שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות
שבת שלום לכולם. לאחר הפוגה קלה, המדור השבועי חוזר עם שני עדכונים קצרצרים מרק"ל ירושלים ופתיחתו המעוכבת של הקו לראשל"צ. בנוסף, יובא עדכון נוסף ונרחב יותר מהכפלת הקו לב"ש. בתמונת הפתיחה ה"קשורה ישירות" לנושאי השרשור: כך ייראה בקרוב מזניק הקפה החדש שלי לאתרי העבודה של ר"י.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות
שבת שלום לכולם. לאחר הפוגה קלה, המדור השבועי חוזר עם שני עדכונים קצרצרים מרק"ל ירושלים ופתיחתו המעוכבת של הקו לראשל"צ. בנוסף, יובא עדכון נוסף ונרחב יותר מהכפלת הקו לב"ש. בתמונת הפתיחה ה"קשורה ישירות" לנושאי השרשור: כך ייראה בקרוב מזניק הקפה החדש שלי לאתרי העבודה של ר"י.
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
 
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
אז מתי תהיה הנסיעה הראשונה לנוסעים בתכל'ס??
האם כמו שכרגע ממפורסם באתר מראשל"צ משה דיין להוד השרון ב8:29? ומהוד השרון לראשל"צ ב8:23? אפשר להגיע לנסיעה הראשונה עם השר ??
 

בועז ל

New member
אז מתי תהיה הנסיעה הראשונה לנוסעים בתכל'ס??
האם כמו שכרגע ממפורסם באתר מראשל"צ משה דיין להוד השרון ב8:29? ומהוד השרון לראשל"צ ב8:23? אפשר להגיע לנסיעה הראשונה עם השר ??
הנסיעה הראשונה מתוכננת ל-8:30. כדאי להעיר כי
ע"פ התכנית המקורית אמור השר ל"לקט" ראשי ערים בתחנות שלאורך הקו- עניין שצפוי ליצור שיבושים בלו"ז היומי ובדיוק הרכבות. כרגע אין באפשרותי לומר בוודאות שפתיחת הקו אכן תיעשה במתכונת זו.
 
הנסיעה הראשונה מתוכננת ל-8:30. כדאי להעיר כי
ע"פ התכנית המקורית אמור השר ל"לקט" ראשי ערים בתחנות שלאורך הקו- עניין שצפוי ליצור שיבושים בלו"ז היומי ובדיוק הרכבות. כרגע אין באפשרותי לומר בוודאות שפתיחת הקו אכן תיעשה במתכונת זו.
תודה רבה !
 

eranfra

New member
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
אמרתי לכם

בלי לחושב פעמיים ,אמרתי לכם שפתיחת הקו היא בגלל אגו של ראש הממשלה ושר התחבורה !!!!!!!!!
 
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
הרכבות המוקדמות תסענה ב 25.09 בקטע ההגנה
הוד השרון וחזרה בלבד בין 06:00 ל08:00. תודה בועז על ההסבר המפורט והרקע לכך באשר להפעלת רכבת ראשונה לציבור מתחנת ראשון מ.ד ביום א' 25 בספטמבר הצפויה לצאת מראשון מ.ד כנראה בשעה 08:29. התחנה תחנך ברוב עם והדר כשפרנסי חולון, בת-ים וראשל''צ נוסעים ברכבת ''הראשונה'' בליווי כיסוי תקשורתי רב משתתפים כמתבקש באירוע משמח זה. אני מניח שגם נציגי הפורום הנכבד לא יעדרו מהאירוע.
 
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
בועז, האם חשבת לפנות לתקשורת עם הנתונים האלה?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
גאוני, פשוט תענוג לקרוא!
 

mister K

New member
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
גועל נפש
ישראל כץ היה ונשאר אותו חזיר ביריון מנופח אגו. גם כן שר...
 

mauzer

New member
בשל גחמת השר, נדחתה ביום פתיחת הקו לראשל"צ.
שימו לב לסיפור המקומי והפיקנטי הבא. כזכור, פתיחתו של הקו לראשל"צ מערב נקבעה למוצ"ש 24 בספטמבר. אלא מאי? שלשר התחבורה, ישראל כץ, תאריך זה לא הסתדר כ"כ: כיצד יוכל לפתוח במוצ"ש את הקו תוך שהוא מבטיח את השתתפותם המלאה של כל ראשי הערים שלאורכו? לא הכי נוח, נכון? לכן, ביקש כבוד השר מהרכבת לדחות ליום א' את הטקס המתוכנן. ברכבת הסכימו כמובן, אך טרחו לספר לשר שהפעלת הלו"ז תחול בכ"ז במוצ"ש כמתוכנן. משמע: השר, בניגוד לרצונו העז, לא יעלה בפועל על רכבת הנוסעים הראשונה בקו. "הפעלת לו"ז היא עניין מורכב שדורש תכנון זמן רב מראש", הסבירו ברכבת לשר. לפיכך, לא ניתן לשנות זאת בהתראה כה צרה. השר כץ לא אהב את הגזרה והתעקש להיות זה שיחנוך בפועל את רכבת הנוסעים הראשונה. השר הנחית הוראה והרכבת, בניגוד לרצונה, דחתה את הפעלת הלו"ז ליום א' שלאחר מכן. אלא מאי 2? שבשל סיבות תפעוליות (רכבות שלא ניתן להשאיר בתחנת ההגנה) הועלתה מחשבה ראשונית ברכבת להפעיל רכבות רפאים בקו לראשל"צ ממוצ"ש ועד לנסיעת השר בבוקר יום א'. כלומר: רכבות נוסעים שנוסעות ריקות בקטע ההגנה-ראשל"צ מערב! נכון, אמנם מדובר במספר מועט יחסית של רכבות שבין היתר תורמות לטונאז' (100K טון) שצריך לעבור על הקו בטרם הפעלתו, אך לא ניתן להתעלם ממשמעותו הציבורית של מהלך סרק זה. סוגיית "נסיעות הרפאים" הופכת מנקודה זו ואילך לבלתי ברורה לגמרי וייתכן כי רק תצפית של חברי הפורום על הקו תוכל לתת לנו את התשובה לשאלה האם תבוצענה נסיעות רפאים בקו. יש להבין שבשל העובדה שמדובר בשר הממונה, מתקשים ברכבת לדבר בגלוי על שגיונותיו של השר הממונה בתקופה כה רגישה. למרות זאת, ניסיתי לברר את העניין מול מספר גורמים ברכבת ולצערי קיבלתי מספר תשובות. ע"פ אחת התשובות תבוצענה בכל זאת 4 נסיעות רפאים. תשובה אחרת שוללת כליל את ביצוען של נסיעות אלו ותשובה משלימה נוספת (מפי מקור בכיר) מציינת כי לא יופעלו רכבות כלל עד לנסיעת השר. כלומר: תחילתו של הלו"ז ב-25 בספטמבר. לנו לא נותר אלא לחכות ולתצפת על הקו.
טובת השר לפני טובת הכלל
 

בועז ל

New member
שבתשתיות
שבת שלום לכולם. לאחר הפוגה קלה, המדור השבועי חוזר עם שני עדכונים קצרצרים מרק"ל ירושלים ופתיחתו המעוכבת של הקו לראשל"צ. בנוסף, יובא עדכון נוסף ונרחב יותר מהכפלת הקו לב"ש. בתמונת הפתיחה ה"קשורה ישירות" לנושאי השרשור: כך ייראה בקרוב מזניק הקפה החדש שלי לאתרי העבודה של ר"י.
רק"ל ירושלים.
הארכת הקו להדסה עין כרם: מתבצעות עבודות להרחבת הכביש ברחוב הנטקה. בסיומן יוחל בהעתקת תשתיות. הפיקוח על העבודות נתון בידי חב' מוריה. בנוסף לעבודות אלו מתבצעות ע"י "סולל בונה" עבודות הכנה להקמת תחנת הרק"ל בתחומי ביה"ח. העבודה על הצמתים המרומזרים, במטרה להפכם לבעלי עדיפות לרק"ל, נמשכת. הקצב עד כה לא מזהיר: 22 הושלמו מתוך 60.
 
רק"ל ירושלים.
הארכת הקו להדסה עין כרם: מתבצעות עבודות להרחבת הכביש ברחוב הנטקה. בסיומן יוחל בהעתקת תשתיות. הפיקוח על העבודות נתון בידי חב' מוריה. בנוסף לעבודות אלו מתבצעות ע"י "סולל בונה" עבודות הכנה להקמת תחנת הרק"ל בתחומי ביה"ח. העבודה על הצמתים המרומזרים, במטרה להפכם לבעלי עדיפות לרק"ל, נמשכת. הקצב עד כה לא מזהיר: 22 הושלמו מתוך 60.
רק"ל להדסה עין כרם - שאלות
האם הרק"ל מסוגל לנוע ללא בעייה בהפרשי הגובה שבין קריית מנחם לבית החולים? הכביש לבית החולים מפותל ביותר וצר מאוד - כיצד מתכננים להעביר שם את הרק"ל? היכן מתוכננת/נבנית תחנת הרק"ל בקרבת בית החולים
 

בועז ל

New member
רק"ל להדסה עין כרם - שאלות
האם הרק"ל מסוגל לנוע ללא בעייה בהפרשי הגובה שבין קריית מנחם לבית החולים? הכביש לבית החולים מפותל ביותר וצר מאוד - כיצד מתכננים להעביר שם את הרק"ל? היכן מתוכננת/נבנית תחנת הרק"ל בקרבת בית החולים
את שאלת השיפוע הפניתי בשעתו לכב' הרב
פיינשטיין, המומחה שלנו לענייני רק"ל, שהשיב לי שאין שום בעיה עם מידת השיפוע בתוואי לביה"ח. על שאלתך השנייה אין ביכולתי לענות כרגע וזה עניין שאצטרך לברר בהמשך. מאידך, ידוע לי שהרק"ל תיכנס לתחומי ביה"ח דרך הכניסה הראשית היום, תמשיך לכיוון ביה"ס לרוקחות, תטפס על גשר, ותסיים את הקו בתחנה מול מגדל האשפוז החדש הנבנה בביה"ח בימים אלה.
 

דוד311

New member
את שאלת השיפוע הפניתי בשעתו לכב' הרב
פיינשטיין, המומחה שלנו לענייני רק"ל, שהשיב לי שאין שום בעיה עם מידת השיפוע בתוואי לביה"ח. על שאלתך השנייה אין ביכולתי לענות כרגע וזה עניין שאצטרך לברר בהמשך. מאידך, ידוע לי שהרק"ל תיכנס לתחומי ביה"ח דרך הכניסה הראשית היום, תמשיך לכיוון ביה"ס לרוקחות, תטפס על גשר, ותסיים את הקו בתחנה מול מגדל האשפוז החדש הנבנה בביה"ח בימים אלה.
רק"ל להדסה - תוואי, שיפוע, לו"ז, זכיינית
להרבה מהשאלות יש תשובות במסמך הבא: http://www.jerusalem.muni.il/imagedb/higuy/att/דוח_40_ועדת_תכנון_עירוני.pdf
 

אורי404

New member
רק"ל ירושלים.
הארכת הקו להדסה עין כרם: מתבצעות עבודות להרחבת הכביש ברחוב הנטקה. בסיומן יוחל בהעתקת תשתיות. הפיקוח על העבודות נתון בידי חב' מוריה. בנוסף לעבודות אלו מתבצעות ע"י "סולל בונה" עבודות הכנה להקמת תחנת הרק"ל בתחומי ביה"ח. העבודה על הצמתים המרומזרים, במטרה להפכם לבעלי עדיפות לרק"ל, נמשכת. הקצב עד כה לא מזהיר: 22 הושלמו מתוך 60.
אפשר
הסבר על הארכת הקו?
למשל האם הכוונה כעת היא להתחיל בעבודות משמעותיות של הארכת הקו או עבודות קטנות עם הפסקות גדולות ביניהן? מתי לפי שעה מתוכנן להיות שירות לנוסעים בהמשך קו זה?
 

בועז ל

New member
אפשר
הסבר על הארכת הקו?
למשל האם הכוונה כעת היא להתחיל בעבודות משמעותיות של הארכת הקו או עבודות קטנות עם הפסקות גדולות ביניהן? מתי לפי שעה מתוכנן להיות שירות לנוסעים בהמשך קו זה?
שאלת שאלה גדולה, אורי, שלצערי עדיין אין
באפשרותי כרגע לענות עליה במפורט. אבל הסר דאגה: אני חייב לך תשובה והיא תגיע גם תגיע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה