בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.