

את השרשור ותמונת 'המשך המונדיאל' בעיניי הנבחרת האנגלית אני מקדיש למנהלנו היקר, אלן. אלן ידידי: מדוע לאהוד את נבחרת אנגליה כשאפשר לאהוד את נבחרת החלומות של לוזון? אצלנו אין תוצאות
אין ציפיות
אין אכזבות

תגיד אלן, על מה חשבה נבחרת האי הגשום כשהגיעה לברזיל? שהפעם זה אפשרי?!
****
 

בועז ל

New member
כבר ראינו

שבתשתיות - A1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בפרק הקודם של המדור הועלתה סקירת התקדמות הקמתו של גשר 10, שמשלים את השתלטותו על נוף עמק הארזים. עד לפריצתה של מנהרה 3, הגשר הענק ממקד את מרכז העניין בפרויקט ודוחק בינתיים הצִדה שלבי ביצוע נוספים ב-A1. באדיבות מִנהלת הפרויקט (תודה גדולה, מנהלת יקרה!) הגיעו אליי תמונות עדכניות שצולמו מיתר אתרי העבודה בפרויקט ו...מתברר שדרמות הנדסיות גדולות אמנם נעדרות מהם, אבל הפרויקט מצליח לשמור על עניין גם ב"גארבז' טיים" שנותר עד לפריצתה של מנהרה מס' 3.
מיד נצא לסיור.

את השרשור ותמונת 'המשך המונדיאל' בעיניי הנבחרת האנגלית אני מקדיש למנהלנו היקר, אלן. אלן ידידי: מדוע לאהוד את נבחרת אנגליה כשאפשר לאהוד את נבחרת החלומות של לוזון? אצלנו אין תוצאות
אין ציפיות
אין אכזבות

תגיד אלן, על מה חשבה נבחרת האי הגשום כשהגיעה לברזיל? שהפעם זה אפשרי?!
כבר ראינו
מבצעי הנפה מורכבים ובמשקל גדול, אבל הדבר אינו ממעיט מהמבצע החביב הזה. הכלי עושה דרכו מטה בתוך הפיר ורק מרחק קטן בלבד מפריד בינו לבין פגיעה בדפנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה